Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4001 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 July 2015 - 01:01

Konačni epilog današnjeg dana. Vraćeno kućište dizni nakon dorade, drži lepo sad sa M4 šrafom. Vratio sam ponovo moj standardni air kompresor sa novim O ringom, nakačio anlaser na napajanje i oooop, ode na 6 bara, ali nema potrošnje vazduha jer air dizna ne radi, no i ovo je sasvim zadovoljavajuće, videćemo u radu koliko stigne da napumpa.
Dalje, testirao sam AC pumpu, uštopao povratni vod pa i nju na 12V, nagurala je prvo jedva 3 bara, onda sam okrenuo polaritet jer mi se učinilo da ima drukčiji zvuk nego inače, nekako neravnomerno radi, kao da napon varira pa tako i elektromotor u pumpi varira sa obrtajima. E sad je nagurala 8,5 bara i ni mrvu više. Znači to joj je maksimum, natrošila se posle 22.000 km i tu ne mogu ništa uraditi, dok radi radi. Imam jednu rezervnu, kupljenu kao ispravnu, al ta samo vrti, a pritiska nigde, nula. Moraću po dajteh-ovoj metodi pokušati da je vratim iz mrtvih, ako bog da.
Zatim sam navukao mašinu pored rama, spojio benzinska creva, nabačen mehanički manometar, između AC pumpe i kućišta, pustio pumpu da vrti i izluftira sistem, podesio regulator na 3 bara, zatim spojio anlaser da air kompresor nagura svoje, i manometar je pokazao 8 bara ukupnog pritiska. Ali AC pumpa pušta polako nazad, pa je za desetak minuta pritisak pao na 6 bara. Jbg šta je tu je, sutra nabacujem mašinu na ram i palim, ne bude li sad radila pravilno, tačno ću pop*zdeti i sve pobacati dole, pa okačim karb, nek se nosi u tri lepe. :D

Attached File  2015-07-13 22.22.51.jpg   1.82MB   30 downloadsAttached File  2015-07-13 22.23.06.jpg   1.9MB   34 downloadsAttached File  2015-07-13 23.21.31.jpg   1.72MB   29 downloads

Attached Files



#4002 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 July 2015 - 01:04

View PostGrale, on 14 July 2015 - 00:57, said:

S vremenom će ti se okrenut ta piksa unutra. To bi bilo najbolje napravit čahuru s vanjskim i unutarnjim navojom, stavit loctite-a i zavrnut u plastiku.
Ili uglodat utore za maticu, ona je prizma, tj. šesterokutna, pa nebi provrtila. Imam viška par tih kućišta, pa ću napravit jedno za nedaj bože.
Ako taj Henkel Moment fix drži štapni nosač peškira u kupatilu zalepljen na glatku pločicu, koja je to poluga kad se okači peškir... onda će držati i ovo malo gvožđa u plastici. Videćemo.

#4003 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 July 2015 - 02:37

Fino si ti danas odradio dijagnozu, drago mi je sto si uspio dobiti zdrav kompresor, 6 bara je fenomenalno. Ovo sa navojima je super, a radili su 3 vrste serafa u kusictima i svako ce proklizati ako se cesce odvrce i trazi pomoc, da se pogura casica rukom i sto ravnomjernije stegne.

A za pumpu me mnogo cudi kako 8.5 bara, jer moja svaka nabija 10 bara i malo preko skale i onda zakuca da se upali ventil koji stiti od overloada.

I ovaj ukupni pritisak, kod mene je 8.5 bara na stock masini bio. Vidjeti cu sad na ovoj drugoj masini situaciju.

#4004 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 14 July 2015 - 10:27

u kakvom je onda stanju air kompresor ?

#4005 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 14 July 2015 - 10:29

ja ju skinem u sat vremena sam..
skidam plastike oko akumulatora samo podnicu raspustim da visi da mogu izvuc osovinu,blok skidem bez nosaca motora,imam dizalicu za skuter tak da nikog netrebam da ga drzi il kaj vec neg masinu samo povucem nazad..kljesta idu van bez skidanja kotaca,injektor ostavim da visi kak je grale napisal,s tim nema potrebe ispustat gorivo..tps takodjer ostaje visit na sjali i toe to.

#4006 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 July 2015 - 10:42

View Poststeeef, on 14 July 2015 - 10:29, said:

ja ju skinem u sat vremena sam..
skidam plastike oko akumulatora samo podnicu raspustim da visi da mogu izvuc osovinu,blok skidem bez nosaca motora,imam dizalicu za skuter tak da nikog netrebam da ga drzi il kaj vec neg masinu samo povucem nazad..kljesta idu van bez skidanja kotaca,injektor ostavim da visi kak je grale napisal,s tim nema potrebe ispustat gorivo..tps takodjer ostaje visit na sjali i toe to.
Eee ja nemam dizalicu, u tome je razlika, pa moram poturiti nešto pod ram da izvučem mašinu, ako mi neko pomogne da podigne ceo skuter.

