Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#241 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 09 April 2014 - 20:29

Odlicni radovi ;) ...treba od celog postupak tuninga cilindra napraviti novi topic...A rezultati su odlicni ....

#242 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 10 April 2014 - 01:18

Evo jedinstvenog primera sta se da dobiti iz elektronikovog cilindra...ja jedva cekam rezultate...ipak je ovo premijera! Daj boze da proradi kako treba uz adekvatni rezo auspuh...
tih 20konja po teoriji bice to pesma terati ulicama...

#243 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 April 2014 - 01:50

Da, samo da bog da srece da kvacilo izdrzi tu silu, nije se pokazalo ni sa 12 konja, e sad majstor je verovatno i to uzeo u obzir, hehe

#244 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 10 April 2014 - 14:22

U celoj ovoj euforiji oko cilindra i oko portovanja, sve merim sve kalkulišem zaboravim na jednu veoma bitnu stavku... Od samog početka računam da je C parametar (visina ruba cilindra od ivice klipa u GMT) 1,5mm , taj podatak sam dobio od nekoga sa foruma još iz vremena kada mi mašina nije bila rasklopljena i kada sam radio stock analize, međutim nije tako..

C parametar je u mom slučaju 0,8mm
i to sa zaptivačem ispod cilindra koji je debljine 0,5mm, proverio sam i novi koji sam kupio u pakovanju za CTX i taj je 0,5mm.

Posted Image


sada već počinjem da sumnjam u dosta stvari, jer je stock analiza pokazala relativno ispravne podatke, možda je nekada bio deblji zaptivač ispod cilindra i zaista bilo toliko, ali meni to ne igra sada nikakvu ulogu... sledi merenje zapremine glave i kalkulacija kompresionog odnosa..

moja glava ima zapreminu 9,8 ccm-a (ili kubnih centimetara), i meteor ima 4,2 zakrivljenje čela, zaptivač mi je debljine 1,5mm

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


što kalkulativno iznosi
K = 9,53 :1

Posted Image


pošto me je e-90 user manual ubedio da je to zaista tako

Posted Image


ne preostaje mi ništa drugo već da poverujem da je zaista C=0,8mm relevantan, pa sam stoga uradio ponovo analizu stock cilindra koji je podsetimo se ovakav

Posted Image


gde analizer kaže da je

ugao izduva = 170
ugao preliva = 114
na C parametru = 0,8mm
donosi 12,8 KS po teoriji na 6600 o/min, pri ostvarenom pritisku 146 PSI-ja


Posted Image


dakle razlike u snazi nema, osim što je fabrički traktor još jači na nižim obrtajima, ali mi daje realniji pritisak i to mi je ponajviše sviđa od sve nevolje koju ovom greškom imam u svojoj situaciji...

hajde da vidimo gde sam sada ja, sa svojim prvim realnim portovanjem, evo još jednom svima javno izjavljujem, marka "tri puta meri jednom seci" se obistinila, tim pre što sam na svoju sreću sekao manje nego što sam mislio pa nisam iz jednog cuga odradio maksimalu..
evo trenutne situacije posle prvog realnog portovanja, tri puta sam i skenirao mapu da budem 100% siguran i eliminišem sve greške koje nastaju u postupcima šablonskog rada, uzimanje otisaka, krivo skeniranje i sl...

moj cilindar je sada ovakav, ako ga kalkulišem sa 0,8mm

ugao izduva = 180,5
ugao preliva = 114
na C parametru = 0,8mm
donosi 19,3 KS po teoriji na 5900 o/min, pri ostvarenom pritisku 245 PSI-ja


Posted Image


što nikako nije dobro jer imam ogroman pritisak, koji je nerealno velik, te šanse nema da sa transferima usinhronizujem da mi mašina bude raspoloživa i koliko toliko elastična... moram umanjiti pritisak i povećati centralnu iskoristivost na veće obrtaje..

ovaj potez je najjednostavnije uraditi povećanjem ugla i površine prelivnih u paru, tada imamo pad pritiska i manju snagu i višlje obrtaje.. svaki posao oko podizanja ugla prelivnih treba jako dobro razmisliti i odmeriti jer se za veoma mali pomeraj drastično podiže radni režim cilindra i veoma gubi na snazi gde ga ustvari ciljamo.. ja sam radio samo na površinama prelivnih do sada jer tako imam veći pritisak bez gubitka snage, do sada su mi prelivni bili na 40mm kako ih je fabrika ostavila...
druga situacija gde možemo da oborimo pritisak je povećanje površine izduvnog kanala, bez pomeranja ugla, tada se pomera i snaga i ciljni obrtaji prema gore, a pritisak lagano opada, moj motiv je upravo na tome da bih mogao još povećati površinu jer imam prostora, te naredne operacije slede na širenju izduva u stranu...

