Piaggio Nrg Lc Se Gusi Pri Polasku
#1
Posted 26 July 2020 - 16:20
Iščitao sam nekoliko tema ovde, nešto što nalikuje na moj problem je imao član Mitkov (ako sam dobro upamtio), takođe sa NRGom i koliko sam ispratio on ga je rešio prvom specijalom, novim klipom i auspuhom, a ostatak teme je samo štelovanje. Rekao bih da je kod mene drugačija situacija:
Naime moj NRG u 85% slučajeva neće da krene kako treba.
Sinoć sam u nekoj temi naišao na videe koji su članovi postavljali, jedan je valjda bio sa skroz fabričkim Runnerom ili NRGom, samo stavljen Multivar. Skuter se ispaljuje kao iz praćke i ide 90+ po satu.
Kod mene se u 85% slučajeva dešava da kad krećem dam gas, on počne da bruji, sporo puni obrtaje, i jedva se kreće skuter. Kao kornjača. Tipa pokrene se skuter na 4.000-4.500 obrtaja, ima neki duboki zvuk, bruji/huči i jedva se kreće. Osećam se veoma nebezbedno jer će me zgaziti nešto kada krećem sa raskrsnice ili ulazim u kružni tok. Razvlači se tako nekoliko sekundi, bruji, malo vibrira, sporo ubrzava, sporo diže obrtaje i kada prebaci nekih 6.000-6.500 obrtaja tek onda krene kako treba.
U preostalih 15% slučajeva se dešava da krene normalno. Samo nabije obrtaje na 7.000, odmah ima onaj reski zvuk 2T motora i povuče kako treba. Kad vidim da se zakuca kazaljka na 7.000 lakne mi jer znam da ću preživeti još jednu raskrsnicu.
Isti problem se dešava i u vožnji. Kada mu na nekoj uzbrdici padnu obrtaji ispod 6.000 ili 5.000 on se uguši i stane. Čim se malo zaravni i uspe da prebaci tih magičnih 6-6.500 obrtaja on počne da ubrzava i ide normalno.
Vidim i sam da agregat i prenos nisu nesposobni, ipak su ovo ozbiljniji skuteri i agregati. Na uzbrdici kojom često prolazim mi se uvek tako uguši u vožnji. Uzbrdica je kratka ali je uspon veliki. Na njoj nema šanse iz mesta da krene u tom kornjača modu. Samo bruji, huči i skuter neće ni da se pokrene.
Jednom mi se samo desilo da sam stao na toj uzbrdici, dao gas, napunio je obrtaje na 7.000, krenuo normalno i ubrzavao bez problema po uzbrdici. Znači kad se desi da radi on ide.
Nema pravila kada se ovo dešava. Kada mu se ne radi neće da se pokrene ni na ravnom ni na nizbrdici. Ne polazi kako treba ni kada je hladan, ni kada je zagrejan. Ne mogu nikakav obrazac da ustanovim.
Vozio sam ga bio kod majstora zbog ovog, a on je promrmljao da vuče falš vazduh, ostavio ga kod njega par dana da reši problem da me ne bi nešto zgazilo a kad ga je završio posle 2 dana rekao mi je samo da je očistio karburator i zamenio svećicu. Skuter je naravno nastavio da ima isti problem.
Evo šta sam primetio od falinki na motoru i nekih simptoma koje se nadam da će vam/nam pomoći da ustanovimo šta bi mogao biti uzrok gušenju:
- pre nekih 1.000 Km sam zamenio kaiš, stavljena Athena
- rolnice original Piaggio, kombinacija bi trebalo da je 3x6,4 i 3x6,1 gram
- nemam okrugli limić u karburatoru sa strane usisa
- kada sam skidao auspuh da ga ofarbam primetio sam da čangrlja nešto u njemu
Na skuteru bi trebalo da je sve fabrički sem što su poskidane (valjda sve) blokade.
Skidao sam kvačilo, lamelice su neravnomerno usijane, 2/3 površine je usijano, ostalo ne. Ne znam da li bi tako trebalo da bude ili da naležu u potpunosti.
