#1
Posted 25 September 2015 - 14:41
Raspitao sam se malo i saznam da su im spaneri stara boljka. Los kvalitet gume i brzo se raspadnu pa se zatim i lanac istegne. Ok, resio sam da ga napravim od nekog materijala otpronog na habanje. Ovo je rudarski kraj i prvo sto mi je palo na pamet je jedna vrsta klingerita od koje se prave vodjice za zicare i koja je otporna na trenje i habanje. Interesantan materijal, izuzatno se lako obradjuje na strug a s druge strane otporan je na habanje i jos kada se natopi u ulju prakticno je neunistiv (slika).
#2
Posted 30 September 2015 - 16:46
Koji bi se od ova dva auspuha bolje uklopio na mog kineza?
A moze i neki treci ukoliko imate predlog?
http://www.dodaj.rs/.../leovincezx.jpg
http://www.dodaj.rs/...ecnigasnext.gif
Leo vince ZX ima na kraju protiv konus, nije problem da se napravi i on (poslao mi covek mere) mada sam procitao na stranim forumima da mu cesto vade protiv konus i da ne gube nista na performansama osim sto dodaju neki dB.
#3
Posted 30 September 2015 - 21:22
Ja bi se u samogradnji pre opredelio za Next - R-a zbog jednostavnosti izrade , svega cetiri konusa , naspram onih stotinu kod ZX-a, al` to opet zavisi od tebe koliko si vest i koliko imas iskustva sa tim ... srecno u izradi i daj slike kako si radio i kako napredujes sa radovima ...to nam i fali na forumu , mnogo smo pricali o izradi auspuha , a slabo se ko uhvatio da radi ...slike obavezno !
#4
Posted 30 September 2015 - 21:50
Procitaj molim te reme koje se bave rezonancijom i njenim delovanjem, pa ukoliko zelis nesto da proizvedes izvoli pa izracunaj sebi pravu stvar...
#5
Posted 30 September 2015 - 21:59
ZX je izuzetno lako podesiti i stoji za jednog od najpristupacnijih i vozivijih auspuha ali ne i najjaceg.. Next-r ili bullet kao njegova kopija jeste neku nijansu jaci ali i siromasniji u powerband-u...
Naravno da je ZX-a teze proizvesti, prekopirati a tek izracunati... To je ipak jedna inovacija iz Italije na koju i konkurencija gleda sa respektom.. Tako je trek kao bolji proizvod od next-a problizio svoje delovanje zx-u ali ne i uhvatio..
Uostalom imate grafikone pa pogledajte...
#6
Posted 30 September 2015 - 22:19
Sve si to lepo opisao da ne kazem sazvakao Sve je jasno ko dan, matematicar sam po struci pa mi je sve lako izracunati... Lr, Alfa iz, Alfa pr...
Imam par tehnickih nedomica, npr. sa kojom pretpostavkom da stavim max. rpm naspram moje masine, ja sam u racunici isao na 8500 o/min, da nisam malo preterao?
Zatim, recimo za izdradu 3 stage ili 2 stage difuzora koje ugolove da koristim i kojim obrascima da se rukovodim? Dzenkins je dao tu neka resenja ali po tom racunu auspuh ispada dosta tanak 36mm srednji deo.
Vidim da ima i par softvera za proracun i crtanje auspuha ali ja vise volim papir i olovku Doduse pobao sam Exhoust calculator 2b ali kod mene baguje i na 7-ci i na XP-u. Ovi ostali su koliko sam video komercijalni programi.
#7
Posted 30 September 2015 - 22:42
Sto se tice centralne rezonance bitno je proceniti koncept kanala u cilindu i njihove uglove otvaranja, bez toga je malo lutrija...
Recimo da jedna serijala ne bi trebala da se kotira preko 7000-8000 , ali tvoj cilindar nemamo razvijen pa ne znamo koji su uglovi prelivnih i izduva... ove novije kineze imamo u temi forumu cilindar...
Uglovi difuzora su proizvoljni i ostavljeni autoru da proceni prema svojoj potrebi da li vise ili manje u prihvatljivom spektru..
Ostalo je vec matematika prema definisanom difuzoru...
#8
Posted 30 September 2015 - 22:46
Ima bas lepo objasnjeno o uglovima konusa kao i kontra konusa, sigurno ti je promaklo..
Auspuh se pravi prema nekimzeljenim obrtajima, odnosno prema raspolozivosti cilindra. U tvom slucaju je veoma tanka linija napraviti auspuh kojim povecavas snagu a da ne izgubis elasticnost u nizem spektru obrtaja, koja je kod tvog modela skutera najbitnija, jer, koliko sam razumeo, nema variomatskog prenosa vec samo jedan stepen (lanac i lancanici).
