Jump to content


Qingqi 50cc 2T (lanac u prenosu)



122 replies to this topic

#1 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 25 September 2015 - 14:41

Skuter sam kupio proletos i u pocetku je bio prilicno lenj i u startu i na uzbrdici. Merio sam mu kompresiju i otvorio da pogledam prenos i tu ide prvo iznenadjenje... lanac u prenosu. Odmah se primeti da lanac prilicno visi (slika) takodje i da se jedan spaner gotovo raspao.
Raspitao sam se malo i saznam da su im spaneri stara boljka. Los kvalitet gume i brzo se raspadnu pa se zatim i lanac istegne. Ok, resio sam da ga napravim od nekog materijala otpronog na habanje. Ovo je rudarski kraj i prvo sto mi je palo na pamet je jedna vrsta klingerita od koje se prave vodjice za zicare i koja je otporna na trenje i habanje. Interesantan materijal, izuzatno se lako obradjuje na strug a s druge strane otporan je na habanje i jos kada se natopi u ulju prakticno je neunistiv (slika).

#2 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 30 September 2015 - 16:46

Posto je nemoguce naci rezonantni auspuh za moju vertikalu, tj. moze se naci ali bi ga morao seci, variti itd... Resio sam da ovih dana napravim jedan. CO2 imam, materijal takodje. Jedino se dvoumim izmedju dva auspuha, Leo Vince ZX ili Tehnigas Next.
Koji bi se od ova dva auspuha bolje uklopio na mog kineza?
A moze i neki treci ukoliko imate predlog?

http://www.dodaj.rs/.../leovincezx.jpg

http://www.dodaj.rs/...ecnigasnext.gif

Leo vince ZX ima na kraju protiv konus, nije problem da se napravi i on (poslao mi covek mere) mada sam procitao na stranim forumima da mu cesto vade protiv konus i da ne gube nista na performansama osim sto dodaju neki dB.

#3 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 30 September 2015 - 21:22

ZX je znatno slozeniji za napraviti , vidi se sa skice , gradjen je iz vise elemenata...koliko se secam , po karakteristikama su slicni , Zx je mozda malo bolji, ali i tezi za ustelovati, odnosno spic rezonance je malo ostriji , pa trazi preciznije postavljanje rolni... oba su pogodna za serijalu i sport- base klasu 70 ccm gde mogu da izvuku do oko 7.5 HP , tu negde...

Ja bi se u samogradnji pre opredelio za Next - R-a zbog jednostavnosti izrade , svega cetiri konusa , naspram onih stotinu kod ZX-a, al` to opet zavisi od tebe koliko si vest i koliko imas iskustva sa tim ... srecno u izradi i daj slike kako si radio i kako napredujes sa radovima ...to nam i fali na forumu , mnogo smo pricali o izradi auspuha , a slabo se ko uhvatio da radi ...slike obavezno !

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 30 September 2015 - 21:50

Ti su jako pametni koji na stranim forumima tako pisu... Recimo da je inovacija sa duplim protivkonusom ili mrezicom koja ima vunu izmedju dva zida, uradjena da bi se povecao powerband i produzilo delovanje rezonance... Isto ima i next-r samo na drugi nacin izvedeno.

Procitaj molim te reme koje se bave rezonancijom i njenim delovanjem, pa ukoliko zelis nesto da proizvedes izvoli pa izracunaj sebi pravu stvar...

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 30 September 2015 - 21:59

Edit : citam post Mise Alien-a i moram da se dopisem da nije u pravu.. ZX ima zato toliko delova jer su projklektanti planski radili na povecanju powerband-a kako snage ulaska brojem razlicitih difuzora tako i snagom izlaska iz rezonancije duplim protivkonusima i vunom izmedju zidova...

ZX je izuzetno lako podesiti i stoji za jednog od najpristupacnijih i vozivijih auspuha ali ne i najjaceg.. Next-r ili bullet kao njegova kopija jeste neku nijansu jaci ali i siromasniji u powerband-u...

Naravno da je ZX-a teze proizvesti, prekopirati a tek izracunati... To je ipak jedna inovacija iz Italije na koju i konkurencija gleda sa respektom.. Tako je trek kao bolji proizvod od next-a problizio svoje delovanje zx-u ali ne i uhvatio..

Uostalom imate grafikone pa pogledajte...

#6 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 30 September 2015 - 22:19

Procitao sam sve Mario, i tvoju temu i jednu skriptu od Dzenkinsa cini mi se.
Sve si to lepo opisao da ne kazem sazvakao :) Sve je jasno ko dan, matematicar sam po struci pa mi je sve lako izracunati... Lr, Alfa iz, Alfa pr...
Imam par tehnickih nedomica, npr. sa kojom pretpostavkom da stavim max. rpm naspram moje masine, ja sam u racunici isao na 8500 o/min, da nisam malo preterao?
Zatim, recimo za izdradu 3 stage ili 2 stage difuzora koje ugolove da koristim i kojim obrascima da se rukovodim? Dzenkins je dao tu neka resenja ali po tom racunu auspuh ispada dosta tanak 36mm srednji deo.

