Jump to content


Apn 6 - Renaissance


286 replies to this topic

#121 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 13 July 2018 - 10:51

Evo malo i retrospektive..
Lanac sam prao u mešavini lake nafte, koju mi je drugar napravio. Tamo je odstojao 24h a posle toga sam očistio ostatke četkom. Nafta je bila braonkasto-žute boje, posle 24 h sa lancem, je postala ovakva ...
Attached File  DSCF6124.JPG   1.24MB   18 downloads

I montiran lanac...
Attached File  DSCF6123.JPG   1.22MB   21 downloads
Evo detalja sa montaže..
Attached File  DSCF6128.JPG   1.26MB   35 downloads

Evo kako trenutno izgleda 6-tica sa instrument tablom i žmigavcima. Podrazumeva se da će biti usavršavanja i izmena. Ovo samo koncept projekat, da vidim kako se šta ponaša, šta mi treba a šta ne.
Attached File  DSCF6129.JPG   1.23MB   30 downloads

Attached File  DSCF6130.JPG   1.26MB   39 downloads
Attached File  DSCF6131.JPG   1.24MB   28 downloads

I još da spomenem, LED u žmigavcima koje sam menjao, vredele su truda. Odlično se vide na jakom letnjem svetlu, noću pogotovo. A pištalica za žmigavce zlata vredi, zaboravi se čovek. Čuje se super i jakoj gradskoj gužvi. Ima još jedan trik... Mogu da je isključim po potrebi. ;)
Attached File  DSCF6132.JPG   1.23MB   24 downloads

U planu je:
  • Revizija SSR za blokadu smetnji na ulazu.
  • Montaža i povezivanje 2 stop prekidača na 4. kanal SSR.
  • Montaža senzora brzine i kalibracija.


#122 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 July 2018 - 13:18

Da li koristis svecicu sa rezistorom?

U 99% slucajeva ces prebroditi sve probleme sa sirokopojasnim oscilacijama sa idukcijskog kabela, jer te oscilacije zapravo dolaze sa svecice. I vecina tih tahografa rade na istom principu i proizvodjaci savetuju uotrebu svecica se rezistorom bas iz tog razloga. Ne znam kako je to u nazivnom imenu kod "Super Bosne", kod Ngk je R u nazivu Rezistor, recimo Ngk bR7hs..

#123 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 13 July 2018 - 15:01

View PostRazredni, on 13 July 2018 - 13:18, said:

Da li koristis svecicu sa rezistorom?

U 99% slucajeva ces prebroditi sve probleme sa sirokopojasnim oscilacijama sa idukcijskog kabela, jer te oscilacije zapravo dolaze sa svecice. I vecina tih tahografa rade na istom principu i proizvodjaci savetuju uotrebu svecica se rezistorom bas iz tog razloga. Ne znam kako je to u nazivnom imenu kod "Super Bosne", kod Ngk je R u nazivu Rezistor, recimo Ngk bR7hs..

E vidiš, super ti je ideja! Dobro si me podsetio. Probaću NGK sa otpornikom ®. Hvala ! :)

#124 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 13 July 2018 - 19:58

Uzeo mi Aca reč.. i Koso satovi se pogube usled interferentnih signala, upravo tako kako si ti opisao. U većini slučajeva 5KOhm-a rezistor u svećici ili kapici, ili oba , završi posao.. isti je slučaj i kada se radi sa niskim naponom za pobudu bobine, tj 300V je on na skuterima.. Za kućište filter mrežice nisam video sa slike na fonu, dobro je biti oprezan, moje pitanje je bilo u refleksu, ljudi propuste neke sitnice pa je to posle kardinalna šteta, dosta APN-a sam sreo tek tako samo sa mrežicom, na žalost.. prljav vazduh ulazi kroz centar tubusa i ništa se ne filtrira...

#125 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 16 July 2018 - 12:42

View PostMario, on 13 July 2018 - 19:58, said:

Uzeo mi Aca reč.. i Koso satovi se pogube usled interferentnih signala, upravo tako kako si ti opisao. U većini slučajeva 5KOhm-a rezistor u svećici ili kapici, ili oba , završi posao.. isti je slučaj i kada se radi sa niskim naponom za pobudu bobine, tj 300V je on na skuterima.. Za kućište filter mrežice nisam video sa slike na fonu, dobro je biti oprezan, moje pitanje je bilo u refleksu, ljudi propuste neke sitnice pa je to posle kardinalna šteta, dosta APN-a sam sreo tek tako samo sa mrežicom, na žalost.. prljav vazduh ulazi kroz centar tubusa i ništa se ne filtrira...
Hvala ti Mario, što mi skrećeš pažnju, na bitne detalje. Ali vodim računa, da sve bude kako su inženjeri Tomosa zamislili. Tamo nisu radili papci, nego pametni ljudi, i sam znaš... SVAKA IM ČAST!
E sad malo info iz prakse, za RPM signal. Mora se pickup zavojnica privući bliže izvoru, tj. dalje od svećice, tad ima manje "šizova" na 4k+ RPM . Slikaću to, kako treba namotati, da sat bolje pokazuje...

