Evo , doslo vereme da se predstavi ALIEN… Proslo je oko dva godine kako se pocelo po malo nesto raditi na njemu , ispocetka vise iz nuzde , zbog nekih (sitnijih ) kvarova, a kasnije kad sam pohvatao konce svega i iz potrebe( TUNING INFEKCIJA)…
Ali , redom…squt je 2007 godiste, kupljen je2008. , sa nepunih 9 meseci i 2600 KM na satu, bio je kao nov – neogreban i sve je mirisalo na novo…bio je za oko 150 evra jeftiniji nego nov, a stanje perfektno…
Evo par slicica kako izgleda sada...
(kako je hromirani BULLET cucnuo na ALIENA )
Na ID plocici je pisalo da je agregat 40QMB , ortodoksni kinez, MOTOMANIA , izvorno LONGJIA (koja ga i pravi ) , ali ako narucite ceo kontejner squtova, mozete ida birate kako da se zove…to je ovaj slucaj…ali, nema veze, masina je 2-T , vazdusno hladjena, snage 2.1 KS/ 8000 rpm…uz max speed 45/km/h…tako je pisalo…
Kad sam ga ja preuzeo, sa tom kilometrazom bio je odblokiran , verovatno prsten sa variomata uklonjen i dal` je imao jos negde , ne znam, uglavnom ,ODBLOKIRAN…
Takav je isao oko 62-65 po njegovom satu, uz neko prosecno ubrzanje, uglavnom kao takav sa teskom mukom je izlazio na kraj sa lako nabildovanim automatikom, a cesto ga je automatic i oderao… tih u radu sa onom njegovom kantom od auspuha i bez ikakvih kvarova za par godina koliko je tako vozen…Naravno , promenjen je AKUMULATOR, sledece godine jos jedan, posle oko godinu dana, pa sam konstatovao da su EXSIID akumulatori loseg kvaliteta, pa je sad na STRANCU treci- BANNER , koji je (vec) drugu sezonu operativan, ali videcemo…
Od ostaloga kao jedini `kvar` koji se pojavljivao relativno cesto, bio je neobjasnjivo progutavanje gasa, nekad na semaforu- da krenes , on samo proguta gas, nekad se ugasi, pa ne mozes upaliti…onda sleduje skidanje sedista, skidanje creva vakuma sa karba i na njegovo mesto stavljanje dovodnog creva od goriva , ne bi li malo svezeg goriva uslo u usisno grlo, potom upali, pa malo turiraj i na kraju prihvati gas kao da nista nije bilo i sve normalno…do dana danasnjeg nisam uspeo da odgonetnem o cemu se radi, karb ( kopija MIKUNIJA difuzor 16 mm sa E- saugom) uvek sve cisto , al` eto…nikad ne znas kada ce se to desiti, ali lek sam opisao, pa je to prolazilo tako tokom par godina…konstatovao sam da je to boljka mnogih kineza, posto sam mnoge vidjao da se muce sa time…
Sa zamenom karba prilikom tuninga , ta boljka je jednostavno nestala- dakle neka
fabricka neispravnost serijskog …
Pri takvom stanju stvari potrosnja goriva je bila oko 3,5 l , sa rezervoarom se prelazilo oko 140 km…
![;)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/icon_biggrin.gif)
Do tuninga je doslo maltene slucajno- zahvaljujuci jednom kvaru…naime jedan slucajni vizuelni pregled sajle za pogon uljne pumpe otkrio je da je ista pred samim pucanjem, drzala se na nekoliko licni, znaci samo pitanje vremena, a svi znamo sta pucanje znaci…par puta sam tu sajlu krpio, posto novu nisam mogao naci kod servisera uz stalnu kontrolu , ali kako nemam nacina da kvalitetno napravim kraj sajle ( nemam alat)postojao je stalni strah od kidanja, na kraju sam odustao i poceo da sam pravim mesavinu…sto je sigurno- sigurno je i ne pada mi tesko…
To je bio prvi korak , kojim sam se u stvari tek upoznao sa masinom, a zahvaljujuci FORUMU identifikovao sam agregat, da bi znao za cega delove da trazim. Saznao sam da je masina kopija YAMAHE , minareli , PRC, kopija , kratki blok…
