Jump to content


Tomos D6


407 replies to this topic

#141 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 19 February 2015 - 14:14

da razumeo sam ja tebe, samo mi je to malo nelogično da nije obrađeno, ili je na klipu već fabrički bio šlic koji nailazi na tu liniju

#142 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 19 February 2015 - 14:25

View PostMario, on 19 February 2015 - 14:14, said:

da razumeo sam ja tebe, samo mi je to malo nelogično da nije obrađeno, ili je na klipu već fabrički bio šlic koji nailazi na tu liniju

То сам и ја тражио, међутим, нема :rolleyes:

#143 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 23 February 2015 - 01:02

После 3 дана мозгања, смислио сам шта ћу урадити поводом предње виљушке :)
Уместо досадашње е90 Paioli, користићу комбинацију е90 Marzocchi и Paioli виле...
Тј, од Paioli виле користим: Мостове, опруге и хидраулику коју преправљам
А од Marzocchi користим штапове(које преправљам) и чизме.
Принуђен сам да "мајмунишем" јер је Paioli комбинација у јако лошем стању и то не би било квалитетно решње проблема
Сутра прекосутра носим штапове на скраћивање, стим да...... Морам још геометрију опет да мерим, преправљам, јаооо..... :) :rolleyes:

#144 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 23 February 2015 - 22:14

View PostPetko131, on 23 February 2015 - 01:02, said:

После 3 дана мозгања, смислио сам шта ћу урадити поводом предње виљушке :)
Уместо досадашње е90 Paioli, користићу комбинацију е90 Marzocchi и Paioli виле...
Тј, од Paioli виле користим: Мостове, опруге и хидраулику коју преправљам
А од Marzocchi користим штапове(које преправљам) и чизме.
Принуђен сам да "мајмунишем" јер је Paioli комбинација у јако лошем стању и то не би било квалитетно решње проблема
Сутра прекосутра носим штапове на скраћивање, стим да...... Морам још геометрију опет да мерим, преправљам, јаооо..... :) :)

Posted Image

Од ове три виљушке сам направио једну, најбољу могућу :) сутра кратим штапове, узимам семеринге, а склапање тек кад све буде обрађено

#145 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 25 February 2015 - 13:03

Опет сам у недоумици и потребни су ми савети и искоство :/
Опет се ради о лежајевима радилице...

Коуо:
Posted Image Posted Image

Timken:
Posted Image Posted Image

Оба лежаја су истих димензија и спецификација : 6203 С3 2RS(али отворени)
Koyo има пластични кавез, а Timken метални.
Немам поверења у тај пластични кавез, не бих да експериментишем и доводим у потенцијалну опасност мотор па рекох да питам, да ли је неко "терао" овакве, "пластичне", лежајеве ?
Ја сам досад користио лежај са металним кавезом и пре бих уградио тимкен него овај коуо....

#146 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 25 February 2015 - 13:31

ležajevi sa plastičnim (poliamidnim) kavezom su bezbedniji od ovih sa metalnim... zamisli samo jedno parče kaveza kada otpadne koji ris pravi u cilindru od 200e..

sa druge strane ležave sa poliamidnim kavezima su nešto tiši, i teže se montiraju, potrebno je prvo pakovati ležaj u zagrejano ulje, pa na radilicu i sa njom sve zajedno u zamrzivač pa iz drugog poteza u ugrejani blok... znam da ti imaš manje rukavce možda ti taj prvi potez vrelog ulja i nije potreban..

u svakom slučaju baci ovde pogled.. mi na HE setup-ima vozimo poliamidne kaveze.. i to Koyo ili SKF... konkretno ja u zadnje vreme više pakujem Koyo jer imam baš pozitivna iskustva, pa sam počeo da ih stavljam u mnog slabije setupe koji mi dođu na servis...

baci ovde pogled
http://forum.pyrothe..._2337#entry2337

#147 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 25 February 2015 - 13:45