uradio sam simulaciju i plan na papiru i sa ovom površinom mogao bih se nadati ovakvom rezultatu, podigao sam i prelivne za 0,5mm

ugao izduva = 180,5
ugao preliva = 117,5
na C parametru = 0,8mm
donosi 20,4 KS po teoriji na 7900 o/min, pri ostvarenom pritisku 193 PSI-ja


Posted Image


prelazim na posao, radim na širenju izduva, i pritom pazim gde je linija sastava karike, i vodim računa da ne prebacim 70%

Posted Image Posted Image

Posted Image

postupak je već poznati nikasil prvo skidam sa dijamantom, aluminijum kopam sa brusnim kamenom, sve radim sa malim biax-ima, na nekim mestima gde je baš nepristupačno sa strane nikasil sam morao skidati sa zubarskom, i taj posao je veoma spor i smoran.. te sam zbog svoje lenjosti uspeo da pokidam nikasil sa jer kamen u jednoj strani ima rotaciju tako da kopa prema napolje, dok u drugoj strani izduvnog kanala unosi unutra..

Posted Image Posted Image

šta sad da se radi, mora novo pivo da se otvori i da se napaja sa vitaminom B, pa moraće da se otvara do te granice, i da se obradi ponovo... definitivno ne treba raditi sa grubim kamenjem već sa rotacionom šmirglom koja je već malo utrošena i koja ima ispod gumeni valjak, pa pritisak i napadanje materijala nije tako agresivno.. mada nikasil mora uvek prvo sa dijamantom da se poskida, ovo je moja glupost i lenjost kratko rečeno...

#245 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 April 2014 - 14:50

Ko radi taj i greši, ništa strašno i nerešivo.

#246 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 11 April 2014 - 11:02

Nakon toga sam popravio i taj donji rub izduvnog kanala, tim pre što sam dodao površine i sa donje strane. Imam još jednu viziju tog širenja kanala u stranu, a to je da ako ikada jednog dana budem hteo da pomerim cilindar da bude centriran ka višem spektru, onda nije potrebno sada otvarati kanal u širinu na 70% jer će ukoliko bude potrebno ići još prema uglu dolaziti i površina u paru, te se iz tog razloga dovodi dosta vezanih kompikacija, pritisak, blowdown na višljem spektru, efikasnost preliva, dok uprskavanje ne smem ni da pomenem...

evo šta imam sada, pomereni uglovi prelivnih su mi još u simulaciji samo, analiza se odnosi prvenstveno na izduv

ugao izduva = 180,5
ugao preliva = 117,5
na C parametru = 0,8mm
donosi 20,4 KS po teoriji na 7200 o/min, pri ostvarenom pritisku 212 PSI-ja


Posted Image Posted Image


Ipak će biti potrebno još malo doterati izduv, hah treća sreća, ali i plan da se rade prelivni već postoji. Moji motivi baziraju se na Kaden-ovim postavkama da primarni mora biti nešto većeg ugla od sekundarnog, kao i da bi boost (ukoliko ga imamo) trebao biti nešto manjeg ugla od sekundarnog, tzv lepeza se radi iz razloga pojačanja negativnog horizontalnog uprskavanja.. Moji prvi radovi na površini prelivnih su se već orijentisali ka tom putu, pa sam ugao primarnog uspeo da umanjim sa 15 na 8, a sekundarnog transfera sa 40 na 33, mada ta merenja jednostavno još moraju da se usavršavaju...

usledilo je ponovno markiranje cilindra

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

i ponovo zubarska, opet mučim muku da nikasilom i hromom u samom kanalu, pomeram sekundarni za 0,4-0,5 a primarni za 0,7-0,8

Posted Image



evo i slika obe strane transfera pod lampom

Posted Image Posted Image


na mapi to izgleda ovako

Posted Image

gde analiza govori

ugao izduva = 182,3
ugao preliva = 120
na C parametru = 0,8mm
donosi 20,8 KS po teoriji na 8900 o/min, pri ostvarenom pritisku 175 PSI-ja


Posted Image


hah uspeo sam da oborim još 0,4mm od izduva šireći ga, vidi se u dva gornja kraja, obrtaji su mi skočili na 8900 možda nisam toliko hteo mada nema sada veze, zadovoljan sam pritiskom i snagom.. nadam se da će ovako već biti ok...

