Jump to content


Rieju Toreo 50 -> 90 4T



245 replies to this topic

#41 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 April 2013 - 23:34

nadalje sam krenuo da rasklapam redom, pa ide prvo variomat i kvačilo, ne znam zašto ovo nisam prvi dan skinuo, ali evo..

i imam šta da vidim, variomat u fazi raspadanja, evo šta je proizvodilo zvuk propalih ležajeva

Posted Image


ovo mi je treći variomat koji menjam na servisima 4T motora, ne mogu da verujem da ih toliko unište, jednostavno kada slider-i popuste, krene sve u debalans, i čaura se potrošila -klima bolcna u njoj, malossi rolnice su skockane najverovat nije jer sam vario vozio sa blokadom, pisao sam negde ranije da mi je ovde fora bila da blokiram vario sa 4 ili 5mm prstenom i tako obrtajima dobijem nešto bolju krajnju...

kako god evo još nekih slika.. dešava se ovo i boljim brendovima, tako da kod kine i nije iznenađujuće

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


dalje sledi skidanje magneta i paljenja.. ovde mi je sumnjivo masno, mora biti da je semering malo puštao

Posted Image

uhh nisam ni ja siguran

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

sa druge strane prema variomatu deluje ok

Posted Image Posted Image


pa morala je dekla sa strane paljenja da se skine da se to detaljno proveri, usput da se baci pogled u unutrašnjost..
i evo ima malo i plastičnih zupčanika.. ne znam šta je ovo, ako nije pogonski za uljnu pumpu

Posted Image

semering deluje ok... mada ja bih ga menjao, nije mi jasno ako je u ovako dobrom stanju kako je tamo masno sa spoljne strane... da nije malo karter gasa bilo, možda je bio motorić malo više forsiran.. ovde definitivno nema nikakvog ekstra hlađenja ulja, a ja sam uvek držao na maksimumu nivoa... vozilo se uglavnom mineralno ulje ...

Posted Image

dalje spremam alat za skidanje silen blokova iz kućišta.. brezon debljine 10mm, i dva šteka.. ovde je silen dimenzija 28x10 i širine 20mm, 20-ka štek je 27,6mm, taman...

Posted Image

potrebno je obratiti pažnju da ivice štek-a nailaze tačno na ivice silen-a, inače ulazi u gumu, pa ništa nismo radili... i da se ispravim sa druge strane je ipak 32 štek dočekao silen jer je njemu dovoljan unutrašnji promer da ne brinem kada krene da ulazi sa druge strane....

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

ovde sam još proverio ove šrafove sa strane variomata, godnji imbus drži plastičnu letvicu vođicu lanca, a donji šraf je očigledno za ispuštanje ulja i sa druge strane... tačnije ovaj je za ispuštanje ulja, dok je sa starne magneta filter mrežica...

Posted Image Posted Image

Posted Image

#42 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 10 April 2013 - 01:03

Ne mogu da verujem šta je ostalo od variomata... :)
ostaje da se pronađu ti 28mm spoljni fi silen blokovi negde u prodaji...

#43 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 10 April 2013 - 01:07

deluje bezazleno, ali na slidere treba dati akcenat... kvalitetniji slideri će sačuvati vario, ovi su se raspali jer su od loše plastike...

kymco ima identične ovakve u prodaji... a mislim da se malossi za multivar vrlo malo razlikuju...

#44 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 10 April 2013 - 08:39

Nemoj da te brine nedostatak biksne ili ležaja u maloj pesnci, sve to radi kako treba. Takva je konstrukcija kod 4t motora. Varijator se oštetio kao direktna posledica lufta u slajderima, kalota je zveckala i pojela klizače. 28icu silen mislim da imaš u Kaću

#45 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 April 2013 - 10:14

Heh, ovakav vario...nema gde nije ostecen...sta je - da je , bacis i stavis drugi...

#46 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 10 April 2013 - 10:16

tako će i biti, nema mi druge, hvala ljudi na savetima....

black , daj odaj nam tajnu šta je taj plastični zupčanik, šta pokreće, da ne rasklapamo iz radoznalosti :)

#47 Beogradski Fantom

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,606 posts
  • MestoBeograd, Kotez
  • VozimMalaguti Madison

Posted 10 April 2013 - 12:54

Trebali bi da pogoni uljnu pumpu.

