Tomos D6
#141
Posted 19 February 2015 - 14:14
#143
Posted 23 February 2015 - 01:02
Уместо досадашње е90 Paioli, користићу комбинацију е90 Marzocchi и Paioli виле...
Тј, од Paioli виле користим: Мостове, опруге и хидраулику коју преправљам
А од Marzocchi користим штапове(које преправљам) и чизме.
Принуђен сам да "мајмунишем" јер је Paioli комбинација у јако лошем стању и то не би било квалитетно решње проблема
Сутра прекосутра носим штапове на скраћивање, стим да...... Морам још геометрију опет да мерим, преправљам, јаооо.....
#144
Posted 23 February 2015 - 22:14
Petko131, on 23 February 2015 - 01:02, said:
Уместо досадашње е90 Paioli, користићу комбинацију е90 Marzocchi и Paioli виле...
Тј, од Paioli виле користим: Мостове, опруге и хидраулику коју преправљам
А од Marzocchi користим штапове(које преправљам) и чизме.
Принуђен сам да "мајмунишем" јер је Paioli комбинација у јако лошем стању и то не би било квалитетно решње проблема
Сутра прекосутра носим штапове на скраћивање, стим да...... Морам још геометрију опет да мерим, преправљам, јаооо.....
Од ове три виљушке сам направио једну, најбољу могућу сутра кратим штапове, узимам семеринге, а склапање тек кад све буде обрађено
#145
Posted 25 February 2015 - 13:03
Опет се ради о лежајевима радилице...
Коуо:
Timken:
Оба лежаја су истих димензија и спецификација : 6203 С3 2RS(али отворени)
Koyo има пластични кавез, а Timken метални.
Немам поверења у тај пластични кавез, не бих да експериментишем и доводим у потенцијалну опасност мотор па рекох да питам, да ли је неко "терао" овакве, "пластичне", лежајеве ?
Ја сам досад користио лежај са металним кавезом и пре бих уградио тимкен него овај коуо....
#146
Posted 25 February 2015 - 13:31
sa druge strane ležave sa poliamidnim kavezima su nešto tiši, i teže se montiraju, potrebno je prvo pakovati ležaj u zagrejano ulje, pa na radilicu i sa njom sve zajedno u zamrzivač pa iz drugog poteza u ugrejani blok... znam da ti imaš manje rukavce možda ti taj prvi potez vrelog ulja i nije potreban..
u svakom slučaju baci ovde pogled.. mi na HE setup-ima vozimo poliamidne kaveze.. i to Koyo ili SKF... konkretno ja u zadnje vreme više pakujem Koyo jer imam baš pozitivna iskustva, pa sam počeo da ih stavljam u mnog slabije setupe koji mi dođu na servis...
baci ovde pogled
http://forum.pyrothe..._2337#entry2337
#147
Posted 25 February 2015 - 13:45
Mario, on 25 February 2015 - 13:31, said:
sa druge strane ležave sa poliamidnim kavezima su nešto tiši, i teže se montiraju, potrebno je prvo pakovati ležaj u zagrejano ulje, pa na radilicu i sa njom sve zajedno u zamrzivač pa iz drugog poteza u ugrejani blok... znam da ti imaš manje rukavce možda ti taj prvi potez vrelog ulja i nije potreban..
u svakom slučaju baci ovde pogled.. mi na HE setup-ima vozimo poliamidne kaveze.. i to Koyo ili SKF... konkretno ja u zadnje vreme više pakujem Koyo jer imam baš pozitivna iskustva, pa sam počeo da ih stavljam u mnog slabije setupe koji mi dođu na servis...
baci ovde pogled
http://forum.pyrothe..._2337#entry2337
Да да да, то си управу, отворен сам ја за туђа мишљења и кад размислим, полиамидни кавез чини мању штету у случају хаварије....
Има ли још неко ко је вољан да подели искуство ?
