![;)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/0takoje.gif)
![](https://svet-skutera.rs/public/style_images/master/icon_users.png)
![](https://svet-skutera.rs/uploads/profile/photo-thumb-370.jpg)
Tomos electronic 90
#241
Posted 09 April 2014 - 20:29
![;)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/0takoje.gif)
#242
Posted 10 April 2014 - 01:18
tih 20konja po teoriji bice to pesma terati ulicama...
#243
Posted 10 April 2014 - 01:50
#244
Posted 10 April 2014 - 14:22
C parametar je u mom slučaju 0,8mm
i to sa zaptivačem ispod cilindra koji je debljine 0,5mm, proverio sam i novi koji sam kupio u pakovanju za CTX i taj je 0,5mm.
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-454a.jpg)
sada već počinjem da sumnjam u dosta stvari, jer je stock analiza pokazala relativno ispravne podatke, možda je nekada bio deblji zaptivač ispod cilindra i zaista bilo toliko, ali meni to ne igra sada nikakvu ulogu... sledi merenje zapremine glave i kalkulacija kompresionog odnosa..
moja glava ima zapreminu 9,8 ccm-a (ili kubnih centimetara), i meteor ima 4,2 zakrivljenje čela, zaptivač mi je debljine 1,5mm
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-453.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-454.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-455.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/klip_meteora.jpg)
što kalkulativno iznosi
K = 9,53 :1
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-456.jpg)
pošto me je e-90 user manual ubedio da je to zaista tako
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-457.jpg)
ne preostaje mi ništa drugo već da poverujem da je zaista C=0,8mm relevantan, pa sam stoga uradio ponovo analizu stock cilindra koji je podsetimo se ovakav
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-458.jpg)
gde analizer kaže da je
ugao izduva = 170
ugao preliva = 114
na C parametru = 0,8mm
donosi 12,8 KS po teoriji na 6600 o/min, pri ostvarenom pritisku 146 PSI-ja
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-459.jpg)
dakle razlike u snazi nema, osim što je fabrički traktor još jači na nižim obrtajima, ali mi daje realniji pritisak i to mi je ponajviše sviđa od sve nevolje koju ovom greškom imam u svojoj situaciji...
hajde da vidimo gde sam sada ja, sa svojim prvim realnim portovanjem, evo još jednom svima javno izjavljujem, marka "tri puta meri jednom seci" se obistinila, tim pre što sam na svoju sreću sekao manje nego što sam mislio pa nisam iz jednog cuga odradio maksimalu..
evo trenutne situacije posle prvog realnog portovanja, tri puta sam i skenirao mapu da budem 100% siguran i eliminišem sve greške koje nastaju u postupcima šablonskog rada, uzimanje otisaka, krivo skeniranje i sl...
moj cilindar je sada ovakav, ako ga kalkulišem sa 0,8mm
ugao izduva = 180,5
ugao preliva = 114
na C parametru = 0,8mm
donosi 19,3 KS po teoriji na 5900 o/min, pri ostvarenom pritisku 245 PSI-ja
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-460.jpg)
što nikako nije dobro jer imam ogroman pritisak, koji je nerealno velik, te šanse nema da sa transferima usinhronizujem da mi mašina bude raspoloživa i koliko toliko elastična... moram umanjiti pritisak i povećati centralnu iskoristivost na veće obrtaje..
ovaj potez je najjednostavnije uraditi povećanjem ugla i površine prelivnih u paru, tada imamo pad pritiska i manju snagu i višlje obrtaje.. svaki posao oko podizanja ugla prelivnih treba jako dobro razmisliti i odmeriti jer se za veoma mali pomeraj drastično podiže radni režim cilindra i veoma gubi na snazi gde ga ustvari ciljamo.. ja sam radio samo na površinama prelivnih do sada jer tako imam veći pritisak bez gubitka snage, do sada su mi prelivni bili na 40mm kako ih je fabrika ostavila...
