Jump to content


Pitanja - Variomat


  • This topic is locked This topic is locked
70 replies to this topic

#1 Milan88

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 26 posts

Posted 29 October 2013 - 22:33

Moze pitanje oko stelovanja prenosa sve sam citao i nmg da nastelujem treba mi savet :))))) Ovako na motoru nova opruga malossi bela,nov kais atena Kaiš skuter 751x8.1x16.5 Aprilia SR. Yamaha BWS. JOG Aerox Athena , rolnice nove 5.2 g i imam nove 7 g (pokusao sm sa posebnom gramazom pa sam posle malo iskobinovao 3+3) Trenutno su mi 3 od 5,2 i 3 od 7 g. I stavio sam dve sajbne jedna od 1.1 i druga od 1mm (pokusavao sam i sa posebno 1.1 i 1mm). E to sve stavim kako je danas i krenem motor do 20 nabije lepo i onda od 20 do 50 ima rupu i od 50 pocinje da nabija lepo i ide oko 85. Moze neka pomoc u vidu saveta? interesuje me oko tih sajbni kako debljina utise na start i krajnju brzinu? (Minarelli masina radjena je generalna letos motora kao motor nije los dobar majstor je radio nego uzecu ja rolnice lakse pa cu da vidim sta mislite koje lakse od 5,2 da uzmem? meni nazad ne viri kais na kvacilu uopste on je cak unutra malo. Moze to da se sredi? I kako?)

#2 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 30 October 2013 - 01:03

to što imaš rupu je isključivo do nelinearnog Torqa tj do zadnjih polutki koje se nelinearno otvaraju...
to možeš da rešiš tako što ćeš staviti malo tvrđu centralnu oprugu od te bele malossi, ili da staviš lakše rolnice..Ako kažeš da si probao i sa tim 5.2g i ako se situacija nije popravila, onda probaj sa nekim recimo 4,8

Što više šajbnica staviš ispred bolcne kaiš spuštaš u prednje polutke i poboljšavaš start, s tim da ne smeš preterati pa da kaiš proklizi u startu (moraju ga prednje polutke čvrsto držati)...a što manje šajbni stavljaš kaiš dižeš u početnom položaju i start se može pokvariti ali bi trebalo da se penje više u polutkama i time daje veću krajnju brznu...

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 01 November 2013 - 10:00

napred stavi toliko šajbica da ti kaiš bude što bliže bolcni a da pri tome ne proklizava, dakle kada ga povučeš rukom u početnom stadijumu, ne sme da proklizi, koliko god jako vukao...

kada nameštaš obrati pažnju da stežeš dok je kaiš napred popušten, uzmeš rukom u nategneš pozadi remenice, da upadne kaiš u njih i da ti napred bude popušten, tako ćeš stezanjem dobiti pravilnu poziciju ventilvara, neće biti oscilacija kasnije... nakon toga krećeš polako da okrećeš rukom ventilvar i da pomeraš kaiš rukom u smeru kretanja kako bi ga centralna opruga nategnula.. posle nekoliko krugova imaćeš početni stadijum, i sledi provera, klizi ili ne klizi...

što se starta tiče, motor vrisne u početku jer kvačilo nije u kompoziciji sa težinom rolnica i prenosom koju remen diktira, međutim od 20 do 50 zaguši jer su rolnice preteške.. po mom mišljenju ako si probao sa 5.2 grama i ne valja, a nisi nam rekao kako se tada ponaša, trebalo bi spustiti još niže na 4,7 ili još u zavisnosti od auspuha...

nisi nam rekao koji je to auspuh kad toliko visoke obrtaje traži... u principu serijski minareli se završava sa 4,7 - 5,1g sa klasičnim rezo auspusima i tim stock ili +10% malossi belim oprugama...

slušamo te...

#4 Milan88

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 26 posts

Posted 02 November 2013 - 01:40

Mislim da sam sa rolnicama od 4,7g dobio ono sto sam trazio- kais,opruga sve je ostalo isto, odradio sam ovako sve kako si mi napisao. Nasao sam da mi odgovaraju 2 sajbne nez tacno kojih dimenzija ova jedna je 1,1 mm a druga mislim 0,5 mm nisam siguran. Motor ima jak start sto mi se izuzetno svidja krajnja brzina je negde oko 75 km po satu sto je za mene sasvim zadovoljavajuce. Hvala vam ljudi na detaljnim savetima mislim da je ovo bas ono sto sam trazio od motora.

