Jump to content


Speedfight2 carbon-black



541 replies to this topic

#441 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 October 2021 - 21:58

Tako je inner rotor pre svega svojom malom masom, značajno olakšava zamajac, konkretno ovde njega čine i ventivar koji je od čelika, variomat sa rolnicama, kao i masa same radilice, ovde je puna metalna plus onaj ekscentar koji su planirali za kompresor (ima u temi ranije)..

Pre par godina sam kupio ventivar CNC od aluminijuma, tu se gubi alanser jer nije nazubljen po obodu, ali nije benefit bio nista poseban...

Na kraju varijabilno paljenje, te kvalitetna varnica.. znacajnu snagu donese veci ugao predpaljenja u startu, konretno ranije smo namestali na fiksno 20 stepeni, sto je dobro do 10000 obrtaja pa cak i do 11, ali preko toga vec mora da se spusta jer se razvija prevelika temperatura..

Ovde bih se na kratko samo zadrzao u teoriji.. Kada agregat nije u rezonanci, gorivo propada u auspuh, nema povratnog talasa koji bi ga vratio u cilindar pre zatvaranja izduvnog kanala. Ovde nesto ranije paljenje jednostavno pozicionira talas eksplozije nesto ranije, manje se gubi u auspuh, veća iskorišćenost energije..

Tako je varijabilno paljenje ključ dobre akceleracije.. Ovi tipovi uglavnom kreću na srednjim obrtajima na 30 i više stepeni, da bi se sa porastom spustio ugao na svega par stepeni na 14k obrtaja..

Zbog toga radi kao testera, a sve ove fazone su jedan Derby ili Aprilia odnosno Yamaha vec implementirali u svoje premium mopede, u mozda malo mirnijoj verziji...

#442 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 04 October 2021 - 23:42

Doktorski. Nema šta.

Evo da dodam na ovo i dokaz ne bas do 14k ali... U slučaju Kineske verzije istog paljenja.



#443 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 05 October 2021 - 07:03

Da da isto je paljenje ali tip za kinareli

#444 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 October 2021 - 22:38

Danas je u sklapanju preostao još jedan detalj. Naime već neko vreme nervira me merač nivoa goriva, koji nikad ne pokazuje pun otklon na punom rezervoaru..

Merenjem sam ustanovio da je otpornik po kojem ide klizač 100 Ohm-a, te da je pun rezervoar na minimalnom otporu, a prazan na 100 Ohm-a, tačnije kada je plovak najniže..

Prvo sam testirao instrument, na kratkom spoju zakuca u plafon uredno..

Nakon toga sam izmerio otpor u max stadijumu, i vidim da je on 8-9 Ohm-a.. Ako se to sabere sa otporom provodnika do instrumenta i tu i tamo po kojim slabijim kontaktom, eto nama 3/4 otklona, na full tanku..

Pre svega sam demontirao klizač te počistio kontakte i žicu sa vodobrusnom 800.


Posted Image

Nakon toga sam uvideo da klizač praktično ne može da se popne do kraja te ostaje par loza otporne žice...


Posted ImagePosted Image

I tu sam biax-om samo uobličio plastiku da klizač može da se popne do poslednje loze otporne žice.. i tu dobio ovaj otklon instrumenta


Posted ImagePosted Image

Ovako izgleda iz profila


Posted Image


Nije baš do graničnika unstrumenta ali nije loše...

Posted Image

#445 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 08 October 2021 - 16:51

I najzad prvi test, uhvatio sam pauzu između kiše te delimično suv put...

Kako sam i pisao ranije glavna mi je malo deblje ostavljena još od prošlih sezona, jer jednostavno ovde sam ga imao na igli odličnog, pa sam finese ostavio za kasnije.. Ali nije bilo bolje reakcije na punom gasu u odnosu na 3/4 gasa..

