Tuning mina, china variomata
#1
Posted 08 April 2015 - 11:06
Prvo mali uvod...svi mi koji vozimo aftermarket variomate imamo ih uglavnom u sport- race varijanti na dijametru 95 ...to je standardni dijametar za mina - china variomate ...on je ujedno i ogranicavajuci faktor koliko ce biti izbacen kais u zatvorenom stanju variomata ...zadnjih par godina smo provalili da postoje aftermarket variomati koje prave kinezi kao OR ( over range ) prekomerni , povecani , u dijametru 100 mm , nije bilo lako doci do toga , sture informacije na sajtovima , gledas sliku , jel` to - to , broj zube na kaloti , pa unutrasnji , pa spoljasnji promer bolcne , znaj ga sa slike ...ja sam s jeseni uspeo da pribavim sve neophodne komponente , to znaci telo varijatora , a naknadno je stigla i fiksna , ventilvar , jer jedno bez drugog ne moze , bolcna odgovara od originalnog i sa delovima sam skroz kompletan i sve odgovara ( za divno cudo ) ...to je sve kostalo oko 40-50 evra ne secam se tacno ...tu negde ...
to je ovo , OR vario kompletan ...
S jeseni kad je pristiglo . montirao sam ga ali nisam bio zadovoljan rezultatima , nesto nije bilo u redu , vidi se na markeru da nije izbacio kais kako treba, a i subjektivni osecaj u voznji je bio da se krajnja brzina smanjila ...e , sad posto sam imao km sat takav kakav je bio - neupotrebljiv za bilo kakva ocitavanja od svega sam odustao i vrario onaj motoforce vario koji je bio pri kraju zivota , ali jos uvek radi i to solidno , izbacuje kais do kraja uprkos skockanim pavese rolnama i vidljivim mehanickim ostecenjima ...zamena slajdera i mali rad brusilicom na kaloti su mu produzili zivot i on jos uvek radi na Alienu ...
Sad kad sam ugradio km sat koji ima bazdarenje do 120 km/h i koji dobro radi imam nadzor nad stelovanjem i mogu dalje ...ipak su km sat i obrtomer osnovne alatke neophodne u stelovanju da bi imali nadzor nad onim sto radimo ...
Pre oko tri godine kad sam kupio Motoforce variomat dosao sam na ideju da ga istuniram ...dao sam da se na strugu sastruze iz gornje zone pa do dole , do bolcne od gore sa nule , a do bolcne 0.5 mm...kako sa jedne strane , tako i sa druge ...time se ugao naleganja kaisa neznatno promenio , a dobio sam dublje upadanje kaisa prema bolcni i samim time uslove za bolji start , a u gornjoj zoni nesto bolje izbacivanje ...i jos nesto - zbog ogranicene duzine navoja na rukavcu radilice , taj milimetar je mnogo znacio za stel- platne i pritezanje krunice kurble ...to nije beznacajno ...sve to se u praksi pokazalo prilicno dobro , variomat je radio odlicno , a ocekivao sam pojacano trosenje kaisa , ali to se nije desilo ...ostao je isti kao prvog dana ...dakle , ovaj tuning nema posledica po trajnost kaisa , a ima samo dobitka ...
E, sad , posto je tuning rizik, nikad se ne zna sta ce se dobiti , ostaje da se nadam najboljem , sad sam se obezobrazio , pa cu da probam i korak dalje ...nosim ono strugaru da mi odelje sa svake strane po milimetar ...to znaci da cu u donjoj zoni imati dva mm vise za upadanje kaisa , a gore ce biti vise izbacen ...koliko i sta ce se dobiti - videcemo ...
ovo ce biti odradjeno...
Ako uspem da dobijem zamisljeno to ce se sad moci ocitati na satu , a kad se pogode rolnice ( ovaj vario je za 15x 12 , ne mogu pavese - steta ) i ako sve bude u redu moracu da napravim jos jedan korak - DR PULLY , pa da konacno vidimo jel` to radi ili ne ...isuvise je niska cena da se ne bi probalo ...
#2
Posted 08 April 2015 - 12:37
#3
Posted 08 April 2015 - 14:15
#4
Posted 08 April 2015 - 14:48
#5
Posted 08 April 2015 - 17:49
#6
Posted 08 April 2015 - 18:31
Ovo kod mene odradjeno dobro funkcionise na ovom motoforceu s tim da je kais zbog one Morini oversize od 123 mm produzen na 808 x 16.8 ...logicno je da ce sve bolje raditi sa malo duzim kaisem jer je bolje iskoriscenje povecanih remenica ...ovim struganjem dobijamo sledece : u polozaju START u varijatoru kais stoji nisko , na samoj bolcni i po potrebi podesimo platnama da bude otprilike na 1-2 mm ( ne sme biti bas na samoj bolcni , a da nije bocnom stranama oslonjen na remenicu inace ce doci do proklizavanja ) ...na zadnjoj remenici u zatvorenom stanju duzina kaisa opredeljuje i njegov polozaj , pa ako je kratak start je losiji ...pri skroz otvorenoj remenici , na punom gasu remen ce potonuti do kraja , a napred , na strani varijatora kais se penje po nesto ostrijoj strmoj ravni i zavrsava svoj put nesto vislje jer smo ga u donjoj zoni nesto skupili , gore mora neminovno nesto vislje izaci ...znaci , nesto duzi kais je pozeljan , mada i sa postojecim mora biti malo vise izbacen ...i da, linearnost prenosa ce se neznatno promeniti , ja mislim ne nesto bitno, a ko bi ovo odradio , a ima zadnju linearnu sa dva ugla ( 32 i 34 stepena ) mogao bo probom da odredi koji je ugao podesniji ...
Ako sve ovo uspe u ovoj malo radikalnijoj varijanti , pa jos ako bi Dr, Pulley na to sve nesto malo dodale , to bi bio pun pogodak ...vredi probati ...
#7
Posted 08 April 2015 - 18:39
#8
Posted 08 April 2015 - 18:49
#9
Posted 08 April 2015 - 20:05
#10
Posted 08 April 2015 - 20:19
#11
Posted 08 April 2015 - 20:27
#12
Posted 08 April 2015 - 20:28
#13
Posted 08 April 2015 - 20:32
#14
Posted 08 April 2015 - 20:36
#15
Posted 08 April 2015 - 20:36
#16
Posted 08 April 2015 - 20:44
#17
Posted 08 April 2015 - 21:26
#18
Posted 09 April 2015 - 01:21
Sad kad ces mjenjati kut, mozda bi te trebala zanimati i treca dimenzija remena, a to je kut, 28, 30...
Posto su dr puli rolnice?
#19
Posted 09 April 2015 - 01:44
#20
Posted 09 April 2015 - 10:20
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users