Jump to content


Tomos D6


  • This topic is locked This topic is locked
407 replies to this topic

#81 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 02:25

View PostMario, on 03 February 2015 - 02:11, said:

zaboravili smo reći da je naznačena toplotna vrednost jedne svećice kalkulisana na osnovu hlađenja svećice cele dužine navoja.. pa će tako jedna 9-ka za dugi ili 9-ka za kratki navoj biti značajno drugačije, što možemo proceniti po dubini porcelanskog izolatora...

tako je proizvođač odredio radnu temoperaturu elektrode.. ako mi prevarimo hlađenje tako što će dugi navoj ići preko platne ili čaure, onda se ne možemo ni voditi naznačenom toplotnom vrednočću..

konkretno kod AC-a sa visokim stepenom kompresije je već problem naći dovoljno hladnu svećicu...

Ево слике моје свећице ( NGK 9 EG Iridium) , са последње трке, мотор угашен на пуном гасу, на повратном правцу. Могло је још за 1-2 поена тања дизна, али је мотор добро радио, и нисам хтео да ризикујем:
Posted Image Posted Image

Ту се види и чаура која спречава да свећица извири кроз главу напоље.
Са овом чауром, свећица је равна .

#82 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 February 2015 - 02:26

vidi kod nas je na MHR-u 10/100 bio zazor kada je bio nov iz kutije,, dakle veliki zazori na visokim obrtajima su već predviđeni, drugo treba planirati i prekomerno širenje klipa, opet to klackanje ne sme da se dešava previše jer će razvaliti ležite i zalomiti kariku ako bude previše oscilovala...

ako ne nahvataš nov cilindar, možeš ga slati na nikasiliranje .. konkretno ja sam svog za e-90 slao u češku .. cena je 120e, ali nisam imao drugog izbora.. možda su tebi nov cilindar klip i glava za 196e bolja opcija...

svakako moraš premeriti mikrometrom suknjice i subitorom ovalnost i stanje hroma...

ne mogu da se pohvatam, koji ti sad klip voziš ? mislim koju vrstu i dimenziju ?

#83 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 February 2015 - 02:32

evo ti moje 10-ke kada sam ga spremao za Batajnicu, ovo je bilo najbolje što sam izvukao sa TM24 karburatorom... i definitivno nijansa tamnije braon boje daje više snage od boje bele kafe

Posted Image

#84 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 02:34

View PostMario, on 03 February 2015 - 02:26, said:

vidi kod nas je na MHR-u 10/100 bio zazor kada je bio nov iz kutije,, dakle veliki zazori na visokim obrtajima su već predviđeni, drugo treba planirati i prekomerno širenje klipa, opet to klackanje ne sme da se dešava previše jer će razvaliti ležite i zalomiti kariku ako bude previše oscilovala...

ako ne nahvataš nov cilindar, možeš ga slati na nikasiliranje .. konkretno ja sam svog za e-90 slao u češku .. cena je 120e, ali nisam imao drugog izbora.. možda su tebi nov cilindar klip i glava za 196e bolja opcija...

svakako moraš premeriti mikrometrom suknjice i subitorom ovalnost i stanje hroma...

ne mogu da se pohvatam, koji ti sad klip voziš ? mislim koju vrstu i dimenziju ?

Prox 40mm, стандардна толеранција
Само што не знам који је модел :/ од неког јапанског мопеда, нисам запамтио, томосве мере има, имао сам каталог кад сам куповао.
Има 2 конусне карике, ја користим само једну, јер доња запада за усис( висок је прозор на цилиндру)

Нашао сам ја никасилирање у Холандији за 190€, пошто је ово хром цилиндар, мора да се додатно обрађује, да би могао никасил да изађе на 40.0

Мада бих више волео нов цилиндар, а овај да иде у витрину, то ми је пехар са трка :D :) :)

#85 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 02:39

View PostMario, on 03 February 2015 - 02:32, said:

evo ti moje 10-ke kada sam ga spremao za Batajnicu, ovo je bilo najbolje što sam izvukao sa TM24 karburatorom... i definitivno nijansa tamnije braon boje daje više snage od boje bele kafe

