Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#181 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 08 February 2014 - 17:29

To sam sada radio i ok je...

#182 gti

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts

Posted 08 February 2014 - 18:56

da li je normalno da radilica seta ovako levo desno kao na ovom klipu




verovatno ima luft izmedju bloka i lezaja ,msm da li je u dozvoljenim granicama da tako klima ?

#183 niksa

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 309 posts
  • MestoSombor
  • VozimPulser 125 i jos par komada

Posted 08 February 2014 - 18:59

Snimak je napravljen da bi se prikazala korpa kvacila koja baca poprilicno.

Ali kad gledam malo bolje na zazor izmedju polutke radilice i bloka vidim da i tu radi, ali to se otpisuje na to sto je u jednom lezaju.

#184 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 08 February 2014 - 19:11

tačno , kada je u jednom ležaju onda nešto više šeta, mada je korpa definitivno kriva..

dobro si zapazio za radilicu, to je inače stara koju sam izvadio i na komparateru kod testa ima nešto ekscentra,.. naravno ta ne ide natrag u mašinu....

#185 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 08 February 2014 - 19:15

Ako je navoj kriv, tj dobio stomak moze se popraviti tako sto se navrne ona dugacka matica, ima ih i od par cm duzine.. Ona nova osovina ima taj karakteristicni odsjaj jer je od mekanog materijala napravljena, najverovatnije 5,6 tvrdoce.

#186 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 08 February 2014 - 20:11

Nije navoj kriv, sve nove osovine su takve - tesko se navrce matica. Jeste, od mekanog materijala se sve pravi, od brezona pa do osovina tocka sto je vrlo opasno. Meni je jednom proklizao navoj na novoj osovini zadnjeg tocka, a nisam odmah ni primetio. Nakon par kilometara, matica se odvrnula i osovina samo sto nije ispala. Mogao sam lose proci. Nove korpe kvacila su takodje jako slabe, pucaju vec i na standardnom bt-u.

Sve sto je iole ispravno, bolje ostaviti staro nego kupovati novo sumnjivog kvaliteta.

Ova korpa od elektronika je koliko vidim samo za kantu. Ona druga od apn-a je ok. Osim tog spoljnog prstena, dobro bi bilo ojacati i spoj zvona sa delom na koji naleze semering jer i tu moze da pukne.

Edited by tuningfanatic, 08 February 2014 - 20:18.


#187 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 February 2014 - 13:17

ma osovina je od starog kvačila, i mora biti da je neki pajvan nakucavao pa je dobila stomak... kad tako zapatiš mašinu uvek bude neka ekstra zajebancija, 100 babica, kilavo dete...

eeh.. idemo dalje

Morao sam da rešim dosed malog ležaja piramide, definitivno u bloku nema mesta za bilo kakvo piksiranje, i rešio sam da kirnerišem, i uz to polepim sa loctite lepkom, ovaj 641 je za do 0,1mm zazora i može da se demontira ukoliko se zagreje na 250C.

Posted Image Posted Image

Posted Image

i ležajeve na radilici sam isto prvo dobro počistio sa nitro razređivačem na mestima gde se susreće sa lepkom kao i blok, potom namazao i ubacio... pošto ti dosedi nisu toliko loši kao onaj za mali ležaj, razmišljao sam kako i šta, dakle ulaze rukom na tesno, sami ne ispadaju, mada želim da su ipak u bloku čvrsti...


pakujem SKF-e 6203 C3 sa metalnim kavezima, njih imam od ranije, ovi su made in italy deluju mi ok

Posted ImagePosted Image



i da sreća bude veća , ipak je osovina kvačila od deve malo kriva, tako da nisam odoleo i upakovao novu , koja je mala privreda, jeste da nije toliko tvrda ali je bar nova..

Posted Image

usledila je i zamena svih semeringa, i ležaja u bloku... ostali dosedi u bloku su ok, jedino sam u deklici kod kvačila ulepio taj u koji ulazi piramida, jer je bio malo sumnjiv slično kao dosed ležaja na radilici...

Posted Image Posted Image

#188 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 February 2014 - 13:27

naredni dan je usledilo ubacivanje nove radilice koja je boravila u zamrzivaču, i centriranje... ova mala privreda je baš tesno odrađena, malo sam se namučio oko ulaska u malom bloku...

Posted Image Posted Image

ali sam ipak zaj***o, previše sam ukucao semeringe, pogotovo ovaj na strani kvačila, pod uticajem sam bio od onog prstena sa apn korpe,, eheh rupe za podmazivanje ovde neće da funkcionišu... a i da ga jbm... zaboravio sam popuniti rupe na polutkama radilice, ...

Posted Image


nema veze, probao sam i kako stoji ovaj drag volan sa Aprili-je, međutim u ovom položaju nema mesta za sajle, a položaj ručice kočnice bi ovako odgovarao...