#5 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 02 November 2013 - 01:57

eto, uz malo pomoći došao si do rezultata...nije teško.. :raz_112:

#6 Stefan p

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,132 posts
  • MestoLopare,Republika Srpska
  • VozimSprint Exactly

Posted 07 January 2014 - 21:54

Svecicu uzmi ngk 7 toplotne vrijednosti...Koji setup skutera? jel cista serijala...ako jest bice ti lake te od 3.7g,malossi zuta ti je pretvrda,stavi malossi bijelu a moze ostat i serijski,a za oprugice kvacila stavi neke srednje iz malossi seta ili nekog drugog...
Moj prijedlog ti je da kupis neki sportski auspuh tipa leovince ili tt..dobices na ubrzanju,krajnjoj i malo na snazi...jer taj serijski auspuh gusi skuter imao sam ga ja...

Edit:Predstavi svoj skuter ovde http://forum.pyrothe...i-base-2t-50cc/

Edited by Stefan p, 07 January 2014 - 21:56.


#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 January 2014 - 10:12

Prvo uradi da ti motor bude ispravan, dakle svecicu mozes ngk 7 ili denso 22 uvrnuti ako je masina serijska, obrati paznju na duzinu navoja... Kada to zavrsis trebalo bi proveriti ima li jos uvek blokade fabricke, i nakon toga razmisljati o oprugama i rolnicama itd...

#8 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 08 January 2014 - 20:17

View Postautoremont, on 08 January 2014 - 19:44, said:

Motor sam sredio standard bez blokade ide 70 km/h, koje rolnice i koje opruge treba staviti da bi brze ubrzavao . I na kom princimu radi centralna opruga odnosto koja je svrha njena. i dali je bolja tvrdja ili meksa.
Udri malo po teoriji,a dok je sve serisko i ne promenis auspuh-neces nista dobiti igranjem sa rolnicama,oprugama...sem potrosenih para al nepotrebno...
http://forum.pyrothe...s-i-stelovanje/

#9 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 08 January 2014 - 20:48

View Postautoremont, on 08 January 2014 - 20:36, said:

A kad promenim auspuh, sta je tada najbolje staviti od rolnica i opruga
Zavisi koji je model auspuha i sta je jos menjano u prenosu ... okvirno idu rolnice izmedju 3.5 i 4gr,tvrdje oruge kvacila i malo stelovanja karba...

#10 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 09 January 2014 - 00:19

Ja sam bas takvih sprintica odrzavao kurirskim sluzbama,blokada samo na varijatoru.Moze da se dobije malosijevom belom oprugom i ronicama od 4 grama i remen 795x16.6 dosta u odnosu na onaj fabricki setup.Brzi je na ravnom naravno jer ga utravamo u obrtaje laksim rolnicama i bolje vuce uz brdo.Naravno isplati se dati parice za ovo ako ce kasnije da legne neka rezona.Mada ovi moji dostavljaci nikad nisu stavljali rezone a bili su prezadovoljni ovim setup-om u odnosu na onaj fuserski fabricki

#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 09 January 2014 - 23:50

4g rolnice su prelagane za fabrički auspuh i belu centralnu... sad ne bih da se kladim, ali ta teorija ne pije vodu, da će na višljim obrtajima bolje da vuče uz brdo..

može da se ne zaguši, a za to je odgovorna ispravna , dakle samo ispravna centralna, i rolnice koje drže mašinu u najboljem spektru obrtaja, gde mašina isporučuje naveći obrtni moment..

ako pustimo mašinu da vrišti na tom fabričkom loncu, neće imati toliko snage, kao na nešto nižim obrtajima, za koje je on ustvari projektovan... mislim ono subjektivno vrišti višlje ide bolje ne računamo, ili dere se više ide bolje.. to je šarena laža i mi ovde o tome ne raspravljamo...

evo i odgovora za autoremont drugara.. rezonantni auspuh će ti doneti isporuku snage na višljim obrtajima i zbog konstrukcije auspuha i fenomena koji se zove rezonancija motor biva jači nego što je u fabričkom stadijumu... ako se ta povišna snaga pravilno upregne imaćeš bolji start i višlju krajnju brzinu...

rolnice i centralna služe da upravljaju variomatom i remenom, to je prenosni mehanizam koji menja stepen prenosa na višljim ili nižim obrtajima.. postavio je cvele link možeš pročitati... pa u zavisnosti od radnog režima motora menjaš i upravljanje prenosom..

fabrika je spakovala 6,3g rolnice za tu kinesku oprugu i to je ok sa fabričkim auspuhom.. jedino što može da se pokvari je loša centralna jer kinezi imaju dosta slabašan čelik, pa se od temperature opusti, motor ada se ugreje postaje lenj, i razmena prenosa se odvija na nešto nižim obrtajima od ciljnih... tako da nju možeš menjati na neku kvalitetniju, ali iste ili slične tvrdoće, dok ne pomeriš režim mašini sa nekim auspuhom ili cilindrom odnosno karburatorom...

