Tomos D6
#101
Posted 04 February 2015 - 02:52
Posle toga 5-6% Silkolene pro2 i nema problema , samo drzati motor na vecim obrtajima u predstartu
#102
Posted 04 February 2015 - 03:02
.::SALLE::., on 04 February 2015 - 02:52, said:
Posle toga 5-6% Silkolene pro2 i nema problema , samo drzati motor na vecim obrtajima u predstartu
Тако је, држиш га на довољно високим обртајима да растераш публику око себе онда знаш да неће замастити
#103
Posted 05 February 2015 - 01:48
коначно сам нашао мало слободног времена па одмах дохватио томоса !
Након последње трке, машина је конзервирана (спреј за конзервацију..), јер сам знао да нећу моћи у скорије време да јој се посветим. Дошло и то време, тако да сад могу лепо да радим на машини, која је намењена да буде резервна за ову 2015. годину.
Ево неколико слика на брзину, не могу сад пуно да пишем и улазим у детаље, немам времена, али у наредних неколико дана планирам да пишем интензивно о томе
Зазор у мењачу је 0.275 мм (на пола од 0.25-0.30)
Од сад ћу тако толерисати сваки мењач који будем склапао
Mikuni 26 који ће ове године бити на томосу, видео сам да се уосо двоумио између 24 и 26, и њему препоручујем 24 из простог разлога што имају изломљене стазе, док је код нас све право са 5 кривина....
#104
Posted 05 February 2015 - 20:00
#105
Posted 05 February 2015 - 22:13
Прва је 39:10 , сад тражим 38:10 да ставим
Што се тиче цилиндра, остаје још једино висине да дам, а то сам рекао да нећу. Има 2 прелива, усис под 90° у односу на клип(то и не ваља , ал не можемо ту ништа..) само су висине канала диране, све остало серијски (у суштини исто као бт што изгледа) , сликаћу кад будем могао
Клип скраћен лучно, да има већу додирну површину, сликаћу, само још пар сати...
Усред сам посла сад, па зато не могу да пишем пуно!
#106
Posted 06 February 2015 - 02:45
Корпа је од СТХ-а , срце такође али је преправљено. Једна фрикциона полоча је остругана, као и срце да би прва ламела могла да трља по плочи, а не по алуминијуму. Деси се да се ламела залепи за алу срце након мало квачилања, и квачило неће да одваја после. 4 ламеле користим, 6 опруга, и дешавало се да клиза квачило, на првој трци кад сам имао мало краћи пренос, и кад је мотор био колико толико здрав. Ово је резервно квачило, и у лошијем је стању него што је оно на мотору (бар је био тако до последње трке )
Ево и слика :
Почео сам са паковањем резервних делова, и са преорганизацијом истих, и издвоијо 2 мењача која сам досад носио са собом. Видите како је један примарни зупчаник оструган. Сужен је на 8мм, или 12 , сад ме убиј, не могу да се сетим. Или смо га сузили ЗА 8 мм, или сузили НА 8мм, измерићу сутра... Када смо ово радили, престругали смо 2 зупчаника. Овај није кориштен од тад, и он изгледа добро а онај други је јадан остао без зуба после 30 минута вожње... Дакле, ово је промашај, не покушавајте.
Када смо ово радили, нисмо желели да олакшамо зупчаник, већ смо хтели да убацимо 5. ламелу у апн корпу, међутим нисмо успели, и то је остало на томе, и носим за резерву, мада заиста мислим да је то вишак делова поред овог примара што имам.....
Посао сам морао да прекинем због озбиљне посекотине прста која је крварила 45 минута, и нервирало ме па нисам могао да радим: пола ствари сам умазао
#107
Posted 06 February 2015 - 11:36
#108
Posted 06 February 2015 - 12:03
yoco_mci, on 06 February 2015 - 11:36, said:
Да држи, не бих мењао....
Не ваља стари тип томосовог квачила, не ваља ни нови тип, али ајде сад, нови тип има мало мање мана, могло би се рећи.