Posted Image
Ма ово сам ја сликао под сијалицом, плус нешто боје на телефону не ваљају, тамнија је моја, него ето, блиц је исто посветлио боју :)
На дневном светлу је боља (као твоја) и тако и ми гледамо. Не волим ја танку дизну, а од вишка горива глава не боли :D :) :) xaxaxaxaxa

#86 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 02:47

Posted Image

Овакве свећице користе холанђани из 50 Еуро куп-а, на машинама од 20+ коњских снага на задњем точку. Ово су, колико је мени познато, скрооз хладне свећице, и најбоље јер "-" електрода не заклања пламени фронт, тако да долази до најравномернијег могућег паљења смеше.
Имам ја 2-3 овакве свећице, нове, али за велике ванбродске моторе (двотактни чамци), тако да не знам која је топлотна вредност, морао бих то да потражим. Мада ми и не треба, замастићу је док загрејем мотор :р

Да ли ви користите овакве свећице можда ?

#87 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 February 2015 - 03:15

View PostPetko131, on 03 February 2015 - 02:19, said:


Никад нисам ни користио то са краћом чауром за свећицу, сликаћу то сутра, па ћу показати шта сам мислио. Друго, да се разумемо(без увреде), није битно да ли је смешно и неозбиљно, битно је да ли ради посао како треба :D мој мотор има пуно примитивних, једноставних па и смешних решења, али ради и то је једино што бодујем. Зашто компликовано кад може једноставно :)
Дизање/спуштање цилиндра на стази, због коморесије је по мом мишљењу, чиста бесмислица, јер мењаш углове. Као прво, немаш ти као на ГП тркама 45 минута тренинг, по 3 пута дневно, па да имаш кад то да подешаваш. А друго, не можеш као човек ни дизну и пренос да подесиш, а камоли сад да растављаш мотор због 0.1 јаче/слабије компресије :)

У суштини, нема пуно подешавања на том мотору. Не тражи толико фина подешавања и пипкања. Нов цилиндар+клип је подешавање које ми треба. Овај могу да тестирам, колико хоћу и да му радим не знам ни ја шта али са 0.2мм зазора (шпијун сам углавио са лакоћом, тренутно микрометар и субитор нису код мене ) не могу да се надам ничем више него катастрофалном пуцању клипа када га завртим на 12.000+
Чудо да је и ово издржао и ишао овако добро.

View PostPetko131, on 03 February 2015 - 02:47, said:

Posted Image

Овакве свећице користе холанђани из 50 Еуро куп-а, на машинама од 20+ коњских снага на задњем точку. Ово су, колико је мени познато, скрооз хладне свећице, и најбоље јер "-" електрода не заклања пламени фронт, тако да долази до најравномернијег могућег паљења смеше.
Имам ја 2-3 овакве свећице, нове, али за велике ванбродске моторе (двотактни чамци), тако да не знам која је топлотна вредност, морао бих то да потражим. Мада ми и не треба, замастићу је док загрејем мотор :р

Да ли ви користите овакве свећице можда ?
Nisam rekao da je smesno, vec neozbiljno da izjavljujes da ces stelovati stepen kompreije duzinom navoja svecice. Ne vredjam se, niti se ljutim, samo komentrisemo u cilju prenosa nekih malih tajni velikih majstora. Nesto sam prvi put procitao i naucio u tvojoj temi, nesto ces ti od nas..