Citajuci forum saznao sam prvo REDOSLED kako ide tuning… i postovao sam ga…prvo sam kupio REZONU , u mom slucaju to je BULLET, identicna kopija TEHNIGASA next- R-a i to niklovan , kupljen kod mene u SM, cak nesto jeftinije nego u NS-u…Niklovan auspuh je sasvim lepo cucnuo na STRANCA , malo razbijajuci crninu koja dominira…naravno perfomanse su se odmah promenile, trazio je lakse rolnice, sto je i dobio, kupio sam serijske nove koje sam olaksao na strugu na 3.5 gr. i sve je nabodeno od prve…na serijali tako nije bilo lose, uz jednu malu rupu u ubrzanju izmedju 40 i 60…dostizao je cak 80 KM/h
Poceo sam razmisljati o KITU, odnosno , sta uzeti, opredelio sam se za TP ili DR BASE KIT, ali posle dugog cekanja kod MOTOLAZOVICA , odustao sam i kupio u lokalnoj prodavnici MXM , kit tajvanskog proizvodjaca za moj squt…cena je bila oko 80 Evra…
Ne znam samo koga su kinezi iskopirali, ali nisam ni posle nekoliko skidanja cilindra uzeo PORTMAP, da vidim koga su pokrali…( to cu morati)…
Dakle, KIT, REZONA, neke rolnice su se vec pocele tu skupljati , a bilo je i olaksavanje fabrickog kvavila- tuning je vec to…
S kraja prosle sezone sam primetio da po oduzimanju gasa i prilikom kocenja motorom postoji dodatno kocenje pri nekoj brzini, i pregled varijatora je ustanovio da je serijski zereo za zamenu posle 15000 KM…naime , neke rolnice su na kliznim stazama aksijalno ostetile bokove , pa se to ocitovalo kao dodatno kocenje motorom . Pa, kad se vec mora, onda TUNING DEO… u decembru na popustu u MOTOBOXU je uzet MOTOFORCE varijator, kao i MOTOFORCE EVO , stelujuce kvacilo i PM zvono…Cena je na popustu bila vise nego povoljna, sve zajedno oko 100 evra…posto me tada vec uhvatila zima, montaza i stelovanje je ostavljeno za lepse dane, za prolece…
E, sad , o kvalitetu kupljenih delova…MOTOFORCE varijator u imenu ima RACING… nisam bas prezadovoljan njime, bolje je dodati jos malo i kupiti nesto bolje…originalne rolnice (3 seta) koje dolaze sa njim su loseg kvaliteta, jako su mekane i brzo su pokazale znakove nepravilnog trosenja…one koje mi nisu odgovarale po tezini olaksao sam na strugu, pa imam za kombinovanje…
MOTOFORCE EVO kvacilo i PM zvono posle pocetnog blagog razocarenja(moralo je biti natezano jakim crvenim oprugama + klizilo je i nepravilno se trosilo), sa razradom i prilagodjavanjem od nekoliko stotina kilometara, konacno je pocelo (uz stelovanje) da radi kako treba i sada sa plavim oprugicama radi dobro…
Sto se tice prenosa , mislim da za sada vise nista necu dirati, jer sve to radi prilicno dobro…
U medjuvremenu jeuradjeno pomeranje paljenja za oko 3 mm na ranije, slicovanjem anker ploce sa namotajima, da bi bolje radio na visim obrtajima…
BOOST BOTLLE u homemade varijanti korekno radi posao od prosle godine…
Tako , tuning se polako zaokruzuje, ono sto sam zamislio polako se blizi kraju(ako kraja uopste ima), ovih dana (pre mesec dana) stigao je karb TNT 19 mm, koji iako nikako ne izgleda zbog lose zavrsne obrade (pisao sam vec o tome), radi svoj posao odlicno, lak za stelovanje, daje motoru vise daha i nesto malo krajnje brzine, u svakom slucaju pun pogodak…
Ovih dana ocekujem da bude gotov famozni CDI (ducati) , pa da vidimo sta cemo jos dobiti sa njim, a od Maria ocekujem i PAVESSE rolnice da stignu(zbog sirokog dijapazona stelovanja) i to bi bio kraj (za sada)…
Dakle , ALIEN posle godinak dana tunovanja ima sladeci SET-UP koji trenutno zadovoljava:
KIT 70 ccm (MXM- proizvodjac Tajvan ) kopija necega???
