Jump to content


Piaggio NRG mc3 by rade007



869 replies to this topic

#41 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 October 2016 - 18:40

Hehe, covek hodao po mesecu, sve se moze, samo sam ubedjen da nece doneti dobre rezultate.

Prvo, srrasno je tesko skrojiti granu i da sve bude kako treba, auspusi se krate uglavnom na srednjem (najsirem) delu jer je ravan, 5 cm je bas puno.
Nece biti powerband isti, snaga ostaje ista ali se obrtaji pomeraju dosta visoko, powerband se drasticno suzava pa ce auspuh biti mrtav recimo ispod 7000rpm, sto znaci da ces morati zameniti variomat, jer stok nije sposoban da zadrzi rolnice da ne krecu da podizu remen, kvacilo, jer je tesko i neprilagodjeno tim radnim brtajima, centralnu oprugu za mnogo tvrdju. Pitanje je kako ce se pokazati agregat na recimo 10 ili 11000 rpm, definitovno 12mm karb tu nema sta da trazi a realno je da ces morati podizati stepen kompresije (vracati sa ovih 11,5 na fabrickih 12-12,5:1). Sve to je previse zahtevno za rms klip koji je projektovan kao zameski za stok restrikovan skuter koji je predvidjen da radi 45km/h na 7000 obrtaja.

U prevodu, dobio bi stage6 replica auspuh, pa ako imas gde da pozajmis, probaj. Starta nema, krajnja je veca jer je sposoban da izvrti i preko 10000rpm ali da se nasteluje, potrebno je mnogo znanja i finansija.

Mislim da je kod tebe najveci problem karb, sa 17,5 bi dobio vise momenta i sitno vise snage, recimo 500rpm vise.. druga najbolja stvar je malossi multivar, on ti dodje kao brat od strica, sto bi rekao jedan nas prekaljeni tuner... dobjjes jos malo na ubrzanju, a i na krajnoj 5-10kmh, zavisno kolike je debljine sajbnica na bolcni :)

Po meni, to su najbolja ulaganja, tt je odlican auspuh sa sirokim powerbandom i odlicno se uklapa uz stok 50ccm, a i dobro je napravljen, trajace dugo. Moze se, ali ja ga ne bi kratio. Mozda neko ima drugo misljenje?

#42 Damjan66

    Passion

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,406 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian Falcon 50R

Posted 13 October 2016 - 18:48

Slazem se sa Acom, defintivno 17,5 karburator i multivar najpametno investiranje, ovaj 12 karb te koci.

#43 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 13 October 2016 - 18:55

Hvala na sugestiji,doduse nije tt auspuh ali izgledom je potpuno isti osim sto top ide prema dole.Kako se onda usteluje tt koji ima kratku granu,sve ostalo je potpuno isto osim 5cm krace grane.
Multivar je u planu kad ustedim koju kunu...
Frgazer isto tako iako bi rekao da ovaj nije nikakva restrikcija u odnosu na 17.5 koji ima restriktivan i airbox i frgazer.
Motor stvarno lijepo ide za obicnu serijalu,stavit cu video sad koji dan da vidite...

#44 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 13 October 2016 - 19:05

View PostRazredni, on 13 October 2016 - 18:14, said:


A gde to pise, piaggio vam tako rekao? Ili ste vi sve to probali, recimo na gileri? A vidis, on vozi 12mm karb, znaci nije isto, nema tu snagu, prevrtavace...

Pokusajte da se klonite informacija tipa ove rolnice i ove oprugice sigurno. Ustedecete sebi zivaca i novaca i oper cete doci na pocetni polozaj gde sami morate da zasucete rukave i jednostavno isprobate vise varijanti dok ne dodjete do rezultata :)
Da, sve one kombinacije su isprobane sto sam napisao i rade odlicno i sve dijelove jos posjedujem pa ako netko ne vjeruje odma snimim i postavim na forum..
Al i opcenito te rolice (4.8) dolaze uz auspuh pa zasto bi leo vince bez veze slao ako ne odgovaraju? Takoder je isprobano na gileri s 12mm karbom i nije bilo problema,slazem se da se nikad ne moze tocno rec al moze posluzit kao orijentacija,mada iz svog iskustva govorim da je meni bilo u redu.