#148
Posted 25 February 2015 - 14:06
#149
Posted 25 February 2015 - 16:03
#150
Posted 25 February 2015 - 16:34
#151
Posted 25 February 2015 - 16:49
Хвала Бојане на понуђеној помоћи, мада мислим да нећу морати да те цимам, читао сам ону тему коју је Марио поставио и мислим да неће бити проблема
Иване, можда се видимо и пре Батајнице, јер је прва трка у Вршцу, још ти ближе
Настављам и даље да прикупљам утиске. Мислим да је мени са металним кавезом решење, јер се тај мотор јако, али јако мало вози... Буквално ће радити 10-12 сати ове године, а све се нешто бојим да ће тај полиамидни страдати пре него метални, тј да ће се пре расути услед температуре, обртаја и шта ја знам чега још
Можда ће се код мене греати тај полиамидни прстен више него код вас, јер ја са С3 лежајем идем на 13.000, док ви за те обртаје користите С4 , то је основни разлог што сам против, а и не бих волео да уводим непознате, некако сам ипак конзервативан- ради, не дирај
Али опетт, ко зна, можда се усудим да направим тај корак, видећу још!
Хвала свима на одговорима !
Измена:
То што сј метални бучнији од полиамидних, не игрс улогу иовако мој мотор клапара и чегрља док ради у месту, а после само пева, и ништа се не чује ! (: (:
Edited by Petko131, 25 February 2015 - 16:51.
#152
Posted 25 February 2015 - 21:19
Pre par godina kad sam imao problema sa radilicom , lezajevi su se malo culi , bio je bucniji agregat nego sto treba ...to je znak da je vec trebalo nesto raditi ...tad je na Alienu bio gusani kit , ali i on se znao zavrteti preko 10 000...
Jednoga dana u gradu na svu srecu , ZAKOVAO ...nece ni na kurblu , ni na alnaser ...za pola sata bio na kanalu , rastavim deklu prenosa i dok sam , tamo - vamo sve se pocelo lepo vrteti , ne vidim nista , sklopim sve kako je bilo, upalim , radi sve kao pre...vozio posle dva - tri dana kao da nista nije bilo , kad ono opet zakivanje ...e, neces ga majci vise , resim da rastavim i kad sam rastavio slog da me strefi...kavez lezaja se raspao , sve kuglice je slozio na jednu stranu , ukrstio radilicu i zakovao ...posle dok sam skidao deklu prenosa i vrtio vario , to se nekako namestilo , ja sklopio i tako vozio par dana ...ali na drugom zakivanju nisam to smeo vise da dozvolim i kad sam sve rastavio , sve puno opiljaka od unistenog kaveza ...na svu srecu sve proslo bez ikakvih ostecenja , a moglo je ???
E, sad koji su bolji ? Najbolji su ISPRAVNI , pa , koji god su, da su ...Jeste da ce poliamid napraviti manju stetu , ako je uopste napravi , nece on napraviti stetu , nego pre kuglica koja ce puci i uleteti gde ne treba , to niko ne zna kako ce proci ...treba kad pocnu da se cuju , blagovremeno zameniti , jer lezajevi radilice su vitalni deo motora koji zna da napravi veliku havariju ako se ne uradi na vreme ...
Inace , projekat ti je super , pratimo te ...
#153
Posted 25 February 2015 - 23:03
#154
Posted 25 February 2015 - 23:03
Па то исто и ја мислим-најбоље је ново, што се у мом случају подразумева, бар што се тиче лежајева/семеринга. Ово питање остаје отворено и даље, не знам шта ми је чинити док не прибавим делове...
Радим колико и шта могу, данас сам однео штапове на скраћивање, стругар ће направити и нове клипове за хидраулику, остаје ми да заварим (затворим) старе рупице за уље, и да избушим нове-мање
#155
Posted 25 February 2015 - 23:16
tu je trebalo momački ugrejati blok, jer šanse nije bilo da radilica uđe sa sve ležajem, još se dosta često desi da krene ukrivo jer je veliki prečnik ležaja pa nije centriranje baš tako jednostavno...
i imali smo da nam se posle ubacivanja, sve javilo kako treba.. zazor uz malo kuckanja, sve ok... blok je bio baš baš vreo , sećam se da sam imao duple rukavice....
i motor nije išao ni 10km.. rapsali su se poliamidni kavezi, .. istopili se.. jednostavno toliko je velika temperatura bloka bila, a mi nismo dovoljno hladili...
dakle treba biti vešt i uvežban kod ubacivanja, i mora da se ispoštuje procedura....