View PostMario, on 25 February 2015 - 13:31, said:

ležajevi sa plastičnim (poliamidnim) kavezom su bezbedniji od ovih sa metalnim... zamisli samo jedno parče kaveza kada otpadne koji ris pravi u cilindru od 200e..

sa druge strane ležave sa poliamidnim kavezima su nešto tiši, i teže se montiraju, potrebno je prvo pakovati ležaj u zagrejano ulje, pa na radilicu i sa njom sve zajedno u zamrzivač pa iz drugog poteza u ugrejani blok... znam da ti imaš manje rukavce možda ti taj prvi potez vrelog ulja i nije potreban..

u svakom slučaju baci ovde pogled.. mi na HE setup-ima vozimo poliamidne kaveze.. i to Koyo ili SKF... konkretno ja u zadnje vreme više pakujem Koyo jer imam baš pozitivna iskustva, pa sam počeo da ih stavljam u mnog slabije setupe koji mi dođu na servis...

baci ovde pogled
http://forum.pyrothe..._2337#entry2337

Да да да, то си управу, отворен сам ја за туђа мишљења и кад размислим, полиамидни кавез чини мању штету у случају хаварије....
Има ли још неко ко је вољан да подели искуство :D ?

#148 Beogradski Fantom

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,606 posts
  • MestoBeograd, Kotez
  • VozimMalaguti Madison

Posted 25 February 2015 - 14:06

Licno iskustvo. Na mom fantomu su fabricki lezajevi bili sa metalnim kavezom, e zad zamisli kakav je zvuk imao kad su prolupali. Kavez je pukao, kuglice se rasule, karter izrisovan, cilindar na svu srecu nije stradao. Posle toga samo poliamidni kavez i nemas brige. Tisi su i manje opasni ako se raspadnu.

#149 jack023

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 214 posts

Posted 25 February 2015 - 16:03

Gledam, pratim, i kradem fazone :D Super tema! Nadam se da ćemo se videti u Batajnici (ako ne i pre).

#150 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 25 February 2015 - 16:34

Vec sam ugradjivao 2 puta te poliamidne sa uspehom tako da ako treba pomoc- ja sam iz NS pa mogu navratiti. Komplikovani su za ugradnju u vidu da temperatura lezaja ne sme da predje 100 ili 110 stepeni jer kavez moze da se deformise, pocrni. To im je jedina mana.

#151 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 25 February 2015 - 16:49

Па супер, драго ми да чујем толико позитивних утисака :D
Хвала Бојане на понуђеној помоћи, мада мислим да нећу морати да те цимам, читао сам ону тему коју је Марио поставио и мислим да неће бити проблема :)
Иване, можда се видимо и пре Батајнице, јер је прва трка у Вршцу, још ти ближе :)

Настављам и даље да прикупљам утиске. Мислим да је мени са металним кавезом решење, јер се тај мотор јако, али јако мало вози... Буквално ће радити 10-12 сати ове године, а све се нешто бојим да ће тај полиамидни страдати пре него метални, тј да ће се пре расути услед температуре, обртаја и шта ја знам чега још
Можда ће се код мене греати тај полиамидни прстен више него код вас, јер ја са С3 лежајем идем на 13.000, док ви за те обртаје користите С4 , то је основни разлог што сам против, а и не бих волео да уводим непознате, некако сам ипак конзервативан- ради, не дирај :D

Али опетт, ко зна, можда се усудим да направим тај корак, видећу још!

Хвала свима на одговорима ! :)

Измена:
То што сј метални бучнији од полиамидних, не игрс улогу иовако мој мотор клапара и чегрља док ради у месту, а после само пева, и ништа се не чује ! (: (:

Edited by Petko131, 25 February 2015 - 16:51.


#152 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 25 February 2015 - 21:19

Petko , evo da i ja podelim svoje iskustvo sa lezajevima ...

Pre par godina kad sam imao problema sa radilicom , lezajevi su se malo culi , bio je bucniji agregat nego sto treba ...to je znak da je vec trebalo nesto raditi ...tad je na Alienu bio gusani kit , ali i on se znao zavrteti preko 10 000...