0-02-05-e9e86650a079ae819e91946459d6565da58385e1d4af94d69da57668477c72d4_54770a86.jpg 494.97K 14 downloads
Ošmirglao zvono, lamelice i nije pomoglo. Lamelice imaju dosta mesa.
Zvono je na dva mesta promenilo boju, ima plavo/ljubičaste fleke na spoljnjoj strani.
Čitajuči forume, bez ikakvog iskustva oko popravljanja skutera palo mi je na pamet da bi možda mogao biti problem u karburatoru (smesi), falš vazduhu, ovome što zvecka u auspuhu, oprugicama kvačila...
Čitajući za oprugice skapirao da možda moje puste da kvačilo prerano krene da grebe zvono i to uguši motor pa neće dovoljno da se zavrti da krene normalno. Da bi možda sa jačim oprugicama kvačilo sačekalo da se motor zavrzi do 7.000 pa tek onda da uhvati i krene. Jer kad god mi se pogodi da kazaljka ode do 7.000 obrtaja onda ima normalan start. S druge strane opet sam skapirao da ne treba ni prejake oprugice da budu tako da mora da se hvata neka sredina.
Sumnjam da mi sauh ne radi jer kada je hladan obrtaji su niski, posle kada se zagreje se tek unormale. Da li postoji način da se proveri da li radi? Multimerom na žicama ili kako se već vadi sauh pa fizički da vidim da li se iglica uranja ili ne.
Pri tom šraf za štelovanje ler gasa radi nekako nasumično, tipa desi se promena u tom trenutku kada ga stežem ili otpuštam a posle nekog vremena u vožnji ler se opet ponaša nasumice, padaju obrtaji ili su visoki i tako u krug. Nema veze sa onim kako sam ga poslednji put ostavio. Mislim da sam trenutno došao do toga da je zašrafljen do kraja, opruga na šrafu sabijena skroz a nekad su mu obrtaji na leru 2.200, nekad 1.500 ili manje.
Takođe mi onaj šraf pored njega za štelovanje količine vazduha (smese) deluje kao da ne radi ništa. I on mi je skoro do kraja zašrafljen. Možda zbog toga što vuče negde falš vazduh pa mu sva ova štelovanja ne služe ničemu.
Trenutno meni manje bitna informacija a možda bude od korsiti, dok ne rešim gušenje, skuter po satu nikada na ravnom nije prešao 79. To je max sa mojih 95 Kg. I dosta mu treba da doglavi do tih 75+. Vidim po klipovima da bi 50cc serijala ipak trebalo da ide više.
Ubaciću kasnije fotke delova prenosa. Pošto se ne razumem njihovo vizualno stanje mi ne znači ništa, vi ćete možda zaključiti šta je u kakvom stanju.
Hvala u napred svima na strpljenju, odvojenom vremenu i pomoći.
#2
Posted 26 July 2020 - 21:06
Da li si u skorije vreme menjao filter (sundjer) vazduha ili bar otvorio airbox (filter kutiju) da proveris stanje?
Ako je sve ok,predji na problem sa auspuhom koji cangrlja,odvi ga dole sa brezona cilindra i malo olabavi sa nosaca na bloku.Kada to uradis,probaj da startujes agregat i provozas kratko,zanemari to da ce biti jako bucan.Ako u tom slucaju prima gas i nabija obrtaje,ne preostaje ti nista drugo do zamene auspuha.
Ako problem postoji i dalje,skini karburator,rasklopi ga i proveri velicinu (broj) glavne dizne...kada si vec kod karburatora,proveri stanje gumene prirubnice,ne bi smela da bude ispucala ni malo...
Srecno u potrazi.... pa javi sta si uradio
#3
Posted 26 July 2020 - 21:29
vlayco, on 26 July 2020 - 21:06, said:
Da li si u skorije vreme menjao filter (sundjer) vazduha ili bar otvorio airbox (filter kutiju) da proveris stanje?
Ako je sve ok,predji na problem sa auspuhom koji cangrlja,odvi ga dole sa brezona cilindra i malo olabavi sa nosaca na bloku.Kada to uradis,probaj da startujes agregat i provozas kratko,zanemari to da ce biti jako bucan.Ako u tom slucaju prima gas i nabija obrtaje,ne preostaje ti nista drugo do zamene auspuha.
