Tomos electronic 90
#221
Posted 04 April 2014 - 23:34
#222
Posted 05 April 2014 - 00:40
ima taj dobar limeni zvuk...
#223
Posted 05 April 2014 - 10:18
E-90 je bio vrh vrhova pre 25-30 godina , a i sad je lep , ovako uradjen je raritet i nema cenu ...svaka cast Mario !
#224
Posted 05 April 2014 - 11:57
ALIEN SM, on 05 April 2014 - 10:18, said:
E-90 je bio vrh vrhova pre 25-30 godina , a i sad je lep , ovako uradjen je raritet i nema cenu ...svaka cast Mario !
#225
Posted 05 April 2014 - 12:34
juče sam definitivno kresnuo i omirisao spaljeni castrol, biće nadajmo se ok, još dosta sitnica mi nisu na mestu, i što je najvažnije ne odvaja mi kvačilo...
pa polako... danas kotlić pa neki naredni dan opet posao ...
#226
Posted 05 April 2014 - 13:28
Quote
haha pa u pravu je Misa...makar delimicno...al to ide sa godinama,nista na brzinu i sve sa uzivanjem....
#227
Posted 05 April 2014 - 14:33
#228
Posted 05 April 2014 - 15:15
Jedva cekam da vidim ovu Mariovu u konacnom izdanju, na putu, kako "stema" asfalt.
#229
Posted 05 April 2014 - 15:36
Mnogo je bilo peripetija oko cilindra, a imam taj jedan i kraj, pa je bilo 3 puta meri, jednom seci, pa opet analize i tako u krug vise puta. Poslikao sam sve ispraticu to u temi i postovati, dobio sam 21ks na 8900 rpm-a..
Ziveli
_____________________________
Sinclair research LTD 1981©
#230
Posted 05 April 2014 - 18:00
Zadnje sto sam vozio devu je bila oko 12KS sa sve rezom i Dellortom, pa je i tako isla ono sto sam pisao u "Koga smo i kako oderali" kad je moj cale odvalio tablicu i ledja. Sta ce tek raditi sa 21KS, nemogu ni da zamislim.
Edited by goggyso, 05 April 2014 - 18:02.
#231
Posted 05 April 2014 - 18:37
#232
Posted 05 April 2014 - 20:43
#233
Posted 07 April 2014 - 21:43
#234
Posted 09 April 2014 - 12:58
Pošto ja ne želim da idem na trke sa njim, još ne.. mislio sam da uradim neki kompromis da mi mašina bude raspoloživa i za po gradu i da ume da povuče kako valja da se baš ne osramotim sa njime, opet znamo da deva i u fabričkom izdanju lepo peva, mada analiza za stock cilindar kazuje sledeće...
ugao izduva = 173
ugao preliva = 119
na C parametru = 1,5mm
donosi 12,8 KS po teoriji na 7600 o/min, pri ostvarenom pritisku 126 PSI-ja
ako od ove vrednosti oduzmemo gubitke od 25% dobijamo 10KS koliko stvarno i ima, tačnije po fabričkoj knjižici
6,62KW(9KS) -7500o/min
ono što odmah možemo da zapazimo da je izduvni kanal izuzetno malen, i da je njegova površina svega 3,19 cm^2, odnosno da mu je širina svega 57% od prečnika klipa te da po time-area zavisnostima, možemo da delujemo dosta u širinu kako bi dobili što više površine a opet sa uglom bili u granicama otvorenosti za ciljane obrtaje do najviše 9000 o/min, tako bi dobili dosta snage, uz minimalne gubitke na elastičnosti cilindra. opet sa druge strane bitno je uzeti u obzir i blowdown, u redu je da povećamo pritisak transfera i vakuma, međutim treba biti svestan i primarne kompresija koja u slučaju deve nije posebno menjana.. Ako uzmem u obzir da je fabrički pritisak bio samo 126 PSI-ja onda ne mogu baš mnogo da se širim po tom pitanju. Na kraju praksa je pokazala na skuterima da su se pritisci između 150-180 PSI pokazali vrlo fino na obrtajima do 10k, pa bi po tom mišljenju morao da se uklopim u te vrednosti...