Код старог типа се назуби примарни зупчаник (тј. тај део по коме клизе потисне плоче аксијално ) и после мора да се мења цео део... А пошто ја имам прављени зупчаник, немам резервни,а овако се натестерише алуминијумско срце које могу да купим половно.
Стара корпа није довољно дубока да ово све стане, и онда мора СТХ.
Можда вама држи апн квачило, али су онда снаге мотора различите, и све је то релативно, те се не може рећи "како теби не држи и не ваља, кад мени и свима осталима држи квачило стари тип"
Моја СТХ корпа је проварена изнутра и споља, аргоном
Микуни никад није ни био на мотору, сад скупљам делове за њега, некомлетан је. Не знам која ће подешавања бити примењена, то зависи од дана када буде тестиран и од самог мотора.. то нико не може ни да зна док се не проба.....
Ставићу дизну 130 и на доле скидам док не буде како треба. Можда бата зна већ напамет, ја не знам, никад га нисам питао то...
#109
Posted 06 February 2015 - 12:56
#110
Posted 07 February 2015 - 00:48
Koliko se sećam, pre godinu dana si rekao da je zabranjeno imati delove koji su iznad 80.-og godišta, uključujući i novi tip kvačila. Jel došlo do neke promene ili progledavaju kroz prste na takve stvari?
#111
Posted 07 February 2015 - 04:49
На пример, пије воду то што кажеш за квачило, а шта ћемо онда за ПВЛ паљење које се користи на сваком тркачком 2 т мотору код нас у шампионату? Мој мотплат је стар 40 година, покидана је изолација на статору, бобина оштећена, и сад то упореди са потпуно новим PVL који је јуче направљен. PVL закреће угао за 12° спрам мог фиксног мотоплата? Већа је предност добијена са тим паљењем него ја што имам са квачилом, а о поузданости да не причамо...Даље, сви мењачи су шестостепени, прављени по личним односима, ниједан није из оног периода, док ја имам мртви серијски мењач..
Где су им ти водени цилиндри, од ког су то модела ставили на мотор, па да се каже да су из тог периода. Тако даа се може рећи да сам и ја направио сам своје квачило на ЦНЦ машини, и нико не може доказати другачије. Дакле, "легалан" сам по истом основу као и они.
Суштина је да се не мења тип у односу на оно из периода до '78 ('80. годину нисам помињао, помешао си ) конкретно, не би било дозвољено да сам направио суво квачило на томосу, или ако бих правио ротодиск и сл.
Тркање засновано на међусобном поверењу и поштовању. Нема разлога за ватање за гуше и слично, већ смо ту да помогнемо један другом. Знамо ко шта има у мотору, то се и чује и види, и све се зна. Нећу ја протествовати првог јер има то и то на мотору, него ћу терати мало брже, па ћу га стићи. Исто важи за другог, трећег и за сваког ко се буде налазио испред мене. Шампион се не постаје за столом, већ на стази, тако да су ми те форе са јајарским протестима тог типа потпуно смешне и одвратне, нити ћу ја икад уложити такав приговор и тражити дисквалификацију, ма ко год то био. Веће прекршаје не толеришем, али ово је сасвим ок што други имају код нас у 50ццм, не смета ми и не буним се
А ако неко баш хоће да ме протествује и дисквалификује јер имам "тако добро квачило" (које ни за ђубре није) нека ме протествује, и нека га буде срамота што не може да прихвати пораз
#112
Posted 07 February 2015 - 04:52
tuningfanatic, on 07 February 2015 - 00:48, said:
Koliko se sećam, pre godinu dana si rekao da je zabranjeno imati delove koji su iznad 80.-og godišta, uključujući i novi tip kvačila. Jel došlo do neke promene ili progledavaju kroz prste na takve stvari?
Не, тата је на стругу обрадио срце и једну потисну плочу. Рекао сам то већ, чини ми се, мада нисам ни знао да већ постоји нови нови тип квачила, него смо ово сами смислили, тј сад видим да је то постојало.... Безвезе...