Ovako sada sa inner-om imam i nešto veći ugao paljenja pa je za očekivati bilo da će ili biti dobro ili samo nijansa dole-gore.. Na prvom testu akceleracija u punom gasu je bila na 10070 obrtaja, te maksimalna na 10350 koliko posustane već prenos...

I krenem 2 broja dole, 108 umesto 110... i evo prvog snimanja



Nakon dužeg punog gasa imam veoma malu knedlicu na prelazu sa pilotke na 1/4 igle, ali generalno zadovoljan sam.. Imate na snimku i 1/4 otklon i pola gasa, kao i pun...

Najzag zvoni kako valja, ali cenim da će sa prvim toplijim danima igla ići za pola zuba i mozda jos 2 broja... sada je 15C

Evo svećice

Posted ImagePosted ImagePosted Image


I to je to.. kad nalovim vremena posnimaću i ugao varijable, mada ovde dve varnice baca, dole i gore, dva severna ili dva južna pola okidaju, tako da vrv nema nikakvog procesora, ovde je čista analogija kao i MVT premium u stock-u...


Posted Image

#446 Laki993

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 08 October 2021 - 21:12

Svaka čast, pratim na snimku kako okrećeš ručicu, bukvalno se odmah javlja 🙂. Koliko GPS-a ti je kad kazaljka dodje dole do kraja, do slova U?

Послато са LG-H860 помоћу Тапатока



#447 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 08 October 2021 - 22:24

Ne znam koliko je, niti se sećam da li sam nekada merio.. Pa premeriću maksimalu opet..


Madaaa.. "jbo tunera koji ne udari u graničnik kazaljke"

To je moto dugi niz godina :)

#448 Damjan66

    Passion

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,406 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian Falcon 50R

Posted 08 October 2021 - 23:19

Lepo reze cvaja, jel planiras mozda neki bolji auspuh ili ces ostaviti na ovo ?

#449 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 09 October 2021 - 08:05

Boli te ovaj spuh, vidis da je dobar :)

Ne znam iskreno koliko i da li ću ulagati u ovaj setup, naravno da ne okrećem leđa dobrim stvarima, ali sve je manje ponuda za vertikalu, a ovde meni ne treba višlje pozicioniranje od 10k. Ovog ću preko zime svakako restaurirati..

#450 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 October 2021 - 21:24

I tako jurio sam neke gume, pa nikako da ubodem par, nema ni kenda pa ni hidenau, a nema ni michelin.. uglavnom napred 120 pozadi 130 u 12" promeru...

I gledam kvačila, kupio bih polini 2g za malu prangiju, ali se više ne proizvodi. Polini 3g mi se ovde nije pokazao dobar, previsoko hvata i ne moze da se spusti da bude usklađen ovom prenosu.. I slučajno ugledah kit komplet MHR


Posted Image

Uhh odmah mi je jasno bilo da radi metla, čisti se EOL (end of life) lager, i sprema tržište za nove proizvode.. Nekoliko puta sam radio sa deltom i moram priznati malo je komplikovana za podešavanje. Treba skinuti šajbnu, nategnuti opruge stepenasto, a za fino podešavanje utezi stoje sa untrašnje strane pakni.. komplet cirkus.. Ali zato kada udari tu je kraj, vozili smo i drag sa deltom, jako kvačilo baš i dobar grip ima.. Wingbel zvono nikada nisam imao, samo RMS kopiju koja je smeće.. pa kontam da je jednako dobro kao i kvačilo..

Evo stiglo sa RP-a ...


Posted ImagePosted ImagePosted Image

I vidimo sa slika da nisu dali dodatnu opremu, opruge utege, prodaju ga samo sa jednim setom.. i kapiram dodatni se kupuje ovako


Posted Image

Ali imam od ranijih godina, tako da se nadam da će biti ok... i za kraj, znamo da je ovo MHR part, i da je pre 10-15g ovo bio najjači proizvod, pa sećam se i cena, a verujem u kvalitet..