Voleo bih da jos jednom procitas moj post, bez zurbe i adrenalina, pa da procitas post iz teme kalendar takmicenja. Trke se voze i pripreme traju cele sezone. Nema opravdanja ako sebi uskratis mogucnost stelovanja visine cilindra i glave. Lakse i brze ces podmetnuti dihtung, nego zameniti diznu. Dalje, neozbiljna je i izjava da je besmislica podesavati stepen kompresije ili uglove kanala. To je isto kao kad bi rekao imam jednu glavnu diznu koja je idealna i ne treba mi vise ni jedna... sta bi radio na ponikvama ako ti treba manje goriva zbog vece nadmorske visine? Jel ista duzina pravaca i raspored krivina u batajnici i vrscu? Da li bi razmatrao da izdignes/spustis cilindar za 0,2mm ukoliko ne mozes da nadjes idealnu kombinaciju sa postojecim prenosom, ako znas da tako pomeras spektar 300 ili 500 obrtaja?
To su sve stvari koje se resavaju pre sezone, ako hoces da budes spreman. A da bi to postigao pre nego sto probas, moras da budes i inzinjer i mehanicar.
Ne kazem da treba da menjas svoj koncept zato sto sam ja tako pisao, ali razmisli pre nego olako kazes "ne vidim razlog" ili "besmisleno".
I jos jedna stvar. Nikada nemoj grejati motor sa svecicom koja je namenjena za trku. Motor se greje sa jednom (toplijom) a trka se vozi sa drugom (hladnijom) sveckom :)

#88 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 11:44

View PostAcaPostar, on 03 February 2015 - 03:15, said:

Nisam rekao da je smesno, vec neozbiljno da izjavljujes da ces stelovati stepen kompreije duzinom navoja svecice. Ne vredjam se, niti se ljutim, samo komentrisemo u cilju prenosa nekih malih tajni velikih majstora. Nesto sam prvi put procitao i naucio u tvojoj temi, nesto ces ti od nas.. Voleo bih da jos jednom procitas moj post, bez zurbe i adrenalina, pa da procitas post iz teme kalendar takmicenja. Trke se voze i pripreme traju cele sezone. Nema opravdanja ako sebi uskratis mogucnost stelovanja visine cilindra i glave. Lakse i brze ces podmetnuti dihtung, nego zameniti diznu. Dalje, neozbiljna je i izjava da je besmislica podesavati stepen kompresije ili uglove kanala. To je isto kao kad bi rekao imam jednu glavnu diznu koja je idealna i ne treba mi vise ni jedna... sta bi radio na ponikvama ako ti treba manje goriva zbog vece nadmorske visine? Jel ista duzina pravaca i raspored krivina u batajnici i vrscu? Da li bi razmatrao da izdignes/spustis cilindar za 0,2mm ukoliko ne mozes da nadjes idealnu kombinaciju sa postojecim prenosom, ako znas da tako pomeras spektar 300 ili 500 obrtaja? To su sve stvari koje se resavaju pre sezone, ako hoces da budes spreman. A da bi to postigao pre nego sto probas, moras da budes i inzinjer i mehanicar. Ne kazem da treba da menjas svoj koncept zato sto sam ja tako pisao, ali razmisli pre nego olako kazes "ne vidim razlog" ili "besmisleno". I jos jedna stvar. Nikada nemoj grejati motor sa svecicom koja je namenjena za trku. Motor se greje sa jednom (toplijom) a trka se vozi sa drugom (hladnijom) sveckom

Потпуно смирено пишем (ајде признајем, некад ме пукне адреналин xD), знам шта сам рекао, и шта ћу рећи, стојим иза свега што напишем , наравно и кад лупим глупост :)

Слажем се, за трке се спремаш пре па и у току сезоне. Али, домаћи се ради код куће, пре него што дођеш на трку већ имаш подешен мотор(углови/компресија/притисци итд..) , и спремну комбинацију коју сматраш.да ће се најбоље показати. На тркама увек само по једну ствар мењаш, никад 2 одједном (а да су то сродна и блиска подешавања). На стази мењаш преносни однос, јер то не можеш код куће ( 11-15 напред, 31-35 позади), и подешаваш дизну, јер то зависи од тренутне влажности ваздуха, температуре и ваз. притиска.

