Posted 11 January 2011 - 12:38
aj i ja da se oglasim, auspuh je proračunat i sređen još u 14h prvog dana, varioc je odradio posao prokronom, Pitu sam prevario za celih 8mm, RS2 je skraćen ukupno 15mm..., moram priznati da je bilo naporno, prvo što smo radili prvi dan do 2.30 izjutra, jednostavno posao je išao onako kako smo planirali iako je problem predstavljao zid cilindra kod izduvnog kanala pa smo pazili da ne odemo u prostor za hlađenje... mada varioc bi malo zavario i to je to 1:0 za matorog, otišli smo sa uglovima kanala onako kako je planirano, samo ja Pitu nisam hteo da plašim, elem 188 izduv se pokazao na dragu prošle godine lepo...
Nego pošto smo sve premerili , sastavili dolazi montaža na karoseriju gde Pita ima neke čudnovate osovine, ekstremnih oblika pa je bilo kuckaj odavde kuckaj odande.. a tek za auspuh slobodno mogu da kažem @jebo ga konstruktor, mislim stvarno su ga iskomplikovali taj drugi bezon u pm.. onaj ko tu stegne iskontrira i skine maticu, svaka mu dala... šraf je odradio posao M6, koji crni brezon..
Rekao sam Piti 1g lakše rolnice idemo 1000rpm-a gore, pa ćemo naći režim kasnije, i diznu malo veću pa ćemo i to kasnije doterati, neće da me sluša ostavio je 6,2g.... 2 sata je, upalimo i ajde da se proba.. komšinice me već mrze... Protera Pita jedan krug do kraja ulice, na licu se umusio ja ga ovakvog još nisam video.... ajao ne ide nikako... srednji spektar sjeban, snage nema, obrtaje ne može da izvuče... Vratimo ga nazad u garažu i brzo ubacimo 0,5 grama lakše... Sledi još jedna proba, i prvi osmeh na Pitinom licu biće nešto biće nešto, motor se malo javio, međutim niko ništa ne procenjuje, kasno je već svi smo out, ni na pivo nismo otišli..
Sutradan Pita dotera motor sa sela gde mu je firma nekih 10-15km.. Opet umušen, >> sine ide 80 i malo preko, tako je išao i kad je serijala bio <<, nikakvih komentara, prvo burek, pa na posao... Motoforce evolution kvačilo Pita neće da stavi, ma ni da čuje, on je roknuo serijsko i to mu je dobro..Aj nema veze upucamo mi tu neke rolnice od 5g, i malo doteramo diznu, sledi proba... Ništa spektakularno, motor ide do slova I ono Magent Marelli, jbg kaže Pita sjebali smo, nema veze kupiću ja novi cilindar, nema veze i spuh može da se zavari, biće još malo ružniji, pa jbg... Sve vreme ide priča kako on prebacuje slovo M sa original SPORT-om i primarom.. mislim se jbg gde smo mi od tog mesta.. aj dobro,... frka i tenzija je već pomahnula dobro, Pita pali cigaru za cigarom
Ubacimo prsten za blokadu na variomatu, to radim kad poludim da vidim gde motor najbolje radi, i tako je i bilo dosada smo se vozali na nekih 9500 rpm-a, kad smo pukli prsten obrtaju su počeli da rastu preko 80, i motor je došao malo preko slova I, na 10800 rpm-a... Ja tu ishisterišem na to serijsko kvačilo i ubacimo mi čudnovato MF Evolution.. Verovali ili ne sa najmekšim oprugicama jedva kreće, motor vrti na 10800 obrtaja.. Treba skontati da su sada lake rolnice i da ne guraju remen na vreme, pa kvačilo ne hvata kako valja... Izbacimo mi Evolution, jer smo već svi pomalo evoluirali, Pita dotera diznu još malo jer po njegovom mišljenju preliva... tu nema pametovanja oseti on svoj motor bolje od svih... Ja nategnem crvene MF oprugice na serijsko kvačilo i gle start na 7000 rpma, mogo bolje, proba na putu, slovo M možda malo više ili manje... Pita se smeška to je to .. biće dobro... Reko jbt ako je išao preko M , kažem Daniki nećemo ostaviti ovako....