#48 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 10 April 2013 - 21:14

Po polozaju na kom stoji 99% vrti uljnu pumpu.

#49 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 11 April 2013 - 09:51

Baš tako, pogon za uljnu pumpu, ali mislim da mora da se skine, ima ispod njega šraf koji drži deklo

#50 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 22 April 2013 - 00:42

ove nedelje se podosta radilo na 4T mašini, rešio sam da ga završim po svaku cenu..
evo slike stare fabričke glave levo i nove naraku desno..

Posted Image


na slikama se vidi da su ventili nešto veći, kao i da je kompresiona zapremina velike glave nešto veća.. to dokazuje činjenicu da nije sve jedno kod nekih modela gde se jednostavno vraća fabrička glava na 70 ili 75cc tuning set... zbog većeg prečnika klipa serijska glava postaje premalena, tačnije njen kompresioni volumen postaje nedovoljan i stepen kompresije biva preveliki...

sad jedino da je fabrika tih cilindara planirala da im klipovi, ako već pakuju sa seijskim glavama, budu sa nešto nižim čelom ili da je C parametar projektovan tako da klip ne ide do ivice GMT-a već nešto niže pa da stepen kompresije bude i dalje odgovarajući...

Posted Image Posted Image


evo i izduvnog kanala levo kod serijskog cilindra, desno kod naraku 90cc tuning-a, vidimo da se značajno ne razlikuju otvori.. ako zanemarimo da je ovaj serijski prljav jer ima u sebi par hiljada km...

Posted Image Posted Image


međutim, ono što se vidi je da na serijskom cilindru postoji otvor koji služi za ubacivanje vaduha u izduvne gasove... opet katalizator i euro norme, slično 2T ubrizgavanjima...

Posted Image Posted Image


ovde se vidi i kako taj ventil izgleda, veoma je sličan lamelicama na usisnom sistemu kod 2T motora..

Posted Image Posted Image


toga naravno nema na naraku-90 glavi... ovde vidimo kanal i ventil kod obe verzije, prljava je stock 50cc

Posted Image

Posted Image



mera prečnika izduvnog kanala na serijskom cilindru je 17,5mm dok je kod naraku-90 cilindra ona za 1mm veća, tačnije 18,5mm, što opet nema neke posebne veze jer je grana serijskog auspuha između 18 i 19mm u prečniku..

Posted Image Posted Image

#51 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 22 April 2013 - 01:01

pošto kod izduva nema nešto posebno da se pametuje, bar ne dok se aplicira serijski auspuh, prešao sam na analizu usisnog sistema...

seijski cilindar je ni manje ni više katastrofalno odliven, a još gore je što zaptivač-fiber stoji u ekscentru

Posted Image


evo i naraku glave sa usisne strane, zapazićemo da i kod ovog tuning cilindra rupe za brezone nosaći usisnog grla i karburatora ne stoje u centru..

Posted Image


evo i kako mi je fabrički fiber napukao... i ovde se zaptivna gumica izvukla, da li je primao falš vazduh ovde... dugo sam razmišljao kako je ovo moglo da se desi...

Posted Image


jedina logika je da je motor bio preopterećen i da je sedište usled klackanja mašine u vožnji guralo karburator na dole, a pošto se ovaj kompetno veša na brezone preko ove zaptivke, moguće je da je pukla jer je od tvrdog materijala, i dosta je krta..

Posted Image Posted Image

ovde vidimo koje su razlike u odlivku, kada bi sada krenuli da radimo sa nekim tuning-om serijskog cilindra, bilo bi posla na njemu... a evo i činjenice, zašto neki 4T rade bolje a neki lošije... ja konkretno sa ovim mojim od prvog dana nisam nešto zadovoljan bio, a poslednjih godina sam se susretao i sa žustrijim i agresivnijim, stock 4T skutema...

Posted Image Posted Image

#52 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 22 April 2013 - 01:13

ovde su i razlike usisnog grla serijskog 50cc i ovog koji je kupljen za 125 i 150cc 4T motore...

Posted Image Posted Image


na ovom serijskom se vide tragovi mojoh brušenja od ranijih godina jer sam na osnovu prečnika karburatora, završavao i prirubnicu na istu meru...