Evo kako sam rešio magnete za merenje brzine. Burgija FI 8mm za magnet i lepljenje epoksidnom smolom. Nisam bušio do kraja, tek da proviri burgija sa kontra strane.To je dobro ako treba da se izbije maget, kao što se meni desilo...Epoksidna jako lepo drži, samo treba da odstoji 24h. Koristim Bison. Magnetići su FI8x5mm.

Znači: maksimalno precizno merenje, simetričnost, zbog "bacanja" (balansa) točka.. Ciklistika....

Attached File  DSCF6133.JPG   1.22MB   21 downloads

Imao sam zaj*b, pa sam jedan od magneta okrenuo kontra... Tako da mi je "sat" očitavao samo jedan senzor...U uputstvu piše, ka senzoru ide južni pol magneta. A neodijumski magnet, ko tableta Aspirina.. S obe strane ISTO!

Dakle, za hall senzor brzine - vodite računa o polaritetu magneta! Rukom kad se vrti točak, kad magnet prolazi pored senzora, na satu mora da pokaže 2-6 km! U suprotnom - promašili ste pol magneta i treba ga okrenuti naopačke...
Eto, kome treba, vodite računa o tome!

Do sada 130 km/ 2 dana po lokalu... Bez naglih ubrzanja, opušteno, penzionerski... Kao što je Mario onomad napisao, za E-90, mašina polako dobija sve žešću snagu...LEPOTA! :biker_scooter:
Drugarski pozdrav! :ziveli:

#126 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 16 July 2018 - 23:11

View PostRazredni, on 13 July 2018 - 13:18, said:

Da li koristis svecicu sa rezistorom?

U 99% slucajeva ces prebroditi sve probleme sa sirokopojasnim oscilacijama sa idukcijskog kabela, jer te oscilacije zapravo dolaze sa svecice. I vecina tih tahografa rade na istom principu i proizvodjaci savetuju uotrebu svecica se rezistorom bas iz tog razloga. Ne znam kako je to u nazivnom imenu kod "Super Bosne", kod Ngk je R u nazivu Rezistor, recimo Ngk bR7hs..
Aco, evo rezultata: bolje se ponaša, čistiji je signal u reonu 1,5-3k. Ali još uveki ima povremenog "bacanja skale u +" preko 3k.
I ono sporadično opaljivanje ugašenih MOSFET-a u SSR-u, se znatno smanjilo, skoro na 0.
Evo kako izgleda RPM zavojnica, gde su dosta dobra pokazivanja...

Attached File  DSCF6138.JPG   1.24MB   17 downloads

A momak prodavac iz Motobike je bio baš drzak, kad sam tražio sa rezistorom.
- "Šta će ti sa rezistorom, da nemaš možda muziku na motoru?!"
- "Ne, nego imam nadr*an sat, pa mi skala piz*i i TO mi BAŠ TREBA!" Odbrusio sam mu...
Eh daleko smo mi od Evrope i po uslugama i kulturi. A mogu tata da mu budem...

Edited by sigmaal, 16 July 2018 - 23:20.


#127 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 17 July 2018 - 00:11

PUNJENJE I BALANSIRANJE Li-Poliymer AKUMULATORA

Nabavio sam solidan balanser/pražnjač/ voltmetar za održavanje akumulatora. Za sitne novce (Čajna), da ga pravim, nemam računa...
Attached File  DSCF6139.JPG   1.19MB   13 downloads

Konektor je po standardu, tako da preko njega mogu i da dopunjavam i da balansiram/ kontrolišem pojedinačne ćelije.
Attached File  DSCF6140.JPG   1.2MB   14 downloads

Punjač je od dečije igračke, akumulatori su sličnog kapaciteta. Prepravio sam ga da puni sa 330mA.
Manje se prži, a i pri sporijem punjenju akumulator kasnije bolje drži napon (ima bolji kapacitet).
Attached File  DSCF6141.JPG   1.21MB   14 downloads

Za sad se vozam samo na akumulator, dok ne vidim šta se dešava sa reglerom i sredim sve ostale funkcije (stop svetla itd..)

