Tomos A3-s
#81
Posted 19 May 2020 - 21:21
#82
Posted 19 May 2020 - 23:15
5500 obrtaja na a35 mašini sa 2.25 gumom je 44km/h
6800-7000 obrtaja u istom slučaju je 54-56 km/h.
Ako uzmemo da je deklarisana brzina 48km/h,to bi moglo biti to.
Mogu još jednom premjeriti pa uporediti.Ali po mjerama za kobru koje sam našao na netu,to je to.
Kad uvrstim podatke za friziran cilindar dobijem 8000 obrtaja.A to i jesu obrtaji do kojih je motor išao.Ni manje ni više.Na tim obrtajima samo stane
Sa gumom 2.00 to odgovara onim mojim 62km/h.
Edited by Djope, 19 May 2020 - 23:16.
#83
Posted 24 May 2020 - 21:34
Naime,motor se lijepo ponaša. Danas sam napravio turu od 40-ak km, od toga je 35 bilo pun gas. Na početku je dimio, ali je kasnije prestao. Odgovarala mu je vožnja, počeo je lijepo vući, malo se ler povećao ali ništa strašno.
Max brzina se povećala na 50 ubacivanjem svećice sa otpornikom Champion L82c.
Jako tih setup, u gradu na semaforu moram dati gas da vidim radi li
Sad me brinu metalne usisne lamele. Možda od sledeće plate odvojim 35e za tablu karbona, trebaće mi i za frizirani cilindar.
#84
Posted 12 July 2020 - 10:32
Stavio sam lulu sa otpornikom sa stare bobine, Bosnu F100
Cilindar ishonovan, malo spušten usis,nabavljen DS klip sa L karikom, bušeni prozori. Zvijezda vodilja je bio TSM racing, ali sam prozore odradio po 50cc Airsalu. Stavio sam drugu plastiku na lamele, sa nekog Piaggio-vog trokuta. Tomosove su debele 0.2mm,a ove su kompozitne i 0.4mm debljine
Moram ga lagano razraditi, pa ćemo onda videti krajnju.
#85
Posted 16 July 2020 - 22:23
Djope, on 04 May 2020 - 18:43, said:
Krajnja je opala na 56 km/h.
U međuvremenu sam uspio uloviti bobinu 114, sa promenom ugla paljenja.Postavim je, upali iz prve, fino radi, ali naće da prima gas nikako. Vidim da je svećica zamašćena i stavim Bosnu 65 koju uvjek čuvam u rezervi. Upali, malo štuca, ali je proradio nakon 100m.
Sa ovom bobinom nema onog probijanja, verovatno zbog krive paljenja koja popuni tu rupu. Ali ima snage, da vrati u prvu moram skoro stati. Ulje u mjenjaču je atf
Vratio sam i krajnju na 63km/h.
I taman kad pomislim to je to, neću ništa više dirati, javi se misao šta ako vratim diznu 60,i glavu sa većom kompresijom. I šta ako malo dirnem paljenje, možda je prekasno.
Sad opet Jovo na novo
Citam malo temu, moram da pohvalim volju i trud, dosta dobro ti ide! 63kmh je sasvim pristojna cifra za Automatik
Ali cu ti skrenuti paznju na jednu stvar, onako drugarski sto bi se reklo....bez ljutnje
Tvoj najveci problem zbog kojeg ces vecito biti u zacaranom krugu i gubiti na rezultatu, je to sto radis vise od jedne stvari na motoru odjednom!
Da budem jasniji.
NAJVISE JEDNU STVAR smes uraditi na motoru pre testiranja da bi znao sta si uradio... PAPIR , OLOVKA I GPS speedometar su obavezan alat u tom slucaju!
Pozdrav i svako dobro u daljem razvoju projekta, Nadam se da si razumeo sta hocu reci i da ce ti to pomoci. Praticu temu kad mogu....
Edited by pajser9, 16 July 2020 - 22:26.
