#1
Posted 09 August 2011 - 18:40
Evo , doslo vereme da se predstavi ALIEN… Proslo je oko dva godine kako se pocelo po malo nesto raditi na njemu , ispocetka vise iz nuzde , zbog nekih (sitnijih ) kvarova, a kasnije kad sam pohvatao konce svega i iz potrebe( TUNING INFEKCIJA)…
Ali , redom…squt je 2007 godiste, kupljen je2008. , sa nepunih 9 meseci i 2600 KM na satu, bio je kao nov – neogreban i sve je mirisalo na novo…bio je za oko 150 evra jeftiniji nego nov, a stanje perfektno…
Evo par slicica kako izgleda sada...
(kako je hromirani BULLET cucnuo na ALIENA )
Na ID plocici je pisalo da je agregat 40QMB , ortodoksni kinez, MOTOMANIA , izvorno LONGJIA (koja ga i pravi ) , ali ako narucite ceo kontejner squtova, mozete ida birate kako da se zove…to je ovaj slucaj…ali, nema veze, masina je 2-T , vazdusno hladjena, snage 2.1 KS/ 8000 rpm…uz max speed 45/km/h…tako je pisalo…
Kad sam ga ja preuzeo, sa tom kilometrazom bio je odblokiran , verovatno prsten sa variomata uklonjen i dal` je imao jos negde , ne znam, uglavnom ,ODBLOKIRAN…
Takav je isao oko 62-65 po njegovom satu, uz neko prosecno ubrzanje, uglavnom kao takav sa teskom mukom je izlazio na kraj sa lako nabildovanim automatikom, a cesto ga je automatic i oderao… tih u radu sa onom njegovom kantom od auspuha i bez ikakvih kvarova za par godina koliko je tako vozen…Naravno , promenjen je AKUMULATOR, sledece godine jos jedan, posle oko godinu dana, pa sam konstatovao da su EXSIID akumulatori loseg kvaliteta, pa je sad na STRANCU treci- BANNER , koji je (vec) drugu sezonu operativan, ali videcemo…
Od ostaloga kao jedini `kvar` koji se pojavljivao relativno cesto, bio je neobjasnjivo progutavanje gasa, nekad na semaforu- da krenes , on samo proguta gas, nekad se ugasi, pa ne mozes upaliti…onda sleduje skidanje sedista, skidanje creva vakuma sa karba i na njegovo mesto stavljanje dovodnog creva od goriva , ne bi li malo svezeg goriva uslo u usisno grlo, potom upali, pa malo turiraj i na kraju prihvati gas kao da nista nije bilo i sve normalno…do dana danasnjeg nisam uspeo da odgonetnem o cemu se radi, karb ( kopija MIKUNIJA difuzor 16 mm sa E- saugom) uvek sve cisto , al` eto…nikad ne znas kada ce se to desiti, ali lek sam opisao, pa je to prolazilo tako tokom par godina…konstatovao sam da je to boljka mnogih kineza, posto sam mnoge vidjao da se muce sa time…
Sa zamenom karba prilikom tuninga , ta boljka je jednostavno nestala- dakle neka
fabricka neispravnost serijskog …
Pri takvom stanju stvari potrosnja goriva je bila oko 3,5 l , sa rezervoarom se prelazilo oko 140 km…
Do tuninga je doslo maltene slucajno- zahvaljujuci jednom kvaru…naime jedan slucajni vizuelni pregled sajle za pogon uljne pumpe otkrio je da je ista pred samim pucanjem, drzala se na nekoliko licni, znaci samo pitanje vremena, a svi znamo sta pucanje znaci…par puta sam tu sajlu krpio, posto novu nisam mogao naci kod servisera uz stalnu kontrolu , ali kako nemam nacina da kvalitetno napravim kraj sajle ( nemam alat)postojao je stalni strah od kidanja, na kraju sam odustao i poceo da sam pravim mesavinu…sto je sigurno- sigurno je i ne pada mi tesko…
To je bio prvi korak , kojim sam se u stvari tek upoznao sa masinom, a zahvaljujuci FORUMU identifikovao sam agregat, da bi znao za cega delove da trazim. Saznao sam da je masina kopija YAMAHE , minareli , PRC, kopija , kratki blok…
