Prvo mali uvod...svi mi koji vozimo aftermarket variomate imamo ih uglavnom u sport- race varijanti na dijametru 95 ...to je standardni dijametar za mina - china variomate ...on je ujedno i ogranicavajuci faktor koliko ce biti izbacen kais u zatvorenom stanju variomata ...zadnjih par godina smo provalili da postoje aftermarket variomati koje prave kinezi kao OR ( over range ) prekomerni , povecani , u dijametru 100 mm , nije bilo lako doci do toga , sture informacije na sajtovima , gledas sliku , jel` to - to , broj zube na kaloti , pa unutrasnji , pa spoljasnji promer bolcne , znaj ga sa slike ...ja sam s jeseni uspeo da pribavim sve neophodne komponente , to znaci telo varijatora , a naknadno je stigla i fiksna , ventilvar , jer jedno bez drugog ne moze , bolcna odgovara od originalnog i sa delovima sam skroz kompletan i sve odgovara ( za divno cudo ) ...to je sve kostalo oko 40-50 evra ne secam se tacno ...tu negde ...
to je ovo , OR vario kompletan ...

S jeseni kad je pristiglo . montirao sam ga ali nisam bio zadovoljan rezultatima , nesto nije bilo u redu , vidi se na markeru da nije izbacio kais kako treba, a i subjektivni osecaj u voznji je bio da se krajnja brzina smanjila ...e , sad posto sam imao km sat takav kakav je bio - neupotrebljiv za bilo kakva ocitavanja od svega sam odustao i vrario onaj motoforce vario koji je bio pri kraju zivota , ali jos uvek radi i to solidno , izbacuje kais do kraja uprkos skockanim pavese rolnama i vidljivim mehanickim ostecenjima ...zamena slajdera i mali rad brusilicom na kaloti su mu produzili zivot i on jos uvek radi na Alienu ...
Sad kad sam ugradio km sat koji ima bazdarenje do 120 km/h i koji dobro radi imam nadzor nad stelovanjem i mogu dalje ...ipak su km sat i obrtomer osnovne alatke neophodne u stelovanju da bi imali nadzor nad onim sto radimo ...
Pre oko tri godine kad sam kupio Motoforce variomat dosao sam na ideju da ga istuniram ...dao sam da se na strugu sastruze iz gornje zone pa do dole , do bolcne od gore sa nule , a do bolcne 0.5 mm...kako sa jedne strane , tako i sa druge ...time se ugao naleganja kaisa neznatno promenio , a dobio sam dublje upadanje kaisa prema bolcni i samim time uslove za bolji start , a u gornjoj zoni nesto bolje izbacivanje ...i jos nesto - zbog ogranicene duzine navoja na rukavcu radilice , taj milimetar je mnogo znacio za stel- platne i pritezanje krunice kurble ...to nije beznacajno ...sve to se u praksi pokazalo prilicno dobro , variomat je radio odlicno , a ocekivao sam pojacano trosenje kaisa , ali to se nije desilo ...ostao je isti kao prvog dana ...dakle , ovaj tuning nema posledica po trajnost kaisa , a ima samo dobitka ...
E, sad , posto je tuning rizik, nikad se ne zna sta ce se dobiti , ostaje da se nadam najboljem , sad sam se obezobrazio , pa cu da probam i korak dalje ...nosim ono strugaru da mi odelje sa svake strane po milimetar ...to znaci da cu u donjoj zoni imati dva mm vise za upadanje kaisa , a gore ce biti vise izbacen ...koliko i sta ce se dobiti - videcemo ...

Ako uspem da dobijem zamisljeno to ce se sad moci ocitati na satu , a kad se pogode rolnice ( ovaj vario je za 15x 12 , ne mogu pavese - steta ) i ako sve bude u redu moracu da napravim jos jedan korak - DR PULLY , pa da konacno vidimo jel` to radi ili ne ...isuvise je niska cena da se ne bi probalo ...