Jump to content


Gilera Runner 70 Purejet


1826 replies to this topic

#1101 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 11 March 2016 - 09:32

vidi isto je i kod karburatora..

mašina najbolje radi sa stohiometrijskim procentom 14:1 i tu najbolje ulazi u obrtaje i razvrti se vrlo veselo, dok kada je malo bogatiji recimo 12:1 pojavljuje se manifest da ima nešto više snage i obrtnog momenta, ali na kraju nema tih obrtaja, mašina ne dobija pravilan procenat i kraj...

sad kada su auspusi sa pregradama ili polupregradama tipa SC 08, onda se taj višak goriva vrlo fino utroši na početnim i srednjim otklonima, dok u kraju gde nema pravog efekta rezonance i one pune iskorištene snage biva previše...

za razliku od otvoreniji rezonantnih kojima je odnos baš obrtnuto potreban, dok mašina ne uleti treba biti oprezan sa doziranjem jer zalije a kada krene isporuka pune snage onda treba nelinearno više doneti goriva u odnosu na vazduh,.. mada je ista priča i tamo,,.. kada je predebela ne ide u obrtaje, barem ne preko centralne rezonancije...

#1102 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 11 March 2016 - 09:55

Jest upravo je ta situacija, trenutno je gore ZX i sa njim dolazi do izrazaja kada krene u okretaje, a moze nakucati i 10000 dok sam imao nrga. A i sada po sluhu je tu negdje.

Sa SC08 nema tih problema, iz razloga sto uopce ne dolazi u okretaje koje omogucuje ZX.

Ali ima jedan problem, kada stavim gljivu znatno promjenim omjer smjese, a problem i dalje postoji.


Svakako cu jos jednom staviti sc08 na ovaj setup, i malo jaci auspuh, yasuni Z.
Sa sc08 ocekujem stabilan rad, ali i zeru slabije performanse.
A sa yasunijem z ocekujem osjetan pad performansi, kao da se vozim na samoj grani auspuha. Barem je tako bilo na 50ccm.

#1103 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 11 March 2016 - 17:13

Porucio sam konacno i manometar za pracenje situacije sa pritiskom goriva, odnosno goriva i zraka istvoremeno. Uzeo sam najmanji koji sam nasao, i opet nemam pojma gdje da ga intergriram.







#1104 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 March 2016 - 19:52

Natako Yasuni Z, konacno na 70ccm PJ. Do sada sam probao sc08 i ZX.

Skuter je bio odlicno podesen, ja zadovoljan, i krenulo je skidanje ZX-a i stavljanje Yasunija Z.


Prvi utisci, na 70ccm se auspuh ponasa dobro, nije katastrofalno los kao na 50ccm purejet.


U samom startu ima malo manje momenta koji je vislje smjesten, maksimalna je snaga mozda cak zeru veca, ali je powerband uzi, upada u rupu na pustanje gasa. Kada se razvrti ima malo vise snage, ide jednako brzo kao sa ZXom.

Usljedilo je podesavanje prijenosa, stavio sam lakse rolice za 0.8gr, sisao sam sa 8.3 na 7.5gr.


Medjutim i tu upada u rupu na srednjim okretajima.

Onda sam stavio dosta tvrdji centralni feder, umjesto zelenog malossi serijski.

E tu je vec zivnuo, ide dobro, ali moment nije mnogo raspoloziv kao sa ZXom, trazi samo okretaje i gasa.
Na 80kmh trazi vise okretaja nego sa ZXom, jednostavno agregat mora imati okretaja sa ovim auspuhom.



Dakle, nije los,dobro se ponasa na purejetu 70, ali je nepotreban naspram ZXa.



Jedna od velikih prednosti je sto yasuni proizvodi mnogo vise frekvencije, tako da je zvuk iz auspuha gotovo necujan pri vecoj brzini, a vibracije su manje izrazene.

#1105 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 14 March 2016 - 23:02

Ok nije loše za probati ako već imaš priliku...možda bi R dao nešto više powerbanda i snage, a ovako Z dobro je da je i približan ZX performansama...Da se razumemo Leo ZX je vrlo dobar auspuh, možda ne toliko kvalitetne izrade kao Yasuni ali performanse su tu...

#1106 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 March 2016 - 23:52

Zanimalo me sta ce biti nakon neslavnog pokusaja na 50ccm injection. Skoro sam ga u djubre bacio, kad je na srecu pokazao rezultate na 50ccm karbu i opravdao se.

Zaboravio sam reci da mi je remen opet upropasten, ispalo mu je preko 20cm konca sa jedne strane, i izgubio je onu cvrstocu, kao obicna guma je sada.
Dayco je najlosije prosao, a sirina mu je cak zadovoljavajuca, 18mm.

Ispada da sada remen ne struze nego se raspada.

Nikako na zelenu granu sa remenjem sta god vozio.





#1107 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 15 March 2016 - 21:05

Pitam se koja budala napravi ovakav odusak da na visokim okretajima prska po cepu???





Okrenulo mi naopako sliku

Posted Image

#1108 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 March 2016 - 12:15

Malo se vozio sa Yasunijem Z za promjenu i ipak mi je ZX broj 1, jednostavno je motor raspoloziv na sirem podrucju okretaja od Z-a, pogotovo u startu, ZX je tu jaci.

Tako da sam nabacio ZXa na prijenos koji je podesen Yasuniju (lakse rolice za 0.8gr i centralna opruga dosta tvrdja, piaggio serijska umjesto malossi zelena).