Citajuci forum saznao sam prvo REDOSLED kako ide tuning… i postovao sam ga…prvo sam kupio REZONU , u mom slucaju to je BULLET, identicna kopija TEHNIGASA next- R-a i to niklovan , kupljen kod mene u SM, cak nesto jeftinije nego u NS-u…Niklovan auspuh je sasvim lepo cucnuo na STRANCA , malo razbijajuci crninu koja dominira…naravno perfomanse su se odmah promenile, trazio je lakse rolnice, sto je i dobio, kupio sam serijske nove koje sam olaksao na strugu na 3.5 gr. i sve je nabodeno od prve…na serijali tako nije bilo lose, uz jednu malu rupu u ubrzanju izmedju 40 i 60…dostizao je cak 80 KM/h
Poceo sam razmisljati o KITU, odnosno , sta uzeti, opredelio sam se za TP ili DR BASE KIT, ali posle dugog cekanja kod MOTOLAZOVICA , odustao sam i kupio u lokalnoj prodavnici MXM , kit tajvanskog proizvodjaca za moj squt…cena je bila oko 80 Evra…
Ne znam samo koga su kinezi iskopirali, ali nisam ni posle nekoliko skidanja cilindra uzeo PORTMAP, da vidim koga su pokrali…( to cu morati)…
Dakle, KIT, REZONA, neke rolnice su se vec pocele tu skupljati , a bilo je i olaksavanje fabrickog kvavila- tuning je vec to…
S kraja prosle sezone sam primetio da po oduzimanju gasa i prilikom kocenja motorom postoji dodatno kocenje pri nekoj brzini, i pregled varijatora je ustanovio da je serijski zereo za zamenu posle 15000 KM…naime , neke rolnice su na kliznim stazama aksijalno ostetile bokove , pa se to ocitovalo kao dodatno kocenje motorom . Pa, kad se vec mora, onda TUNING DEO… u decembru na popustu u MOTOBOXU je uzet MOTOFORCE varijator, kao i MOTOFORCE EVO , stelujuce kvacilo i PM zvono…Cena je na popustu bila vise nego povoljna, sve zajedno oko 100 evra…posto me tada vec uhvatila zima, montaza i stelovanje je ostavljeno za lepse dane, za prolece…
E, sad , o kvalitetu kupljenih delova…MOTOFORCE varijator u imenu ima RACING… nisam bas prezadovoljan njime, bolje je dodati jos malo i kupiti nesto bolje…originalne rolnice (3 seta) koje dolaze sa njim su loseg kvaliteta, jako su mekane i brzo su pokazale znakove nepravilnog trosenja…one koje mi nisu odgovarale po tezini olaksao sam na strugu, pa imam za kombinovanje…
MOTOFORCE EVO kvacilo i PM zvono posle pocetnog blagog razocarenja(moralo je biti natezano jakim crvenim oprugama + klizilo je i nepravilno se trosilo), sa razradom i prilagodjavanjem od nekoliko stotina kilometara, konacno je pocelo (uz stelovanje) da radi kako treba i sada sa plavim oprugicama radi dobro…
Sto se tice prenosa , mislim da za sada vise nista necu dirati, jer sve to radi prilicno dobro…
U medjuvremenu jeuradjeno pomeranje paljenja za oko 3 mm na ranije, slicovanjem anker ploce sa namotajima, da bi bolje radio na visim obrtajima…
BOOST BOTLLE u homemade varijanti korekno radi posao od prosle godine…
Tako , tuning se polako zaokruzuje, ono sto sam zamislio polako se blizi kraju(ako kraja uopste ima), ovih dana (pre mesec dana) stigao je karb TNT 19 mm, koji iako nikako ne izgleda zbog lose zavrsne obrade (pisao sam vec o tome), radi svoj posao odlicno, lak za stelovanje, daje motoru vise daha i nesto malo krajnje brzine, u svakom slucaju pun pogodak…
Ovih dana ocekujem da bude gotov famozni CDI (ducati) , pa da vidimo sta cemo jos dobiti sa njim, a od Maria ocekujem i PAVESSE rolnice da stignu(zbog sirokog dijapazona stelovanja) i to bi bio kraj (za sada)…
Dakle , ALIEN posle godinak dana tunovanja ima sladeci SET-UP koji trenutno zadovoljava:
KIT 70 ccm (MXM- proizvodjac Tajvan ) kopija necega???