#156
Posted 26 February 2015 - 00:11
Mario, on 25 February 2015 - 23:16, said:
tu je trebalo momački ugrejati blok, jer šanse nije bilo da radilica uđe sa sve ležajem, još se dosta često desi da krene ukrivo jer je veliki prečnik ležaja pa nije centriranje baš tako jednostavno...
i imali smo da nam se posle ubacivanja, sve javilo kako treba.. zazor uz malo kuckanja, sve ok... blok je bio baš baš vreo , sećam se da sam imao duple rukavice....
i motor nije išao ni 10km.. rapsali su se poliamidni kavezi, .. istopili se.. jednostavno toliko je velika temperatura bloka bila, a mi nismo dovoljno hladili...
dakle treba biti vešt i uvežban kod ubacivanja, i mora da se ispoštuje procedura....
Онда ипак метални, јер не бих да ризикујем због ситнице
#157
Posted 26 February 2015 - 00:19
dakle ja sam pre za poliamidne... samo treba biti vešt u pakovanju, sve što ti imaš, a tiče se opterećenja i radne temperature imamo i mi na HE mašinama...
pa testirani su, i pokazali se odlilčno.. naravno nećeš pogrešiti ni sa metalnim... ali eto mišljenja su različita
#158
Posted 26 February 2015 - 00:23
#159
Posted 26 February 2015 - 01:11
Ја само не желим да ризикујем СВЕ због полиамидног кавеза... Верујем, и убеђен сам да је то боље решење од челичног кавеза, али ко ми гарантује да ћу ја, или било ко други, то успешно уградити :/? Погреши човек и из трећег-четвртог потеза, а мани се из првог... А та једна грешка ће ме коштати ватрено скупо (не само €, него и 7 година рада). Мислио сам да су мало "једноставнији" и мање захтевни, па сам се зато двоумио, да не мислите да сам вас све исцимао за џ, а опет ипак терао по свом, није то..., наопако...
вежбаћу на осталим лежајевима у блоку (мењачу) али ће на радилици највероватније бити лежајеви са челичним кавезом..
Али, ајде да се преслишам "како уградити полиамидни лежај у блок": значи, лежај је потребно загрејати (у уљу) на једно 80-90°С а радилицу у замрзивач... Па онда све заједно у врео врео блок- нисам то тако радио досад :/ ја угрејем блок, на малој рингли (не знам која је температура, стварно, више је ствар искуства) и онда само убацим лежај, упадне као новчић у шахту радилица улази лако у лежај и све се лако склапа и слаже. А како ви раставите машине када је за склапање потребна екстремна примена топло-хладног принципа ?
С4 толеранција ми није потребна, причали смо о томе раније зашто сам против
Данас сам причао са човеком који је у свету лежајева и семеринга добрих 40ак година, и каже да је С3 толеранција за обртаје до 15-20.000 а с4 20-25к
Ја сам нешто мислио да је с3 до 10.000 а с4 10-15.000 :/ ?
Зна ли неко да дефинише ту границу? Интернет нуди различите одговоре, и не знам ко је све то писао,овде знам да пишу они који имају искуства и знања !! (:
#160
Posted 26 February 2015 - 01:38
Jednom davno sam ga ugradjivao u jednog peugeota i puno sam grejao blok pa se kavez ostetio i nisu odvozali ni 50kma...
Evo sad ih vozim na mom motoru, mislim da su SKF, vec 2 pune sezone i nekih 1500kma i sve je tip top...vrtim se na 13-13.500rpm to znas.
Ne znam sta bih ti rekao, treba biti oprezan kod ugradnje ovih poliamidnih, evo ja se licno preznojim ako krene nesto ukrivo da seda u dosede...
Inace za grejanje koristim industrijski fen, on je vrlo zgodan za ove poslove a ima da se kupi vec za nekih 1500-2000din.
11 user(s) are reading this topic
0 members, 11 guests, 0 anonymous users