Posted Image

Nego ludi su ovi italijani sa tim skrivenim porukama

Posted ImagePosted Image

#451 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 22 October 2021 - 16:51

Da, da sećamo se svi Delte iz ranijeg perioda koja je bila zakon...ok, inovativni Stage6 je izbacio nešto lakše podešavanje i ubrao određenu publiku,..
Biće malo cimanja oko podešavanja mada ako znamo da podešavanje samog kvačila odvuče najmanje vremena onda i nije neki bauk...

Poruke su dobre :) bude strast..

#452 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 October 2021 - 18:18

Dalje krenuo sam da pretresem ovaj Delta set pre ugradnje


Posted ImagePosted Image

Premerih utege i pakne pa je plan da malim biax-om dovedem težine na identične za sve tri, metodom skidanja materijala sa teže dve pakne i utega...

Cilj je da budu apsolutno u balansu, da se pobiju sve potencijalne vibracije koje bi parazitnim delovanjem odnele snagu...

Ovde su najlakše

Posted ImagePosted Image

Nisu velike razlike bile u paknama nekoliko grama, u utezima koja deseta. Ovako izgleda kada su sve identične, i težine konačne


Posted Image
Posted Image


Nakon toga pregledah ove bele opruge pre svega koje su stigle sa kvačilom, i one su najmekše iz FLY seta

Posted Image

U tablici vidimo da su boje za
FLY set bela, zelena i žuta

te da su njihove ekvivalent boje za
MHR set crvena, plava i crna

Ja ovde imam crvene i crne, kao što se vidi debljina žice za crvenu je 1.8mm dok je za crnu 2.2mm

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Pošto još ne znam koje će biti odgovarajuće, pakujem crvene MHR za početak, te utege na srednji položaj


Posted ImagePosted Image
I zagledah se u ove zazore.. pa da li je moguće

Posted Image

Kreteni, spakovali su malo kvačilo za 105mm minareli u 107mm zvono... Tačno se vidi da je ono 103,5mm u promeru, dok je zvono regularno nešto manje od 107mm


Posted ImagePosted Image


Kao da sam znao da će neka kvaka sa bude, kada se kupuje nešto u kitu pa jeftinije... Ovde je šifra sa pakne


Posted Image

Gde sam nakopao na SIP shop-u, na jednoj slici da je to pakna za deltu 105 za mina aplikaciju

Posted ImagePosted Image


Artikal smo reklamirali, naravno loše je spakovano u Malossi-ju, obećali su da će poslati novu deltu 107 za PUG, Kymco, Honda, Pia aplikaciju....

#453 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 October 2021 - 19:05

Danas sam rešio da pretresem prenos, da izbacim tuč ventivar i alanser i spakujem CNC drive ventivar, koji sam davnih dana kupio..

I ugledah da se centralna pri dnu kod same remenice malo deformiše..



Jasno je, meni je ovaj twist kit sa kuglicama samo donji deo, to sam dobio od Gogy-ja, dok sam kuglice jednostavno pritisnuo sa metalnim centratorom opruge, koji nema prem za dosed...

Nema ovde mnogo filozofije, okrenuću je naopako, te iskoristiti drugi kraj, mada je konačno kvalitetno rešenje da ipak kupim ovaj twist set kompletan, ili odradim na strugu šolju doseda za centralnu...


Posted Image

Kuglice su sve na mestu, ali ipak imam slobodan hod između metalnog centratora koji koristim za dosed i poklopca torque drive-a u kome sede kuglice.. Mere su 45mm na poklopcu, dok je 47,5mm unutrašnja u centratoru.. Pa to klima bezveze, moguće je da i ovde imam oscilacija iako centralna gura u sredinu...

Pa reših da odradim na strugu jedan umetak od aluminijuma.. Sada je to mnogo bolje


Posted ImagePosted Image



Za kraj uporedih PUG stock zvono i MHR, pa teže je za oko 180-200g


Posted ImagePosted Image

Ali je CNC zato lakši od stock ventivara 100 vs 400g , ima slika merenja negde davno, tako da se predajem polako MHR-u, koje je balansirano..