Rezona BULLET, kopija TEHNIGASA NEXT- R-a , hromiran
Varijator MOTOFORCE – Racing, rolnice 4.6 gr
KvaciloMOTOFORCE EVO – stelujuce fi 107, plave oprugice…
Zvono PM – racing
KONTRAOPRUGA – plava iz Tajvanskog seta, jaca od serijske, (dobro radi)
Karb TNT –racing 19 mm, glavna dizna 80…
BOOST BOTLLE- home made
AIRBOX preradjen-ubacena cev 21 mm/10 cm duzine, koso secena unutra
Remen serijski u dobrom stanju BANDO 788/ 17
PRETPALJENJE pomereno za 3 mm na ranije,na anker ploci
Svecica NGK 8…
Slavina za gorivo od APN-a (prepravljena , bez vakuma)
(U ocekivanju je CDI i PAVESSE rolnice)
Ceo ovaj set- up (kad stignu rolnice i bude gotov CDI ) kostace oko 350 evra, nije mnogo i nije kupljeno odjednom, mada u praksi to izgleda malo drugacije, jer je stalno nesto dokupljivano , menjano i prepravljano… Svi potrebni ALATI za dobar i kvalitetan rad su napravljeni u HOME MADE varijanti i tu sam kompletan …Delovi su manje- vise niskobudzetni, ali, svi korekno rade svoj posao i dobro su ukomponovani…mislim da sam ipak , dobio vise muzike nego sto sam dao para
Svestan sam da se te pare nikad nece moci izvuci , ali , niko od nas i ne radi to zbog prodaje , vec zbog sebe i svog licnog zadovoljstva…
Dakle, u Kineza je do sad ulozeno oko 350 evra (gore vidljivih) i mozda jos nesto nevidljivo u vidu raznih drugih delica koji su bili neizbezni i potrebni prilikom tuninga… u svakom slucaju , ispod 500 evra… Napominjem da je jedan moj poznanik proslog leta kupio Kineza motomanijinog, slicnog kao moj za svega 350 evra sa 4500 KM na satu u sasvim solidnom stanju, eto koliko su cene pale…
Sada ALIEN sa ovim set-up om ima odlicno ubrzanje, do 80 KM/h stize za 10-12 sekundi, pa slabiji automobili ne mogu na startu (semaforu) da se mere sa njim , krajnja je oko 80-85 , nekad i vise , sto je po meni sasvim zadovoljavajuce, sve drugo zahteva promenu u diferencijalu, naravno, na ustrb ubrzanja, pa, to (zasad) ne bi radio…Pri polukruznom okretanju (za 180 stepeni) svako neoprezno dodavanje gasa zna da kazni proklizavanjem zadnjeg tocka i padom (sto mi se jednom i desilo na srecu bez posledica)…To je znak da je zadnji tocak prilikom ubrzanja na samoj granici proklizavanja, sto je po meni idealno…Ubrzanje je LINEARNO od pocetka do kraja, bez ikakvih rupa, sto znaci da su i rolnice i kontraopruga dobro ustelovane…
Potrosnja goriva je na serijali bila oko 3,5 L sa rezervoarom se prelazilo oko140 km, a kako je tuning napredovao , ista se povecavala (potrosnja) pa se sada prelazi oko100- 110 KM …naravno, snaga dodje iz komponenti koje su ugradjene i sposobne su da uz vise oslobodjene snage proteraju vise benzina kroz masinu…ovako, racunam odokativno , da imam oko 8 - 8.5 KS na masini (od pocetne 2.1 ) , znaci , oko 6 KS na zadnjem tocku, sto je sasvim pristojno, a sa rezervoarom se predje oko stotinak KM , u medjugradskoj mozda malo vise, ali to je cena tuninga…
Na ovom KITU je za godinu dana predjeno 6400 KM (ne i na celokupnom SET-UP-u) uz dve havarije- dva progorevanja klipa, (mojom krivicom oba puta)…jednom je to bilo zbog eksperimenata sa GLJIVOM , drugi put kad je stavljena neodgovarajuca svecica ( u mraku , slucajno), ali sve se zavrsilo relativno bezbolno , naime ti klipovi su zavareni posto su samo na celu progoreli, bez ikakvih drugih ostecenja, tako da se na njima vozi bez promene perfomansi…Moram da napomenem da sam imao na istim klipovima tragove lepljenja , tako da mi se na serijskom karbu (kopija MIKUNIJA difuzor 16 mm),na kitu dizna 68 pokazala kao premala…i jos jedna napomena- na serijali na klipu tragovi lepljenja, fabricka dizna 50, znaci premala…Kinezi da bi ustedeli na gorivu- smanjili potrosnju, stavljaju MALE DIZNE po cenu havarije motora…prema tome – oprez!!! To treba proveriti…
Zasada sam zeljan jednog malo mirnijeg perioda voznje, znaci , zelim dobro nastelovanu masinu, pouzdanu, sto manje prljavih ruku i da se sve svede na tekuce odrzavanje…
Ali , kako svi znamo, tuning je vreca bez dna, ko zna sta buducnost nosi, jos cemo se cuti….
