Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#221 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 April 2014 - 23:34

Eh, a ja se ponadao da je namontiran gde mu je mesto i radi pravu stvar na devi. Ok, bice i to, verujem.

#222 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 05 April 2014 - 00:40

Radi mašina, svaka čast!! Moram da priznam da je ovo prvo paljenje sa dorađenim cilindrom došlo i brže nego što sam očekivao...
ima taj dobar limeni zvuk... :)

#223 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 05 April 2014 - 10:18

Uh, razbolim se kad je vidim i cujem ...Metalni zvuk kad je novo , jel idu na nju oni njeni niklovani blatobrani ?

E-90 je bio vrh vrhova pre 25-30 godina , a i sad je lep , ovako uradjen je raritet i nema cenu ...svaka cast Mario !

#224 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 05 April 2014 - 11:57

View PostALIEN SM, on 05 April 2014 - 10:18, said:

Uh, razbolim se kad je vidim i cujem ...Metalni zvuk kad je novo , jel idu na nju oni njeni niklovani blatobrani ?

E-90 je bio vrh vrhova pre 25-30 godina , a i sad je lep , ovako uradjen je raritet i nema cenu ...svaka cast Mario !
Slicno i kod mene... :D ... postanem odma nostalgican kad vidim i cujem ovakvu makinu...par puta sam uspeo da se ogrebem za kratku voznju od druga davne 19xx... :D ajmo dalje u dovrsavanje Mario :)

#225 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 05 April 2014 - 12:34

evo ide postupak, problem je što mene kada je već dosta operacija koje su kritične počinje da hvata neko ludilo, pa ne postujem ništa dok ne upalim...

juče sam definitivno kresnuo i omirisao spaljeni castrol, biće nadajmo se ok, još dosta sitnica mi nisu na mestu, i što je najvažnije ne odvaja mi kvačilo...

pa polako... danas kotlić pa neki naredni dan opet posao ...

#226 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 05 April 2014 - 13:28

Quote

pa polako... danas kotlić pa neki naredni dan opet posao ...

:D haha pa u pravu je Misa...makar delimicno...al to ide sa godinama,nista na brzinu i sve sa uzivanjem.... :)

#227 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 05 April 2014 - 14:33

koje pritajeno zlo ce ovo da bude,mogu da zamislim kada naletis na nekog klinca na semaforu ,ovaj u sebi,uf al cu da poderem tomosa,a ti ga samo zavrnes :) lep zvuk ima,sad me zao sto sam prodao mog apn6 ....

#228 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 05 April 2014 - 15:15

Deva je na mene ostavila dubok trag i osigurala prostor u mom srcu za sva vremena.
Jedva cekam da vidim ovu Mariovu u konacnom izdanju, na putu, kako "stema" asfalt.

#229 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 05 April 2014 - 15:36

Verujte mi i ja jedva cekam, al ne postizem, previse posla u firmi iscrpi, a kad padne koncentracija onda ne ide posao vec samo kotlic....

Mnogo je bilo peripetija oko cilindra, a imam taj jedan i kraj, pa je bilo 3 puta meri, jednom seci, pa opet analize i tako u krug vise puta. Poslikao sam sve ispraticu to u temi i postovati, dobio sam 21ks na 8900 rpm-a..

Ziveli

_____________________________
Sinclair research LTD 1981©

#230 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 05 April 2014 - 18:00

Auuu sunce ti.... diiivno, 21 KS. :D
Zadnje sto sam vozio devu je bila oko 12KS sa sve rezom i Dellortom, pa je i tako isla ono sto sam pisao u "Koga smo i kako oderali" kad je moj cale odvalio tablicu i ledja. Sta ce tek raditi sa 21KS, nemogu ni da zamislim. :D

Edited by goggyso, 05 April 2014 - 18:02.


#231 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 05 April 2014 - 18:37

21ks :D

#232 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 05 April 2014 - 20:43

Pa, za kotlic- tunere nista bez dvadesetak HP...treba izneti kotlic preko stotke...hehehe...

#233 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 07 April 2014 - 21:43

fino tucka, mozda sam propustio koji karb je gore ?

#234 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 09 April 2014 - 12:58

Došao je trenutak i red na cenjeni cilindar i njegovo portovanje. Viđao sam mnoge projekte za devu i analizirao dosta tuđih radova, sve u svemu iz 90ccm-a bi mnogo moglo da se dobije, ali treba biti svestan da je ovo ipak projekat star 40 godina, da je klipno regulisan usis, i da je mašina podignuta na platformi APN bloka..

Pošto ja ne želim da idem na trke sa njim, još ne.. mislio sam da uradim neki kompromis da mi mašina bude raspoloživa i za po gradu i da ume da povuče kako valja da se baš ne osramotim sa njime, opet znamo da deva i u fabričkom izdanju lepo peva, mada analiza za stock cilindar kazuje sledeće...

ugao izduva = 173
ugao preliva = 119
na C parametru = 1,5mm
donosi 12,8 KS po teoriji na 7600 o/min, pri ostvarenom pritisku 126 PSI-ja

ako od ove vrednosti oduzmemo gubitke od 25% dobijamo 10KS koliko stvarno i ima, tačnije po fabričkoj knjižici
6,62KW(9KS) -7500o/min

Posted Image


ono što odmah možemo da zapazimo da je izduvni kanal izuzetno malen, i da je njegova površina svega 3,19 cm^2, odnosno da mu je širina svega 57% od prečnika klipa te da po time-area zavisnostima, možemo da delujemo dosta u širinu kako bi dobili što više površine a opet sa uglom bili u granicama otvorenosti za ciljane obrtaje do najviše 9000 o/min, tako bi dobili dosta snage, uz minimalne gubitke na elastičnosti cilindra. opet sa druge strane bitno je uzeti u obzir i blowdown, u redu je da povećamo pritisak transfera i vakuma, međutim treba biti svestan i primarne kompresija koja u slučaju deve nije posebno menjana.. Ako uzmem u obzir da je fabrički pritisak bio samo 126 PSI-ja onda ne mogu baš mnogo da se širim po tom pitanju. Na kraju praksa je pokazala na skuterima da su se pritisci između 150-180 PSI pokazali vrlo fino na obrtajima do 10k, pa bi po tom mišljenju morao da se uklopim u te vrednosti...

