Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4221 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 12 August 2015 - 20:32

Covjece ovi tvoji gremlini su maksimalno zajasili srku, pa sta joj sve nece raditi ne mogu da vjerujem :D

Ima jedna stvar ne znam da li znas, nedavno sam saznao. Dok je motor hladan i dizne su vise otvorene, onda pritisak air kompresora treba da bude manji, a kad se zagrije onda bi pritisak trebao biti malo veci. Iz razloga sto kad dizna duze bude otvorena onda i vise vazduha ulazi kroz air diznu. Ne znaci skoro nista, ali eto pominje se u servis manualu.

#4222 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 12 August 2015 - 21:26

Valda benzinska dizna? Malossijeva elektronika ne deluje na air diznu već samo produžava tajming benzinske dizne, air dizna ide direktno iz ECU, provereno. Jedino ako baš sam ECU produžava impuls air dizne, al ja to ne primećujem na manometru, isto pokazuje i hladan i topao.
Desilo mi se prošle godine par puta da ugasim, izvadim ključ, motor se ugasi ali displej i dalje radi. Onda par puta dam pa skinem kontakt, ili kill switch par puta prebacim i onda se ugasi. Ove godine ovo je prvi put, nisam je prao niti je pokisla, napolju pakao, 35*C, nema šanse da igde ima vlage, pogotovo ispod plastika, tamo je tek pakao. jednostavno negde dobije spoj, ili sama tabla pobudali iz nekog razloga. Ko bi ga znao, al gremlini su sigurno krivi. :D

#4223 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 12 August 2015 - 22:11

Ma dobro je dok se sama pali, bitno da se sama ne gasi :D

#4224 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 12 August 2015 - 22:16

View Postdajteh, on 12 August 2015 - 22:11, said:

Ma dobro je dok se sama pali, bitno da se sama ne gasi :D
Da, nije se nikad desilo da se ugasila u vožnji od struje, al jeste od rascvetanog creva air kompresora, i AC pumpe, naravno. Moram kupiti onaj Metabond za benzin, ako to ne popravi AC pumpu i dizne, neće ništa.

#4225 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 15 August 2015 - 14:47

Rešio sam da se vozim sa ovakvim stanjem dokle god ide, pa nek i štuca, nek crkne to što zeza, a kad odvrnem gas, ne štuca, voziva je..
Evo već 2 nedelje maltretiram SRku, malo sam spustio pritisak pa se ponaša nešto bolje, al i performanse su malo opale, no nema veze, bitno da me odnese na posao i kući. I šta sam primetio? Kako trošim kilometre, SRka kao da se polako smiruje, sve ređe troksa, počinje da se ponaša kao u dobra stara vremena, kad sam je po gradu mogao voziti u vrh gasa na 6k a pri tom radi lepo, i na odvrtanje gasa momentalno počupa bez čekanja, pa sa SC08 obrtaljka skoči na 10k, čak na malo dužoj relaciji i preko, što naravno nije primereno SCu, al eto, ide, solidno.
Nego, danas se vozim po gradu, i u jednom momentu krećem na semaforu, a moja obrtaljka stoji na 3k i ne mrda, a ja već na punom gasu, realno oko 9,5k. Gledam i čekam da se osvesti i pokaže realne obrtaje, ali ne, i dalje stoji na 3k. Stanem, pustim je na leru da radi, pade cajger na 2k, dam opet gas i obrtaljka proradi. :blink: Koje su to sad nebuloze, izgleda da me tabla ipak zeza, ili je šteker od table u faulu, to nisam dirao, moguće je da tu imam neki smrč i da je to uzrok one nebuloze od pre koji dan. Čak sam primetio da je resetovala podatke o parcijalnim pređenim kilomtrima, max. brzini, vreme trajanja vožnje.... Da podsetim tabla i ECU tesno sarađuju, jedno bez drugog ne radi, možda stvarno uzrok tih gremlinskih, fantomskih problema leži u komunikaciji table i ECUa. Biće rasturanja.

#4226 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 15 August 2015 - 23:54

da nema on onaj fazon kao kod vecih motora da ti pokaze odredjen broj obrtaja, pa ti govori u manuelu gde da pogledas za taj problem?