Pozzz… http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/thumbup.gif
#2
Posted 10 August 2011 - 08:10
Mario, on 12 January 2011 - 14:08, said:
znam da je dijagram analogno podešen i da ima jednu linearnu krivu paljenja koja se menja u zavisnosti od obrtaja... međutim kako se menja, ja bih to voleo znati.. nigde nikakav manual niti podatak nisam pronašao koji o ovome govori....
pošto je Cheese rekao da može nabaviti stroboskop za testiranje eto prilike da i njega angažujem, pa da to zajednicki prostudiramo... hvala Cheese...
u prvom naletu sam ustanovio da mi je vreme okidanja oko 4,4mm pre GMT, što u prevodu izlazi 52 stepena... da li je to reper sa pick-upa, ustanovili smo da jeste...na slici se vidi crvena linija na prozoru magneta i linijica na samom magnetu... i da CDI verovatno ima početno kašnjenje i dovodi paljenje u radu na odgovarajuci ugao...
datumi slika 14.08.2010.
kada mašina radi na malo povišenom leru 2000, reper se pomera na 34 stepena,, kako dodajemo gas ugao se smanjuje....
moja ubeđenja su bila da sa porastom obrtaja mora ugao predpaljenja da raste, tj da varnicu baci nešto ranije... čak sam i svoj kymco podesio na 20-22 stepena, i rezultati su očigledni, znatno bolji nego sa fabričkim uglom od 13 stepeni...
evo dijagrama kojim smo se vodili do nedavno, na osnovu ovoga je Cheese programiro svoj PIC i ja sam ga prihvatio kao relevantan..
nikako nisam mogao da prihvatim da mi motor radi na 34 stepena na ler-u, kao ni da na 6000 obrtaja radi na 22-24 stepena i da ugao i dalje opada.. nekoliko dana smo mozgali i razmišljali da možda ovaj MVT dijagram nije neispravan... Ko zna kako je vezivan, i da li je ostao ispravan, posle prvih Madness-ovih uključenja...
odlučio sam da pomerim ugao koliko je to moguće, morao sam izbrusiti kanale na statoru MVT-a, da se može podešavati, i sledeće testiranje je usledilo sa uglom od 22 stepeni i početnoj tački... vodio sam se svojom teorijom i želeo videti kako gde pomera i kako u stvari radi mašina....
pošto sam u mirnom stadijumu imao samo mikrometar, vodio sam se kalkulatorom koji pretvara milimetre u uglove za kalkulaciju uglova otvorenosti kanala, samo sam množio sve vrednosti sa 2, jer su uglovi zbir otvaranja i zatvaranja, dakle polovina mm od onoga što nama treba
na testiranju ništa posebno, nešto malo manja snaga, i krajnja.... međutim motor na leru mnogo lepše radi.... dakle to sam već shvatio da je 34 nenormalno veliki ugao, ali zašto nemam snage, pa jednostavno me sabotira ovaj CDI, na 6000 obrtaja pomeri za oko 10 stepeni bliže GMT, a preko 6000 mi se ugasi stroboskop, jer je neka matora drtina za 4T motore...
