AcaPostar, on 03 February 2015 - 03:15, said:
Nisam rekao da je smesno, vec neozbiljno da izjavljujes da ces stelovati stepen kompreije duzinom navoja svecice. Ne vredjam se, niti se ljutim, samo komentrisemo u cilju prenosa nekih malih tajni velikih majstora. Nesto sam prvi put procitao i naucio u tvojoj temi, nesto ces ti od nas.. Voleo bih da jos jednom procitas moj post, bez zurbe i adrenalina, pa da procitas post iz teme kalendar takmicenja. Trke se voze i pripreme traju cele sezone. Nema opravdanja ako sebi uskratis mogucnost stelovanja visine cilindra i glave. Lakse i brze ces podmetnuti dihtung, nego zameniti diznu. Dalje, neozbiljna je i izjava da je besmislica podesavati stepen kompresije ili uglove kanala. To je isto kao kad bi rekao imam jednu glavnu diznu koja je idealna i ne treba mi vise ni jedna... sta bi radio na ponikvama ako ti treba manje goriva zbog vece nadmorske visine? Jel ista duzina pravaca i raspored krivina u batajnici i vrscu? Da li bi razmatrao da izdignes/spustis cilindar za 0,2mm ukoliko ne mozes da nadjes idealnu kombinaciju sa postojecim prenosom, ako znas da tako pomeras spektar 300 ili 500 obrtaja? To su sve stvari koje se resavaju pre sezone, ako hoces da budes spreman. A da bi to postigao pre nego sto probas, moras da budes i inzinjer i mehanicar. Ne kazem da treba da menjas svoj koncept zato sto sam ja tako pisao, ali razmisli pre nego olako kazes "ne vidim razlog" ili "besmisleno". I jos jedna stvar. Nikada nemoj grejati motor sa svecicom koja je namenjena za trku. Motor se greje sa jednom (toplijom) a trka se vozi sa drugom (hladnijom) sveckom
Потпуно смирено пишем (ајде признајем, некад ме пукне адреналин xD), знам шта сам рекао, и шта ћу рећи, стојим иза свега што напишем , наравно и кад лупим глупост
Слажем се, за трке се спремаш пре па и у току сезоне. Али, домаћи се ради код куће, пре него што дођеш на трку већ имаш подешен мотор(углови/компресија/притисци итд..) , и спремну комбинацију коју сматраш.да ће се најбоље показати. На тркама увек само по једну ствар мењаш, никад 2 одједном (а да су то сродна и блиска подешавања). На стази мењаш преносни однос, јер то не можеш код куће ( 11-15 напред, 31-35 позади), и подешаваш дизну, јер то зависи од тренутне влажности ваздуха, температуре и ваз. притиска.
као што рекох:
Petko131, on 03 February 2015 - 02:19, said:
Дизање/спуштање цилиндра на стази, због коморесије је по мом мишљењу, чиста бесмислица, јер мењаш углове. Као прво, немаш ти као на ГП тркама 45 минута тренинг, по 3 пута дневно, па да имаш кад то да подешаваш. А друго, не можеш као човек ни дизну и пренос да подесиш, а камоли сад да растављаш мотор због 0.1 јаче/слабије компресије
Сматрам да је бесмислено је мењати углове на стази, јер то за собом повлачи додатно подешавање/проверавање које и овако ниси могао да извршиш јер немаш времена! У суботу 2 пута по 10-15 минута тренинга је ништа, окренеш 12-13 кругова за цео дан, мораш да мењаш пренос, дизну да гледаш, и не смеш себи додатни посао са правиш, осим ако није баш баш неопходно.
Може то све да се реши другим методом, држиш пун гас уместо 3/4 па да видиш како мотор потеже из кривине
Замена дизне траје 35 секунди, мерио сам штоперицом и тренирао код куће. Бинг 21 се за разлику од Делорто и Микуни карбуратора невероватно брзо отвара, јер се лонче држи жицом, а не са 4 шрафића :
Скидање цилиндра и замена подлошке је прилично компликована процедура, и траје око 15-20 минута. Скидање силикона и чишћење површина је најмањи проблем, прво требаш да сачекаш да се охлади мотор, па да га оперреш и издуваш од камемчића које баци предљи точак (све стазе се круне....). Притом, ту је и замена преноса, подешавање тврдоће амортизера, а да не говорим о откљањању последица пада или нелог другог новонасталог проблема.. :/
Разумем ја тебе у потпуности, знам да треба бити спреман за што више опција, али за такве маневре ми једноставно немамо услова...
Кад споменусте подлошке, да ли је неко пробао да прави подметаче испод цичиндра од пертинекса, уместо алу. или бакра ? Пертинекс је изолатор, спрећиће преношење топлоте цилиндра на картер, што је само плус. Ја сам тражио да нађем материјал, ал нисам успео... :/ Ми га користимо на једном мотору који тата вози, ставимо танак листић између кочионих плочица и клипа кочионих клешта, јер потпомаже превенцији кључања уља у систему услед агресивног кочења. Проверено добра фора (:
EDIT: тако је, једна свећица се користи за грејање,а друга за излазак на стазу, мада то опет код нас није могуће, јер у предстарту стојиш у просеку по 10 минута од кад те позову. Сад је то мало мање, 4-5 минута је сад то чекање, али сасвим довољно да је залијеш...
Организација такмичења ће бити све боља и боља, па ће се отворити могућност да и то примењујемо
Edited by Mario, 03 February 2015 - 11:57.