Ako problem postoji i dalje,skini karburator,rasklopi ga i proveri velicinu (broj) glavne dizne...kada si vec kod karburatora,proveri stanje gumene prirubnice,ne bi smela da bude ispucala ni malo...
Srecno u potrazi.... pa javi sta si uradio
Bolje vas našao! Hvala na odgovoru
Fabrički je filter vazduha, kada je majstor menjao kaiš i rolnice oprao ga je i nakvasio pre montiranja. To sam i ja uradio ovih dana kada sam čeprkao po dekli Nemam fotku filtera, ali nije previše bio zaprljan jedino što je kutija iza malo masna, po površini samo.
To mi je i drugar preporučio, da skinem potpuno (ili odšrafim) auspuh pa da vidim kako će se tada ponašati. U prirodi negde, daleko od ljudi naravno
Karburator sam isto planirao da skinem, vidim šta je u kakvom stanju. Pretpostavimo da je dizna fabrička, ali treba se proveriti svakako. Čitajući ovde sam skapirao da bi bez limića čak i na skroz fabričkom skuteru trebalo da se stavi veća dizna tipa 60? I da je ona zadužena za poslednju četvrtinu ručice gasa. U kojoj bih rekao da se na mom skuteru ništa posebno ne dešava od kako se prebacim u 4/4.
Jel je prirubnica ono gumeno koleno što ide između karburatora i agregata? Kod mene je to ispucalo.
Kapiram da može biti više stvari i da se treba eliminisati jedno po jedno, ali značiće mi vaše iskustvo sa foruma sa sličnim problemima.
Nešto ne mogu da se snađem kako da ubacim fotke sada u post.
#4
Posted 26 July 2020 - 21:37
[url=https://ibb.co/jMQkBrH][img]https://i.ibb.co/6PT0VWN/IMG-20200720-172740.jpg[/img][/url] [url=https://ibb.co/qxnJWBp][img]https://i.ibb.co/6NZX1YF/IMG-20200720-172808.jpg[/img][/url]
#5
Posted 26 July 2020 - 21:44
Druga stvar koja se isto tako menja u servisnom intervalu je centralna opruga, to ti je onaj veliki feder ispod kvačila, kada se čelik vremenom umori, onda ona prebrzo pusti remen u startu i variomat ga prebaci u viši stepen (2 ili 3 brzina laički) pa je tu start već mrtav...
Agregat ima snage iznad 6000 obrtaja jer je taj fabrički auspuh polurezonantan , tj. ispod tih obrtaja ima i do 5 puta manje snage..
U brdo je jako važno da variomatski prenos bude utegnut, tj da centralna opruga bude u pravilnoj sprezi sa težinom rolnica i snagom agregata na nekim obrtajima.. ukoliko je taj balans loš imaš mučenje...
Zvono je poplavilo jer se materijal usijao par puta, a to je jer nisi uspeo da kreneš, pa je lamela strugala do usijanja, takva zvona se često deformišu i tresu pri većoj brzini kretanja, kada se inače i najviše obrću..
Dakle kada budeš skinuo centralnu, proveri da li se poluremenica lagano otvara i zatvara, ukoliko zapinje u prazno, onda rasklopi, očisti i podmaži sa grafitnom masti...Pročitaj ovu temu
https://svet-skutera...s-i-stelovanje/
#6
Posted 26 July 2020 - 22:09
Mario, on 26 July 2020 - 21:44, said:
Druga stvar koja se isto tako menja u servisnom intervalu je centralna opruga, to ti je onaj veliki feder ispod kvačila, kada se čelik vremenom umori, onda ona prebrzo pusti remen u startu i variomat ga prebaci u viši stepen (2 ili 3 brzina laički) pa je tu start već mrtav...
Agregat ima snage iznad 6000 obrtaja jer je taj fabrički auspuh polurezonantan , tj. ispod tih obrtaja ima i do 5 puta manje snage..
U brdo je jako važno da variomatski prenos bude utegnut, tj da centralna opruga bude u pravilnoj sprezi sa težinom rolnica i snagom agregata na nekim obrtajima.. ukoliko je taj balans loš imaš mučenje...