nekoliko dana sam radio više različitih testova, čak sam doveo ugao na 20 i 14 stepeni, i stavio običan CDI fabrički sa SR-ke... i ništa spektakularno, malo mi mašina lepše radi na nižim obrtajima, ali slabije povuče i slabija je rezonanca kao i vršna snaga... Za primetiti je da kako menjamo ugao predpaljenja, menja se potreba za smešom goriva i vazduha, pa je na manjim uglovima motoru potrebna nešto tanja glavna dizna, najviše se oseti na srednjem spektru gasa....
i onda je Sale postovao dijagram sa Top CDI-ja kod Cveleta u temi, i veliko mu hvala što je rešio jednu veliku misteriju..
onda smo sa Cheese-jem počeli sumnjati u tačnost ovog dijarama, i ove teorije kojom se vodimo, toliko da smo se do 2 izjutra dopisivali sms-om zašto i kako je to moguće, gde je on bio na nekoj žurci, a ja sa društvom...
pa sam skontao da je tvrdnja mog starog koja ide prema većem uglu na višljim obrtajima zasnovana na Autim-a, i da je tako i na običnim Jugićima, gde vakum korektor davanjem gasa pomera paljenje na ranije da bi auto bio živahniji, i da je to sve 4T, kao i ovaj naš nesrećni dijagram...
a da se jako dobro sećam, da su za T15 pisali 1,8mm pre GMT a za APN 2,2mm pa sam te podatke nakopao sa Tomos manuala, jer je zaista za visoko turažnije motore potrebno manje predpaljenje da bi se snaga na višljim obrtajima javila...
uhh dakle sve suprotno.. i na kraju iskopam na netu ove dijagrame
gde jako dobro znamo da je XT400 i DR800, 4T mašina... i da je treći graf verovatno greška, a da je 4 i 5 neka mapa programiranja PIC kontrolera za čistokrvni 2T....
i pronađem Cagiva Mito, graf, sa standardnom i nekom tuning mapom...
gde se isto očitava...
dakle malo smo u zabludi bili, tačnije koju godinu... i nekolicinu programiranja, sad se tačno vidi da kod 4T motora porastom obrtaja treba povečavati tačku predpaljenja, dok kod 2T motora to ide upravo obrnuto....
e sad koja je najbolja mapa za naš setup ostaje misterija koju treba proučavati, i za koju smo još malo nedorasli, dakle zavisi veoma od uglova kanala, kao i od stepena komresije.. itd.. a setuje se i za različite situacije...
evo šta mi imamo na ovom Millenium analognom dijagramu, crna linija pokazuje fabričku situaciju, to je mereno u dve tačke na 2000 i na 6000 obrtaja, pa sam na osnovu toga dobio linearnu zavisnost....
ukoliko pomerim početnu tačku na 20 stepeni, vidimo da se na 12k obrtaja paljenje javi posle GMT-a, pa je jasno zašto motor nema više snage, crvena linija... tačnije kriva uvek ostaje linerno ista, samo mogu menjati njen početni stadijum....
napomenuću da sam testirao i zelenu liniju, to je 28 stepeni na 2000 obrtaja, i tada mi se učinilo da je mašina na 12000 onako sitno rezonantna, i vrlo vrlo oštra i jaka, samo je potrebno dovesti karburator u tačnu zavisnost sa ovim uglom paljenja...
međutim nisam primetio veću krajnju, mada kažem čini mi se da je imao čistiju i jaču ciljnu rezonancu, zauzvrat imao sam mirniji motor na 2000 obrtaja... pošto sam ipak najbolju snagu sa fabričkim setom imao, vratio sam ugao statora na fabričku podešenost...
motor je na leru malo nepravilan, ali ipak najbolje povuče i najbolju krajnju dobijam...
#3
Posted 11 August 2011 - 09:54
Ono sto ja znam o PRETPALJENJU je da je to jedan od najvaznijih (podesivih ) parametara za pravilan rad motora i njegovo iskoristenje... Nepravilno podeseno pretpaljenje je uzrok mnogih problema- prerana varnica znaci pocetak ekspanzije pre vremena i trosenje dela snage na savladjivanje iste...to moze da uzrokuje DETONACIJU kao nezeljenu pojavu, pregrevanje motora , lom grebena klipa , progorevanje...suvise kasno pretpaljenje znaci gubitak snage, slabiju efikasnost motora, lose iskoristenje , rasipanje goriva...PRETPALJENJE JE SRZ SVEGA...