Edited by sigmaal, 17 July 2018 - 00:14.


#128 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 17 July 2018 - 07:06

Ahah naletio si na pacijenta u radnji, ok verujem ja da je njemu pun q budala koji traže sve i svašta za pultom, ali mora postojati određeni nivo kulture i obraćanja klijentu..

"Nad*** n sat pa mi skala pizdi..." uopšte nije tema, ako se u agregat preporučuje sa rezistorom onda ti stavljaš takav tip, a tuga je što je njegovo znanje na nivou

" to je da ne pucketa radio" ... daaa to se govorilo za vreme fiće... danas su sva vozila puna elektronike... da ne govorimo da su bobine projektovane za opterećenje iskrišta preko rezistora...

Probaj da umanjiš broj zavoja, mislim da bi dva namota već dovoljna bila ?

#129 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 17 July 2018 - 09:03

View PostMario, on 17 July 2018 - 07:06, said:

Ahah naletio si na pacijenta u radnji, ok verujem ja da je njemu pun q budala koji traže sve i svašta za pultom, ali mora postojati određeni nivo kulture i obraćanja klijentu..

"Nad*** n sat pa mi skala pizdi..." uopšte nije tema, ako se u agregat preporučuje sa rezistorom onda ti stavljaš takav tip, a tuga je što je njegovo znanje na nivou

" to je da ne pucketa radio" ... daaa to se govorilo za vreme fiće... danas su sva vozila puna elektronike... da ne govorimo da su bobine projektovane za opterećenje iskrišta preko rezistora...

Probaj da umanjiš broj zavoja, mislim da bi dva namota već dovoljna bila ?
Razumem ja da bila subota i pred kraj smene, ali nismo mi zajedno ovce čuvali, pa da tako razgovara sa mnom. A obaška znanje...

No da se vrnemo temi, još ću malo eksperimentisati s namotajima. Da je kalem tik uz kabel verovatno bi i bila dovoljna 2, kao što ti predlažeš.
Planiram da radi sigurnosti, dodam još koji sloj termo bužira na VN kabel (kapacitivni delitelj napona). Da slučajno ne probije varnica na RPM na ulaz.

Sad je motor u Temerinu, kod majstorice tapetarke. Presvlačimo sedlo, pa kad to bude gotovo, nastavljam...

Imam i 2 pitanja za tebe:
- koje ulje da stavljam u mešavinu i koliki procenat u periodu razrade?
- da li da isečem auspuh (po tvom Priručniku) sada ili kada razradim mašinu?

Edited by sigmaal, 17 July 2018 - 09:09.


#130 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 17 July 2018 - 10:50

Sipaj neku polusintetiku poznatog proizvođača.. Ipone, Motul, Bardahl.. sve jedno je.. 3% je pojačana doza, inače su sva ta ulja za 1:50 odn 2%....

Lula-cev koja je od grane i koja se prostire u loncu je restrikcija po principu rezonantnog talasanja koji drži motor u sprezi da se ne izvrti preko planiranih obrtaja. T14 nema tu cevku.. Najbolje bi bilo kada bi je odsekao tako ukoso isto kao stock i zavario.dužu navojnu šipku da možeš stegnuti auspuh identično kroz centar polklopca-piksne...

#131 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 18 July 2018 - 07:02

:superiska: OK, sve jasno. Uradiću tako kako me savetuješ. Hvala puno!

A biće i čast, imam roda u tvom kraju, planiram im posetu krajem meseca. Sa Fruške će doleteti jedna kruška sa "predpaljenjem" od 19 stepeni! ;) B) :lol: Valja zaliti posao, da mašina dobro i dugo služi. :2cirka1:
A i da se upoznamo lično, bilo bi lepo.

Edited by sigmaal, 18 July 2018 - 07:04.


#132 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 18 July 2018 - 07:27

Većina stvari koje sam zamislio, je sada u funkciji, više ili manje. Ostala je ugradnja senzora nivoa goriva.

Kupio sam od Kineza ovakav za skuter..
Attached File  DSCF6142.JPG   1.23MB   14 downloads
Attached File  DSCF6143.JPG   1.22MB   14 downloads
Attached File  DSCF6144.JPG   1.23MB   14 downloads

Sad mi treba ideja kako to da najbolje rešim, a da bude lako za sipanje goriva i da ne flisuje benzin po rezervoaru.
Po meni, najbolje bi bilo da se to nekako ugradi u čep za gorivo. Ali spreman sam i da pazarim jedan polovan plastični rezervoar i da eksperimentišem na njemu.
Molim ekipu sa foruma za neki savet, ideju.

