TEHNIČKI ESEJ
Danas lep dan ...imao neka posla u Šidu , da nešto obavim ...Kako da odem ? Yugo više nije operativan , nije regovan , ne smem ...vozni park se sastoji od tri dvotočkaša . to mi je, što mi je , ...sa kojim ću? Strujni , naravno , odmah otpada - autonomija ...ovo je tura od 35-40 km , bilo bi za tamo , ali ne i nazad , a nemam produžni kabl od 40 km , hehehe...
Dakle, ostaju Crni i Arsalmatic ...ni tu situacija nije baš ružičasta - Alien mi nije pouzdan , dešavalo se da zbog lošeg accu neće da upali ,a ne mogu da kurblam, pa me koji put ove sezone i ostavio , ali u lokalu, a da me ostavi na 40 km ?A , i AŽDAJA troši , ne trpi mali gas pa i potroši ,,,Airsalmatic ...kad sam pozavršavao poslove na njemu , probao sam ga , izgleda da je sve uredu , ali to je tek desetak km - znači , neispitan baš do kraja , al , ajde - obećava ...dobro je palio i dobro išao za to malo vožnje ...veća mana je to što nije regovan na žute table , pa je po novom zakonu takva vožnja ilegalna - kao da nije registovan ...
Odlučim se za njega , pa šta bude , uzdam se u sreću , ako bude bliskog susreta sa organima , imam scenario za to , pa šta bude ...napunim rezervoar do vrha , to je 4 litre . za svaki slučaj ubacim u korpu pozadi još i krmaču od dve litre mešavine i na put ...
Dan je prelep , NZI kacigu na glavu , vizir je u fotogrej tehnici , po sunčanom danu je jako prijatno voziti , usput kaciga je savršena , kad se spusti vizir , nigde ne duva ...u majici sam kratkih rukava , špic dana je , njegov najtopliji deo , greje sunce od gore , greje asfalt odole ...hlađenje mene - AC , kao i Airsala ...
Izguram na ćupriju . saug , kres na prvu kurblu ,,,pošto je toplo , držim saug desetak sekundi , počeo da smanjuje obrtaje , pustim ...mali radi kao sat ...gas ...pogledam vreme , imam pred sobom 35-40 km , ne idem autoputem , nego preko nekoliko sela , put je uglavnom dobar , za onoliko koliko meni treba ...kroz Laćarak ( selo tik uz Mitrovicu) , kilometar - dva kolona usporio nas neki kombajn , cela kolona vozila iza njega , pa je to bilo pravo mučenje ...al , ajde, jedva ga obišao..
A, posle ...ovaj moj Arsal prede ko stari mačak , našao sam gas koji mu najviše odgovara , cenim da je brzina između 50-60 km/h .. to je negde vrhom gasa , a naravno da se većim dodavanjem brzina ne povećava eksponencijalno ...da sam bio u pravu potvrdu mi je dao ulični radar u jednoim selu - presekao me na 52 km/h...kasnije u drugon selu na 54 km/h..
Uslovi za vožnju idealni , ni toplo . ni hladno , pejzaži predivni , ovo lepo vreme ljudi koriste da pre zime obave poljske radove ...moj Srem ...ravnica dokle ti oko doseže ...o gužvi na putu - za svu kilometražu koju sam prešao nisam sreo desetak vozila .Airsal prede , li, prede...ni jednog trenutka se nije ničim pobunio,,,
Nižu se sela kroz koje sam morao proći , ni tu nema nikakve gužve , tek poneko ...kao da je neradni dan , ljudi su verovatno po poljima , vredan je ovo svet ...prolazim kraj znamenitosti ove moje ravnice - industrijske klanice Agropapuk , pa Big Bul , Bačinci , čiji sam verni podanik, šta mogu kad volem da jedem , hehehe...
Nešto sam neočekivano brzo i stigao , uza sav onaj zastoj , ovu kilometražu za 48 minuta , obavio posao za 15 min i nazad za 45 min ...za nepuna dva sata sve obavio , oko 75-80 km prešao ,,,zbog rezerve u flaši , mogao sam biti komotniji na gasu , ali nisam imao potrebe , nije potrošio ni sve iz rezervoara , ne znam koliko je ostalo ...a, i da sam hteo da sipam ne bi imao - imao sam jedan mali peh ...na kopi pozadi fale neke žice . dotrajala , zrela za zamenu , flaša je našla put i kroz retke žice negde ispala , ko zna gde i kad , uglavnom , kad sam došao nema je ...jbg 2 litre -300 din , šta je, tu je...
Eto , lepa vožnjica , oko 80 km , Airsalmatic je pokazao pouzdanost i ostavlja dobar utisak u voznji ...proverim svećku , malo je sivkasta , mogao bi se malo poigrati visinom igle , ali za to sad nemam vremena , nije loše ni ovako ...A, da , još i ovo da pomenem ...iza mene su u lokalu vozile dve patrole saobraćajne policije , ništa me nisu pitali ...sreća ? Možda, ko zna ?