Kod motora koji imaju RAZVODNIK paljenja (kao kod YUGA) imamo STATICKO i DINAMICKO paljenje...Staticko je ono koje je namesteno kao POCETNI UGAO PRETPALJENJA i kod Yuga iznosi 10 stepeni...to je paljenje potrebno za rad na ler gasu i manjim obrtajima...Sa porastom broja obrtaja potrebno je povecati pretpaljenje iz prostog razloga sto sa skracenjem vremenskog ciklusa treba smesi dati vreme da izgori , pa cemo sa paljenjem iste poceti RANIJE ...Tu na scenu stupa CENTRIFUGALNI KOREKTOR paljenja i VAKUMSKI REGULATOR... onaj prvi sa porastom obrtaja putem TEGOVA zakrece sam razvodnik na ranije paljenje...ovaj drugi vakumski depresor ima ulogu da prilikom naglog dodavanja gasa putem vakumske membrane i mehanizma povuce razvodnik na ranije paljenje i omoguci bolje prihvatanje gasa, posle ako zadrzimo isti polozaj papuce za gas, prihvata centrifugalni regulator...
To je bilo malo objasnjenje onoga sto je znam o pretpaljenju kod visecilindricnih 4-T motora, a kod ovih nasih TURPIJA tu stvar radi ANKER PLOCA sa namotajima gde je pretpaljenje fiksirano na oko 12 stepeni pre GMT...tako je fabrika smatrala da je najbolje za te obrtaje i celokupan rezim rada motora, bez mogucnosti podesavanja...e, sad, zar nije da sa povecanjem tog statickog pretpaljenja da se dobilo na snazi u onom spektru koji nije postojao , npr. na punom gasu , oko 8500- 9000 RPM ...i jos nesto , da Mario pojasni zasto na obrtajima preko 10K se pomeranje paljenja vrsi na RETARD... (kasnije) ...kako na sve to utice BOGATSTVO SMESE? Zar to nije konstanta koja ulazi u motor???
Jbg. sad smo vec usli u neku teoriju, al` nema veze korisno je za sve nas da znamo...
#4
Posted 11 August 2011 - 11:15
dakle koji je to ugao koji će doprineti boljem obrtnom momentu na nižim obrtajima a koji još ne šteti na višljim obrtajima na kojima je centar rezonance ili kraj.. jasno je da je 12 odnosno 13 stepeni optimizovano nekoj umanjenoj potrošnji ali je i snaga u nekim okvirima koji su za serijsku mašinu dovoljni...
ostaje da razjasnimo teoriju predpaljenja i njen uticaj na rad 2T mašina... imamo negde u Faq na engleskom jeziku Cheese je nakopao a google preveo pa polako...
#5
Posted 11 August 2011 - 18:42
Uh, kad dodje `ladna zima, kud ces boljeg vremena za filozofiju...
#6
Posted 23 September 2011 - 19:11
#7
Posted 30 May 2012 - 22:23
Desilo se pre par dana- sin dogurao Aliena, kaze nesto samo puklo- i stao...gde je puklo? U motoru , u deklu prenosa , jel mozes da lociras nesto blize, sta da skidam? Nemam pojma kaze on , uglavnom, nece da alnasuje, ni na kurblu...Aha, znaci ,veselo ...nesto se desilo, zacvikao...mala je verovatnoca da se kais namotao na mrtcvo na varijator , pa blokirao radilicu...
Nista , Miso, posto nece niko drugi, ajde ti...Spremio u garazi uslove za rad, radicu iz kanala, kud ces lepse, termo grupa ispred ociju u visini grudi, alat na pogodnom mestu...skinuo sediste, poodvrtao sarafe od dekla hladjenja, skinuo glavu i vec onda mi je bilo jasno sta se desilo...tragovi aluminijuma u cilindru i glavi! Celo klipa izlupano, skidanje cilindra ...odvijem auspuh , pomerim ga dole , skinem cilindar i zateknem ovo...