као што рекох:

View PostPetko131, on 03 February 2015 - 02:19, said:


Дизање/спуштање цилиндра на стази, због коморесије је по мом мишљењу, чиста бесмислица, јер мењаш углове. Као прво, немаш ти као на ГП тркама 45 минута тренинг, по 3 пута дневно, па да имаш кад то да подешаваш. А друго, не можеш као човек ни дизну и пренос да подесиш, а камоли сад да растављаш мотор због 0.1 јаче/слабије компресије :)


Сматрам да је бесмислено је мењати углове на стази, јер то за собом повлачи додатно подешавање/проверавање које и овако ниси могао да извршиш јер немаш времена! У суботу 2 пута по 10-15 минута тренинга је ништа, окренеш 12-13 кругова за цео дан, мораш да мењаш пренос, дизну да гледаш, и не смеш себи додатни посао са правиш, осим ако није баш баш неопходно.
Може то све да се реши другим методом, држиш пун гас уместо 3/4 па да видиш како мотор потеже из кривине :D :) :)
Замена дизне траје 35 секунди, мерио сам штоперицом и тренирао код куће. Бинг 21 се за разлику од Делорто и Микуни карбуратора невероватно брзо отвара, јер се лонче држи жицом, а не са 4 шрафића :

Posted Image

Скидање цилиндра и замена подлошке је прилично компликована процедура, и траје око 15-20 минута. Скидање силикона и чишћење површина је најмањи проблем, прво требаш да сачекаш да се охлади мотор, па да га оперреш и издуваш од камемчића које баци предљи точак (све стазе се круне....). Притом, ту је и замена преноса, подешавање тврдоће амортизера, а да не говорим о откљањању последица пада или нелог другог новонасталог проблема.. :/

Разумем ја тебе у потпуности, знам да треба бити спреман за што више опција, али за такве маневре ми једноставно немамо услова...

Кад споменусте подлошке, да ли је неко пробао да прави подметаче испод цичиндра од пертинекса, уместо алу. или бакра ? Пертинекс је изолатор, спрећиће преношење топлоте цилиндра на картер, што је само плус. Ја сам тражио да нађем материјал, ал нисам успео... :/ Ми га користимо на једном мотору који тата вози, ставимо танак листић између кочионих плочица и клипа кочионих клешта, јер потпомаже превенцији кључања уља у систему услед агресивног кочења. Проверено добра фора (:


EDIT: тако је, једна свећица се користи за грејање,а друга за излазак на стазу, мада то опет код нас није могуће, јер у предстарту стојиш у просеку по 10 минута од кад те позову. Сад је то мало мање, 4-5 минута је сад то чекање, али сасвим довољно да је залијеш...
Организација такмичења ће бити све боља и боља, па ће се отворити могућност да и то примењујемо

Edited by Mario, 03 February 2015 - 11:57.


#89 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 February 2015 - 12:07

što se svećice tiče, mi vozimo BR10EIX to su iridijumske 10-ke sa otporom.. video sam da ima da se kupe te racing svećke sa bez katode, sad je baš neko postovao ako nije goggi da je uzeo brisk takvu što baca varnice u krug... nebitno pisao sam ti gore da je toplotna vrednost jedne svećice podešena, ako je slučaj sa dugim navojem, da se ona hladi celom površinom uvrnutog navoja, ti nemaš tu situaciju zbog platni pa je npr 9-ka koja je namenjena da se hladi više u toplijem stadijumu jer nema kontakt sa glavom po celoj dužini navoja.. opet može i to da se kalibrira samo onda ne možemo da se vodimo nekim parametrima naznačenih vrednosti....

što se podizanja i spuštanja cilindra tiče, konkretno ja nisam mislio na menjanje postavke za vreme trke, mislio sam na kalibraciju unapred, npr, imaš sad beranovac, tu ti je auspuh prgav, ili imaš dva, pa stavljaš duži, i u paru spuštaš cilindar nešto niže, jer ima pregršt tih zavoja pod 90 stepeni i potreban ti je nešto elastičniji a sporiji motor, onda ti je sledeća staza na batajnici, gde ti opet znaš kako treba itd..