#45 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 13 October 2016 - 19:11

Gilera s 12mm karbom i ne linearnim remenicama se vrti 500 okretaja manje od linearnih na iste postavke,sa tim setupom ide 9200 u startu i 8500 kroz ubrzanje i to je okej u ubrzanju,samo je previse na startu i nema tu agresivnost i moment radi prevrtavanja,dok mu kasnije fali jedno 300-500 okretaja.To je moje mjerenje i moj utisak a vjerujem da nije kriv.Osjecaj je da je na 8800 taj auspuh najjaci a to cu i dokazati kroz praksu.

#46 eSPe

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • MestoZadar
  • VozimGilera Runner 50&70

Posted 13 October 2016 - 19:21

Nisam procitao da imas nelinearne jer moje gilere su imale obe linearne i ova s 12mm i 17.5mm. U biti bilo bi dobro linearne ubaciti

#47 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 October 2016 - 20:05

Svakako uzmi linearne remenice, sa njima samo dobivas.

Sto se tice auspuha, eto ja sam imao sve modele i duge i kratke leovince, medjutim mrzilo me da idem sad mjeriti svakog jer vec postoje nacrti auspuha pa malo potrazi. Ali nisu bas isti tako da ti rezanje grane ne bi doneslo prave rezultate.



#48 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 13 October 2016 - 20:09

Nisam uspio naci nacrte leovincea.
Decki slabo citate,imao sam prije ne linearne,sad su gore linearne,zato i znam razliku okretaja sa oba setupa.

eSPe-koliko okretaja si imao u ubrzanju sa 4.8 rolicama?

#49 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 13 October 2016 - 20:14

Razredni je pravi razredni,objasni sve do tancina... :1kokice:

#50 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 13 October 2016 - 21:21

View PosteSPe, on 13 October 2016 - 17:49, said:

S TT-om idu 4.8gr rolice i serijski centralni ako je serijala variomat, a ako je multivar 5.5gr i ljubicasta centralna. (Ako je polini 5.0gr i ljub ili polini 23kg centralna) Opruge na kvacilo crne mada bi uz kratku verziju mogle i bijele.

View PosteSPe, on 13 October 2016 - 19:05, said:

Da, sve one kombinacije su isprobane sto sam napisao i rade odlicno i sve dijelove jos posjedujem pa ako netko ne vjeruje odma snimim i postavim na forum..
Al i opcenito te rolice (4.8) dolaze uz auspuh pa zasto bi leo vince bez veze slao ako ne odgovaraju? Takoder je isprobano na gileri s 12mm karbom i nije bilo problema,slazem se da se nikad ne moze tocno rec al moze posluzit kao orijentacija,mada iz svog iskustva govorim da je meni bilo u redu.
Da i onda to kazes nekome ko je 20kg tezi/laksi i sve padne u vodu. A tezina je samo jedna dijelic u svemu tome. Recimo podesenost karburatora, stanje termogrupe, uticaj temperature, duzina prenosa, itd. igra ulogu u svemu tome. Cak je i tu pocetnu tacku odakle treba krenuti nekada tesko odrediti.
Treba biti mnogo odvazan pa generalizovati, a mi ovde inace obozavamo te "tetrapak" tuning metode...

#51 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 October 2016 - 21:46



View Postrade007, on 13 October 2016 - 18:55, said:

Frgazer isto tako iako bi rekao da ovaj nije nikakva restrikcija u odnosu na 17.5 koji ima restriktivan i airbox i frgazer.