Jednoga dana u gradu na svu srecu , ZAKOVAO ...nece ni na kurblu , ni na alnaser ...za pola sata bio na kanalu , rastavim deklu prenosa i dok sam , tamo - vamo sve se pocelo lepo vrteti , ne vidim nista , sklopim sve kako je bilo, upalim , radi sve kao pre...vozio posle dva - tri dana kao da nista nije bilo , kad ono opet zakivanje ...e, neces ga majci vise , resim da rastavim i kad sam rastavio slog da me strefi...kavez lezaja se raspao , sve kuglice je slozio na jednu stranu , ukrstio radilicu i zakovao ...posle dok sam skidao deklu prenosa i vrtio vario , to se nekako namestilo , ja sklopio i tako vozio par dana ...ali na drugom zakivanju nisam to smeo vise da dozvolim i kad sam sve rastavio , sve puno opiljaka od unistenog kaveza ...na svu srecu sve proslo bez ikakvih ostecenja , a moglo je ???

E, sad koji su bolji ? Najbolji su ISPRAVNI , pa , koji god su, da su ...Jeste da ce poliamid napraviti manju stetu , ako je uopste napravi , nece on napraviti stetu , nego pre kuglica koja ce puci i uleteti gde ne treba , to niko ne zna kako ce proci ...treba kad pocnu da se cuju , blagovremeno zameniti , jer lezajevi radilice su vitalni deo motora koji zna da napravi veliku havariju ako se ne uradi na vreme ...

Inace , projekat ti je super , pratimo te ...

#153 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 25 February 2015 - 23:03

Kod mene su ti sa poliamidnim kavezom odsvirali karijeru za 50km.Ali to pripisujem kvalitetu SKF Bulgaria i sebi sto se nisam bas pridrzavao procedure za ugradnju lezaja sa poliamidnim kavezom.Sad sam ugradio Koyo sa metalnim kavezom i nemam primedbi za sada

#154 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 25 February 2015 - 23:03

Хвала на обимном одговору и похвалама ! :)

Па то исто и ја мислим-најбоље је ново, што се у мом случају подразумева, бар што се тиче лежајева/семеринга. Ово питање остаје отворено и даље, не знам шта ми је чинити док не прибавим делове...
Радим колико и шта могу, данас сам однео штапове на скраћивање, стругар ће направити и нове клипове за хидраулику, остаје ми да заварим (затворим) старе рупице за уље, и да избушим нове-мање

#155 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 25 February 2015 - 23:16

ja samo da dodam, jednom smo pakovali FAG poliamidne u nekog Jetforce-a, i sećam se da nismo imali radilicu dobro ohlađenu sa sve ležajevima već smo proces skratili na ohladilo se malo idemo dalje,,.,

tu je trebalo momački ugrejati blok, jer šanse nije bilo da radilica uđe sa sve ležajem, još se dosta često desi da krene ukrivo jer je veliki prečnik ležaja pa nije centriranje baš tako jednostavno...

i imali smo da nam se posle ubacivanja, sve javilo kako treba.. zazor uz malo kuckanja, sve ok... blok je bio baš baš vreo , sećam se da sam imao duple rukavice....

i motor nije išao ni 10km.. rapsali su se poliamidni kavezi, .. istopili se.. jednostavno toliko je velika temperatura bloka bila, a mi nismo dovoljno hladili...

dakle treba biti vešt i uvežban kod ubacivanja, i mora da se ispoštuje procedura....

#156 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 26 February 2015 - 00:11

View PostMario, on 25 February 2015 - 23:16, said:

ja samo da dodam, jednom smo pakovali FAG poliamidne u nekog Jetforce-a, i sećam se da nismo imali radilicu dobro ohlađenu sa sve ležajevima već smo proces skratili na ohladilo se malo idemo dalje,,.,

tu je trebalo momački ugrejati blok, jer šanse nije bilo da radilica uđe sa sve ležajem, još se dosta često desi da krene ukrivo jer je veliki prečnik ležaja pa nije centriranje baš tako jednostavno...

i imali smo da nam se posle ubacivanja, sve javilo kako treba.. zazor uz malo kuckanja, sve ok... blok je bio baš baš vreo , sećam se da sam imao duple rukavice....

i motor nije išao ni 10km.. rapsali su se poliamidni kavezi, .. istopili se.. jednostavno toliko je velika temperatura bloka bila, a mi nismo dovoljno hladili...

dakle treba biti vešt i uvežban kod ubacivanja, i mora da se ispoštuje procedura....