#4227 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 August 2015 - 06:46

View PostYooalexandar, on 15 August 2015 - 23:54, said:

da nema on onaj fazon kao kod vecih motora da ti pokaze odredjen broj obrtaja, pa ti govori u manuelu gde da pogledas za taj problem?
Ne verujem, nisam nigde našao tako nešto. Obrtaljka je uvek radila korektno, ovo mi deluje kao prekid dotoka podataka iz ECU ka tabli, ili neki zastoj u radu table, kao kad komp zaglavi pa ništa ne radi. Možda je samo napajanje table povremeno loše pa tabla zablokira i resetuje se.

#4228 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 August 2015 - 09:22

Ovih dana sam se uglavnom vozio po gradu, gde max. brzina retko može da se postigne zbog samog saobraćaja, pa sam izašao malo na zaobilaznicu da vidim gde sam, posle one prepravke tork kontrolera sa kuglicama, zelena kratka centralna, rolnice one Dr. nosate 7,5gr, +18% duži prenos i SC08. Katastrofa!!! Mašina vrišti na preko 10k rpm a krajnja 86kmh. Ne mogu da verujem, pa ovo je totalno promašen prenos. Šta se promenilo u odnosu na stanje gde sam nabrao respektabilnih 106kmh? Kuglice!! Zar je moguće da je tih par milimetara manjeg prostora za sabijanje centralne opruge dovelo do situacije gde rolnice 7,5g nisu kadre da i na 10k sabiju centralnu oprugu i otvore zadnju remenicu do kraja? Čisto sumnjam da bi ZXR doneo značajno više obrtaja, i njemu je već kraj blizu na +10k ali ću ga svakako vratiti na mašinu pre nego rasturim prenos. Remenica svakako može da se otvori do kraja jer joj to omogućava kratka centralna, ali očigledno treba mnogo veća sila nego što 7,5g rolnice mogu da ostvare na 10k. Prosto, mašina se ponaša kao da se prenos završio pa nabira još obrtaja, jer je ubrzanje na nekih 9-9,5k gde nagura skromnih 80kmh a ono ostalo obrtajima. Kako to čudno zvuči, 7,5g rolnice u Multivaru prelake na 10k sa zelenom centralnom koja nije bogznakako tvrda, probano rukom.

#4229 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 August 2015 - 10:35

Au, pa nema sanse da je otvorio remenice do kraja. Tu nesto ne stima sa tim kontrolerom i kuglicama. Probaj ti zelenu bez ikakvih dodataka, pa mora da prebaci 90 ako je kadar da izvrti 9,5 ubrzanje do kraja produzenog prenosa.

#4230 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 August 2015 - 22:39

Heh, da, tu i leži problem. Onih 106 je bilo sa zelenom centralnom ali su bile ubačene i kuglice, no očigledno su već u međuvremenu bile poispadale kad sam nagurao tu krajnju pa se prostor za centralnu povećao. Merio sam koliko se sabija centralna i koliko prostora imam sa kuglicama, i ima dovoljno da se remenica skroz otvori, ali očigledno treba veća sila da se sad centralna sabije skroz pa ću probati sa težim rolnicama. Ovo je očigledno prevrtavanje.

#4231 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 17 August 2015 - 23:11

Ajd nešto i o svećicama koje sam vremenom isprobao na PJetu. Evo ih na gomili pa ću svaku posebno opisati kako su se ponašale.

Attached File  2015-08-17 22.09.00.jpg   2.74MB   27 downloads


Dakle, okupio sam sve svećice koje sam do sada probao na PJetu, neke malo počistio od gareži jer su još upotrebljive, neke su zamrle, a jedna nije još ni videla mašinu, ova levo na kraju, NGK CR8E koja nije sasvim po PSu za PJet jer treba da je CPR tj isturene elektrode, a ova je kao i ona džaba kupljena, nimalo jeftina

iridiumka NGK CR8EIX, sa njom PJ nije pravilno radio ni kad je bio u top stanju jer je varnica pozicionirana u području bogate smese, tj preblizu dizne, pa je smesa zaliva, al nije crkla, na svu sreću.

Na fotki nedostaje NGK CPR8E koja je trenutno u mašini i bori se nekako sa bogatom smesom, garava al radi nekim čudom, prosto počinjem da verujem da je original kad se još nije pridružila ZMRki.

