Jump to content


Tomos A3-s


112 replies to this topic

#61 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 14 February 2020 - 19:18

Spoji forum sam ako.u 2 min puknes dva posta..

3km/h pa super, 3 po 3 to je realnost, iskreno mislim da ne treba sanjati o 10k obrtaja sa fabričkim prenosom, predugačko je to i izlazi na jako veliku cifru, za šta bi opet trebalo ozbiljne komponente upariti...

#62 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 14 February 2020 - 20:06

Ah , ja pratim napredak , drago mi je kako sve ide ... :)

#63 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 17 February 2020 - 23:02

Eee kad se setim, tako sam i ja dogurao do nekih 68 kmh i onda sam poceo da lomim menjacke delove. Sad vec dve-tri godine nista, presao sam na brzince. Bice valjda ponovo jedan ispravan automatik, vozi mi se...
Uzmi neki veci karb, vidi sta je uzimao Alien, to je dobra varijanta.

#64 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 18 February 2020 - 10:35

Mario, vidio sam to kad sam poslao
Nije mi jasno kako neko podloži A3 cilindar za 1.5mm,spusti glavu, bubne auspuh i ide 65
Moram prvo podići kompresiju, sad je fabrička glava. Jedino je cilindar niži za 0.5mm u odnosu na fabričku visinu.

Aliene, drago mi je da pratiš. I ja sa uživanjem tvoje pratim :D

Asanin, nudio mi je Alien 15/15 karb, malo nas zeza što sam u Bosni, Prijedor. Planiram doći u BG na sajam 23,pa tad pokupim. Čitao sam tvoje teme i gledao klipove. Dobro su išli motori :D

#65 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 21 April 2020 - 18:50

Stanje je takvo kakvo je. Od moje posjete Beogradu ništa. Ali to me nije spriječilo da uzmem jedan svoj Sha 14 12 i proširim ga na 15mm.Mislio sam da je to ono što mi nedostaje da dođem bar do tih 65 km/h
Karb sam proširio razvrtačem na stubnoj bušilici. Nisam vadio cjevčicu, već sam proširio sa obe strane do nje.
Posted Image
Potom sam odlučio i promjenuti glavu i još malo okasniti paljenje.
Nakon par testova povećao sam diznu sa 55 na 60.Sad je mnogo življi u višim obrtajima, od nekih 50 pa do 60 na sat. Jako brzo postigne 60,ali onda ostane bez snage. Oslabio je i srednjim obrtajima,čuje se onaj zvuk poooooo iz karba. Inače novi top speed sa mojih 105kg je 63 km/h. Planiram vratiti fabričku glavu, i paljenje na sredinu između dvije crte. Tako je čini mi se bio najživahniji.
Snimak


Ne uspevam da mi pokaže snimak kao player a ne samo kao link. Ukoliko bi neko od moderatora uspio to da riješi bio bih mu zahvalan. :)


#66 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 April 2020 - 20:23

Do tapatalk aplikacije je, ni meni ne rade frame youtube prikazi od juče, za sve i ranije postavljeno, sto inace preko web-a radi..

#67 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 04 May 2020 - 18:43

Vratio sam fabričku glavu, i vratio sam paljenje na sredinu između dvije crte. Vratio sam i karb ispod rama,izvadio još jednu mrežicu iz filtera i smanjio diznu na 55.Nisam ga više mogao slušati. Squish je 0.5mm sa fabričkom glavom.
Krajnja je opala na 56 km/h.
U međuvremenu sam uspio uloviti bobinu 114, sa promenom ugla paljenja.Postavim je, upali iz prve, fino radi, ali naće da prima gas nikako. Vidim da je svećica zamašćena i stavim Bosnu 65 koju uvjek čuvam u rezervi. Upali, malo štuca, ali je proradio nakon 100m.
Sa ovom bobinom nema onog probijanja, verovatno zbog krive paljenja koja popuni tu rupu. Ali ima snage, da vrati u prvu moram skoro stati. Ulje u mjenjaču je atf
Vratio sam i krajnju na 63km/h.
I taman kad pomislim to je to, neću ništa više dirati, javi se misao šta ako vratim diznu 60,i glavu sa većom kompresijom. I šta ako malo dirnem paljenje, možda je prekasno.
Sad opet Jovo na novo :D