druga situacija gde možemo da oborimo pritisak je povećanje površine izduvnog kanala, bez pomeranja ugla, tada se pomera i snaga i ciljni obrtaji prema gore, a pritisak lagano opada, moj motiv je upravo na tome da bih mogao još povećati površinu jer imam prostora, te naredne operacije slede na širenju izduva u stranu...
uradio sam simulaciju i plan na papiru i sa ovom površinom mogao bih se nadati ovakvom rezultatu, podigao sam i prelivne za 0,5mm
ugao izduva = 180,5
ugao preliva = 117,5
na C parametru = 0,8mm
donosi 20,4 KS po teoriji na 7900 o/min, pri ostvarenom pritisku 193 PSI-ja
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-461.jpg)
prelazim na posao, radim na širenju izduva, i pritom pazim gde je linija sastava karike, i vodim računa da ne prebacim 70%
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-462.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-463.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-464.jpg)
postupak je već poznati nikasil prvo skidam sa dijamantom, aluminijum kopam sa brusnim kamenom, sve radim sa malim biax-ima, na nekim mestima gde je baš nepristupačno sa strane nikasil sam morao skidati sa zubarskom, i taj posao je veoma spor i smoran.. te sam zbog svoje lenjosti uspeo da pokidam nikasil sa jer kamen u jednoj strani ima rotaciju tako da kopa prema napolje, dok u drugoj strani izduvnog kanala unosi unutra..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-465.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-466.jpg)
šta sad da se radi, mora novo pivo da se otvori i da se napaja sa vitaminom B, pa moraće da se otvara do te granice, i da se obradi ponovo... definitivno ne treba raditi sa grubim kamenjem već sa rotacionom šmirglom koja je već malo utrošena i koja ima ispod gumeni valjak, pa pritisak i napadanje materijala nije tako agresivno.. mada nikasil mora uvek prvo sa dijamantom da se poskida, ovo je moja glupost i lenjost kratko rečeno...
#245
Posted 10 April 2014 - 14:50
#246
Posted 11 April 2014 - 11:02
evo šta imam sada, pomereni uglovi prelivnih su mi još u simulaciji samo, analiza se odnosi prvenstveno na izduv
ugao izduva = 180,5
ugao preliva = 117,5
na C parametru = 0,8mm
donosi 20,4 KS po teoriji na 7200 o/min, pri ostvarenom pritisku 212 PSI-ja
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-467.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-468.jpg)
Ipak će biti potrebno još malo doterati izduv, hah treća sreća, ali i plan da se rade prelivni već postoji. Moji motivi baziraju se na Kaden-ovim postavkama da primarni mora biti nešto većeg ugla od sekundarnog, kao i da bi boost (ukoliko ga imamo) trebao biti nešto manjeg ugla od sekundarnog, tzv lepeza se radi iz razloga pojačanja negativnog horizontalnog uprskavanja.. Moji prvi radovi na površini prelivnih su se već orijentisali ka tom putu, pa sam ugao primarnog uspeo da umanjim sa 15 na 8, a sekundarnog transfera sa 40 na 33, mada ta merenja jednostavno još moraju da se usavršavaju...
usledilo je ponovno markiranje cilindra
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-470.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-471.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-472.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-473.jpg)
i ponovo zubarska, opet mučim muku da nikasilom i hromom u samom kanalu, pomeram sekundarni za 0,4-0,5 a primarni za 0,7-0,8
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-474.jpg)
evo i slika obe strane transfera pod lampom
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-475.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-476.jpg)
na mapi to izgleda ovako
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-477.jpg)
gde analiza govori
ugao izduva = 182,3
ugao preliva = 120
na C parametru = 0,8mm
donosi 20,8 KS po teoriji na 8900 o/min, pri ostvarenom pritisku 175 PSI-ja
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-478.jpg)
hah uspeo sam da oborim još 0,4mm od izduva šireći ga, vidi se u dva gornja kraja, obrtaji su mi skočili na 8900 možda nisam toliko hteo mada nema sada veze, zadovoljan sam pritiskom i snagom.. nadam se da će ovako već biti ok...