#4007 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 July 2015 - 10:44

View PostMario, on 14 July 2015 - 10:27, said:

u kakvom je onda stanju air kompresor ?
Ovo je onaj moj originalni air kompresor, do sada nije gurao preko 5 bara, u međuvremenu dok je trčao rezervni, rastavio sam ga, detaljno očistio i podmazao 2T uljem, i sad radi sasvim solidno. Videćemo dokle.

#4008 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 July 2015 - 12:00

Trebao si jos izmjeriti zazor karike u kompresoru

#4009 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 July 2015 - 12:46

View Postdajteh, on 14 July 2015 - 12:00, said:

Trebao si jos izmjeriti zazor karike u kompresoru
Jbg zaboravio sam na taj detalj, samo sam hteo da ga sredim i sastavim sa sumnjom da će valjati, al eto, nije loš. Premeriću na onom što je sad skinut.

#4010 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 July 2015 - 13:35

Pre nego nabacim mašinu na ram, morao sam naći rešenje za ležaj centralne opruge u zadnjoj remenici, nisam hteo da se vratim na klasiku jer mi pravi rupu u ubrzanju na nekih 80kmh čak i sa Malossi žutim tork kontrol-om, da podsetim, sa onim Naraku kombinovanim tork kontrolerom ta rupa je nestala, ali su se kuglice pogubile jer je utor po kom su trčale bio samo sa jedne strane, previše plitak da bi zadržao kuglice pri 30tak hiljada obrtaja u punoj brzini kad je prenos na maximumu, ogromna centrifugalna sila je to, pa su izletele sa lakoćom.

Ovoga puta sam rešio da to napravim pouzdanije pa sam se bacio u potragu za odgovarajućim aksijalnim ležajem, i nađem samo ovaj jedan, po prečniku taman al debeo ukupno14,2mm što mi puno oduzima prostora za centralnu oprugu, pa sam odustao. Sam venac sa kuglicama u toj meri nisam našao, pa sam prinuđen da ubacim pojedinačne kuglice, i u tom slučaju mi ostaje 25,3mm prostora za oprugu, a ova zelena kratka zauzima 21,5mm u potpuno sabijenom stanju, znači imam još malo viška prostora.


Attached File  2015-07-14 12.05.07.jpg   1.73MB   19 downloads

Ovako izgleda aksijalni ležaj na remenici.

Attached File  2015-07-14 12.06.19.jpg   1.89MB   22 downloads

A ovako izgledaju klasične kuglice 6,3mm, poređane u ležište za oprugu na remenici, pa preko njih ide Naraku ležište, jeste pravljen za manje kuglice, ali ne vrti se ovo toliko a bi trebalo biti problema, samo par stepeni levo-desno, ali je bitno da je bez otpora.


Attached File  2015-07-14 12.31.21.jpg   2.74MB   15 downloadsAttached File  2015-07-14 12.37.51.jpg   2.69MB   14 downloadsAttached File  2015-07-14 12.40.26.jpg   1.58MB   12 downloads

#4011 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 July 2015 - 14:39

Posle svih provera zadnje remenice sa novim ležajem, namazao sam tanko mojom special RFT mašćom ležište gde su sad kuglice, čisto da ne trči na suvo, i sastavio kvačilo bez ijedne plastike, sad više nema potrebe. Samo se nadam da će ovo jbno S6 kvačilo sada hvatati na oko 5,5k da ga ne moram ponovo skidati i menjati oprugice, nemam živaca za borbu sa njim.
Attached File  2015-07-14 13.07.38.jpg   2.13MB   16 downloadsAttached File  2015-07-14 13.08.51.jpg   2.04MB   17 downloadsAttached File  2015-07-14 13.09.12.jpg   1.52MB   19 downloadsAttached File  2015-07-14 13.10.34.jpg   1.75MB   20 downloadsAttached File  2015-07-14 13.10.50.jpg   1.6MB   22 downloadsAttached File  2015-07-14 13.11.27.jpg   2.08MB   22 downloadsAttached File  2015-07-14 12.21.55.jpg   1.72MB   18 downloads

#4012 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 July 2015 - 15:57

Ne odustajes ti od kuglica, znaci mocna stvar? Koji ti je ovo centralni nisam nikad vidio tu boju.

#4013 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 July 2015 - 18:20

Za podmazivanje tih kuglica bi najbolje dosao onaj teflon sprej, kad se nasprica za vrlo kratko vreme ispari jer je na bazi alkohola i ostavlja tanak sloj teflona koji ublazava trenje. Ja sam ga kupio gde prodaju opremu za bicikle i dodje oko 500din i koristim ga i za motor i za bajs (lanac, pokretne delove,otvorene lezajeve do kojih moze doci prasina) jer se za njega ne lepi prljavstina i super je za namene blizu kvacila jer i da udje u njega nije masno..