I izmerih ovo stock kvačilo koje je još uvek na 105,2mm, njega pakujem za sada...


Posted Image


Ovde su još neke slike koliko se otvara remenica do MHR zvona


Posted Image

I koliko upada remen u zadnje remenice kada ne u najvećem stepenu prenosa, vidimo da je to 77mm nasuporot max izlazbosti remena u varomatu...

Posted ImagePosted Image
To je to, sada se pali isključivo na kurblu, otežao sam rolnice za 0,5g u proseku, nabacio tanko masti gde je to neophodno i sledi test...



#454 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 October 2021 - 19:33

I da nabacim nešto zaključka.. Agregat lepo radi, mislim da je sada dobar potencijal izvučen iz ove MHR replika termogrupe.. Karburator je još u uvek prejak na pilotki, malo i zatrokira na prelazu na oko 1/4 otklona, kasnije je na igli dobar... Na snimku vozim sa 3/4 gasa, pun otklon nisam još siguran da je dobitan, malo se gubi taj pravi osećaj punog gasa, imao sam to već na Kymco agregatu, kada je 24mm karb, a grana izduva 25mm, treba se dobro pozabaviti punim otklonom...

Prenos, vidi se na snimku gde je kraj, ima potencijala za neko produženje, nisam siguran da li ću to raditi, ove srednje brzine sa lakoćom postiže, vidi se i to na snimku... Očekijem još tačno podešeno kvačilo i dobar grip, ostalo mislim da sam dobro skockao, velika je razlika u akceleraciji i preciznosti odziva.. Možda me čeka neka ozbiljnija centralna kratka, npr.Polini plava za Hondu..

Ciklistika, PUG je zajeban sa tom prednjicom single arm, lagano ide volan i pri većoj brzini, mislim da mu je ugao zatura (camber) nešto manji pa se podvrće, ali takav je stock... Gume su mi haos nebalansirane ili već i loše, vidi se na snimku da trese prednjica za medalju pred kraj, tu se ubije dosta snage za krajnju brzinu. Možda uzmem ručnu balanserku od kolege i presudim ovim mašinski postavljenim tegovima...

Zadovoljan sam... polako dobija taj neki epitet mojih motora...

#455 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 31 October 2021 - 21:51

Neverovatno za malossi da spakuje tako nesto... Pitanje je da li bi vecina uocila odmah razliku u zazoru, verovatno ne bi. Fino sto su uvazili reklamaciju.

Svaka cast na detaljima. Na snimku se vidi da je dobro skockan skuter i brzo puni kazaljku :)
Inner-rotor zaista donese brz odziv, mada je to ispraceno i krozo stale komponente.
Linearno ubrzava bez rupa, ja bih usudio reci da je odlican. Na startu mi je delovao kao da malo klizi, odnosno da ne uhvati odmah ali to ce biti ispeglano sa novim kvacilom.

Ja sam recimo kod sebe morao da izbacim taj twist control. Dobar je gde ima mesta da se opruga sabije do kraja, odnosno da se remen moze spustiti do kraja.
Moja observacija, mozda subjektivna, taj twist control unese efekat malo tvrdje opruge ali mi deluje da ta tvrdoca nije linearna kako se opruga sabija. Kod mene prenos nije perfektno podesen, pa zato kazem - mozda je i subjektivno.
Kako god, taj twist control zaista pomaze da se opruga ne uvija prilikom sabijanja i slazem se da je dobar u kombinaciji sa kracom oprugom.

Recimo u polini pakovanju sa plavom oprugom dolazi plasticna (nije cista plastika) podloska uz oprugu, pa sam ja iskoristio tu podlosku umesto twist controla.