#113
Posted 07 February 2015 - 10:06
ovde ste upakovali 4-tu lamelu tako što ste postrugali zubčanik ? a to je ustvari već tomos uradio u novijim modelima BT-ATX..
nije mi samo jasno, jer si onda morao i onaj novi tip dekle stavili što ima kao izbačeno mesto gde je korpa ili je to sve stalo u stari tip bloka i poklopca ?
#114
Posted 07 February 2015 - 12:16
Mario, on 07 February 2015 - 10:06, said:
ovde ste upakovali 4-tu lamelu tako što ste postrugali zubčanik ? a to je ustvari već tomos uradio u novijim modelima BT-ATX..
nije mi samo jasno, jer si onda morao i onaj novi tip dekle stavili što ima kao izbačeno mesto gde je korpa ili je to sve stalo u stari tip bloka i poklopca ?
Не, само смо спаковали све са 4 ламеле, зупчаник нисмо дирали, истих је димензија као томосов.
Све је стало у стари блок са старим поклопцем квачила, али је престругана декла, сликаћу и то, заборавио сам
Ја ни не знам како изгледа нови тип декле квачила, и на ком принципу ради, никад је нисам држао у руци, али ме, искрено, ни не занима нешто посебно
#116
#117
Posted 09 February 2015 - 03:02
Данас сам, између осталог, направио поклопац вентилационог отвора предње добош кочнице.
Зашто сам то урадио, некима неће.бити јасно чак ни после објашњења које гласи: добош кочница, као и диск кочница, мора да има одређену радну температтуру. Имајући у вид какве су наше стазе (аеродроми) кочница се користи тек после дугачког правца од бар 500-600м. Док ти дођеш до краја правца, кочница се охлади сасвим... Ја виђам на СВИМ Д6 репликама да је добош са десне стране избушен, ради боље вентилације, али мислим да је то погрешно. Наравно, као што рекох, то све зависи од стазе до стазе, али у већини случајева је направљена превелика "промаја", и кочница је увек хладна, и стално штипа.
Искуствено знам да најбоље и најкасније кочим у последњим круговима трке кад је кочница најтоплија, зато ово и радим. на ову појаву не утиче фактор увозаности, јер у трци правим што константније кругове, без ризиковања( ,наравно кад сам сам...). На Батајничкој стази имам свега 3 кочења на 30-35м од темена кривине, а круг је преко 3км дугачак, тако да ћу овде прво применити "хаубицу". Док ми, нпр. за Берановац неће бити потребна покривка... Ова ствар је згодна и за кишну трку, јер се по киши кочи мало раније али доста мекше, па је хладна кочница рецепт за пад.
Оставио сам малецки отвор, види се на трећој слици и мислим да ће то довољно добро хладити добош.
#118
Posted 09 February 2015 - 10:09
pitanje je samo koliki prozor će ti biti odgovarajući.. to je stvar probe
#119
Posted 10 February 2015 - 17:15
Свакако да овај натпис неће ником наудити, већ је још једна корисна ствар коју неко може прочитати на овом форуму, ја бар мислим
Правећи сајле за свој Д6, користио сам нове сајле, које сам купио пре пар година, међутим од тад стоје. Свакако сам од остих идкористио само бужир и сајлу, крајеве сам сам правио, јер немам поверења у те "фабричке" па не бих да изгубим главу јер се нпр сајла пр. кочнице извукла.
