Jump to content


Tomos A3-s


112 replies to this topic

#21 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 21 August 2019 - 21:35

Trnovit put do uspeha.. pratim

#22 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 22 August 2019 - 07:19

Hvala Mario. :)
Juče mi crkne svećica na putu kući. Pod sicem imam samo Bosnu f100 ispravnu. Odem do benzinske da kupim F65, nemaju, pijaca ne radi. Odem do jedne kuće koja prodaje auto-dijelove,i kupim Champion L82YC.
Dok sam tražio koja bi to mogla biti toplotna vrijednost, naiđem na sajt na kom se mogu videti zamjenske svećice za neku svjećicu. https://www.sparkplu...sreference.com/
Mislim da će svima olakšati muke
Za ovu što sam uzeo, zamjenska je neka Iskra F95. Zanima me da li su te Iskrine svećice iste kao Bosna

#23 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 14 September 2019 - 21:48

Nabavio sam kompletnu a5 mašinu sa elektronskim paljenjem 12v 80w.Mašina je 2003 godište, i postoje neke razlike u konstrukciji cilindra i glave.
Usisna strana je drugačija, manjeg preseka. Mislim da to ne utiče puno na snagu, ipak su lamele male. Boost prelivni su drugačije usmereni, prema gore, a ne direktno prema izduvu. Ovo bi trebalo imati svojih prednosti. Ali najviše me je iznenadila glava. Izgleda mi nemoguće nju skidati da bi se dobio veći kompresioni odnos.
Posted Image

Neko se igrao po izduvnom kanalu

Posted Image

Ali moćiće se popraviti, širok je 24mm,samo 2 širi od fabričkog.

Još razmišljam šta da uradim. Ovo paljenje niko ne hvali, možda ga prodam ili zamenim za ono sa pickupom

#24 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 15 September 2019 - 13:03

Pa , A- 5 mašina ti je skroz drugačija od A-3 , ništa nije isto ...ne odgovara ...drugačija je radilica , kvačilo , zupčanici , sve ...A-5 cilindar je sa lamelarnim usisom , a A-3 je klipni ...jasno je da je lamelarni bolji i napredniji , štedi gorivo...najveći napredak je jako orebrenje cilindra i bolje hlađenje ...

Po tom cilindru je kopano ,to se vidi možda bi se mogao i ishonovati , nisi napisao u kojoj je meri , a ono ti je sqush glava , to je dobro

Najbolje paljenje za Tomosa je mala Iskra 2/ 80 W varijabilno sa pick upom ..magnet je znatno lakši ,.ja ga imam ,radi fantastično , kad se jednom namesti i podesi , markira se i za taj motor ostaje zauvek tako ...to nalovi na KP , ja sam ga ulovio .

#25 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 16 September 2019 - 15:25

Mene je iznenadilo da postoji novi i stari tip a5 termo grupe.Više me je iznenadila glava
Cilindar je tako možda došao iz fabrike. Puno je kopan, ali kad sam ga popravio i uzeo bolji otisak, izmerio sam da je širina kanala 22mm.
Postoji mogućnost i da je kineski, nema nikakve oznake, a glava se ljuštila, pa sam morao skinuti svu farbu.
Ovo paljenje onda definitivno prodajem i tražim to.
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#26 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 18 September 2019 - 17:51

Ne mogu verovati koliki sam baksuz. Od gornje ivice cilindra, do gornje ivice kanala ima 24mm.Zato što je hod radilice 33mm.I cilindar je kraći za 5mm.Kraća je prva brzina, sekundarni zupčanik ima 68z.Karburator nisam gledao, možda je onaj 14/10 ili 13/9, kako god da ide.
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Ne znam šta sad da radim.


#27 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 18 September 2019 - 19:23

Kako znaš da je hod 33mm ?

#28 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 18 September 2019 - 19:44

Izmerio sam, ekserom :)
Vidiš koliko je donja pesnica ''duboko'' u mašini
Posted Image
Posted Image

Vide se dva tanka zareza. Jedan je na 33mm,a drugi na 43mm

#29 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 18 September 2019 - 19:49

I cilindar je kraći 5mm. Ako samo na osnovu toga gledam, ko tam da i jeste hod manji za 10mm. Matematika govori da je to 37,8cc

#30 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 September 2019 - 07:16

Cilindar može biti duži i kraći, to ne menja situaciju hoda već dužine klipnjače. Hod ti je merenje od DMT do GMT, možeš i sa drugom stranom šublera, upustiš iglu do dna kada je klip u DMT i samo polako izguraš do GMT...ne treba ti ekser

#31 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 September 2019 - 07:17

Kako si izveo matematiku ? Koji je prečnik cilindra - klipa ?

#32 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 19 September 2019 - 11:33

U gmt ivica klipa se poklapa sa ivicom cilindra. U dmt oznaka 33mm od vrha eksera, se poklapa sa gornjom ivicom cilindra.
Na ovom šubleru nemam iglu :)

Hod 33mm,i prečnik 38mm

#33 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 September 2019 - 14:36

Ako je hod 33 a prečnik 38 onda ti je po formuli zapremina

r^2 × PI x h

38/2= 19

19x19= 361

361 x 3,1415 = 1134,08

1134,08 x 33 = 37424

Odnosno 37,4 ccm

A trebalo bi da je 49ccm ? Kako onda ?

#34 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 19 September 2019 - 15:20

U tome i jeste problem. Mislim da je ovo mašina ograničena za 25km/h.Ali tačne podatke ne mogu naći nigde.

#35 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 September 2019 - 15:46

Za Norveško tržište ?

#36 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 19 September 2019 - 17:27

Ma da Evropa.Saznao sam da su takve mašine išle i na Tomose MC 36.Mali kros, kako mu ime kaže 36cc.
Ovaj od kog sam kupio motor tvrdi da je to standardna a35 mašina. I da je cilindar od A3 duži od cilindra za A35

#37 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 19 September 2019 - 18:19

Pretpostavljam da je Mariova računica tačna...zapremina cilindra se lako izračuna ...ja nisam nikad čuo da postoji manji cilindar , možda ...inače , postoji takozvani mali cilindar , veliki A-5 sa lamelarnim usisom i veliki A-55 sa klipnim usisom, to odgovara za pucha ...

Dobro ti je ono ekser - šubler...snašao si se ... :)

#38 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 19 September 2019 - 20:50

Posted Image

#39 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 September 2019 - 21:56

Da da to je taj... ja se kroz maglu sećam da su imali neke poteze u maloj seriji, naravno isti je cilindar samo su smanjili hod, upresovali klipnjaču bliže centru i korigovali visinu cil tako što su pobrusili odozdo

Mada po specifikaciji precnik je 36,5mm

#40 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 20 September 2019 - 07:16

Pazi stvarno ? Ja za to stvarno nisam znao , čovek se uči dok je živ ...Ja da sam na tvom mestu , nabavio bi pravi A-5 cilindar , ovo što imaš je uštrojeno ...ili još bolje Airsal ...zavisi šta hoćeš...





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users