Sada sa ZX prevrtava u startu, medjutim rezultat na test dionici je pokazao svega 1sec manje od najboljeg podesenja. Sada motor raspolaze i sa kojom stotinom okretaja vise od adekvatno opterecenog, start je jaci, medjutim gubim na 20-40kmh posto tu ima visak okretaja.


Evo sta se desilo sa novim zapakovanim piaggio rolicama original nakon 1 dana


Utezi su otisli u kraj na svih 6 komada!!! A novo.




Posto sam odlucio vozati samo Zxa, to je to, odmah sam napravio mali servis da sam miran.
Stavio sam novi mitsuboshi remen, klizace, rolice i to je to.
Skinuo sam i bendix, tako da sada palim na kurblu, pa da vidim dokle ce remen odrzavati sirinu.




Top speed je odmah veci, vise momenta u ubrzanju, bolje ubrzanje, veca putna brzina.


Sa nrgom mc3 sam imao 105-106kmh, a imati ce i ovaj samo da prestane duvati neki cudan vjetric :D


Pitanje, kako to da imam skoro istu krajnju (a bit ce sigurno ista) sa istom masinom, a razliciti su zadnji kotaci (120/70-12 vs 130/60-13), razlika u precniku je nekih 10mm.

#1109 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 March 2016 - 13:05

Odlicni su rezultati. Bice da nisu isti prenosni odnosi u reduktoru, ja koliko se secam ti si na runnerku stavljao 5% produzenje, a za pia Lc standard sekundar je 13/48, sto ti je verovatno na nrg-u.

#1110 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 March 2016 - 16:44

Ne, isti je agtegat, isti setup, samo je na masini drugaciji kotac, i drugi skuter (sasija i plastike).


Nego evo novo cudo, purejet radi bez kompresora, koji ovo djavo?


#1111 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 March 2016 - 18:09

Odradio sam i externi adapter za digitalni mjerac temperature, a originalni u glavi je spojen na originalni analogni pokazivac, bome dobro je izbazdaren





Sada oba imaju svrhu, analogni pocinje pomicati kazaljku tek na 50°C, a sredina je na oko 60-65°C nisam zapamtio.





Jos jedan video kako PJ radi bez kompresora, odnosno ispod 4 bara, ovo mi nije za sada jasno

#1112 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 March 2016 - 20:51

Odlican video, svaka cast! Sad je jasno sta zeza gogya, posto je troksanje maltene identicno.

#1113 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 March 2016 - 21:12

Na koju foru radi bez kompresora? I u Service Manualu piše da neće upaliti dok pritisak air kompresora ne postigne bar 3 bara. Koja sila ubrizga smesu, tj u tvom slučaju čist benzin kroz air diznu?

#1114 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 March 2016 - 21:14

View PostAcaPostar, on 18 March 2016 - 20:51, said:

Odlican video, svaka cast! Sad je jasno sta zeza gogya, posto je troksanje maltene identicno.
Što je najgore, pritisci su kod mene ok, 8 bara, a troksa i puca za medalju. Jedino ako opet AC pumpa nema neke tikove koje mi ne stigne pokazati el. manometar.

#1115 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 March 2016 - 21:49

Nemam pojma evo i ja sam zbunjen. Ovo sam radio i na 50ccm ali obavezno crkne, i radio sam prije na 70ccm nrgu, a i ovome i gasio je se.
Dakle imam problem neki :D

Ne mogu mu se bas u potpunosti posvetiti ovo je vise rutinski, ali vidjeti cu.

#1116 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 21 March 2016 - 22:10

Ispada da mi se desio propust kada sam odradio upgrade kilera.

Ovako je izgledalo pravo stanje na originalnom kileru, crvena strelica pokazuje dovod vruce vode sa glave motora koja je prethodno prosla kroz cijeli cilindar. A plava pokazuje izlaz ohladjene vode koja ide direktno na vodenu pumpu.



I sad kad sam ja ubacio vxr kiler koji sjeda na mjesto malog kao original, tako su mi i krajevi crijeva ostali na istim mjestima. A jos sam razmislio da ovako mora biti, ucinilo mi se sasvim logicno da je ulaz vrele vode na visoj tocki kilera.
Tako da sam spojio ovako, odnosno kako je bilo i prije.




Ispostavilo se da moram zamjeniti crijeva, jer je tako kod vxr-a, znaci vrela voda ulazi sa desne strane odozdo, a ohladjena izlazi lijevo kod termoprekidaca.



Iako je krivo spojeno, problema sa hladjenjem nemam, hladi i previse. Jedino se stvara pritisak u sistemu koji ostaje i po nekoliko dana unutra, a nekada ga nema.
Mozda je i ovo odgovor zasto mi "topliji" termostat nije radio kako treba, odnosno otvarao kasnije. Iako meni je u ovom slucaju sve to isto.

#1117 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 22 March 2016 - 01:22

samo nazovi stefa :D

#1118 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 22 March 2016 - 08:44

Bolje da nisam :D Zanimljivo je da nema vise onog pritiska u sistemu, mozda mi je stekao ventil ma cepu.

#1119 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 22 March 2016 - 17:03

Dajteh evo ja sam raznoraznim probama došao do najidealnijeg hlađenja kako je kod tebe na 3 slici!!! Sve kombinacije pre toga nisu tako dobro urodile plodom kao ta zadnja varijanta...nisam zna kako to original stoji a eto ispostavilo se da je upravo to fabrička situacija VXRa

#1120 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 22 March 2016 - 17:46

Pretpostavljam da si ti imao problema sa povisenom temperaturom motora, a treca slika ti je najbolje hladila masinu?





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users