Zvono je poplavilo jer se materijal usijao par puta, a to je jer nisi uspeo da kreneš, pa je lamela strugala do usijanja, takva zvona se često deformišu i tresu pri većij brzini kretanja kada.se inače i najviše obrću..
Dakle kada budeš skinuo centralnu, proveri da li se poluremenica lagano otvara i zatvara, ukoliko zapinje u prazno, onda rasklopi, očisti i podmaži sa grafitnom masti...Pročitaj ovu temu
https://svet-skutera...s-i-stelovanje/
Ovaj Athenin je 18.5 x 9 x 814. A Piaggio po specifikaciji bi trebalo valjda da je 811. Kapiram da i Athena ne mora da je 814 iako to piše
To mi je jasno, skapirao sam kako funkcioniše ovaj prenos. E sada ja ne umem vizuelno da ustanovim da li je kaiš u "prvoj" brzini. Odnosno da li je napred upao do bolcne ili treba da se dodaju šajbnice i da li je pozadi u najvišem položaju ili bi kaiš trebalo još da se popne. U tom smislu sam posumnjao na centralnu oprugu, da je vremenom popustila pa pozadi kaiš u početnom položaju ili u radu padne ranije nego što bi trebalo pa kreće iz "druge/treće brzine".
Snimao sam video i gledao da li kaiš možda pozadi počne da propada pre nego što uhvati kvačilo i čini mi se da ipak krene da pada u isto vreme kad se i lamelice uhvate za zvono.
Hoće se prikazati ovde video ako ga okačim na YT i samo ubacim link u post?
Ovo za obrtaje i polurezonantnost objašnjava zašto ispod 6.000-7.000 obrtaja skuter odbija da se pomeri
Pročitao sam preporučenu temu, sudeći po slikama tamo možda bi kod mene kaiš pozadi mogao još ka vrhu polutki da ide.
#7
Posted 26 July 2020 - 23:31
Milann, on 26 July 2020 - 21:37, said:
[url=https://ibb.co/jMQkBrH][img]https://i.ibb.co/6PT0VWN/IMG-20200720-172740.jpg[/img][/url] [url=https://ibb.co/qxnJWBp][img]https://i.ibb.co/6NZX1YF/IMG-20200720-172808.jpg[/img][/url]
Sent from my SM-G930U using Tapatalk
#8
Posted 27 July 2020 - 04:44
#9
Posted 27 July 2020 - 08:54
IMG_20200720_172740.jpg 1.52MB 21 downloads
Položaj kaiša na variomatu i polutkama kod kvačila:
IMG_20200720_125452.jpg 1.08MB 14 downloads
IMG_20200720_125549.jpg 1.2MB 15 downloads
IMG_20200720_130605.jpg 1.47MB 15 downloads
IMG_20200720_142537.jpg 803.69K 18 downloads
Karburator vlaži, da li je zreo za reparaciju? Odnosno zamenu dihtunga, eventualno još nečeg potrošnog u njemu:
IMG_20200720_184829.jpg 1.29MB 19 downloads
IMG_20200720_172740.jpg 1.52MB 21 downloads
Attached Files
#10
Posted 27 July 2020 - 08:59
Variomat:
IMG_20200723_131551.jpg 1.15MB 15 downloads
IMG_20200723_131605.jpg 1.34MB 16 downloads
Lamelice:
IMG_20200723_131453.jpg 1.32MB 15 downloads
IMG_20200723_132426.jpg 1.41MB 15 downloads
Rolnice:
IMG_20200723_131720.jpg 1.4MB 14 downloads
IMG_20200723_131726.jpg 882.18K 14 downloads
IMG_20200723_131731.jpg 1003.21K 13 downloads
#11
Posted 27 July 2020 - 09:04
rade007, on 27 July 2020 - 04:44, said:
Hoću obavezno kada ga budem skidao.
Gde u Srbiji mogu da nađem delove za skuter? Tipa dizne, set za reparaciju karburatora, prirubnicu i ostalo?
Bilo bi idealno ako ima u Nišu, ali nebitno makar da poručim negde iz Srbije. Na par mesta na KP sam pitao za dizne i set za reparaciju oni nemaju ništa da Dellotro, Piaggio, samo za kineske skutere imaju delove
#12
Posted 27 July 2020 - 11:42
Snimiću i to kad se razvlači sa kretanjem.