#68 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 04 May 2020 - 19:58

Posted Image
Boja svećice nakon večerašnje vožnje.Zadnja 2 km sam prešao laganim gasom, otprilike 30km/h

#69 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 04 May 2020 - 20:49

Pa iako pod blicem deluje kao slabašna tj siromašna smeša mislim da je ipak ok kada bi se uklonio odbljesak blica!

#70 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 07 May 2020 - 09:23

Koja ti je ta bobina, jel mozes da je slikas?
Nisam znao da ima sa i bez pomeranja ugla.

#71 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 07 May 2020 - 10:15

Sve'ka ka\e da je malo posnije ...mo\e tako i da ostane , ali ja bi skinuo glavu i pogledao ;elo klipa i glavu , to nije neki posao , a pokayuje pravo stanje stvari ...mo\da u ovom slučaju možda glavna dizna za dva broja veća ...

#72 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 08 May 2020 - 22:59

Posted Image

Posted Image


Ovo je bez blica,danas sam slikao.Sad je 55,imam u šteku 60-ku diznu.Ne mogu nigdje naći neku u sredini.Mislim da mu i ne treba veća,počne prduckati na asupuh.DSG farts :D

Sjetim se pajsera i vratim jednu mrežicu u filter,da obogati smjesu pošto nemam dizne.Proprduckao je,ali ništa strašno.Međutim,ništa se nije popravilo što se tiče boje svjećke.


Posted Image

U vožnji sam pažljivo mjerio brzinu i ponašanje.Nikad ne vozim pun gas,uvijek otprilike 35-40.Na 35 trese,pa ubrzam do 40-41-42 i tu stajem.
Kada to povežem sa brojem obrtaja radi se o 4-5000 o/min.Na 4000 obrtaja paljenje je najranije,zakreće se za 3 stepena.(Govorim o zakretanju u odnosu na 2000 obrtaja kad je 0 stepeni) Kad dođem na 5000 obrtaja vibracije prestaju-tad je paljenje ranije za 2.5 stepena. Znači da mi je to pola stepena razlika između normalne vožnje i detonacija.

Sledeća stvar.Postoje dvije geracije A35 termo grupe.Kod prve su metalne usisne lamele,i propratne stvari koje idu uz to.Na drugoj su plastične.Razlika je i u glavama.Na prvoj generaciji je glava slična A3 glavi,dok je na drugoj glava sa squish-em.Na prvoj je fabrička kompresija 9.2:1 a na drugoj bez zaptivača 10:1 Kod mene je drugi tip glave.

Matematika:

Za agregat 38x43 zapremina hoda klipa je 48,766 cm3 Iz kompresionog odnosa vidimo da je zapremina kompresionog prostora 5,42 cm3 Od toga zapremina C parametra(1mm) je 1,134 cm3 Zaključujem da je zapremina same glave 4,315 cm3

Kod mene je agregat 39x43,znači zapremina hoda klipa je 51,367 zapremina prostora parametra c(0,5mm) je 0,577 cm3,zapremina dihtunga 0,1mm je 0,119 cm3
Ako sve to uvrstim,dobijam da je stepen kompresije u mom slučaju 11,2:1

Kad malo istražim trenutak predpaljenja.Prva crta na bloku bi trebala biti 1.5,a druga 1.2mm prije GMT.Kad pogledamo u tabelu,to je 19,3 i 17,3 stepena.Ja sam postavio tačno na sredinu, 1,35 mm prije gmt,otprilike 18,4 stepena.Na rasponu od 4-5000 obrtaja,paljenje urani 3 stepena,odnosno na 21,4 što je otprilike 1,85mm prije gmt.