Treća s desna je četvorokraka BRISK Premium AOR12LGS koja se sasvim solidno pokazala na PJetu, vrlo pouzdana svećica, trpi sve i svašta, i prebogatu smesu, samo ponekad je štucnula na leru, ali pod punim gasom bez greške.

Sledeća je BRISK AR12YS, klasična ali žilava. Takođe je izdržala sva maltretiranja sa pritiscima preko 8 bara.

Ova BRISK PREMIUM AR10ZS koja baca milion sitnih varnica u krug oko ove stepenaste kupaste centralne elektrode, radila je solidno ali kratko, tj ispravna je i sada ali joj se ne sviđa 2T mašina zbog prisustva ulja, pa se brzo zaprlja i počinje da brljavi, pa kad se očisti, opet radi solidno al kratko. To je odlična svećica za 4T mašine Pia grupacije od 125 do 500ccm, probao je kum Damir na Malagutiju 500 i nije imao primedbi.

Tu su obe Denso N24EXRB (stara, malo otopljena i nova, malo korišćena) koje su savršene za stock 50ccm i bazni tuning 70, ali su malo osetljive na povišenu temperaturu sagorevanja pa se bočna elektroda na staroj malo otopila, al radi i dalje, znači žilava. Ova leva na slici je ta stara, vidi se razlika u odnosu na novu, bočna elektroda je postala malo zaobljena na kraju.

Attached File  2015-08-17 23.29.31.jpg   1.86MB   21 downloads

Isprobao sam i Champion-ku RG6YCA koja je prva ugradnja u fabrici, možda je dovoljno dobra za stock, ali na Malossi kit-u, čak i u totalno stock stanju sa standardnim pritiskom, radila je ko prebijeno magare, tj. prebila je performanse kao da je prebila pola konjića iz mašine, znači djubre.

I na kraju spiska čuvena NGK ZMR7AP koja je dobro radila na stock Malossiju sa stock pritiskom, ali, kao što već znamo, zamrla je na prvo podizanje pritiska na 8,5 bara, a nije jeftina, znači može za bazni setap, al za turpiju nikako. Možda je falš kvalitet, al svakako me je izneverila.

Ostala je još jedna, NGK CR8EK sa dve bočne elektrode, gledano na slici čini se sasvim dovoljno daleko položaj varnice u odnosu na diznu, pa bi trebalo da radi pravilno, poručena i stiže sutra, hoću još i nju da isprobam, možda i bude ok, videćemo.

Posted Image

Izvinjavam se na editovanju u međuvremenu, malo sam presložio tekst da bude preglednije.

#4232 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 17 August 2015 - 23:13

Uuu, ova championka ima idelanu boju za pj/4t. Ne secam se sada, odakle je ona dosla i kako se pokazala?

#4233 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 August 2015 - 23:58

Imas svecica za 3 masine :D Ova Denserka N24EXRB je i mene odusevila na 50ccm, odlicna je, medjutim samo odjednom se pojela ground elektroda i to jako.
Imam osjecaj da mi je sa njom najduze radio bez najmanjeg troksanja na manjem otvoru i odlucio bi se vrv opet za nju da je kupujem novu.
Samo, ja nikada nisam kupio novu svecicu za purejeta :D
Ova tvoja gomila vredi 100€

#4234 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 August 2015 - 00:00

View PostAcaPostar, on 17 August 2015 - 23:13, said:

Uuu, ova championka ima idelanu boju za pj/4t. Ne secam se sada, odakle je ona dosla i kako se pokazala?
Aco druže, ta je kupljena još prošle sezone nakon nabacivanja Malossija, možda i ima dobru boju, ali performanse nikako, mašina je sa njom osetno lošije išla, iako je potpuno pravilno zvučala, nekako je mlitav bio odziv na gas, za razliku od ovih drugih.