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/3VVh-G-s9Jo" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
#13
Posted 27 July 2020 - 19:25
Ako je sve serijsko slijedece ces napraviti.
SERIJSKI REMEN PIAGGIO
rolice 19x15.5-6.1gr
Novi SERIJSKI centralni feder
Federi kvacila NOVI serijski ili najmeksi iz bilo kojeg aftermarket seta.
Dizna u karburatoru 64 ako je bez lima,iako bi ja stavio 58 i lim,jer mi se u praksi pokazalo da tako bolje radi i manje trosi.
Eto to ti je recept da bez puno muke poslozis skuter da ide kako bi trebao.
Sad tek vidim da si i slike neke ubacio,bilo bi ti pozeljno promijeniti crijevo od goriva,prirubnicu,filter zraka i oprati i predihtati to sve.Fali ti i selna na gumi airboxa koja je spojena sa karburatorom.
#14
Posted 27 July 2020 - 19:29
Sent from my SM-G930U using Tapatalk
#15
Posted 27 July 2020 - 19:31
rade007, on 27 July 2020 - 19:25, said:
Ako je sve serijsko slijedece ces napraviti.
SERIJSKI REMEN PIAGGIO
rolice 19x15.5-6.1gr
Novi SERIJSKI centralni feder
Federi kvacila NOVI serijski ili najmeksi iz bilo kojeg aftermarket seta.
Dizna u karburatoru 64 ako je bez lima,iako bi ja stavio 58 i lim,jer mi se u praksi pokazalo da tako bolje radi i manje trosi.
Eto to ti je recept da bez puno muke poslozis skuter da ide kako bi trebao.
Sad tek vidim da si i slike neke ubacio,bilo bi ti pozeljno promijeniti crijevo od goriva,prirubnicu,filter zraka i oprati i predihtati to sve.Fali ti i selna na gumi airboxa koja je spojena sa karburatorom.
Hvala lepo na konkretnom odgovoru!
Poručiću sve ovo pa se javljam kada namontiram i isprobam
Sent from my GM1910 using Tapatalk
#16
Posted 27 July 2020 - 19:34
vlayco, on 27 July 2020 - 19:29, said:
Sent from my SM-G930U using Tapatalk
Sent from my GM1910 using Tapatalk
#17
Posted 27 July 2020 - 19:40
Ja nisam iz Srbije,pa ne znam gdje sto kupiti,ali svakako gledaj da uzmes serijski centralni feder,nikad to sa bijelim ne bude kako spada jer je puno meksi u srednjem stadiju.
Postoji reparatur set za PHVA karburatore,nije velika lova u igri,oko 6e,pa mozes izmijenjati i sve gumice i dihtunge koji dodu u setu.
Sto se rolica tice svakako izbjegni rms,bgm i slicne kineze.Drzi se Malossi-a ili serijskih ako neces moci naci nista drugo.
Serijske au crne i imaju 6.4gr
#18
Posted 27 July 2020 - 20:35
rade007, on 27 July 2020 - 19:40, said:
Ja nisam iz Srbije,pa ne znam gdje sto kupiti,ali svakako gledaj da uzmes serijski centralni feder,nikad to sa bijelim ne bude kako spada jer je puno meksi u srednjem stadiju.
Postoji reparatur set za PHVA karburatore,nije velika lova u igri,oko 6e,pa mozes izmijenjati i sve gumice i dihtunge koji dodu u setu.
Sto se rolica tice svakako izbjegni rms,bgm i slicne kineze.Drzi se Malossi-a ili serijskih ako neces moci naci nista drugo.
Serijske au crne i imaju 6.4gr
To sam i mislio, za svaki slučaj i reparaciju karburatora da odradim.
Stavio sam u međuvremenu vezicu na crevu vazduha koje ulazi u karburator, dok ne uzmem šelnu.
Rolnice ću onda ili Malossi ili Piaggio šta bude lakše naći.
Sent from my GM1910 using Tapatalk
#19
Posted 27 July 2020 - 21:11
#20
Posted 27 July 2020 - 21:30
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users