Krivca za boju svjećice nalazim u tandemu kompresija-predpaljenje.Bojim se da je na tom režimu obraja 1.85 mm prije GMT prerano za 11,2:1.
Ako okasnim paljenje za 0,7 stepeni predpalje će se u najranijoj tački dogoditi oko 20,7 stepeni,otprilike malo prije 1.7mm prije GMT.
Ako to uradim,na 2000 obrtaja paljenje će biti na 17,7 stepeni,odnosno 1,25 mm prije gmt.Na 7-8000 obrtaja uz kašnjenje od 1 stepena paljenje će se dogoditi na 16,7 stepeni,otprilike 1,15 mm prije gmt.Na Tomosima LS15 i BT paljenje je sa fiksnom tačkom na 1.3mm prije GMT sa 11:1 kompresionim odnosom.Na zadnjoj generaciji automatikove mašine sa alu cilindrom,paljenje je na 1.5mm prije gmt,odnosno pomjera se do 2mm prije gmt.Kompresioni odnos je 10:1

Moje konačno pitanje je da li da rješenje tražim u kašnjenju paljenja od 0,7stepeni ili na nekom drugom mjestu?Nakon šaltanja u drugu već mu nedostaje malo snage,pa bih to zaobišao AKO mogu.Po meni dizna ne treba veća,baš zbog onog prduckanja.Mislim da se to čuje gorivo koje ne sagori(višak)

Izvinite što sam se raspisao,ali po meni forumi i za to služe :)

Asanine,ovo je bobina.Bobine sa promjenom ugla paljenja možeš prepoznati po tome što imaju dvije žice,crvenu i crnu.Sigurnije ti je ipak po zadnja tri broja 094 i 114
040 i 085 nemaju pomjeranje faze,i vidno su manje.
Posted Image
Ružna je slika,sunce je bilo jako.Ako ti treba opet da uslikam samo reci. :)

#73 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 May 2020 - 11:11

Svećka ti je sasvim ok , ne bi ja tu niš diro što bi Čola rekao ...Za tu bobinu ( cdi ) TO JE NAJBOLJE TOMOSOVO PALJENJE koje postoji uglovi su 20 stepeni pre GMT do 6000 rpm i 10 stepeni na koje retardira preko toga ...može se naštelovati samo preko stroboskopa , markiraš na anker ploči i za taj motor ostaje zauvek tako ...kompresiju nariktaš sa skviš glavom , ne preteruj preko 12 da ne bi detoniralo i to je to ...pratimo radove :)

#74 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 09 May 2020 - 14:16

Posted Image

Squish je sad oko 0.9
Glava je squish

Posted Image

Ovo je mapa paljenja

Koja je kod tebe bobina, koja su zadnja tri broja?

Edited by Djope, 09 May 2020 - 14:18.


#75 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 May 2020 - 16:52

E, jbg, ajd kad budem otvarao zbog nečega pogledaću ...uglavnom i ne mislim više o paljenju , kao da ga nemam , skoro uvek upali na prvu kurblu , bilo vruć, bilo hladan , naštelovao na stroboskop , a negde u temi sam to snimio i na snimku se jasno vidi kako u radu menja ugao paljenja , znači sigurno je varijabila , ne moram ni gledati zadnja dva broja , to sam markirao na anker ploči i to ostaje zauvek tako za taj motor , nema šta da mislim , a magnet je znatno lakši od standardnog , za oko trećinu , pravo sportsko paljenje ISKRA AET , čak se i pajser složio da boljeg od toga nema za Tomosa ...

I ta glava ti je odlična , skuish glava , to je to ...

#76 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 10 May 2020 - 14:37

Neke stvari sam rješio.