#247 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 11 April 2014 - 12:19

Da čovek ne poveruje kako pola milimetra može da promeni puno toga, ovo pokazuje da se postavljanje cilindra na blok mora shvatiti maksimalno ozbiljno, kako se nebi ubile performanse. Dao si mi dobar razlog da premerim precizno moje stanje, ko zna šta sam nesvesno zaj*bao. :D
Da nema tebe većina nas bi bila u mraku sa ovakvim stvarima. Svaka ti čast.

#248 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 April 2014 - 11:12

Dalje sam uradio još jednu optimizaciju na izduvnom kanalu, optimizovao i ispolirao ulaze na prelivnima i proverio još jednom sa aktulenim klipom gde mi se nalazi sastav donje karike...

Posted Image Posted Image

obratio sam pažnju da dno izduvnog kanala ne diram, međutim moguće je da je i on dobio 0,5mm u celoj operaciji ovih proširenja nesvesno, pa sam proverio koliko klip u GMT tačno zatvara izduv.. dakle imam rezerve još možda najviše 0,5-0,8mm, ova mera je aktulena i kada se podiže (tzv spejsuje cilindar) kada bi recimo sad odlučio sa mi C bude 1,8mm a ne 0,8mm možda bih imao problem pada pritiska na usisavanju jer izduvni ne bio bio zatvoren..

Posted Image
Posted Image

evo aktuelne portmape, vidi se optimizovani izduv... na levom primarnom prelivu mi je dno malo niže, jer je prethodnom vlasniku zalomio kariku i ovde oštetio cilindar, pa sam taj deo morao popraviti, svakako klip ne silazi do te granice, pa mi ta površina ne figurira..

Posted Image


radio sam pomalo i na usisnom kanalu, ovde nisam posebno išao u širinu, ugao koji sam dobio nakon obrade je 155 stepeni, po svim literaturama za ove obrtaje preporučuje se 150-165 stepeni ugao usisa, mada je to dosta složenije jer rezonancija usisa zavisi i od dužine usisnog grla, i od prečnika difuzora karburatora i od zapremine bloka, pa se ovom materijom sada neću baviti.. stare formule koje sam koristio u priručniku su neispravne, te njima ne želim da se vodim, kada budem ovu materiju razradio postovaću..

Posted Image Posted Image

Posted Image

#249 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 April 2014 - 11:43

nakon ovoga je usledilo sklapanje... dugo očekujem ovaj trenutak i velika je neizvesnost kako će ovo funkcionisati...

evo Kaber hromirane L karike, levo kaber, desno Meteor originalna sa A klipa

Posted Image



i ponovna merenja, i merenja do besvesti,
- zazor na Kaber L kariki mi je 0,25mm, na Meteor L kariki je 0,3mm

Posted Image


- C parametar je 0,7mm , sad taj 0,1mm može biti i greška u merenju, međutim pritegao sam cilindar i ovu vrednost dobio

Posted Image Posted Image
Posted Image

- debljina zaptivača ispod glave je 1,4mm

Posted Image Posted Image


pošto imam dve glave dobro sam se zagledao i primetim da na ovoj desno beloj ima maleni squish u glavi, kao da je ova crna koju koristim malo spuštena, ostali zapreminski prostor mi deluje identičan,.. na fabričkom crtežu isto vidim da bi možda moglo biti to upuštenje u glavi međutim ni oni nisu obeležili koliko je to.. situacija koja meni sada ne bi odgovarala je to da mi se umanji kompresioni odnos, a ovu belu ne bih sada sređivao... neko mi je ranije pisao da obratim pažnju da slučajno nije ova crna glava od CTX-a, međutim meni deluje identična kao ova devina, samo je neki majstor pofarbao u crno, inače je sloj veoma loš i farba pri samo pranju sa nitrom i benzinom otpada...

Posted Image Posted Image

i najzad, glavu sam pritegao na 13Nm

Posted Image


evo šta kažu moji kalkulatori

stepen kompresije sa

C=0,7mm
Vg=9,8ccm
zaptivkom=1,4mm
meteor čelom=4,2mm
K= 9,85:1

Posted Image


gde analiza govori

ugao izduva = 181,8
ugao preliva = 119,5
na C parametru = 0,7mm
donosi 20,9 KS po teoriji na 8700 o/min, pri ostvarenom pritisku 180 PSI-ja


Posted Image


ugao predpaljenja sam podesio na

1,65mm pre GMT
što je 19 stepeni pre GMT

Posted Image

#250 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 April 2014 - 13:16

mašina ide gore na ram, sipao sam ulje za menjače 80w90 znam da Tomos nije to prepisao, ali mislim da će ovo bolje raditi od SAE 30 ulja..

imam dva auspuha pripremljena za ovu mašinu, oba mi je gosp Kantor napravio, zamolio sam ga da mi ne šalje na niklovanje i farbanje jer mene te gluposti ne zanimaju, pošto je čovek radio proizvodnju devinih stock auspuha za poznatog poručioca, uspeo sam da kupim jedan stock bez piksle i jedan prazan sa protivkonusom od T15...

evo slika , stoje mi u radionici konzervirani već dve godine...