#133 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 18 July 2018 - 11:31

Moraš bušiti jos jednu rupu za taj senzor i nosač plovka... nezz kako to najbezbolnije uraditi jer su na pencu krive nalegne površine, nema mnogo šanse za kvalitetno zaptivanje

#134 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 23 July 2018 - 09:22

OK razmisliću i potražiti najbolju ideju.

Apenac je dobio nove velike retrovizore (10,5cm veća dimenzija). Odlični su, blago konkavni, jako se lepo vidi pozadi.
Attached File  DSCF5892.JPG   1.25MB   19 downloads

Gospođa Magda iz Temerina je napravila novu kožnu navlaku sedla. Kvalitetna, prava debela (1,5mm) koža...Hvala joj na trudu i umešnosti.
Attached File  DSCF5894.JPG   1.23MB   21 downloads
Attached File  DSCF5895.JPG   1.23MB   23 downloads

I evo moj gvozdeni konjić sad izgleda ovako:
Attached File  DSCF5891.JPG   1.26MB   22 downloads

Baš sam srećan! :mmyahoo:

Juče sam vozio do Futoga, do kraja asfalta na nasipu oko 1/3 gasa. :biker_scooter:

Svećica crna-masnjikava, smeša je prebogata. Igla na Bing 12 će ići dole.
Do sada po satu pređenih 200 km.

Proveravao sam tačnost pokazivanja brzine, na radaru na Bul. Patrijarha Čarnojevića. Digitalni sat pokazuje +2 km/h razlike u odnosu na radar. Proveriću to i GPS-om, dok stignem od obaveza. U principu sam zadovoljan...

#135 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 26 July 2018 - 01:40

Ima lepih novosti!
Na satu sam juče imao 330 km, pa reših da je vreme da malo "zategnem" mašinu. Da podsetim: setup je T14 glava, L klip Meteor 38.5, dizna 60 ; originalni karb Bing 12 i auspuh.
I na kratkoj deonici oko 1 km sam postigao max brzinu 64km/h po satu. Obrtaljka za sada još uvek šizi na preko 4000, tako da tačne obrtaje ne znam. Kasnije sam vozio dosta lakše, da ohladim motor i sačuvam ga.

Danas mi je pala ideja da uradim skraćenje unutrašnje cevi, na stock auspuhu. Naravno, sve je po Marijevom XP-01 priručniku i savetima.
Pitao drugara koji ima elektro-lučni aparat, da mi produži onu šipku što drži prigušivač. Reče mi da će to aparat progoreti i da tražim CO2. I tako od jednog do drugog drugara...

Kad pitah Zoliku da li zna ko ima CO2 on reče: "Pa ja imam!" I odmah je pao dogovor, da se radi. Za oko 45 min smo demontirali auspuh, isekli kako treba, Zolika spremio armaturu Fi 6mm, iskrivio u blagi S, zavario, narezao navoj za matice i vratili natrag. Od uzbuđenja i žurbe ne ponesoh aparat, da to slikam kako je uradio čovek. Original k'o fabrički, svaka mu čast!
Biće servisirana njegova sprava u kompenzaciju. B) A slike ću naknadno postovati.

A sad zabavni deo...
Kad sam sa semafora dao vatre, nisam mogao da verujem! Mašina kida! :superiska: :mmyahoo:
I nestalo je podmukivanje, kad se da gas, i ako nisam ništa menjao ni podešavao.
A zvuk sam dobio koji podseća na 15-jin ili E-90. Uh što mi se to sviđa!

I tako poteram na nasip, gde ima manje saobraćaja.
Kad sam ga raspalio Bog te, pogledajte rezultat. Nisam mogao da verujem!
Attached File  DSCF5897.JPG   1.25MB   16 downloads
(Čajneski Koso 182 ima mogućnost prikaza max brzine od poslednjeg reseta.)

Razume se da je to bilo samo jako kratko, da vidim šta smo uradili. Dobio sam i na ubrzanju i na momentu, jedino sa lera malo mu treba, inače prima gas extra. Mada ima tu prostora za još štelovanja.
Probao sam i večeras da to ponovim, ali su rezultati bili nešto slabiji, 67 i 69 km/h.