#247
Posted 11 April 2014 - 12:19
![:D](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/icon_biggrin.gif)
Da nema tebe većina nas bi bila u mraku sa ovakvim stvarima. Svaka ti čast.
#248
Posted 12 April 2014 - 11:12
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-479.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-480.jpg)
obratio sam pažnju da dno izduvnog kanala ne diram, međutim moguće je da je i on dobio 0,5mm u celoj operaciji ovih proširenja nesvesno, pa sam proverio koliko klip u GMT tačno zatvara izduv.. dakle imam rezerve još možda najviše 0,5-0,8mm, ova mera je aktulena i kada se podiže (tzv spejsuje cilindar) kada bi recimo sad odlučio sa mi C bude 1,8mm a ne 0,8mm možda bih imao problem pada pritiska na usisavanju jer izduvni ne bio bio zatvoren..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-482.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-481.jpg)
evo aktuelne portmape, vidi se optimizovani izduv... na levom primarnom prelivu mi je dno malo niže, jer je prethodnom vlasniku zalomio kariku i ovde oštetio cilindar, pa sam taj deo morao popraviti, svakako klip ne silazi do te granice, pa mi ta površina ne figurira..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-483.jpg)
radio sam pomalo i na usisnom kanalu, ovde nisam posebno išao u širinu, ugao koji sam dobio nakon obrade je 155 stepeni, po svim literaturama za ove obrtaje preporučuje se 150-165 stepeni ugao usisa, mada je to dosta složenije jer rezonancija usisa zavisi i od dužine usisnog grla, i od prečnika difuzora karburatora i od zapremine bloka, pa se ovom materijom sada neću baviti.. stare formule koje sam koristio u priručniku su neispravne, te njima ne želim da se vodim, kada budem ovu materiju razradio postovaću..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-485.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-486.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-487.jpg)
#249
Posted 12 April 2014 - 11:43
evo Kaber hromirane L karike, levo kaber, desno Meteor originalna sa A klipa
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-488.jpg)
i ponovna merenja, i merenja do besvesti,
- zazor na Kaber L kariki mi je 0,25mm, na Meteor L kariki je 0,3mm
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-489.jpg)
- C parametar je 0,7mm , sad taj 0,1mm može biti i greška u merenju, međutim pritegao sam cilindar i ovu vrednost dobio
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-490.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-491.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-492.jpg)
- debljina zaptivača ispod glave je 1,4mm
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-493.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-494.jpg)
pošto imam dve glave dobro sam se zagledao i primetim da na ovoj desno beloj ima maleni squish u glavi, kao da je ova crna koju koristim malo spuštena, ostali zapreminski prostor mi deluje identičan,.. na fabričkom crtežu isto vidim da bi možda moglo biti to upuštenje u glavi međutim ni oni nisu obeležili koliko je to.. situacija koja meni sada ne bi odgovarala je to da mi se umanji kompresioni odnos, a ovu belu ne bih sada sređivao... neko mi je ranije pisao da obratim pažnju da slučajno nije ova crna glava od CTX-a, međutim meni deluje identična kao ova devina, samo je neki majstor pofarbao u crno, inače je sloj veoma loš i farba pri samo pranju sa nitrom i benzinom otpada...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-495.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-496.jpg)
i najzad, glavu sam pritegao na 13Nm
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-497.jpg)
evo šta kažu moji kalkulatori
stepen kompresije sa
C=0,7mm
Vg=9,8ccm
zaptivkom=1,4mm
meteor čelom=4,2mm
K= 9,85:1
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-499.jpg)
gde analiza govori
ugao izduva = 181,8
ugao preliva = 119,5
na C parametru = 0,7mm
donosi 20,9 KS po teoriji na 8700 o/min, pri ostvarenom pritisku 180 PSI-ja
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-500.jpg)
ugao predpaljenja sam podesio na
1,65mm pre GMT
što je 19 stepeni pre GMT
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-501.jpg)
#250
Posted 12 April 2014 - 13:16
imam dva auspuha pripremljena za ovu mašinu, oba mi je gosp Kantor napravio, zamolio sam ga da mi ne šalje na niklovanje i farbanje jer mene te gluposti ne zanimaju, pošto je čovek radio proizvodnju devinih stock auspuha za poznatog poručioca, uspeo sam da kupim jedan stock bez piksle i jedan prazan sa protivkonusom od T15...