ono što sam ja hteo da ti kažem, bez obzira na uglove, jer to vidim da znate, je da se menja odnos površine u kompoziciji sa uglom, i kada izduvni i prelivni imaju nešto ispod DMT klipa a i kada nemaju.. pritisak sa kojim radimo je veći ukoliko su uglovi manji.. naravno ne menja se koncept izvunog nasuprot prelivnih , radiš sa jednim te istim cilindrom, ali konkretno kada ti treba manji pritisak za duže relacije gde ćeš sačuvati motor od previsoke temperature i ujedno pustiti ga da rezonira nešto višlje, moraš kalibrirati stepen kompresije prema takvim zahtevima.,.. a za to će ti kalkulator biti od velike pomoći.. od njega smo počeli pa da sanjime i završimo...

dakle nije pravilo da će ti stepen kompresije biti odgovarajući za sve postavke, i sada kada imaš malo veću toleranciju između klipa i cilindra, možeš i da razmisliš o nekim drugim postavkama... naravno stepen kompresije je poželjno držati u skladu sa uglom otvaranja izduva jer se menja realna kompresija.. npr kod nas je na uglu od 196 stepeni 16,5:1 stepen kompresije.. opet sa druge strane, naše temperature motora ne prelaze 70 stepeni, kada je 80 onda je već gubitak na performansama zbog predebelo podešenog karburatora.. itd...reći će ti Pita kako je prošao na Motovillu..

#90 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 14:10

Стигао клип:)
Motins 38-L , купљен преко интернета

Posted Image

Међутим, осовиница је 10мм што ми уопште не одговара.... Планирао сам да га котистим на резервном мотору, који је тррбао да има кинески кросс јуниор цилиндар :/ сад ће да стоји у соби, као украс

Марио, које клипове ви користите ? Wossner, Vertex, Wiseco, ProX, Asso ?
Које клипове убацује Stage6 у своје китовњ за скутере ?
Мислим да је свима познато да ProX пакује и продаје ТKR (japan) , између осталог

#91 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 February 2015 - 14:16

rekao bih ti Malossi klip, i mislim da oni imaju svoju fabriku klipova u Bologni... evo baci ovde pogled

http://forum.pyrothe..._3993#entry3993

#92 .::SALLE::.

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 274 posts
  • MestoKraljevo
  • VozimCBR 600RR

Posted 03 February 2015 - 15:46

Nije los prox , za normalnu-ulicnu upotrebu sasvim ok , za trke ne ide . Najbolje se pokazao Asso Werke , wossner je dobar , wiseco je tesko naci , vertex je malo bolji od proxa

#93 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 15:49

View Post.::SALLE::., on 03 February 2015 - 15:46, said:

Nije los prox , za normalnu-ulicnu upotrebu sasvim ok , za trke ne ide . Najbolje se pokazao Asso Werke , wossner je dobar , wiseco je tesko naci , vertex je malo bolji od proxa
Овај се код мене одлично показао, јак је клип, кад сад није пукао, неће никад :) једино му чело није обрађено(рапаво је) али, зашто имамо струг (((:

#94 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 03 February 2015 - 16:24

petko moze slika tog tvog proxa i njegove dimenzije - visina konkretno kompletna i od bolcne ?? daleko do toga da je prox losa firma - to nikako ne drzi vodu- prox klipovi se koriste i pakuju po yamahi, kawasaki,hondi i to cistom crosu - svi znamo sta cisti cross motor radi :)

#95 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 February 2015 - 17:01

zaboravio sam ti napisati da je i e-90 bio hrom cilindar i da su prvo skidali stari hrom sa njega, galvanskim postupkom, nakon toga sam imao jedan mali krater od zalomljene karike, imaš na slikama u temi, to su povarili i nakon toga naneli sloj nikasila i pohonovali na meru klipa koji sam morao da pošaljem sa cilindrom

#96 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 17:34

View PostMario, on 03 February 2015 - 17:01, said:

zaboravio sam ti napisati da je i e-90 bio hrom cilindar i da su prvo skidali stari hrom sa njega, galvanskim postupkom, nakon toga sam imao jedan mali krater od zalomljene karike, imaš na slikama u temi, to su povarili i nakon toga naneli sloj nikasila i pohonovali na meru klipa koji sam morao da pošaljem sa cilindrom