Pa, sta mu bi???!!! Iz cista mira! pre toga isao odlicno, vozen i na benzinu i na gasu, a ova havarija se desila na benzinu , tako da je iskljuceno da se desilo zbog autogasa...Pregledom delova i trazenjem uzrocno-posledicne veze , nisam nasao nista sto bi moglo biti uzrok lomu klipa...Jednostavno, deo od prozora pa nadole nedostaje, pukao , nema ga, otpao dole u karter i radilica je to lepo pedantno samlelau sitne komadice aluminijuma i kroz prelive izbacila u kompresioni prostor i kad se to skupilo u najnizem delu u predelu sqisha , zacvikao je...na srecu , radilica je prezivela, nema nikakvog nedozvoljenog zazora po svim osama, cilindar ima neke manje riseve, nista strasno...tu sam ja odglumio masinu honericu, pa sam sa smirglom 400 prvo na malo grublje ishonovao , pa onda sa 1000 jos malo fonije i cilindar je dobro prepariran...iskoristio sam priliku i da ispoliram izduvni kanal na kome je bilo relativno malo depozita ( zbog predjasnjeg poliranja ) , a i glava je ociscena...posto sam od pre imao klip u istoj dimenziji , to je drugi od onih zavarenih, sto je progoreo na celu, sad je on dosao na red...uz njega , morao je jos da se zameni iglicasti lezaj, posto je na starom poceo kavez da se raspada ...
Pravo resenje je da se rastavi ceo motor i da se iz kartera povade delici klipa, ali taj luksuz sada sebi ne mogu da priustim zbog nedostatka vremena i svega drugoga , pa molim Boga da i ovako bude dobro...Po paljenju motora i posle prve voznje jos jednom se desilo slicno, zbog zaostalih delica klipa, pa sam po skidanju cilindra kompresorom izduvao karter...vise ne ocekujem probleme...
Sve je smontirano brzo i lako, pa je havarija prosla samo za 250,00 dinara , koliko je kostao iglicasti...nekako , imam srece u tim havarijama...
Ide isto k`o i pre , nista se nije promenilo...Jednostavno, nemam objasnjenja zasto se ovo desilo. zamor materijala moze da se desi bilo kad , bilo gde , ili da se nikad ne desi ( shits hapends , jbg - popravi i teraj dalje )...
Stari klip , a mi idemo dalje... ...
#8
Posted 30 May 2012 - 22:56
Мени кад се деси неко срање увек морам дубоко руку џеп да завучем..
П.С. Клип нема баш лепу боју од изгарања.
#9
Posted 31 May 2012 - 00:26
#10
Posted 31 May 2012 - 02:28
#11
Posted 31 May 2012 - 08:33
#12
Posted 31 May 2012 - 09:55
#13
Posted 31 May 2012 - 10:53
Sreca u nesreci je da se to desilo u gradu, zato sto cesto se ide i van grada na po 50-70 km u jednom pravcu, a da smo se organizovali za NS proslog vikenda ko zna? Mozda bi jedan skuteras ostao na putu...ovako, znaj ga sad...
Inace , na kitu je predjeno za dve godine nesto malo manje od desetak hiljada KM, za to vreme je bilo dva progorevanja klipa, oba puta mojom krivicom...prvi put eksperiment sa gljivom, karb 16 mm dizna 0.9 , pa progoreo...drugi put u mraku ( nisam video ) neodgovarajuca svecica ( pretopla )...
Sada na gljivi karb 19 mm, dizna 0.80 i radi odlicno celu proslu sezonu...race karburatori na svim spektrima imaju pojacano doziranje goriva , pa nema opasnosti od posne smese, sve je ovo provereno i kroz boju svecice , sagorevanje je idealno
Jednostavno , sranje se desilo, popravljeno i teramo dalje...evo, sad mi se sin bas pojavio i kaze da ga je sinoc cepao, da mu je dusu vadio i da je dobro isao...
#14
Posted 31 May 2012 - 12:41
#16
Posted 31 May 2012 - 17:10
#17
Posted 31 May 2012 - 18:58
#18
Posted 01 June 2012 - 15:16
#19
Posted 01 June 2012 - 16:35
ALIEN SM, on 31 May 2012 - 18:58, said:
#20
Posted 01 June 2012 - 20:41
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users