#456 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 November 2021 - 14:14

...i eto.. na kraju se ipak svelo na ono što sam davno predvideo (skuter za ćeru i svakodnevnu upotrebu, maksimalno smiren).. da daaa, hehe, rekoh ja da neće dugo tako, đavo neda mira, rade mravi po stomaku... ma puštam ga sa lanca... kao što sam i mislio, očekivano.
Šalu na stranu, nisma ništa manje ni očekivao od tebe, sreća pa te još drži taj nagon ka izvlačenju i poslednjeg ponija iz ergele konja.
Šta reći osim BRAVO MAJSTORE.

PS Ko ono reče da taj Pug nije baš dobar za "turpiju"?? :D

#457 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 November 2021 - 21:34

Evo poskidah felne i prvo prednju da proverim, i naravno nema tegova, znači da je nikada nisam ni balansirao..


Posted Image

Napravih juče čepove za nekoliko stepenika da bih mogao da upregnem ove PUG felne sa 38mm otvorom na 10mm osovinu..


Posted Image

Međutim nije to dobro, deluje mi kao da ne mogu da stegnem felne baš u centar.. Felna traži blizu 60g tegova kontra ventilu..


Posted ImagePosted Image

I tako danas nagazih te napravih konuse od mesinga, sa malo ozbiljnijim pritezanjem, 2x5mm..


Posted Image

Međutim ipak nije ok, došao sam do 55g konta ventilu


Posted Image

I ipak guma ne leži na felni kako treba, celih 1mm je izbačena, a to se vidi i na premu u predelu ventila..



Nema ovde spasa, ili da se brusi obod gume koji naleže na felnu ili da se menja cela guma.. ova je jednostavno loše odlivena

#458 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 06 November 2021 - 22:04

Jel si probao da gumu razlepis i zarotiras za 90, 180 stepeni. Pa opet da balansiras

Edited by Miki82, 06 November 2021 - 22:05.


#459 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 November 2021 - 22:11

@lauda uz twist control mora da ide opruga sa manje zavoja, a to nisu opruge iz malossi ergele. Linearitet je uvek višefaktorska situacija, ali recimo da je snaga agregata u sprezi sa uglom u pomičnoj remenici, stazama rolnica u variomatu i centralnom oprugom. Tačno je da torsion control ili twist malo sabiju oprugu pa se dobije nešto višlje pomerena kriva tvrdoće, tako da tu može da se koriguje.. ali

Za idealnu razmenu prenosnog odnosa moramo imati idealno klizanje opruge odnosno lagano kretanje tj zaokretanje pomočne remenice. Ja sam twist ubacio jer sam primetio sa mi se u kraju promeni još malo prenosni odnos, dok sam sa rolnicama na gornjoj granici opterećenja.. I tako nekad bude razmena pred kraj brzine nekad ne (to je negde kod sredine peugeot natpisa na satu).

Generalno ova MF pomična (torque drive) ne znam koji ugao ima, i samo jedan joj je linearan, pa vrv zbog toga imam malo odstupanje u odnosu na multivar. Tako da su mi ovde tek sada obrtaji stabilni do kraja.

@goggyso, znas kako biva, mala manje vozi sada skut jer se automobilizovala, a onda bi pak dobro bilo upoznati se sa ovom MHR replikom valjano. Jasno je to zsšto sam podizao primarnu kompresiju u startu, samo nisam imao pdgovarajuće periferije, pa nije ni bilo smisla gurati ga višlje.. Dalje opasno je upravljati sa midrace prangijom, ume da iznenadi, treba predvideti situacije unapred, kočnice nisu doboljno jake u dosta situacija itd... Za sada moram skockati ciklistiku da bude bolja, agregat je ok..

#460 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 November 2021 - 22:25

@miki82 nisam, probaću da je zarotiram svakako, mada sećam se da sam imao već par puta ovakvu situaciju, guma je loše kalupirana, isto legne na svakom mestu i izbaci celo telo van idealne kružnice





7 user(s) are reading this topic

0 members, 7 guests, 0 anonymous users