E tako igleda samo, medjutim nije isto kada je difuzor karba 12mm i kada je 17,5mm karb restrikovan sa lulicom i metalnim poklopcem sa 6 rupa precnika 6mm. U praksi dosta razlike donosi, u svemu je bolje kada imas veci karb. Videces kada predjes na 17,5 i kada se usteluje, voznja na 3/4 gasa bice identicna kao sada kad vozis pun gas. Jednostavno siber otvara odrdjeni presek precnika pa ili je 12mm pun gas ili je 17,5. Recimo, sa 12mm mozes osetiti pun potencijal sa velikim otvorom lulice, a opet 17,5 sa sve restriktorom ce ici vrlo slicno, ali ce manjak vazduha zbog manje lulice traziti manju diznu pa ce motor, recimo, bez problema da se zavrti 9-10000rpm zavisno od auspuha, a opet manje ce da trosi, jer ces voziti diznu, na primer60 -62- 65 i malo tuplju iglu ili manji precnik atomzera (209-211), sto je daleko manje od setupa koji bi trazio 12mm sa velikim otvorom lulice (dizna preko 70, ostrija igla ili veci precnik atomizera 212-214) itd...

View PosteSPe, on 13 October 2016 - 19:05, said:

Al i opcenito te rolice (4.8) dolaze uz auspuh pa zasto bi leo vince bez veze slao ako ne odgovaraju?

Eto recimo, skoro sam podesavao prenos na aprilii sportcity one 50, lv tuoring i uz auspuh je fabrika isporucila rolnice 5gr 19x15,5 i 4.8gr 16x13. Ove prve su odgovarajuce dimenzije ali prevrtavaju za gram ipo, ove druge naravno nisu upotrebljive posto su zastari tip. Takodje su isporucne zute (boja ne igra ulogu) oprugice kvacila od 1.7mm ali su duzine 27mm sto je previse kratko za pia stok 107mm kvacilo pa te lv oprugice se ponasaju kao da su 2mm debljine kada se postave na kvacilo, toliko su jake, znaci neupotrebljive.

Setup je stok, skinute blokade sa karba, glavna 60-62, stok lulica na malom airboxu. Sa 6,5gr rolnicama AC agregat je vrteo moju tezinu (93kg) na 7800 i osetilo se mrvicu prevrtavanje, sto se ispostavilo dobro jer Beograd ima dosta uzbrdica. Kvacilo sam resio tako sto sam na polovan remen pojeden na 18.2 podbacio sajbnicu na bolcnu i dobio gotovo idealan start sa stok oprugicama kvacila i novom stok centralnom oprugom. Svi znamo da se Leo Vince touring ne vrti puno ali daje odlican udaeac nisko i veoma je zahvalan spuh kako po izgledu tako i za svakodnevnu voznju zbog male buke i neupadljivosti. Takodje znamo da je Lv vrhunska fabrika, pa zasto su onda uz originalan proizvod ( narucen po kataloskom broju bas za taj skuter) poslali "pogresne" rolnice?
Nisu pogresne, samo nisu dobre za ovaj setup. I sve jednostavno mora da se premeri i proba, nema druge :)

#52 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 13 October 2016 - 22:05

Ja jednostavno na ove stvari ovako gledam. Lv je poslao neke malo lakše rolnice da bi kupac skapirao da se tu menjaju neke rolnice da bi taj auspuh radio...

Ovo što se tiče parametara, svi imaju pravo da polemišu o svojim situacijama, ali je izlišno savetovati nekoga egzaktno 4,7 sa žutom na 6200 i slično... Zaista je puno promenjljivih i ok je da nekoga uputimo orijentaciono, ali ne i da tvrdimo da je naša postavka dobitna kombinacija...

Konkretno ja imam 120+ kg ili naša idealna setovanja karba za drag samo 100km niže ne rade nikako... stoga budimo face pa pojasnimo ljudima kojim putem je najbolje ili pomoći ga u savetu simptomizacije prenosa i rešavanju problema..

#53 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 13 October 2016 - 22:48

Decki hvala na komentarima i prijedlozima,sutra cu probati 5.3,5.45 i 5.7 rolice,mozda probam i 4.8 iako i sad sa 5.1 blago prevrtava.