#86
Posted 21 July 2020 - 16:21
Drago mi je videti da je tema dovoljno zanimljiva da je čitaš
Slažem se sa tobom za sve što si rekao.
Vrijeme je najveći problem. Po mjesec-dva spremam sve potrebne dijelove, da bih mogao jedan dan samo sastaviti.
Volio bih da sam prešao tu magičnu brojku od 65 km/h, ali biće i to jednom
Sad sam jako zadovoljan, ne pregrijava se, pali na prvu, ima stabilan ler, ne gubi snagu kad se zagrije, ima dobra međuubrzanja,nema ružnih zvukova, i pravi je gradski zvrk.
Jednom sam ga odvrnuo preko 50,i jako lijepo vuče, obećava.
Evo i jedan snimak na vrhu gasa
#87
Posted 21 July 2020 - 18:14
#88
Posted 21 July 2020 - 21:20
#89
Posted 23 July 2020 - 12:26
#90
Posted 14 August 2020 - 20:10
Asanine,ne znam šta bih ti rekao.Prvo sam ih stavio na jedan cilindar umjesto metalnih.Jako dobar fabrički cilindar,ali sam se uvjek bojao da se ne odlome metalne lamele pa da mi ne uništi mašinu.Tu sam primjetio malo poboljšanje,čak su trubile kad sam duvao u njih.Za veće obrtaje trebaju tvrđe lamele.Neću lagati,jako bih volio da pređem 70km/h,neću ništa dirati ni ako pređem 65km/h.Sa fabričkim mjenjačem,karburatorom u ramu,mislim da je to jako dobar rezultat,i da ne trebam biti razočaran.
Pajser je dobro rekao,trebao bih raditi jednu po jednu stvar,da vidim šta je to što mu najviše odgovara
Edited by Djope, 14 August 2020 - 20:14.
#91
Posted 22 April 2021 - 11:28
Malo sam se igrao sa auspusima, Lipnik nisam uspio utišati da ga mogu voziti. Ali sam zato MF2 sredio fino
Evo i malog poređenja nekih auspuha koji su mi se našli pri ruci
Edited by Djope, 22 April 2021 - 11:30.
#92
Posted 09 May 2021 - 13:31
Djope, on 12 July 2020 - 10:32, said:
Stavio sam lulu sa otpornikom sa stare bobine, Bosnu F100
Cilindar ishonovan, malo spušten usis,nabavljen DS klip sa L karikom, bušeni prozori. Zvijezda vodilja je bio TSM racing, ali sam prozore odradio po 50cc Airsalu. Stavio sam drugu plastiku na lamele, sa nekog Piaggio-vog trokuta. Tomosove su debele 0.2mm,a ove su kompozitne i 0.4mm debljine
Moram ga lagano razraditi, pa ćemo onda videti krajnju.
I meni su bile crkavale te skupe svećice, najčešće zbog prebogate smese ili viška ulja u smesi.
Bosna je žilava, pa trepi sve. Ove zapadne su su suviše fine frajle, traže da je motor dooobro naštelovan.
Osim toga treba potrefiti dobru toplotnu vrednost. Mislim da je F100 je suviše hladna za tvoju mašinicu.
A to znači i da će ti dati pogrešnu sliku, prilikom štelovanja smese. Tu školu sam prošao.
Meni su F75, eventualno F80 dobro radile pos'o.
Eto toliko od mene.
Edited by sigmaal, 10 April 2022 - 23:23.