#9
Posted 30 September 2015 - 23:16
#10
Posted 01 October 2015 - 00:45
ALIEN SM, on 30 September 2015 - 21:22, said:
#11
Posted 01 October 2015 - 00:48
Mario, on 30 September 2015 - 21:50, said:
Mario, on 30 September 2015 - 22:42, said:
Sto se tice centralne rezonance bitno je proceniti koncept kanala u cilindu i njihove uglove otvaranja, bez toga je malo lutrija...
Recimo da jedna serijala ne bi trebala da se kotira preko 7000-8000 , ali tvoj cilindar nemamo razvijen pa ne znamo koji su uglovi prelivnih i izduva... ove novije kineze imamo u temi forumu cilindar...
Uglovi difuzora su proizvoljni i ostavljeni autoru da proceni prema svojoj potrebi da li vise ili manje u prihvatljivom spektru..
Ostalo je vec matematika prema definisanom difuzoru...
http://scooterforum....ince-zx.106810/
Proracun za Lr sam odradio iz tvoje teme jer po Dzeningsu opet ispada dosta dug, dok po formulama iz tvoje teme dobijam sasvim prihvatljivu duzinu. Baci pogled na sliku...
http://www.dodaj.rs/...proracuni-1.png
Jedino bih korekciju napravio za rpm sa 8500 na 8000o/min...
#12
Posted 01 October 2015 - 00:50
AcaPostar, on 30 September 2015 - 22:46, said:
Ima bas lepo objasnjeno o uglovima konusa kao i kontra konusa, sigurno ti je promaklo..
Auspuh se pravi prema nekimzeljenim obrtajima, odnosno prema raspolozivosti cilindra. U tvom slucaju je veoma tanka linija napraviti auspuh kojim povecavas snagu a da ne izgubis elasticnost u nizem spektru obrtaja, koja je kod tvog modela skutera najbitnija, jer, koliko sam razumeo, nema variomatskog prenosa vec samo jedan stepen (lanac i lancanici).
Razumem da bu se tako mali precnik dalje kompenzovao duzinom auspuha ali na sta bi posle licio toliko dug auspuh Fizika je tu skroz na mestu, samo mi se s konstrukcijske strane ne svidja.
#13
Posted 01 October 2015 - 09:09
Mozda ne bi bilo lose da ove rasprave nastavimo kod tebe u temi, prebacicemo postove oko tvog slucaja...
#14
Posted 01 October 2015 - 10:44
#15
Posted 01 October 2015 - 14:05
Mario, on 01 October 2015 - 09:09, said:
Mozda ne bi bilo lose da ove rasprave nastavimo kod tebe u temi, prebacicemo postove oko tvog slucaja...
Moze, ja sam vec otvorio temu i iskopirao svoj prvi post pa mozes prebaciti i ostale postove kad stignes...
Sto se tice uglova cilindar i klip su mi na stolu jer sredjujem radilicu pa mi je lako sve premeriti.
Ovako, Epr je kod mene 29,6mm a Eiz je 26,9mm. samim tim sam iz formule dobio i uglove Diz=152,22 i Dpr=134,28 stepeni.
#16
Posted 01 October 2015 - 21:51
koji je hod radilice na tvom agregatu ?
#17
Posted 02 October 2015 - 00:43
Hod radilice je 39,6 odnosno R=19,8mm
Malopre sam ponovo prosao kroz formule i dobio Lr na 8000 o/min mi je 0,732m. Ili na 7500 o/min Lr mi iznosi 0,78m.
E sad, ne znam shodno mom agregatu na koliki broj obrtaja da mi ide rezonanca?
I ukoliko bih se odlucio za 3 stage diffusor, kako da odredim duzine delova... da li da koristim Deningsonove formule ili neke druge?
Uglove bi prekopirao sa ''Exhaust calculator 2b'' programa tj. za diffusor bih isao na 4.5, 7, 9 stepeni a za konus 13. Da li je to ok?
Takodje i precnike ne znam kako da odredim jer prema Dzeningsu ispadaju dosta mali.
#18
Posted 02 October 2015 - 09:49
#19
Posted 02 October 2015 - 10:12
što se tiče uglova, radi kako misliš, nije loša ideja koju si predložio..
koji je izvor informacije o hodu 39,6mm ?
#20
Posted 02 October 2015 - 16:05
Evo slika, samo sto se ovako pod dobrim svetlom mnogo jasnije vide i tacno se raspoznaju tragovi obe karike.
Po tome ugao izduvnog kanala ispada 146,64 stepeni a ugao prelivnih 127,32.
Sustinski po meni se nije mnogo promenilo, i dalje je ta razlika mala tj. kao sto si rekao rezonanca ce biti slabasna.
Sta to Mario ustvari znaci?
Attached Files
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users