Vidim da ima i par softvera za proracun i crtanje auspuha ali ja vise volim papir i olovku :) Doduse pobao sam Exhoust calculator 2b ali kod mene baguje i na 7-ci i na XP-u. Ovi ostali su koliko sam video komercijalni programi.

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 30 September 2015 - 22:42

Za 50cc-a se polazi od promera 80mm u nekim postavkama se proizvode 100mm konkretno leo TT, kod te osnovne jennings-ove brosure se potkrala neka greska, ja sam dosta studirao taj deo ali nisam dobio nesto relevantne mere.. Imas u temi merenje auspuha xls koji razvija fabricke postavke, u primeru TG trek...

Sto se tice centralne rezonance bitno je proceniti koncept kanala u cilindu i njihove uglove otvaranja, bez toga je malo lutrija...

Recimo da jedna serijala ne bi trebala da se kotira preko 7000-8000 , ali tvoj cilindar nemamo razvijen pa ne znamo koji su uglovi prelivnih i izduva... ove novije kineze imamo u temi forumu cilindar...

Uglovi difuzora su proizvoljni i ostavljeni autoru da proceni prema svojoj potrebi da li vise ili manje u prihvatljivom spektru..

Ostalo je vec matematika prema definisanom difuzoru...

#8 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 30 September 2015 - 22:46

Nesto si omasio u racunici, nemoguce da za ugao konusa izmedju 6 i 9 stepeni (najveca snaga po Dzeninksu) od pocetnog precnika npr 20mm dobijes precnik srednjeg konusa (ravnog dela) od 36mm. Mislim, nije moguce zbog duzine samog auspuha.

Ima bas lepo objasnjeno o uglovima konusa kao i kontra konusa, sigurno ti je promaklo..

Auspuh se pravi prema nekimzeljenim obrtajima, odnosno prema raspolozivosti cilindra. U tvom slucaju je veoma tanka linija napraviti auspuh kojim povecavas snagu a da ne izgubis elasticnost u nizem spektru obrtaja, koja je kod tvog modela skutera najbitnija, jer, koliko sam razumeo, nema variomatskog prenosa vec samo jedan stepen (lanac i lancanici).

#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 30 September 2015 - 23:16

6 - 9 stepen je poluugao ako gledamo samo jednu stranu difuzora

#10 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 01 October 2015 - 00:45

View PostALIEN SM, on 30 September 2015 - 21:22, said:

Ja bi se u samogradnji pre opredelio za Next - R-a zbog jednostavnosti izrade , svega cetiri konusa , naspram onih stotinu kod ZX-a, al` to opet zavisi od tebe koliko si vest i koliko imas iskustva sa tim ... srecno u izradi i daj slike kako si radio i kako napredujes sa radovima ...to nam i fali na forumu , mnogo smo pricali o izradi auspuha , a slabo se ko uhvatio da radi ...slike obavezno !
Ma nije to problem drug, i da je iz 20 delova lako se sve to izvari... 0,8 lim je lako obraditi, iseci a i zavariti CO2 aparatom. Pomazem matorom u radionicu otkad znam za sebe nije to nikakav bauk, samo da mu ja izvedem matematiku i da ga nacrtam a izrada je laksi deo. Slike idu obavezno!!!

#11 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 01 October 2015 - 00:48

View PostMario, on 30 September 2015 - 21:50, said:

Ti su jako pametni koji na stranim forumima tako pisu... Recimo da je inovacija sa duplim protivkonusom ili mrezicom koja ima vunu izmedju dva zida, uradjena da bi se povecao powerband i produzilo delovanje rezonance... Isto ima i next-r samo na drugi nacin izvedeno.

View PostMario, on 30 September 2015 - 22:42, said:

Za 50cc-a se polazi od promera 80mm u nekim postavkama se proizvode 100mm konkretno leo TT, kod te osnovne jennings-ove brosure se potkrala neka greska, ja sam dosta studirao taj deo ali nisam dobio nesto relevantne mere.. Imas u temi merenje auspuha xls koji razvija fabricke postavke, u primeru TG trek...

Sto se tice centralne rezonance bitno je proceniti koncept kanala u cilindu i njihove uglove otvaranja, bez toga je malo lutrija...

Recimo da jedna serijala ne bi trebala da se kotira preko 7000-8000 , ali tvoj cilindar nemamo razvijen pa ne znamo koji su uglovi prelivnih i izduva... ove novije kineze imamo u temi forumu cilindar...

Uglovi difuzora su proizvoljni i ostavljeni autoru da proceni prema svojoj potrebi da li vise ili manje u prihvatljivom spektru..

Ostalo je vec matematika prema definisanom difuzoru...
Evo link gde je covek to odardio, i nista nije izgubio a dobio jos malo na startnosti. Naravno, ako mu je verovati :)
http://scooterforum....ince-zx.106810/


Proracun za Lr sam odradio iz tvoje teme jer po Dzeningsu opet ispada dosta dug, dok po formulama iz tvoje teme dobijam sasvim prihvatljivu duzinu. Baci pogled na sliku...
http://www.dodaj.rs/...proracuni-1.png
Jedino bih korekciju napravio za rpm sa 8500 na 8000o/min...