Дакле, са цео поступак је потребан следећи материјал:
Сајла (може да се скупи на метар, а дебљина зависи од места примене и мотоцикла)
Бужир (куповина на метар, дебљина директно пропорционална дебљини сајле, има бужира и са теглонским улошком, то је јо боље)
2 буренца за крај сајле (0.1€ кошта комад)
Отпадни М6 шраф (пожељно да буде што мекши завртањ, ради лакше обраде)
И потребан је алат:
Шпиц клешта и сечице
Бушилица (и сврдло (бургија) која је за 0.5мм дебља него сајла)
Бонсек
Лемилица (што је јача, брже се ради, моја је 200W)
Цинол паста (за лемљење, служи да одмасти површине)
Калај жица за лемљење (ја имам жицу дебљине 2мм)
Прихватни алат за лакши рад (ја користим стегу (али са алу пакнама да се не оштети сајла, а и да се мање топлоте преноси) , мада могу и смрт клешта да одраде посао)
Једна танка пљосната турпија, и једна већа (мада може и брусилица)
Почињем са скраћивањем М6 завртња на 4-5-6 милиметара дужине, како кад, зависи колико је дубоко лежиште у буренцету. Бушилицом избушим рупицу кроз коју ће после бити провучена сајла.
Затим, једно буренце расечем, и танком турпијом обрадим прорез како би сајла лако могла да прође.
Препоручујем да одмах, приликом припреме буренцета укључите лемилицу у струју, да не бисте чекали после.
Затим, одмеримо жељену дужину, сајле и бужира, натезаче подесимо на 1/3 натегнутости (ја бар тако радим), сечицама скратимо бужир, али га потом отурпитамо док се не изгуби ошта ивица (видети слику: лево је обрађени крај, а десно тек одсечени)
Пазимо да се крај сајле не расплете, јер ће у том случају бити веома тешко да је провучемо назад кроз бужир. Е сад, пре него што увучем сајлу у бужир, ја волим да је подмажем на веома ефикасан начин. Један крај бужира ставим у уста, а на други крај (који је испред мене, подигнут у висини главе) сипам уље из бочице, и устима усисавам то уље у бужир, баш као када претачемо гориво. После једно 4-5 секунди прекинем (да не науљим и уста ) , а да напоменем, сајлу увлачите са оне стране одакле сте сипали уље, да бисте вишак, тј тај чеп који се створио на сред бужира ,истерали напоље, и подмазали сајлу целом дужином.
Сада, кад је бужир подмазан, ухватим један крај САЈЛЕ (ни случајно преко бужира) у стегу, користећи меке пакне (алуминијум). Навучем одозго оно малецко буренце које смо направили од М6 шрафа, клештима разврнем сајлу, као што се види на слици:
Након тога, клештима савијем крајеве да се разилазе, под углом од 90° ка споља:
Потом намакнемо буренце на горе, нанесемо пасту (може врхом одвијача, или клештима, не битно...).
Лемилицом одмастимо све површине, калај нанесемо на врх лемилице, и на ту печуркицу кренемо да "наливамо" калај, навлачећи М6 буренце на горе. Када се уверимо да је лем ухватио, одложимо алат, и прегледамо шта смо урадили. Битно је да је калај прошао кроз рупицу између сајле и шрафа (зато је рупица 0.5 мм већа) али не сме калај да се сиђе низ сајлу (као што се мени десило, па сам морао да правим другу сајлу...). То није пожељно, јер је онда сајла крута у том делу, и врло лако може доћи до пуцања. Калај треба да извири са доње стране максимално милиметар-два, у противном не ваља.
Оне жичице које вире са горње стране можете турпијом (тежа и мукотрпнија варијанта) , али и брусилицом да остраните, док не добијете овакав крај:
Ја сам тако пре 2 дана направио сајлу задње кочнице (и све носаче, итд..), две сајле предње кочнице, и сајлу квачила. Сви остали наши мотори (преко 10ком..) имају сајле које су направљене овом методом, и ниједна се није извукла, док на пример може доћи до извлачења краја сајле ако не поврнете крајеве као што је приказано на слици. Може се рећи да је то најбитнији део овог поступка. Свe je ствар вежбе, мени је у почетку требало 30-45 минута за један крај, а сада свега 5-6 минута.
Надам се да ће.ово бити бар неком од користи, ако ништа друго, бар сам писао шта се радило на мотору
5 user(s) are reading this topic
0 members, 5 guests, 0 anonymous users