Obim magneta je 325mm.1 stepen je 0.9mm

Prva crta paljenja je za 2.6mm prije GMT.Po obimu magneta 24mm,odnosno 26,6 stepeni

Druga crta je 1.6mm prije GMT.Po obimu magneta 18 mm,odnosno 20 stepeni

Kod mene je paljenje bilo na 2.1mm.Po obimu 21 mm,odnosno 23,3 stepena

Sada sam pomjerio na 1.9 mm,po obimu nekih 20mm odnosno 22 stepena


Sad mi se konačno sviđa kako radi,Ne trese i fino ide i na 30 i na 40 i na 50 km/h.Maksimalna brzina je 62 i dobro dimi.Dok na 50 i nižim brzinama nema dima uopšte.Između 50 i 60 nisam obraćao pažnju.Možda sagorjeva neko ulje ili naslage iz auspuha,možda sam ga zeznuo sa dodatnom mrežicom u filteru pa je smjesa bogata.Ali mi trenutno to nije bitno

Svjećica je lijepe braon boje,tamnija nego na slici.Više vuče boji pozadine dok je prije više vukla na sivkasto.Probaću i Bosnu F70 da vidim šta se dešava sa dimom,i hoće li opet tresti na nižim obrtajima.


Posted Image

Edited by Djope, 10 May 2020 - 14:38.


#77 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 11 May 2020 - 10:15

Hvala za sliku, i ja imam istu, stelovano je na stroboskopu odavno i pomera se ugao.

#78 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 18 May 2020 - 21:48

Zamenio sam auspuh, stavio Bullet Cobru. Na hrvatskom forumu hvale običnu Cobru, fabričke mašine idu 62-63.Nadao sam se sa njom dobiti još koji km/h. Konačna brzina je ostala ista, ali sam dobio mnogo momenta. Išao je 62 a nije se ni osjetilo.
Otvorio sam menjač, i vidio da je pukao limić na lameli prve brzine. Zamenio sam i vjenčić uz mnogo muke i čačkanja.
Posted Image
Posted Image
Pošto je bila mrkla noć, provozam se po ulici, i šaltao je u trenutku. Baš mi je bilo drago što sam to rešio.
Sutradan se odem provozati i opet isto, treba mu mnogo da prešalta.
Rastavim menjač da vidim da li je sve ok, vidim da se onaj kavez na valjčićima klacka lijevo-desno, ali da je sve ostalo jako dobro.Lamele su skoro nove.
Vratim sve, odem se ljut provozati, par puta prešalta u drugu kad dobro razvrti, i odjednom Frrrrrrrrrrrrrrrr i kraj. Nema paljenja.
Sve rastavim, karike nisu nigde puštale, klip je sa izduvne strane crn. Vratim stari cilindar od Colibrija sa metalnim lamelama i fabričkom glavom. Top speed je sad 45km/h. Ne ide loše, treba mu da razvrti da bi prešaltao, ali šta je tu je. Dobra vijest je da ga mogu derati 45 non stop, ne grije se, jako je tih,ler gas je jako nizak. Frizirani cilindar ide na obradu, pa se nakon toga mogu pozabaviti optimizacijom tremogrupe. Probaću naći klip sa L karikom dobrog kvaliteta, pa prema njemu raditi cilindar.
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#79 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 19 May 2020 - 06:42

MF cobra, to bi trebao biti dobar prozvod, od Marovića, što je pisao onaj priručnik još 80-ih

#80 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 19 May 2020 - 21:19

Provukao sam je kroz tvoj kalkukator.
Rezonantna dužina obične Mf Cobre je 93,6cm i rezonanca je na 5500 obrtaja.Rezonantna dužina Bullet Cobre je 75,7cm,odnosno 7000 obrtaja.Sve sam to računao za fabrički kolibri cilindar.
Pošto je motor u funkciji sa A35 mašinom,elektronskim paljenjem,karbom,ići ću polako,korak po korak,sve pažljivo premjeriti i podesiti.





8 user(s) are reading this topic

0 members, 8 guests, 0 anonymous users