#93
Posted 10 May 2021 - 12:08
Uvjek sam imao problema sa grijanjem cilindra.Sa F75 i F85 mi se brzo ugrije i snaga znatno opadne.Sa F100 je snaga ravnomjerna u tokom citavog dana,svih vremenskih uslova i nije bitno koliko dugo ga vozim.Malo snaga opadne,ali ništa drastično.Kod mene je kompresija 10,5:1 kao što je otprilike bila na BT-u i T15 gdje su i koristene F100
Svjećica je fine braon boje.Na strani izduvnog kanala sam primjetio da ima sive ožiljke,izgledaju kao grom.I na otprilike 35km/h se čuje nekakvo zveckanje iz cilindra za koje sam mislio da su karike.Zamjenio sam 55 diznu 60 i osjetno je snažniji,mnogo manje zvecka.Da li manje zvecka zato što se bolje podmazuje,ili zato što je smjesa goriva i vazduha bliža idealnoj ne znam.Lakše prebacuje brzine i da vrati u prvu skoro moram stati.Vise pucketa na auspuh,a dima skoro da i nema.Ako sve bude kako sam zamislio,možda mu poranim paljenje za stepen-dva.razmišljam da ću tako smanjiti pucketanje,a neću uvesti mnogo toplote u cilindar.Vidjećemo šta će biti
#94
Posted 10 May 2021 - 20:05
Da tu je kompresija ozbiljna. Radilica mora biti perfektna inače će da prolupa i porazbija svašta. Meni je na APN dekli, napravio lufta, pa je se novi ležaj okretao u kućištu. Morao sam lepiti specijalnim lepkom nov ležaj.
Zveckanje nije dobar znak! Ja to ne bi tero nikako, dok ne vidim šta je?
Ali, šta god da radiš, uvek gledaj boju svećice: na leru, 1/3 ; 2/3; pun gas. To ti je ogledalo režima motora. Ako je svuda cigla/ bela kafa boje - to je to!
Ako nije, podešavaj karb i ostalo. Menjao si ugao paljenja, auspuh itd. - opet šteluj!
Ti motorići su zaj*bani, mala promena podešavanja, donosi velike razlike u performansama. Rek'o bi čovek prosta mašina, al' tu ima puuno nauke, ako hoćeš da cepa.
Treba čitati literaturu, Mariov Priručnik za prvu ruku, a posle i ostalo. Ima ovde na forumu toga ili na netu. Pokupiš znanje, pa onda budžiii..hahahaha..budžiii...hahahaha... (iz filma Ko to tamo peva)
.
Edited by sigmaal, 10 April 2022 - 23:28.
#95
Posted 10 May 2021 - 20:13
https://svet-skutera...post__p__135933
Generalka bato...A prešao sam svega 3 km do kuće..
Meni to ipak smrdi na karike..
Edited by sigmaal, 10 May 2021 - 20:15.
#96
Posted 11 May 2021 - 22:58
Zveckanje možda i jeste zbog karika. Negdje sam u pročitao da je Mario napisao kako karike znaju zveckati kada dođe do "rezonance"
Cilindar nisam skidao, ali jesam glavu i sve izgleda kako treba.Sta se desi na tih 4000-5000 obrtaja ne znam, ali ga uvjek vozim iznad ili ispod toga.Jedino što mi pada na pamet je da se tad otprilike mijenja ugao paljenja
#97
Posted 12 May 2021 - 13:53
#98
Posted 12 May 2021 - 15:33
Sve u svemu BT i T15 cilindre je umetnost bila razraditi bez zvecke, ali smo vozili bez razmišljanja... pogotovo ako je izduv još malo raskopan...
#100
Posted 13 May 2021 - 22:16
Mariove postove uvjek čitam sa posebnim užitkom, u svakoj temi Zbog njega poželim da zbavim skuter, da isprobam i te vode
Vjerovatno je zbog kvaliteta klipa, ali z ecka od početka. U njemu je DS klip sa L karikom.Nisam htio skupo plaćati nešto kvalitetnije, postojala je dobra šansa da ga uništim.
Mađarski na A3 mašini mi je znao početi zveckati nakon 5 min rada na leru u obrađeno cilindru.
DS klipovi nisu loši, pajser je to spomenuo jednom. Čini mi se da je vozio jedne od prvih trka na njemu u gusanom A35 cilindru. Sad koliko je prevezao ne znam
Edited by Djope, 13 May 2021 - 22:17.
4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users