Zaboravio sam spomenuti da sam danas promjenio mikroremen,stavljen je gates.Stari je bio jako istegnut pa nisam htio reskirati.

Ima li netko jos nesto za predloziti u vezi skracivanja leovincea?

#54 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 14 October 2016 - 07:06

Skraćivanjem rezonantnog auspuha menjaš dužinu Lr i pomeraš rezonanti broj na višlje prema obrascu...

Međutim skraćivanjem na grani najmanje utičeš na remećenje power banda, dok skraćivanjem na centralnom delu malo više.. Jednostavno rezonanca postaje uska i manje iskoristiva, a celokupni dojam bude da je auspuh slabiji..

Trebao bi po pravilu svaki difuzor i svaki protivkonus skratiti proporcionalno njegovoj dužini i ponovo povariti, a to je opet veliki posao..

Preostaje još fazon da povećaš srednju temperaturu gasova i na taj način povisiš srednju rezonancu bez sečenja, za to ti treba azbestna traka, nju motaš po grani od samog izlaska iz cilindra do prve trećine ili polovine velikog difuzora... Ovde su temp najvišlje i tu najviše utičeš na prosečnu temp.. zavisnost isto možeš kalkulisati samo je veoma teško izmeriti i uprosečiti temp gasova u celoj ekspanzionoj posudi...

#55 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 14 October 2016 - 07:09

View PosteSPe, on 13 October 2016 - 19:05, said:

Da, sve one kombinacije su isprobane sto sam napisao i rade odlicno i sve dijelove jos posjedujem pa ako netko ne vjeruje odma snimim i postavim na forum..
Al i opcenito te rolice (4.8) dolaze uz auspuh pa zasto bi leo vince bez veze slao ako ne odgovaraju? Takoder je isprobano na gileri s 12mm karbom i nije bilo problema,slazem se da se nikad ne moze tocno rec al moze posluzit kao orijentacija,mada iz svog iskustva govorim da je meni bilo u redu.
Ne znam da li si skapirao razliku između ovog foruma i ms-a... u biti niko te ne napada, samo postoje pravila i način komunikacije između članova.. dakle tetrapak tuning nije za ove strane prikladan i uvek će biti oštro usuđen, pa se moraš prestrojiti, ništa više... dobrodošao

#56 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 14 October 2016 - 12:20

Mario hvala na prijedlogu,vidit cu da ja za pocetak premjerim taj auspuh,imat cemo ga u kolekciji na forumu a onda cemo i preciznije znati sta i kako napraviti i dali uopce raditi nesto.Bio je proracun zx-a ali nazalost slika vise ne valja pa ga ne mogu ni usporediti..

#57 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 14 October 2016 - 18:08

Imas ovde kalkulator, poslednja verzija radi i uzrok temperature

http://forum.pyrothe...Merenje-auspuha

#58 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 14 October 2016 - 18:15

A evo i zx ali mislim da je ovo za minareli

Posted Image

#59 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 14 October 2016 - 18:43

Danas nisam stigao odraditi sve kako sam i rekao,ubacio sam 5.3 umjesto 5.1 rolica i dobio na startu 9100 a u ubrzanju 8900,probat cu jos 5.45 kombinaciju pa cu se odluciti o kombinaciji.
Trenutno su postavke 0.4mm podloska,plavi federcici 1.8(6200start),rolice 5.3grama i nova serijska centralna opruga.
Jos uvijek imam dojam da mrvicu prevrtava.
Ovo je stanje u prijenosu sa 5.05 koje sam imao.Nezz zasto remen nejde do vrha,pretpostavljam radi podloske na bolcni.Remen je orginal piaggio 811x18.5 i on mjeri 18.2mm
Evo slika...
Imam i neki video ali mi ne zeli staviti na forum...

Attached Files



#60 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 14 October 2016 - 19:45

Video moras preko youtuba ili slično i samo link kopiraj





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users