Posted Image Posted Image


i evo razlike, serijska glava ima prečnik na usisnom kanalu 18mm dok naraku-90 ima prečnik 21mm isto kao i ova velika prirubnica

Posted Image

Posted Image


i sve je to lepo, i ovaj tuning karburator u ovu prirubnicu lepo ulazi, ali je on ipak prečnika 24mm, i naravno ovako ne može da se sklapa

Posted Image Posted Image

usledile su još neke pripreme, demontaža brezona sa stock-a, kao i blindiranje ventila prvo tkaninom itd... (evo Zoksi-jeve tkanine na delu opet)

Posted Image Posted Image


posao dalje teče sa biax-om na red došla prirubnica, aluminijum je prvo sam radio čeličnom frezom i kasnije rotacionim brusnim papirom, lako ide, ne treba velikih obrtaja...

Posted Image

#53 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 22 April 2013 - 01:27

ovde sam se poslužio nekim komadom mesing-a koji je tačno 24mm u prečniku da mogu da kontrolišem kako napredujem sa otvaranjem prirubnice

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


sa strane karburatora je i ok, ugrubo , ali fora je da ceo prolaz bude 24mm, sad koliko mogu sa ovom pravom osovinom fi 24mm da prekontrolišem, ostalo je već procena okom u samoj krivini...

Posted Image Posted Image Posted Image


ovde sam markerom obeležio koliko duboko ulazi, i proveravao sa druge strane.. itd..

Posted Image


a dobro je što mesing ostavlja lagane otiske u aluminijumu pa je lako uočljivo gde još treba doterati meru

Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image


i ovde sam završio posao, nastavljam dalje naredni dan..

#54 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 April 2013 - 22:58

naredni dan je usledilo prvo uzimanje otiska sa prirubnice na usis naraku-90 cilindra... poslužio sam se starom već poznatom metodom, grafitna mast i posle toga tačkice sa šilom , koje kasnije povezujemo nekim markerom dobro vidljivim...

vidimo da je prirubnica za 4T 150 skutere debelo u ekscentru, tačno toliko koliko se i dalo primetiti da su brezoni nešto niže od same ose otvora

Posted Image

Posted Image


sledi priprema cilindra odnosno zaštita papirnom trakom.. ne želim da mi se aluminijumska prašina zavlači po oprugama i ventilima....

Posted Image Posted Image Posted Image


prvo brušenje sam odradio sa čeličnim frezerima, na manjim obrtajima... aluminijum lepo nosi, a i treba obratiti pažnju ako se pregreje meki materijal koji napadam, počne aluminijum da se stapa u noževe čelične freze, pa je muka povaditi ih, a u tom slučaju freza više ne nosi nikako... dakle mali obrtaji

Posted Image


uslediće i provera sa mesingom poznate debljine fi 24mm.. i uzimanje otisaka, pa korekcije

Posted Image Posted Image Posted Image


i još nekolicina doterivanja rotacionim brusnim papirom, gradacije oko 80 ili 100

Posted Image Posted Image


i kasnije grubo poliranje gradacijom 600 ili 800

Posted Image


evo i nekih rezultata

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


u ozbiljnije poliranje ne planiram da ulazim, ovo je usisna grana, površina treba da je samo glatka

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#55 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 April 2013 - 23:27

pošto nisam našao da kupim fiber-zaptivku od 150cc 4T skutera , ne preostaje mi ništa drugo nego da pokušam da pobrusim i popravim ovu staru koja je već napukla po ivici...

u prvom naletu sam i nju doveo na meru 24mm tačno u prolaznoj kvoti usisne prirubnice prema usisu na cilindru... i kasnije sam zamešao nešto dvokomponentnog bison tečnog metala... nadam se da ću imati neki rezultat, u svakom slučaju vredi pokušati

Posted Image Posted Image


nju ostavljam da se suši bar 24h, i prelazim na montažu cilindra... nešto ranije sam proverio radilicu i ležajeve, i deluju ispravni , ok... uljnu pumpu nisam skidao, nemam razloga, ona je funkcionisala ispravno... pa mogu polako da pripremam cilindar za montažu.. .ne gubim vreme više, krenulo je sunce, mlađi članovi porodice me već forsiraju kada će biti motor za vožnju itd...

evo naraku-90, lepo sam ga prekrstio.. vidimo da ima jednu hromiranu kariku koja ide prva, jednu crnu koja je samo okaljena i ona ide druga, kao ovu rebrastu uljnu kariku sa svoje dve tanke pomočne ivične karike, te tri se pakuju na treće mesto...