Rezona BULLET, kopija TEHNIGASA NEXT- R-a , hromiran
Varijator MOTOFORCE – Racing, rolnice 4.6 gr
KvaciloMOTOFORCE EVO – stelujuce fi 107, plave oprugice…
Zvono PM – racing
KONTRAOPRUGA – plava iz Tajvanskog seta, jaca od serijske, (dobro radi)
Karb TNT –racing 19 mm, glavna dizna 80…
BOOST BOTLLE- home made
AIRBOX preradjen-ubacena cev 21 mm/10 cm duzine, koso secena unutra
Remen serijski u dobrom stanju BANDO 788/ 17
PRETPALJENJE pomereno za 3 mm na ranije,na anker ploci
Svecica NGK 8…
Slavina za gorivo od APN-a (prepravljena , bez vakuma)
(U ocekivanju je CDI i PAVESSE rolnice)
Ceo ovaj set- up (kad stignu rolnice i bude gotov CDI ) kostace oko 350 evra, nije mnogo i nije kupljeno odjednom, mada u praksi to izgleda malo drugacije, jer je stalno nesto dokupljivano , menjano i prepravljano… Svi potrebni ALATI za dobar i kvalitetan rad su napravljeni u HOME MADE varijanti i tu sam kompletan …Delovi su manje- vise niskobudzetni, ali, svi korekno rade svoj posao i dobro su ukomponovani…mislim da sam ipak , dobio vise muzike nego sto sam dao para
Svestan sam da se te pare nikad nece moci izvuci , ali , niko od nas i ne radi to zbog prodaje , vec zbog sebe i svog licnog zadovoljstva…
Dakle, u Kineza je do sad ulozeno oko 350 evra (gore vidljivih) i mozda jos nesto nevidljivo u vidu raznih drugih delica koji su bili neizbezni i potrebni prilikom tuninga… u svakom slucaju , ispod 500 evra… Napominjem da je jedan moj poznanik proslog leta kupio Kineza motomanijinog, slicnog kao moj za svega 350 evra sa 4500 KM na satu u sasvim solidnom stanju, eto koliko su cene pale…
Sada ALIEN sa ovim set-up om ima odlicno ubrzanje, do 80 KM/h stize za 10-12 sekundi, pa slabiji automobili ne mogu na startu (semaforu) da se mere sa njim , krajnja je oko 80-85 , nekad i vise , sto je po meni sasvim zadovoljavajuce, sve drugo zahteva promenu u diferencijalu, naravno, na ustrb ubrzanja, pa, to (zasad) ne bi radio…Pri polukruznom okretanju (za 180 stepeni) svako neoprezno dodavanje gasa zna da kazni proklizavanjem zadnjeg tocka i padom (sto mi se jednom i desilo na srecu bez posledica)…To je znak da je zadnji tocak prilikom ubrzanja na samoj granici proklizavanja, sto je po meni idealno…Ubrzanje je LINEARNO od pocetka do kraja, bez ikakvih rupa, sto znaci da su i rolnice i kontraopruga dobro ustelovane…
Potrosnja goriva je na serijali bila oko 3,5 L sa rezervoarom se prelazilo oko140 km, a kako je tuning napredovao , ista se povecavala (potrosnja) pa se sada prelazi oko100- 110 KM …naravno, snaga dodje iz komponenti koje su ugradjene i sposobne su da uz vise oslobodjene snage proteraju vise benzina kroz masinu…ovako, racunam odokativno , da imam oko 8 - 8.5 KS na masini (od pocetne 2.1 ) , znaci , oko 6 KS na zadnjem tocku, sto je sasvim pristojno, a sa rezervoarom se predje oko stotinak KM , u medjugradskoj mozda malo vise, ali to je cena tuninga…
Na ovom KITU je za godinu dana predjeno 6400 KM (ne i na celokupnom SET-UP-u) uz dve havarije- dva progorevanja klipa, (mojom krivicom oba puta)…jednom je to bilo zbog eksperimenata sa GLJIVOM , drugi put kad je stavljena neodgovarajuca svecica ( u mraku , slucajno), ali sve se zavrsilo relativno bezbolno , naime ti klipovi su zavareni posto su samo na celu progoreli, bez ikakvih drugih ostecenja, tako da se na njima vozi bez promene perfomansi…Moram da napomenem da sam imao na istim klipovima tragove lepljenja , tako da mi se na serijskom karbu (kopija MIKUNIJA difuzor 16 mm),na kitu dizna 68 pokazala kao premala…i jos jedna napomena- na serijali na klipu tragovi lepljenja, fabricka dizna 50, znaci premala…Kinezi da bi ustedeli na gorivu- smanjili potrosnju, stavljaju MALE DIZNE po cenu havarije motora…prema tome – oprez!!! To treba proveriti…
Zasada sam zeljan jednog malo mirnijeg perioda voznje, znaci , zelim dobro nastelovanu masinu, pouzdanu, sto manje prljavih ruku i da se sve svede na tekuce odrzavanje…
Ali , kako svi znamo, tuning je vreca bez dna, ko zna sta buducnost nosi, jos cemo se cuti….
Pozzz…
![;)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/icon_biggrin.gif)