Posted Image Posted Image


pošto za opet neki period razrade i podešavanja želim spakovati , a ujedno i testirati kako radi na stock obrtajima ovaj moj projekat, krećem sa stock auspuhom, pikslu od APN-a sam razbušio na 14mm, jer smatram da je to polovina od izduva 28mm, a 1/4 površine kako knjige kažu, ostali prigušivači su svi na mestu...

Posted Image


što se karburatora tiče, prodao sam onaj trošni Bing 23 koji je došao sa njim, i već sam jedan period vozio sa 19mm pre dve godine, međutim pribavio sam isti model YSN PHBG 21mm koji je verna i po mojim mišljenjima jedna od najboljih kopija dellorto PHBG 21 karburatora..

u njemu je fabrički

kosina klipića 40
pilotka 40
atomizer AU292 onaj sa šeširićem
igla W7
glavna dizna 92 (koja je stvarno 86)

Posted Image Posted Image

za sada sam rešio sa gumenom spojkom jer je ovo tip koji nema flanšnu pa da se šarafi na prirubnicu, te ovde imam veću dužinu usisnog grla za nekih 15mm, to će se rešavati svakako kasnije... filter sam isekao od troslojnog sunđer filtera koje koristimo za minareli skutere, međutim slaba je propusnost, i nisam zadovoljan, malena dizna je potrebna, a i karburator sa ostalim spektrom nije usinhronizovan za manju potrošnju goriva..

Posted Image Posted Image


zadovoljan sam što čujem prve taktove, veoma sam radoznao i dugo sam očekivao ovaj trenutak... mašina je odradila 30 min u ler-u



#251 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 April 2014 - 13:21

evo za mog druga Mišu ALIEN-a, koliko se ništa nije radilo

živeli

#252 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 12 April 2014 - 21:38

To Mario, jedva sam cekao da je cujem.

#253 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 13 April 2014 - 01:28

Skidam kapu, doktore Mario, svaka cast ! ;)

#254 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 13 April 2014 - 01:29

Hvala svima na podršci

_____________________________
Sinclair research LTD 1981©

#255 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 13 April 2014 - 18:43

Eto ga , cim se odmakao od kotlica , odma rezultati ! Sto dalje od kotlica , pre ce biti gotovo !

Nema sta - lep metalni zvuk , novo- novo ...morao sam da procitam par strana ponovo i detaljno , neke stvari vise puta ...konacno , izgleda da ce biti nesto od Deve ...kako si je bio zabatalio od kad si je kupio , mislio sam da ce cekati tvoju penziju da se uradi ...

Salu na stranu , ovo ce biti jedinstven primerak , jedva cekam da je kompletiras ...a, masina pravi biser ... :)

#256 niksa

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 309 posts
  • MestoSombor
  • VozimPulser 125 i jos par komada

Posted 13 April 2014 - 19:14

Skidam kapu, svaka cast na sklapanju, ali cekam prve snimke i testove :)

Nemoj se iznenaditi ako ti to 80w90 ulje bude pravilo probleme sa kvacilom, ipak uspi neko sae30 sinteticko, ili 15w40, to je maksimum. Kad je hladan, posebno kada su hladniji dani sa gustim uljem nece da odvaja kvacilo dok se posteno ne ugreje masina.

#257 DRAGANCE

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • Mestobeograd
  • Vozimbaotian 50 RS limited edition

Posted 13 April 2014 - 22:07

ovo me podseca na davnu '97. godinu , kada sam e90 masinu kacio na ram od BT-a , svaka cast mario , lepo je znati da neke stare masine ipak nisu skroz zaboravljene

Edited by DRAGANCE, 13 April 2014 - 22:07.


#258 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 13 April 2014 - 22:58

A bice jos bolje ako se pokaze da nisu ni za bacanje kada otrese neki natjuniran skuter..

#259 DRAGANCE

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • Mestobeograd
  • Vozimbaotian 50 RS limited edition

Posted 13 April 2014 - 23:22

u to ni najmanje ne sumnjam :)

#260 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 April 2014 - 01:36

Pojesce ih deva za uzinu, i onako fabricka je isla bar 110km/h i cupala ko zubar.





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users