Posted Image Posted Image Posted Image

kako god nije mi simpatičan ovako... najverovatnije će elektronik biti sa stock volanom prve sezone

Posted Image

#189 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 15 February 2014 - 13:48

U pravu si za volan...nije ni tamo ni vamo...stock ce ipak najvise da mu odgovara :lol:

#190 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 15 February 2014 - 13:49

mene tako podseca na caffe racera ,ostavis taj volan pozadi napravis posle sedista onu grbu i vrh :lol: meni je simpatican,ali ti pravis svoje kako ti volis,o ukusima ne vredi raspravljati,ali eto od mene imas +1 da ostane :lol:

#191 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 15 February 2014 - 16:07

Raduje me da se mašina polako sklapa...Meni ovaj volan dobro čuči i ide uz caffe racer stil...

#192 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 February 2014 - 17:37

evo i par video zapisa
ovde sam već pred kraj sa šajbniranjima, fali još možda 0,1... tri puta sklapam, probam, vraćam...




ovde sam testirao kada je lagano stegnut, kako funkcioniše




evo kako se vrti nova korpa...




evo snimakl iz unutrašnjosti koliko prsten ulazi u prostor semeringa




i na kraju evo koliko slobodnog hoda ima kvačilo u korpi, ovde po mojoj proceni ima mesta za oko 0,5-0,7mm za šajbnice.. najverovatnije ću pošto moram rasklapati spakovati ispod zvona ...



#193 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 February 2014 - 01:21

ee idemo dalje, još malo pa stižem samog sebe, ovo su poslednje slike na kompu

evo koliko je duboko semering ispod prstena korpe.. mogao sam slobodono da ga ostavim malo višlje... nazire se 3-4mm tačno toliko koliko je on od ivice prema unutra ukucan

Posted Image


evo i koliko zvono nailazi na radilicu

Posted Image

za prvo rasklapanje sam se poslužio malim radapcigerom kupovnim, stara anker ploča od paljenja apn-a je poslužila da se u nju zakače kajle, naduvao sam wd-40 u otvore i polako zavrtao.. čulo se ono karakteristično lupkanje, u prvi mah sam se ponadao da radilica izlazi iz ležaja, poznati mi je taj zvuk kada je razlika 2-3 stote i kada je materijal na tesno, međutim izašao je ležaj iz kućišta.. ako je tako onda loctite odlično drži, pisao sam gore da su ovde ležajevi ulazili tesno ali rukom bez problema,.. ovo je baš jako držalo... radim sve polako i postepeno...


Posted Image Posted Image


i morao sam neke alate da uradim jer za tomos-a baš nemam neki izbor... napravio od komada čelika debljine 5mm jednu ploču koja se sa tri šrafa pričvrsti za mali blok, i u centru jedan M12 šraf sa kojim može lagano da se izgura radilica i iz malog bloka
cilj mi je da sačuvam sve što imam, ovde je sve novo... semeringe ne mogu da iskopam, novi corteco su, a fenom ne mogu da grejem jer ću ih istopiti..

Posted Image Posted Image

na kraju je i ovde izašao ležaj i sad znam da ovaj loctite baš drži ozbiljno, i za aluminijum, i za onu mesinganu čauru, na velikom bloku...

ovde sam se malo iznenadio, ne verujem odakle ova strugotina... sreća pa nisam ovako palio.. kad ugledam da je polutka radilice dodirnula veliki blok kod sklapanja, i verovatno sam je malo zaokrenuo pre kuckanja, te je na jednom mestu postrugala blok..

Posted Image

dalje usledilo je skidanje ovih skf-a sa tela radilice, oni naravno moraju ponovo da se lepe u kućište.. ovaj alat sam radio već ranije za skutere od nekog osovinskog čelika, samo nisam imao završen most za svlačenje, pa je usledila i ta izrada..

ubušio sam dve rupe i urezao dva navoja M6.. u njih ulaze dva brezona, koja sam ostavio malo duže oko 10cm, jer imamo radilice od skutera sa dužim osovinama, pa da posluži... isto tako mi je preostalo parče čeličnog lima od 5mm. njega sam prosekao sa strane sa malom brusilicom, tri reda sa tankim kamenom za sečenje, i tu sam na 6-7mm u prorezu, taman koliko mi i treba.. u centru sam urezao M10 navoj i spremio jedan šraf..

Posted Image Posted Image

prvo mi je ispalo malo u stranu, te sam prprez još malo doterao i usput naoštrio šraf da se spakuje u centar radilice..

Posted Image Posted Image

ovde sam već pomagao sa fenom i grejao.. prostor oko kuglica u ovim situacijama umem da namažem sa tovatnom masti debelo da fen ne uduva đubre i ne ošteti kuglice, mada je bilo ranijih godina i situacija bez toga pa nije ništa falilo...

Posted Image Posted Image

Posted Image
Posted Image

fino ovo funkcioniše

Posted Image

evo i kako su mi stajali semerinzi

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

#194 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 22 February 2014 - 03:34

Alat je super dok radi posao...oce da se pokrivi sve ako je lezaj zapeko pa nece nigde...
Ne vidim dobro al semering kao da se ukezecio?