Е то ми је драго да чујем, погледаћу касније :)
Ако не буде ништа од новог цилиндра, можда и оде за Чешку :)

#97 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 17:46

View Postyoco_mci, on 03 February 2015 - 16:24, said:

petko moze slika tog tvog proxa i njegove dimenzije - visina konkretno kompletna i od bolcne ?? daleko do toga da je prox losa firma - to nikako ne drzi vodu- prox klipovi se koriste i pakuju po yamahi, kawasaki,hondi i to cistom crosu - svi znamo sta cisti cross motor radi :)

Нашао сам модел
Yamaha V50
40.00мм (има и на 41мм)
17мм до врха, као томос
48мм је дужина
Састави карика на усисној страни
2 конусне карике од 1.25 мм
40€ комад :/
Тешко је наћи, код нас нико није могао да набави, увозник ме возао 3 недеље (Зоран из Лаћарка, видео сам да сте га помињали у теми "продавнице" или нешто сл.) па сам поручио из Холандије и човек ми је донео кад је долазио...

Незгодно је једино јер има необрађено чело, али шта сад

#98 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 03 February 2015 - 18:20

Posted Image
Нисам успео да прикачим слику уз први натпис...

Ово је нов клип, стари је враћен на машину, па да га не расклапам сад... 36мм је широко усисно перо клипа, за разлику од томосових 30 :)
То му је највећа предност, вођење које добија са великим пером, притом је 1 мм дужи него томосов клип

#99 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 February 2015 - 20:28

ovde su ti slike starog, i meni je već provirio aluminijum http://forum.pyrothe..._1349#entry1349

ovde su kada sam ga dobio sa nikasiliranja http://forum.pyrothe..._8761#entry8761

#100 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 04 February 2015 - 02:33

Одговор на дискусију око уља у колегиној теми :)

Па не знам људи. И овако се бојим сваког правца, на тренинзима не држим пун гас, имам фобију од тога да се не разлети све у 3.000.000 комада јер знам од каквих је делова машина скопљена, и знам да ми немам резерву, па нема ни тркања ако то звекне. Знам ја да фабрика пише толико и толико, али правим 5% и даље, са бојазни да ће дођи до кабооом....
На трци не штедим, ако ће да цркне, нек цркне, али не могу опуштено да возим због тога. Зато сад толико радим на томе да обезбедим квалитетне делове, па да то могу без размишљања да дерем, и да са 100% уживања возим. Тешко је сам изурати пројекат, пре неколико дана сам сабирао. по мојој рачуници, 1500 € кошта машина за томоса да би био једнак са #1 код нас у шампионату. Ал нису ту потребне ни само паре, потребно је ту ненормално пуно знања да би био неко упоредив са Станком. Петоструки шампион зна шта ради, очигледно ;)
Межутим, за мене, као студента, је то ненормално пуно, помирио сам се да од те приче и толиком трошку нема ништа али дајем максимум, као и увек :)
Нешто ћу измајмунисати, наћићу тих 500-600€ колико ми треба, па ћу онда правити тању мешавину, и терати мак на конац. Све у своје време...

Није да ја вас не уважавам, немојте ме схватити погрешно, напротив, него је једноставно та фобија јача од мене, и гледам да сачувам што је више могуће ту машину, да издржи целу годину. Није ово досад било тркање на врхунском нивоу, па да га сад терам у ситна цревца, нисам био близу првог места(изузев прве и последње трке) па да се сад све све све рачуна. Гледао сам да време надокнадим вожњом :) више волим то тако да радим, а кад буде мотор брз, онда ће бити лако скинути 5 секунди по кругу :)

(Ово све кажем уз ону моју теорију да не треба ићи са мало уља. Највероватније ћу користити 4% на 98 октанско гориво, а можда и 100 ако успем да купим. Видећу још шта Бата каже, па ће тако бити на крају... Ове године сам њему 100% препустио машину, нећу ни да знам шта је рађено, само ћу да слушам, јер да сам знао боље, направио бих га до сад!)





24 user(s) are reading this topic

0 members, 24 guests, 0 anonymous users