@dajteh mislim da je centralna malossi zelena.

Edited by bojan681, 14 July 2015 - 18:24.


#4014 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 July 2015 - 19:43

Nemam pojma ko je tata ove centralne, zelena je, ostala mi od NRGa, al radi posao.

Eh, konačno venčao mašinu sa ramom, sve lepo spojeno, sipan antifriz, izluftiran sistem...
Krenem da startujem, vrti anlaser al života nema, mrtva ko zaklana. Momentalno mi je pritisak skočio na 300, kad se upali crvena lampica na tabli i na displeju SERVICE. E u 134869506 piiiii materinih, koji je sad qrac. Uđem u servisni meni u dijagnostiku, kad tamo greška 11, a to je Air injector malfunction. Gledam, spojen šteker, šta je problem? Otkačim šteker pa ubodem onu izvađenu crvenu, odradim test, kaže sve ok, vratim nazad šteker na ovu u glavi, opet greška 11. Pa ne mogu da verujem, ovo đubre od ECU očitao 1,1 Ohm i smatra to greškom, ona druga je 1,4 oma, jbt jaka razlika u 3 pm al džaba, neće da je prihvati. Tražim neki otpornik od 0,47 ili približno, ali naravno nemam, a tone sam ih kroz šake propustio.
Džaba mi sad sve, ajmo skidanje kućišta dizni, pa čupanje air dizne iz glave, a zgodno do 00, trebaju ginekološki prsti a ne ovo moji punjeni ćevapi. Jedva je onako besan šrafcigerom potkajlujem pa je izletela iz glave. Preselio viton gumice sa jedne na drugu, sad tu drugu da ubacim u glavu, treba da uđe teško, al ona upade ko u sir. Tek tada je krenulo psovanje, u toj meri da se Cile uplašio, već je video kako idem po brusilicu, sad će biti materijala za reciklažu. Nekako se smirim, tu Cile po pivu a ja po kiseloj, stomak me zaboleo...
Sledi pravljenje novog teflon prstena, a to nije očas posla. Nađem slučajno jedan u rezervi što sam ranije vežbao da skrojim, nabacim njega pa ajd diznu nazad u glavu, onu ispravnu. Neće da čuje da uđe, nov teflon, znam šta je, al ona dva imbusa što drže kućište na glavi su pomogla, stežem jedan pa drugi naizmenično i jednom osetim ide lakše, uleteo teflon u glavu. Fala bogu.
Opet test, sve ok, startujem al ni da čuje da upali. Pa koji ti je sad majke ti ga?? Gledam pritisak vazduha, tu je oko 5, al gore na električnom manometru jedva 3 bara, znači sad me i AC pumpa krenula tovariti, ima li još nešto pa nek se sve istrese sad, izdržaću. Čukam po AC pumpi, kad oop poče da diže pritisak i jedva nekako sastavi, oživila!!!
Pustim je par sekundi da se sabere, pipnem gas, ugasi se i opet vergla a neće da sastavi. E sad mi je već dosta, gledam gde mi je telefon da cimnem Tufija da mi donese Mikuni 20, ja nemogu više da se rvem sa jbnim žabarom. Tu iz nekog pokušaja opet sastavi, radi na leru, ja sedim i cirkam kiselu, Cile već pobegao, vidi dokle je došlo.
Opet malo gasa, sad se nije ugasila al opet puca na auspuh ko haubica, gledam oće li Leo ostati bez topa. Razmišljam, pa nalio sam u usis po šprica 2T ulja, možda se Denserka zasrala pa troksa, e sad ću ja to rešiti, dovučem veliki ventilator i smestim ga ispred njuške da duva u hladnjak i ostavim je da radi u leru, nek izduva i sagori taj višak, da se svećka malo oporavi, jer da je sad krenem vaditi ima da se ispečem ko prase na ražnju.
Evo radi na leru već 20tak minuta, čujem je iznutra, smirila se, ler je dosta stabilan, nadam se da će primati gas bez troksanja, inače joj ne gine Mikuni.

#4015 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 14 July 2015 - 20:03

Pa zar je moguce da ECU zaje***a zbog 0.3Ohm?? Ja sam sve mislio da si ti tu air diznu vozio vec ranije pa si je skinuo...
Svaka tebi cast na zivcima, ja bih to polupao da me tako krenulo...