Ono što sam u prvom naletu uradio je popuna otvora na radilici sa plutom, koliko sam time dobio još ne znam, uradiću uporedne kalkulacije zapremina, pa može da se dovede u neku linernu zavisnost sa fabričkom postavkom, ukoliko je to uopšte linearno...

evo mojih prvih projektnih crteža, ukoliko otvorim izduv na 70% mogao bih dobiti ovakvu analizu

Posted Image

ugao izduva = 183
ugao preliva = 119
na C parametru = 1,5mm
donosi 20,8 KS po teoriji na 8400 o/min, pri ostvarenom pritisku 185 PSI-ja

Posted Image

ovde bih imao ono što želim relativno dobru snagu sa raspoloživim cilindrom na 8400 o/min, izduvni kanal sam podigao na 28mm i proširio na 70% otvorenosti, pošto površine izuvnih kanala mogu da povećam, a ovde na ovom klipnom cilindru nemamo boost, želeo sam ipak da ostanem pri fabričkom uglu i time ne umanjim blowdown a da dobijem snagu sa nešto većim pritiskom na nižim obrtajima..

evo koliko sam u praksi to uspeo da izvedem

prvo sam obeležio sastav donje karike, i simetrično izmerio gde bi se nalazio ukoliko je na drugoj strani

Posted Image Posted Image


zatim sam markerisao te kvote po cilindru, vidimo da ima više mesta za rad na izduvnom kanalu, a nešto manje na primarnim prelivnima

Posted Image Posted Image


usledilo je brušenje, ovde sam maksimalno upotrebio zubarsku brusilicu, jer povećanje površine prelivnih baš i ne može da se odradi spolja, uvek sam prvo napadao nikasil sa dijamantom pa kasnije čistio aluminijom frezerom kao na slici, mada moram priznati da sam se pošteno namučio jer sam osim nikasila u unutrašnjosti kanala, koji je ucurio prilikom galvanizacije, naišao i na sloj hroma koji česi nisu počistili, ili možda ja nisam primerio da je taj nikasil u kanalu previše debeo.. problemi da mi dijamant teško napada, i da moram baš pritiskati kako bi ga poneo, su učestali, a pošto nemam ravne i valjkaste borere već samo te okrugle zubarske, rupe nastaju za čas posla..

sve u svemu dosta vremena i koncentracije je odnelo, mislim da sam ove operacije radio više dana.. (tekst pišem naknadno pa se treba svega prisetiti)

Posted Image Posted Image

izduvni kanal je već opšte poznat u procesu, ovde može spolja da se napadne nikasil sa dijamantom, i iznutra da se dotera sa nekim frezerom, mada i ovde već zaboravljam, da frezer nema šta da traži, aluminijum najlepše nosi brusni kamen ili rotaciona šmirgla...

evo i stvarne situacije, portmapa izgleda sada ovako, nisam još sakupio dovoljno hrabrosti za maksimalnu širinu koju sam planirao na izduvu, pa radim analizu ponovo

Posted Image

ugao izduva = 184
ugao preliva = 119
na C parametru = 1,5mm
donosi 20,2 KS po teoriji na 7000 o/min, pri ostvarenom pritisku 217 PSI-ja

Posted Image


dakle ono što mi i fali ovde je još površine na izduvu i nešto višlji obrtaji kao i manji pritisci... pa nastavljam dalje, u agendi pored analizera na slici se vidi zaista koliko je još posla iza ovoga, sve u svemu idem redom pa ću ispisati kako i šta, gde sam imao grešaka, kojim postupcima itd...

#235 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 09 April 2014 - 14:21

Gde je ovo bilo u vreme kad sam ja ganjao devu... tada nisam ni pomišljao na bilo kakvo diranje kanala, računajući da je to kraj priče. Al eto, 30-tak godina kasnije nadje se neko dovoljno hrabar.....Svaka tebi čast!

Nešto razmišljam, da si naturpijao cilindar pre slanja na obnovu nikasila, to bi sad bilo fantazija jer bi sam rub kanala i jedan deo unutra bio presvučen nikasilom, koliko bi to poboljšalo sam cilindar, a i karike bi trčale preko homogene površine... ako dobro razmišljam...
U svakom slučaju ovo će biti deva aždaja, pratim od početka i jedva čekam da je čujem i vidim na putu.

#236 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 09 April 2014 - 14:34

da tako bi bilo najbolje, mada nema nikakvih problema ni ovako , kraj nikasila se obradi pod uglom od 45 stepeni sa dijamantom i to je ok

#237 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 09 April 2014 - 14:44

Ma znam ja da ćeš ti to uraditi do perfekcije, al eto ideja za ubuduće, prvo turpija pa onda na obnovu, mislim na bilo koji alu cilindar, ne samo na devin.

#238 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 09 April 2014 - 15:15

Mislim nikada se ni jedan nije slao osim ovog, a obzirom da je cena novog jednaka nikasiliranju sumnjam da ce se ikada i slati

_____________________________
Sinclair research LTD 1981©

#239 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 09 April 2014 - 15:35

Heh, ko zna, možda...

#240 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 April 2014 - 17:18

Pratimo ...





12 user(s) are reading this topic

0 members, 12 guests, 0 anonymous users


  • Google