evo slika , stoje mi u radionici konzervirani već dve godine...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-090.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-091.jpg)
pošto za opet neki period razrade i podešavanja želim spakovati , a ujedno i testirati kako radi na stock obrtajima ovaj moj projekat, krećem sa stock auspuhom, pikslu od APN-a sam razbušio na 14mm, jer smatram da je to polovina od izduva 28mm, a 1/4 površine kako knjige kažu, ostali prigušivači su svi na mestu...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-503.jpg)
što se karburatora tiče, prodao sam onaj trošni Bing 23 koji je došao sa njim, i već sam jedan period vozio sa 19mm pre dve godine, međutim pribavio sam isti model YSN PHBG 21mm koji je verna i po mojim mišljenjima jedna od najboljih kopija dellorto PHBG 21 karburatora..
u njemu je fabrički
kosina klipića 40
pilotka 40
atomizer AU292 onaj sa šeširićem
igla W7
glavna dizna 92 (koja je stvarno 86)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-504.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-505.jpg)
za sada sam rešio sa gumenom spojkom jer je ovo tip koji nema flanšnu pa da se šarafi na prirubnicu, te ovde imam veću dužinu usisnog grla za nekih 15mm, to će se rešavati svakako kasnije... filter sam isekao od troslojnog sunđer filtera koje koristimo za minareli skutere, međutim slaba je propusnost, i nisam zadovoljan, malena dizna je potrebna, a i karburator sa ostalim spektrom nije usinhronizovan za manju potrošnju goriva..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-506.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-507.jpg)
zadovoljan sam što čujem prve taktove, veoma sam radoznao i dugo sam očekivao ovaj trenutak... mašina je odradila 30 min u ler-u
#251
Posted 12 April 2014 - 13:21
živeli
#252
Posted 12 April 2014 - 21:38
#253
Posted 13 April 2014 - 01:28
![;)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
#254
Posted 13 April 2014 - 01:29
_____________________________
Sinclair research LTD 1981©
#255
Posted 13 April 2014 - 18:43
Nema sta - lep metalni zvuk , novo- novo ...morao sam da procitam par strana ponovo i detaljno , neke stvari vise puta ...konacno , izgleda da ce biti nesto od Deve ...kako si je bio zabatalio od kad si je kupio , mislio sam da ce cekati tvoju penziju da se uradi ...
Salu na stranu , ovo ce biti jedinstven primerak , jedva cekam da je kompletiras ...a, masina pravi biser ...
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/ziveli.gif)
#256
Posted 13 April 2014 - 19:14
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/icon_biggrin.gif)
Nemoj se iznenaditi ako ti to 80w90 ulje bude pravilo probleme sa kvacilom, ipak uspi neko sae30 sinteticko, ili 15w40, to je maksimum. Kad je hladan, posebno kada su hladniji dani sa gustim uljem nece da odvaja kvacilo dok se posteno ne ugreje masina.
#257
Posted 13 April 2014 - 22:07
Edited by DRAGANCE, 13 April 2014 - 22:07.
#258
Posted 13 April 2014 - 22:58
#259
Posted 13 April 2014 - 23:22
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
#260
Posted 14 April 2014 - 01:36
11 user(s) are reading this topic
0 members, 11 guests, 0 anonymous users