#4016 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 July 2015 - 20:09

View PostLauda, on 14 July 2015 - 20:03, said:

Pa zar je moguce da ECU zaje***a zbog 0.3Ohm?? Ja sam sve mislio da si ti tu air diznu vozio vec ranije pa si je skinuo...
Svaka tebi cast na zivcima, ja bih to polupao da me tako krenulo...
Ta oprljena je bila fabrički na SRki, al je bivši vlasnik uspeo spržiti, pa kupio novu, a ovu mi dao kao neispravnu. Sad vidim zašto. Mogu ja to lažirati nekim otpornikom, al sad je više ne vraćam nazad taman da znam da bi išao 200 s njom. Ee jben je tuning PJeta, tako mi i treba, da ide stotku a da troši ko upaljač.. e pa za to se mora potrošiti tona živaca, a bogami i zdravlja, pare i edukaciju ni ne računam.

#4017 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 15 July 2015 - 01:20

Nemam baš neke lepe vesti, mašina radi kako ona hoće, jednom radi lepo a već u nekom sledećem momentu počne da troksa, čak je počelo da se dešava da ne prima gas uopšte, samo zamuče i ugasi se, kao da nema dovoljno goriva. Izvadio sam Denserku očekujući smrt belu boju a ona garava ko parnjača. ko je ovde lud? Zamenjeno i kompletno "paljenje" tj anker ploča sa pikapom i magnetom, stanje skoro isto, vrlo malo bolje ali i dalje nije to to. Vraćen originalni ECU, prvo bez Malossi elektronike, ajd nekako još i radi al je mlitava na odzivu na gas, pa sa Malossi elektronikom, opet zeza na nižim obrtajima al je življa na gasu, nikako ubosti dobitnu kombinaciju. Air kompresor se čudno ponaša tj pritisak vazduha, ako radi na leru par minuta, pritisak polako opada čak i malo ispod 5bara, ali na samo malo gasa odmah skoči na 5,5 nekad čak i 6 bara, ali sa malo gasa, čim odvrnem pun gas, opet pada na 5 bara. Ac pumpa nakon gašenja brzo ispusti pritisak na ispod 5 bara, a u radu prilično varira, što me posebno nervira.
Opšti zaključak je da je ceo sistem već dosta izrađen, pohaban, a ja sam mu pomogao tuningom da pre krepa, dizanjem pritiska na 8,5 bara, pa tako punim gasom gazio kilometre, AC pumpa definitivno ne može više od 8,5 bara, isprobano štopanjem povratnog voda. Rezervna AC pumpa rastavljena, ne mogu da izbijem onaj gornji čep, zaribao je u kućištu a neznam kako da mu priđem sa unutrašnje strane kroz prostor elektromotora, dajteh pomagaj. Moram osposobiti tu AC pumpu inače nemam drugog izbora nego okačiti karb, što bi za mene bilo poražavajuće. :sad:
Sve u svemu, smorio sam se prilično, prođe po sezone a ja se vrtim oko rastavljenog skutera, tražeći gremline.

#4018 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 15 July 2015 - 10:40

Air kompresor je ok, za njega se ne sekiraj i opusteno ocekuj 5 bara, jer skuter najnormalnije radi tako i ide.

Izgleda da je i tebi pumpa pocela krepavati, to je rak rana i jedino i najvece sranje. Dalje je sve lutrija, a zivci presude.

Na 2:30 se skida veliki cep, njega je lako, pretgodno ocisti ispred njega i malo naulji. Lupas dok se cep ne poravna, onda mozes prstima cimati tako da uhvatis za djek, ili pod 45 udariti jos jednom lakse da izadje skoro cijeli van. Unutra ce ti biti skoro dec benzina. Pumpa nebi smjela biti jako garava iznutra sto je znak da su cetkice mnogo radile, i nesmije biti necistoce unutra.

Ja jos nemam vremena za popravku svojeg, a niti interesa, jer jos sam pod jakim i dubokim dojmom kako ti neko moze napraviti i prodati djubre od 250€ koje radi 6 mjeseci.
Razmisljam da se ozbiljno zainatim i iz ponosa ne vozim zabarska djubrad jedino ce mi tako biti srce na mjestu.

Edited by dajteh, 15 July 2015 - 10:43.


#4019 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 15 July 2015 - 12:01

Mislio sam onaj mali čep iznad klipića, veliki sam izvadio, i elektromotor je van, čisto je sve ali ne mogu da ubodem motor u klipić dok ne izvadim taj mali čep da vidim šta radim.

#4020 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 15 July 2015 - 12:17

Ma lepo potrazi na auto placevima male pumpe za v-tec motore, one guraju oko 10 bara a radice ti ceo zivot, ona je namenjena da napaja 4 dizne sa dosta goriva dok ce kod tebe samo napajati 1 tako da nikad nece biti preopterecena..

PS. Mislim da se cene krecu od 30-100eur u zavisnosti koliko je stara i u kakvom je stanju..

Edited by bojan681, 15 July 2015 - 12:19.






52 user(s) are reading this topic

0 members, 52 guests, 0 anonymous users