Mario svaka ti čast i hvala! Tvoja ideja radi odličan pos'o! :respect:

Edited by sigmaal, 26 July 2018 - 01:53.


#136 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 26 July 2018 - 02:05

:0takoje:

Edited by sigmaal, 26 July 2018 - 02:08.


#137 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 26 July 2018 - 22:18

Danas sam probao koncept dual napajanja.
Na niskonaponskom kalemu imam trenutno 2 test izvoda:
- fabrički
- domotan sa višim naponom

Pre reglera stoji ispravljački most (Šotki diode) i 2200uF/35V elektrolit. kondezator za "peglanje" pulsacija. Na leru sa fabričkim namotajem imam 11.8VDC na kondezatoru, bez opterećenja (jednosmerni napon). To je nedovoljno za rad reglera, koji traži minimum 15.5V.
Prebacio sam na viši napon i tu je ler imao oko 18V i stabilnih 12VDC na izlazu. Međutim pri priključenju sijalice 12V/5W, izlaz reglera je počeo da trokira (proradila zaštita). Tek preko 4500 o/min je imao snage da to tera, iako je potrošač je svega oko 300 mA/12V.
Znači idemo na reviziju namotaja / popravni ;) :D.

Primetio sam da su mi 2 šrafića M2.5 za fiksiranje sata otpala od vibracija. Sva sreća da sam primetio.
Naravoučenije: momci, svuda obavezno mećite feder platne ili još bolje zvezdaste platne. Inače može svašta da se desi...
PS. Večeras potvđena max. brzina 70, i to sa stock diznom (58)! B)

Edited by sigmaal, 11 April 2022 - 00:08.


#138 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 26 July 2018 - 23:04

Lepi radovi,a još bolja unapređenja za vremešnog tomosa.
Kazi mi ,jel brzinu meris sa gps aplikacijom i uporedjujes sa satom ili se samo oslanjas na prikaz sa sata.
Poznato da ti kineski satici lažu kao AV nas narod.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#139 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 27 July 2018 - 01:11

View Postsigmaal, on 23 July 2018 - 09:22, said:

Proveravao sam tačnost pokazivanja brzine, na radaru na Bul. Patrijarha Čarnojevića. Digitalni sat pokazuje +2 km/h razlike u odnosu na radar. Proveriću to i GPS-om, dok stignem od obaveza. U principu sam zadovoljan...

Za sada sam proveravao samo na putnim radarima. Na ulasku u Temerin sat je pokazao +4km/h [pri oko 40km/h] a u NS piše gore.
Meni nije toliko bitna tačnost, više kao pokazatelj snage i naštelovanosti motora. Do sada ta mašina nikad nije išla tako dobro, e to mi je važno!
Milina je vozati se. :biker_scooter:

Uradićemo i GPS test, ali draga radi duplu smenu, a kum je na moru. :icon_scratch: Nemam action kamericu, a da polupam ženi telefon - ona bi mene polupala... :mmhappy3:
Plus volim da pratim saobraćaj a neko drugi da meri i gleda.
Danas me je jedan pamenjaković, u krivini pretekao autom i prošao mimo na 20-25cm. Dobro sam ga izribao na semaforu a ima 4. banke, nije klinac.

#140 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 27 July 2018 - 01:46

View Postsigmaal, on 13 July 2018 - 07:18, said:

PONAŠANJE KM SATA

Da dodam još par informacija u vezi ovog modela:
  • Podaci u memoriji (podešavanja, merač pređenog puta, max brzina) su najverovatnije zapisani u EEPROM kontrolera tj. enegetski su nezavisni. To znači da kad se skine +12V Accu, samo se poremeti časovnik [vreme] a ostalo je tu.
  • Trip (merač pređenog puta) i Max speed (max brzina) su nezavisni podaci, pa se mogu zasebno resetovati, prema želji.
  • Pokazivanje brzine sa 1 magnetom (opisano ranije) na niskim brzinama [do 35km/h] je davalo skokovita pokazivanja. Sa 2 je sve znatno stabilnije, sa 4 bi bilo verovatno najbolje.
Pištalica za žmigavce, koja je prilično glasna, se pokazala kao odlična stvar. U toku skretanja i vozači i pešaci obraćaju pažnju na mene tj. vozača motora. Ujedno ih i upozoravam da prilazim, bez upotrebe trube. Možda je malo nezgodno noću, ali kod mene se to može isključiti, po potrebi.

Edited by sigmaal, 27 July 2018 - 02:01.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users