#12 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 01 October 2015 - 00:50

View PostAcaPostar, on 30 September 2015 - 22:46, said:

Nesto si omasio u racunici, nemoguce da za ugao konusa izmedju 6 i 9 stepeni (najveca snaga po Dzeninksu) od pocetnog precnika npr 20mm dobijes precnik srednjeg konusa (ravnog dela) od 36mm. Mislim, nije moguce zbog duzine samog auspuha.

Ima bas lepo objasnjeno o uglovima konusa kao i kontra konusa, sigurno ti je promaklo..

Auspuh se pravi prema nekimzeljenim obrtajima, odnosno prema raspolozivosti cilindra. U tvom slucaju je veoma tanka linija napraviti auspuh kojim povecavas snagu a da ne izgubis elasticnost u nizem spektru obrtaja, koja je kod tvog modela skutera najbitnija, jer, koliko sam razumeo, nema variomatskog prenosa vec samo jedan stepen (lanac i lancanici).
Dobro to sam sve skontao. Nego po Dzeningsu precnik D3 (najveci precnik) racunam iz formule K2 x EXD, kako je kod mene EXD iz formule 18,7 a za K2 sam uzo najnizu vrednost koja i odgovara skuterima posebno kinezima(2,25), dobio sam da je D3=42. Ok, izlagao sam malopre za par milimetra ali opet je to premali precnik.
Razumem da bu se tako mali precnik dalje kompenzovao duzinom auspuha ali na sta bi posle licio toliko dug auspuh :) Fizika je tu skroz na mestu, samo mi se s konstrukcijske strane ne svidja.

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 01 October 2015 - 09:09

Sa kojim uglovima kanala i cilindru racunas Lr ?

Mozda ne bi bilo lose da ove rasprave nastavimo kod tebe u temi, prebacicemo postove oko tvog slucaja...

#14 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 01 October 2015 - 10:44

Jes` Mario u pravu ...ja pogresio , sto je veci broj konusa siri je power band , ispada da je lea lakse usteliti , mada nije tesko ni Next-a , kazu da je Replica zahebana ...tu treba biti majstor ...

#15 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 01 October 2015 - 14:05

View PostMario, on 01 October 2015 - 09:09, said:

Sa kojim uglovima kanala i cilindru racunas Lr ?

Mozda ne bi bilo lose da ove rasprave nastavimo kod tebe u temi, prebacicemo postove oko tvog slucaja...

Moze, ja sam vec otvorio temu i iskopirao svoj prvi post pa mozes prebaciti i ostale postove kad stignes...

Sto se tice uglova cilindar i klip su mi na stolu jer sredjujem radilicu pa mi je lako sve premeriti.
Ovako, Epr je kod mene 29,6mm a Eiz je 26,9mm. samim tim sam iz formule dobio i uglove Diz=152,22 i Dpr=134,28 stepeni.

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 01 October 2015 - 21:51

sa kojim C parametrom si se vodio (koliko izlazi klip u GMT do gornje ivice cilindra)

koji je hod radilice na tvom agregatu ?

#17 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 02 October 2015 - 00:43

C sam merio 0,5mm.
Hod radilice je 39,6 odnosno R=19,8mm

Malopre sam ponovo prosao kroz formule i dobio Lr na 8000 o/min mi je 0,732m. Ili na 7500 o/min Lr mi iznosi 0,78m.
E sad, ne znam shodno mom agregatu na koliki broj obrtaja da mi ide rezonanca?
I ukoliko bih se odlucio za 3 stage diffusor, kako da odredim duzine delova... da li da koristim Deningsonove formule ili neke druge?
Uglove bi prekopirao sa ''Exhaust calculator 2b'' programa tj. za diffusor bih isao na 4.5, 7, 9 stepeni a za konus 13. Da li je to ok?
Takodje i precnike ne znam kako da odredim jer prema Dzeningsu ispadaju dosta mali.

#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 02 October 2015 - 09:49

Posted Image

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 02 October 2015 - 10:12

veoma mali ugao izduvnog kanala je a veoma veliki ugao prelivnih, to aludira da je ovaj motor veoma nisko raspoloživ-elastičan, da ima mali blowdown i da će rezonanca biti slabašna..

što se tiče uglova, radi kako misliš, nije loša ideja koju si predložio..

koji je izvor informacije o hodu 39,6mm ?

#20 profa78

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 02 October 2015 - 16:05

Informaciju o hodu sam izguglao na netu za 1DE41QMB agregat, medjutim sada sam ga premerio na osnovu tragova karika u cilindru. I po tome sada hod iznosi 37,8mm odnosno R=18,9.
Evo slika, samo sto se ovako pod dobrim svetlom mnogo jasnije vide i tacno se raspoznaju tragovi obe karike.
Po tome ugao izduvnog kanala ispada 146,64 stepeni a ugao prelivnih 127,32.
Sustinski po meni se nije mnogo promenilo, i dalje je ta razlika mala tj. kao sto si rekao rezonanca ce biti slabasna.
Sta to Mario ustvari znaci?

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   228.69K   24 downloads






5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users