#4235 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 August 2015 - 00:03

View Postdajteh, on 17 August 2015 - 23:58, said:

Imas svecica za 3 masine :D Ova Denserka N24EXRB je i mene odusevila na 50ccm, odlicna je, medjutim samo odjednom se pojela ground elektroda i to jako.
Imam osjecaj da mi je sa njom najduze radio bez najmanjeg troksanja na manjem otvoru i odlucio bi se vrv opet za nju da je kupujem novu.
Samo, ja nikada nisam kupio novu svecicu za purejeta :D
Ova tvoja gomila vredi 100€
Da, 'oće da se otopi malo bočna elektroda na ćoškovima, posle dužeg, žešćeg divljanja, ali za stock 50ccm je sasvim prihvatljiva. No čak i tako radi dalje bez problema. Mislim da bi trebala malo hladnija, 27-mica, al nisam našao u prodaji.
A cifra, pa i ja sam sračunao oko 100e sve zajedno, nije baš mala cifra za jbne svećice, al sad bar znam koja valja a koja nikad više u mašinu.

#4236 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 August 2015 - 00:56

A to je tako, moras se na zalost nekada uciti na svojim greskama:)

Znas sta mene jako cudi kod tebe, barem sam dobio takav dojam. Sto jedan dan srka ide za medalju, drugi dan nezadovoljavajuce, treci dan skoro pa za medalju, cetvrti dan lose, peti dan nikako, sesti dan dobro, i konacno, sedmi dan opet lose. :D Ovo me jako podsjeca na tipicnu situaciju kad se vozi 70ccm, cak i jace :)
Eto tako sam ja dobio dojam sa mojeg stajalista, vjerujem da nije tako, ali eto, ja nebi volio da je tako. Inace moj purejet uvijek ide isto, i to je jedan od razloga zasto sam zadovoljan s njime, zapravo veliki plus.

Edited by dajteh, 18 August 2015 - 00:57.


#4237 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 August 2015 - 08:38

View Postdajteh, on 18 August 2015 - 00:56, said:

A to je tako, moras se na zalost nekada uciti na svojim greskama:)

Znas sta mene jako cudi kod tebe, barem sam dobio takav dojam. Sto jedan dan srka ide za medalju, drugi dan nezadovoljavajuce, treci dan skoro pa za medalju, cetvrti dan lose, peti dan nikako, sesti dan dobro, i konacno, sedmi dan opet lose. :D Ovo me jako podsjeca na tipicnu situaciju kad se vozi 70ccm, cak i jace :)
Eto tako sam ja dobio dojam sa mojeg stajalista, vjerujem da nije tako, ali eto, ja nebi volio da je tako. Inace moj purejet uvijek ide isto, i to je jedan od razloga zasto sam zadovoljan s njime, zapravo veliki plus.
Ahaha, da al to je sve u fazama experimenata, nekad ubodem, nekad ne dobitnu kombinaciju pritiska benzina, protoka vazduha, auspuha, setapa prenosa... to je onaj crv sumnje, može li to još bolje? Ajd da probam još ovo, pa ono... i tu se dešava svašta, a čak i kad ide odlično, zasmeta neki detalj, npr to troksanje na 5k je bilo prisutno u maloj meri i onda kad je išla najbolje, al đavo neda mira, ajd da rešim i to troksanje pa da bude sve u full-u, i da više ne diram, al đavola, nešto se raštima u tom pokušaju, dovoljno je omašiti pritisak za 0,1bar pa da više ne ide isto. More je tu kombinacija, samo jedna je prava, treba je pronaći, ponekad mi se čini kao da tražim iglu u plastu sena.
Ali onaj osećaj, ide 106 po displeju, čupa na svim otklonima gasa, relativno tiha i ne bode oči plavima, a troši ispod 3L...uh nema cenu.

#4238 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 18 August 2015 - 09:30

Aj fino u kuvertu te sve svjećice koje ti se nisu dobro pokazale, pošalji ih meni i ja ih vozim do penzije :D

#4239 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 August 2015 - 11:11

Hehe znam kako je to kad istjerujes pod konac, ali kad se navuces na to onda nikad zadovoljan, ne zove se dzabe rupa bez dna :D

#4240 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 August 2015 - 11:22

View PostGrale, on 18 August 2015 - 09:30, said:

Aj fino u kuvertu te sve svjećice koje ti se nisu dobro pokazale, pošalji ih meni i ja ih vozim do penzije :D
Aha, dok sledeći put ne budeš čačkao regulator pritiska, a već si imao situaciju da je stala SRka zbog nalivanja svećice. Samo je pitanje dali se svećica može spasiti ili ko ZMR u smeće.





44 user(s) are reading this topic

0 members, 44 guests, 0 anonymous users