Онда ипак метални, јер не бих да ризикујем због ситнице :)

#157 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 26 February 2015 - 00:19

eto sad smo ti se raspisali po temi, čitav roman o poliamidnim kavezima... pa jbg pobrisaćemo ako ti smeta...

dakle ja sam pre za poliamidne... samo treba biti vešt u pakovanju, sve što ti imaš, a tiče se opterećenja i radne temperature imamo i mi na HE mašinama...

pa testirani su, i pokazali se odlilčno.. naravno nećeš pogrešiti ni sa metalnim... ali eto mišljenja su različita

#158 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 26 February 2015 - 00:23

petko i bata se drze old - school generacije :) , pakuj poliamid ili onaj fag sta sam ja stavljo nema bolje klase i kvalitete od toga u tim dimenzijama :)

#159 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 26 February 2015 - 01:11

Нема потребе да се брише било шта из теме, мени не смета, ако вама смета, слободно..

Ја само не желим да ризикујем СВЕ због полиамидног кавеза... Верујем, и убеђен сам да је то боље решење од челичног кавеза, али ко ми гарантује да ћу ја, или било ко други, то успешно уградити :/? Погреши човек и из трећег-четвртог потеза, а мани се из првог... А та једна грешка ће ме коштати ватрено скупо (не само €, него и 7 година рада). Мислио сам да су мало "једноставнији" и мање захтевни, па сам се зато двоумио, да не мислите да сам вас све исцимао за џ, а опет ипак терао по свом, није то..., наопако...
вежбаћу на осталим лежајевима у блоку (мењачу) али ће на радилици највероватније бити лежајеви са челичним кавезом..

Али, ајде да се преслишам "како уградити полиамидни лежај у блок": значи, лежај је потребно загрејати (у уљу) на једно 80-90°С а радилицу у замрзивач... Па онда све заједно у врео врео блок- нисам то тако радио досад :/ ја угрејем блок, на малој рингли (не знам која је температура, стварно, више је ствар искуства) и онда само убацим лежај, упадне као новчић у шахту :) :) радилица улази лако у лежај и све се лако склапа и слаже. А како ви раставите машине када је за склапање потребна екстремна примена топло-хладног принципа ?

С4 толеранција ми није потребна, причали смо о томе раније зашто сам против :)
Данас сам причао са човеком који је у свету лежајева и семеринга добрих 40ак година, и каже да је С3 толеранција за обртаје до 15-20.000 а с4 20-25к
Ја сам нешто мислио да је с3 до 10.000 а с4 10-15.000 :/ ?

Зна ли неко да дефинише ту границу? Интернет нуди различите одговоре, и не знам ко је све то писао,овде знам да пишу они који имају искуства и знања !! (:

#160 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 26 February 2015 - 01:38

Evo ti i mog iskustva sa lezajevima sa poliamidnim kavezom...
Jednom davno sam ga ugradjivao u jednog peugeota i puno sam grejao blok pa se kavez ostetio i nisu odvozali ni 50kma...
Evo sad ih vozim na mom motoru, mislim da su SKF, vec 2 pune sezone i nekih 1500kma i sve je tip top...vrtim se na 13-13.500rpm to znas.

Ne znam sta bih ti rekao, treba biti oprezan kod ugradnje ovih poliamidnih, evo ja se licno preznojim ako krene nesto ukrivo da seda u dosede...

Inace za grejanje koristim industrijski fen, on je vrlo zgodan za ove poslove a ima da se kupi vec za nekih 1500-2000din.





9 user(s) are reading this topic

0 members, 9 guests, 0 anonymous users