#12 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 10 January 2014 - 10:52

Mario,ako ti padne saka skoro ovaj sprint probaj...ovde po brdovitom beogradu je pilo vodu sta li bi tek bilo kod vas gore po ravnom...no,naravno u teoriji i ja se slazem da je to prelako ali vredelo je pokusati s obzirom da kad je sve fabricki vuce se kao slina..mada tebi bi garant tamo trebale teze rolnice,ravno ti sve ko daska..:)
Cinjenica je da su oni prelazili po 200 km dnevno skoro bez pauza..to su ogromna opterecenja za kineski prenos sa losom centralnom i kaisom koji se rategne kao zvaka kad se prenos ugreje plus losa centralna i rezultat toga preformanse nula na +30 stepeni napolju..krenes uz dugacak uspon od 300 metara a takvih je dosta po bg-u i na pola uspona samo sto ne stane..
E to je trazeno od mene da resim nekako..
Problem resila malosijeva bela opruga,atena platinum 795x16,6 i eto te rolnice..mogle su i malo teze ali kad je klijent zadovoljan i tako mu odgovara moje misljenje nije bitno ponekad:D

Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2

Edited by Plamenni, 10 January 2014 - 11:31.


#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 January 2014 - 11:27

Znam ja o čemu ti govoriš, i jasno je sasvim šta si uradio..

dobio si mašinu preko vrha isporuke snage i na drugom uglu nelinearnog torque drive-a, koji inače nije nešto optimizovan, jer su planirali da u tom delu motor slabije zaukava, ali i dobije najbolju krajnju...

u tvom slučaju se mašina dere u prazno, pogotovo u prvom delu ugla torque-a, dok se kasnije nešto stabilnije ponaša, i kada kuriri naiđu na brdo , centralna i na 50Kmh menja prenos na manje umesto da guši mašinu obrtajima...

ok je to... ali ne rezultuje ni boljim ubrzanjem , ni većom krajnjom u stock varijanti, samo se bolje ponaša u brdu, i to na drugoj polovini torque drive-a...

#14 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 10 January 2014 - 11:36

Upravo tako.umesto da gubi snagu i padaju obrtaji masina ostaje da vrti i da drzi neku brzinu uz uspone koja je podnosljiva za grad da ne gusite saobracaj iza sebe i da ti ne vriste besni vozaci na uvo i j... Sve po spisku..

Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2

#15 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 January 2014 - 11:52

da u pravu si, kod nas je ravnica pa nema potrebe za tim mahinacijama...

mada ako bi na mašini bila kvalitetnija centralna opruga, i ako je mašina zdrava, to za kineze znači maženje i paženje do 10k kilometara, onda treba i na stock varijanti da se menja prenosni odnos usled opterećenja tipa brdo...

samo uglavnom nije tako pa je potrebno malo varati na prenosu... sve u svemu tamo gde ima potrebe...

#16 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 10 January 2014 - 12:04

Eto kod nas u bg moras da ih lazes na prenosu inace ode glava od frustriranih vozaca...zamisli situaciju semafor na usponu i stojis prvi i treba da krenes sa tim fabricki postelovanim i ugrejanim prenosom...ne znas kakav pakao nastaje iza tebe...oce bre da biju :)

Послато са GT-I9001 користећи Тапаток 2

#17 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 10 January 2014 - 15:22

Hehehe, ziva istina.

#18 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 30 April 2014 - 18:59

Posted Image

Jeste videli nekad ovakav vario ? Ovo je neki Doppler ...

Posted Image

#19 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 30 April 2014 - 22:13

Šta je ovo? ne kontam kako radi...

#20 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 30 April 2014 - 22:55

Ovi tegovi sto su usrafljeni imbusima podizu ove crne plocice (klackalice) koje su pricvrscene osovinom za vario i tako guraju "kalotu" tj odmacinju vario od kalote. Interesantno resenje. Bukvalno umesto rolnica ima ove crne "klackalice" sa tegovima i mogu se podesavati tezine tegova. Ove zute plastike pricvrscene zabicama su neki vid izmenjivih slajdera po kojima klize klackalice. Izgleda da je skoro nepoderiv. Pitanje je samo kako radi.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users