#195 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 February 2014 - 12:48

View PostPita, on 22 February 2014 - 03:34, said:

Alat je super dok radi posao...oce da se pokrivi sve ako je lezaj zapeko pa nece nigde...
Ne vidim dobro al semering kao da se ukezecio?

oće taj što je kod tebe, al odnekud se mora početi, svaka škola se plaća itd.. moraš paziti..

#196 gti

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts

Posted 22 February 2014 - 22:57

Svaka cast za radapcigere , ovaj fazon sa anker platnom je ekstra nista posebno nije potrebno sem radapc. razmisaljao sam jednom prilikom da probam tako , ali sam se bojao da neizcupam navoj al ako je izvuko lezaj sa radilice onda je 100% siguran metod :D

#197 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 27 February 2014 - 20:17

Rasklopio sam mašinu inače i zbog drugih pobuda, u planu mi je bilo da još jedanput premerim kako naležu kanali cilindra na blok, pod kojim uglom i koliko je potrebno tu modifikovati. Radio sam te preglede već ranije u temi, još kada sam rasklopio blok i oprao ga, međutim površno i rešio sam da se ovim ipak pozabavim malo ozbiljnije, te ukoliko ima šta da se obradi i prepravi, sada uradim najbolje što mogu..

evo slika pozicija cilindra prema velikom bloku

Posted Image Posted Image

kao i pozicija cilindra prema malom bloku

Posted ImagePosted Image


opet zaključujem da je tomos na sve pazio, i da je cilindar u ok uglovima sastava i prelaza.. vide se male nijanse nepravilnosti, recimo 0,5-1mm gde bih mogao obraditi cilindar, mada odlučio sam da u ovom stadijumu tuning-a zbog toga ne poskidam nikasil koji je presvučen preko rubova..

ali zato Meteor značajno beži od mere u suknjici koju je elko predvideo sa obe strane

Posted Image Posted Image

i mislim da će jedan meteor ići na obradu ovoliko

Posted Image

sreća pa imam jedan originalni elko, 48, doduše pokidan, ali za merenja odličan, zahvaljujući Salej600 članu koji mi ga je prilikom jedne posete doneo, te mogu da uporedim i komprariram, levo je elko, desno meteor

Posted Image Posted Image

vagica kaže da je originalni elko težak 95g, a meteor 89g, ovo postaje interesantno, sada kada osakatim meteor ima da bude još lakši

Posted Image Posted Image


usledila je obrada, pokušao sam sa malim kamenom za sečenje na biax-u.. pa slabo je to, veće poteze sam u radio ipak klasičnom ručnom testerom, jak je ovaj meteor i dosta je debeo materijal, međutim završnu obradu sam ipak odradio sam malim frezerom i tim malim kamenom za sečenje

Posted Image Posted ImagePosted Image


obratio sam pažnju da ne poskidam stubove ojačanja unutar tela klipa, sa jedne strane sam išao do polovine, u liniji gde je ojačanje najvišlje, dok sam sa druge strane za nijansu prešao.. pahh dobio sam nešto, bolje je, kada bih sada hteo da idem do perfekcije trebalo bi još seći..

Posted Image

Posted Image Posted Image

ovde sam obeležio gde je sastav donje karike, na klipu i na cilindru da bih mogao da procenim koliko smem u širinu ići sa izduvnim kanalom, kao i koliko smem primarni prelivni podvući, bitna mi je površina bez ugla... linija na klipu označava gornju ivicu usisnog kanala kad je klip u dmt.

Posted Image Posted ImagePosted Image

#198 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 27 February 2014 - 21:49

Ipak si ga podosta skinuo a ispalo je ok...sad ce da bude lak ko perce :D

#199 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 27 February 2014 - 21:57

Jbm li ga cvele, tačno se vidi da je drugačiji, razmišljao sam i koliko to utiče na transfer jer je tu već klip u dmt i pada pritisak na nulu, ali opet, uradio sam

_____________________________
Sinclair research LTD 1981©

#200 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 February 2014 - 22:00

Eh, praznik za oci i osvezavanje secanja iz davnih vremena. Imao sam ja nekih poteza u vezi turpije po klipu, ali to ne umem da opisem recima, no pokusacu. Te ivice klipa koje si sad obradjivao, ja sam turpijao pod uglom od 45 otprilike, znaci nije u 90 stepeni u odnosu na telo klipa, nizi rub je bio prema prelivnim. Tako sam dobio dodatno usmeravanje smese ka prelivnim kanalima. Nije bogzna sta ali svaka buva dobro dodje. Doduse to je radjeno na originalnom klipu. Super ti to ide, samo napred, jedva cekam da sve bude sastavljeno da vidim (i cujem) devu na putu. prosto sam se zazeleo njenog bezobrazno nadrk*nog zvuka.





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users