Ono što sam u prvom naletu uradio je popuna otvora na radilici sa plutom, koliko sam time dobio još ne znam, uradiću uporedne kalkulacije zapremina, pa može da se dovede u neku linernu zavisnost sa fabričkom postavkom, ukoliko je to uopšte linearno...
evo mojih prvih projektnih crteža, ukoliko otvorim izduv na 70% mogao bih dobiti ovakvu analizu
ugao izduva = 183
ugao preliva = 119
na C parametru = 1,5mm
donosi 20,8 KS po teoriji na 8400 o/min, pri ostvarenom pritisku 185 PSI-ja
ovde bih imao ono što želim relativno dobru snagu sa raspoloživim cilindrom na 8400 o/min, izduvni kanal sam podigao na 28mm i proširio na 70% otvorenosti, pošto površine izuvnih kanala mogu da povećam, a ovde na ovom klipnom cilindru nemamo boost, želeo sam ipak da ostanem pri fabričkom uglu i time ne umanjim blowdown a da dobijem snagu sa nešto većim pritiskom na nižim obrtajima..
evo koliko sam u praksi to uspeo da izvedem
prvo sam obeležio sastav donje karike, i simetrično izmerio gde bi se nalazio ukoliko je na drugoj strani
zatim sam markerisao te kvote po cilindru, vidimo da ima više mesta za rad na izduvnom kanalu, a nešto manje na primarnim prelivnima
usledilo je brušenje, ovde sam maksimalno upotrebio zubarsku brusilicu, jer povećanje površine prelivnih baš i ne može da se odradi spolja, uvek sam prvo napadao nikasil sa dijamantom pa kasnije čistio aluminijom frezerom kao na slici, mada moram priznati da sam se pošteno namučio jer sam osim nikasila u unutrašnjosti kanala, koji je ucurio prilikom galvanizacije, naišao i na sloj hroma koji česi nisu počistili, ili možda ja nisam primerio da je taj nikasil u kanalu previše debeo.. problemi da mi dijamant teško napada, i da moram baš pritiskati kako bi ga poneo, su učestali, a pošto nemam ravne i valjkaste borere već samo te okrugle zubarske, rupe nastaju za čas posla..
sve u svemu dosta vremena i koncentracije je odnelo, mislim da sam ove operacije radio više dana.. (tekst pišem naknadno pa se treba svega prisetiti)
izduvni kanal je već opšte poznat u procesu, ovde može spolja da se napadne nikasil sa dijamantom, i iznutra da se dotera sa nekim frezerom, mada i ovde već zaboravljam, da frezer nema šta da traži, aluminijum najlepše nosi brusni kamen ili rotaciona šmirgla...
evo i stvarne situacije, portmapa izgleda sada ovako, nisam još sakupio dovoljno hrabrosti za maksimalnu širinu koju sam planirao na izduvu, pa radim analizu ponovo
ugao izduva = 184
ugao preliva = 119
na C parametru = 1,5mm
donosi 20,2 KS po teoriji na 7000 o/min, pri ostvarenom pritisku 217 PSI-ja
dakle ono što mi i fali ovde je još površine na izduvu i nešto višlji obrtaji kao i manji pritisci... pa nastavljam dalje, u agendi pored analizera na slici se vidi zaista koliko je još posla iza ovoga, sve u svemu idem redom pa ću ispisati kako i šta, gde sam imao grešaka, kojim postupcima itd...
#235
Posted 09 April 2014 - 14:21
Nešto razmišljam, da si naturpijao cilindar pre slanja na obnovu nikasila, to bi sad bilo fantazija jer bi sam rub kanala i jedan deo unutra bio presvučen nikasilom, koliko bi to poboljšalo sam cilindar, a i karike bi trčale preko homogene površine... ako dobro razmišljam...
U svakom slučaju ovo će biti deva aždaja, pratim od početka i jedva čekam da je čujem i vidim na putu.
#236
Posted 09 April 2014 - 14:34
#237
Posted 09 April 2014 - 14:44
#238
Posted 09 April 2014 - 15:15
_____________________________
Sinclair research LTD 1981©
#239
Posted 09 April 2014 - 15:35
#240
Posted 09 April 2014 - 17:18
8 user(s) are reading this topic
0 members, 8 guests, 0 anonymous users