Feeleng je bio videti 11200 i 11300 obrtaja, Pita je pogodio diznu , dobili smo još snage, ja sam težio ka boljem startu, i ubacimo plave oprugice, i tu probamo jedan krug 4,5 grama, 5 grama i na kraju se zadržimo na 4,75 grama, gde odlazi u crno polje negde oko sredine između slova M i 0 sa druge strane.. Pita viče dobro je ništa ne diraj... meni se start ne sviđa, suze mi oči bez kacige dakle tu smo oko 100... Isforsiram ja da probamo još malo mekše oprugice i stavim bele Stage6 i stvar se popravila na startu, ali na kraju dobija gušenje, opadaju obrtaji i motor izlazi iz ciljnog radnog spektra... Ovo je već viđeno.. pisao sam u FAQ-u kod montaže torque-a, naime, produžen prenos i oštriji režim motora, rezultuju ili lošijim startom ili gušenjem na većem prenosu kada torque uđe u drugi ugao.. Isprobali smo još i 4,5g, i tu se ja posvađam sa komšinicom, koja je došla da mi se najj keve, ali sam ja lajaviji bio... reko sam joj da narednih 100 godina planiram još 200 motora ovde da vozim, i da je ulica za javni saobraćaj koji mi poštujemo.. Stariji ljudi su osetljivi na visoke frekvencije, Pitin motor je baš tih, ali 10k obrtaja iritira, ....
Vratimo plave oprugice i 4,75g kako je najbolje i bilo jer tu motor na 10380 obrtaja gura do kraja, ali malo klizi do 30 kako se na snimku i vidi, e sad ili će Pita menjati torque, ili će vratiti fabrički primar, pa će taj problem biti ispeglan.. Ja sam kod sebe ubacio torque i stvar se idealizovala ako smem tako da se izrazim.... pola sata sam besan bio na komšinicu, sledi još fino podešavanje karburatora.. Ovaj dell 19 je priča za sebe nikako ne radi po teoriji, kad skroz zavrnem šraf za vazduh poraste ler umesto da počne da se guši, sledi još jedno detaljno ispiranje karburatora i svih dizni kao i pregled da ne dobija negde falš vazduh... Sve isto, podesim šraf na uvo i po obrtomeru, ali mi se ne sviđa kako reaguje, sasvim suprotno od ostalih karburatora...
Sve je sklopljeno i zavrnuto, da zaboravio sam da je Danika pištoljem pokidao maticu za kvačilo, i na to Pita ladno kaže ma daj nađi neku...nije to neka, sitan je navoj... Sreća pa je Kymco Honda kompatibilan, moja matica štima kod njega, inače bi gurao do kuće...
Na red dolazi markiranje i polazimo na piće.. Zadnja brzina koju sam ja dobio je sredina crnog polja između 0 i M na 10380.. Danika je sa svojih 70-ak kg-a, uzeo da uradi snimak.. sledi poslovica >>jebeš posao ako ne udari nulu sa druge strane<<, skupilo se i drušvo Pita je probao Taurisa 50cc naturpijanog, dečko se našao ispred zgrade, bio je i Cheese prethodni dan da vidi spuh... Zolika sa 900rr koji je ranije probao Kymco opšta gužva ispred zgrade gde živim,,, sledi uzvik kao da smo dali GOOL, kada smo ugledali nulu koja je udarena IPAKKK.. 2:0 za poslovicu o nuli...
Na kraju nismo pustili Pitu da ide kući taj dan, moralo se popiti dosta piva i jesti i sve po redu, i trkati u 2 izjutra... Mislim da je to neophodno da jedan Jet Force dobije zasluženo slovo R, na putu 5km Pita je zaostao za Danikom možda 10-ak metara što je beznačajno, a Danika je vozio slovo T na roxani...
Globalno mislim da je ovo maksimala iz SPORT-a, ja sam je okusio već kod sebe ako uzmemo u obzir da je Jet 115kg i ja na njemu 125kg, a povuče me preko 100... tu više nema mnogo diskusije... Malo fali taj torque ako će Pita voziti duži prenos, a bolje je tako, i neko ozbiljnije kvačilo koje se da lepo podesiti... Ekipa je dala maksimum od sebe, žrtve postoje eto jedna matica i jedna komšinica., a Jet je Nr.1 mašina na koju sam ovih dana veoma ponosan..
PS Pita je na kraju posle 5 piva priznao da mu je jedva išao preko slova M i da do tog slova M teško dostiže, uz most slobode malo preko 80.. eto a mi se istraumirali....2:1
slovo I na Pitnom satu Magent Marelli
slovo M na Pitinom satu Magnet Marelli
cifra 0 na Pitinom satu nula sa druge strane iglice koja drži skalu
slovo T na Aerox satu Danikonom TEMP
slovo R opšti epitet Racing