Posted Image


u literaturama se govori da nove karike treba proveriti, na zazoru, tako što ih uvrćemo u cilindar na tačnom rastojanju.. recimo 5mm od gornje ivice i poravnamo klipom da bude 100% podjednako...

zazor prve karike treba da bude dijametar klipa x 0,004 , dok zazor druge karike treba da bude dijametar klipa x 0,005, gde je u mom slučaju to

1-karika. = 52mm x 0,005 = 0.26mm
2-karika. = 52mm x 0,004 = 0,21mm

ukoliko je zazor manji preporučuje se brušenje ivica karika, pošto je kaljeni čelik turpija će vrlo slabo nositi ovaj materijal, ali zato brusni kamen hoće i treba biti pažljiv.. smatra se da će temperaturna dilatacija karika, koje mogu da puknu i oštete cilindar, biti kada je cilindar preoptećen bez adekvatne razrade...

ja ove zazore nisam dirao, i želim da cilindar razradim adekvatno, sa pravilnim temperaturnim oscilacijama.. te očekujem ove zazore posle pređenih 500 km razrade.. ovo je aluminijumski cilindar sa hilznom od gus-a, nema nikasila... takođe se nazire deblje honovanje, adekvatno gus-evima...

Posted Image

Posted Image


klip je vrlo interesantan, ima na sebi rupice za hlađenje, ima i fabrički ne deluje mi ništa posebno inovativno, ali zato ima grafitni sloj po sebi, pa je time poboljšano klizanje, hh kao da nema 5 karika na sebi... ovo je već tuning ...

Posted Image Posted Image


pošto sam karike podesio da im sastavi budu na 120 stepeni jedno od druge, krenuo sam od prve kojoj je gore ostale su dole, rećićemo u mercedes znak ... sledi ubacivanje..

kupio sam ovaj alat, iako je cilindar sa donje strane konusan, dakle ne bi bilo problema i da ga nemam..

Posted Image Posted Image

#56 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 April 2013 - 23:39

laganim kuckanjem preko drveta, sve ulazi na svoje mesto.. klip, karike kao i cilindar sam nauljio sa WD40 ..

Posted Image Posted Image


sve ide polako... na redu je bolcna i segeri, koje pažljivo ubacujemo u kanale.. i proveravamo da li se okreću i da li su dovoljno stegnuti, jer može lako da se desi da se deformišu, ako malo silujemo ili ako su od slabije elastičnog materijala... ovde bih napomenuo još da je donja karika po samoj ivici cilindra kada se ubacuje bolcna i da lako može da ispadne is cilindra... konkretno meni se desilo 2 puta dok sam ciljao bolcnu kroz klipnjaču... veoma je blizu bolcne i treba paziti.. ali pošto je cilindar konusan na ustima, lagano može da se vrati natrag... opet wd40 radi posao....

Posted Image


idemo dalje, cilindar laganim pomeranjem na dole i blagim oscilacijama ide prema bloku, provlačim lanac i priprema zaptivač glave...

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image


ovde ćemo obratiti pažnju gde dolaze one čaurice između cilindra i glave

Posted Image


opet laganim pokretom i oscilacijama nailazi i glava, opet treba obratiti pažnju da lanac provučemo kroz otvor

Posted Image Posted Image


ovaj deo je završen

Posted Image

#57 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 24 April 2013 - 00:13

Lepo je pratiti pedantan rad...sve ovo je svakako novina, pogotovo što je 4T..
sad shvatam šta će ti alat za uvlačenje klipa u cilindar, pa to čudo ima 5 karika eeejj...pa ti drži to prstima ako možeš...

#58 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 24 April 2013 - 10:16

ahah , evo kolega probio led... već sam se uplašio da će mi i ovaj projekat biti monolog...

vidi nije problem ubaciti klip sa karikama u cilindar sa donje strane gde ima konusa....

#59 skunkkiller

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 27 posts
  • MestoNovi Kneževac
  • VozimKymco super9

Posted 24 April 2013 - 10:41

pa ovo su već ozbiljni završni radovi, izgleda da ćemo ovog vikenda čuti neki novi zvuk u okolini :)

#60 Weseli-90

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 470 posts

Posted 24 April 2013 - 11:22

Ja samo cutim i pratim...meni sve ovo nepoznato, ne znam ni sta bi rekao :) vrlo me zanima na kraju koja ce razlika biti





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users