Iščitao sam nekoliko tema ovde, nešto što nalikuje na moj problem je imao član Mitkov (ako sam dobro upamtio), takođe sa NRGom i koliko sam ispratio on ga je rešio prvom specijalom, novim klipom i auspuhom, a ostatak teme je samo štelovanje. Rekao bih da je kod mene drugačija situacija:
Naime moj NRG u 85% slučajeva neće da krene kako treba.
Sinoć sam u nekoj temi naišao na videe koji su članovi postavljali, jedan je valjda bio sa skroz fabričkim Runnerom ili NRGom, samo stavljen Multivar. Skuter se ispaljuje kao iz praćke i ide 90+ po satu.
Kod mene se u 85% slučajeva dešava da kad krećem dam gas, on počne da bruji, sporo puni obrtaje, i jedva se kreće skuter. Kao kornjača. Tipa pokrene se skuter na 4.000-4.500 obrtaja, ima neki duboki zvuk, bruji/huči i jedva se kreće. Osećam se veoma nebezbedno jer će me zgaziti nešto kada krećem sa raskrsnice ili ulazim u kružni tok. Razvlači se tako nekoliko sekundi, bruji, malo vibrira, sporo ubrzava, sporo diže obrtaje i kada prebaci nekih 6.000-6.500 obrtaja tek onda krene kako treba.
U preostalih 15% slučajeva se dešava da krene normalno. Samo nabije obrtaje na 7.000, odmah ima onaj reski zvuk 2T motora i povuče kako treba. Kad vidim da se zakuca kazaljka na 7.000 lakne mi jer znam da ću preživeti još jednu raskrsnicu.
Isti problem se dešava i u vožnji. Kada mu na nekoj uzbrdici padnu obrtaji ispod 6.000 ili 5.000 on se uguši i stane. Čim se malo zaravni i uspe da prebaci tih magičnih 6-6.500 obrtaja on počne da ubrzava i ide normalno.
Vidim i sam da agregat i prenos nisu nesposobni, ipak su ovo ozbiljniji skuteri i agregati. Na uzbrdici kojom često prolazim mi se uvek tako uguši u vožnji. Uzbrdica je kratka ali je uspon veliki. Na njoj nema šanse iz mesta da krene u tom kornjača modu. Samo bruji, huči i skuter neće ni da se pokrene.
Jednom mi se samo desilo da sam stao na toj uzbrdici, dao gas, napunio je obrtaje na 7.000, krenuo normalno i ubrzavao bez problema po uzbrdici. Znači kad se desi da radi on ide.
Nema pravila kada se ovo dešava. Kada mu se ne radi neće da se pokrene ni na ravnom ni na nizbrdici. Ne polazi kako treba ni kada je hladan, ni kada je zagrejan. Ne mogu nikakav obrazac da ustanovim.
Vozio sam ga bio kod majstora zbog ovog, a on je promrmljao da vuče falš vazduh, ostavio ga kod njega par dana da reši problem da me ne bi nešto zgazilo a kad ga je završio posle 2 dana rekao mi je samo da je očistio karburator i zamenio svećicu. Skuter je naravno nastavio da ima isti problem.
Evo šta sam primetio od falinki na motoru i nekih simptoma koje se nadam da će vam/nam pomoći da ustanovimo šta bi mogao biti uzrok gušenju:
- pre nekih 1.000 Km sam zamenio kaiš, stavljena Athena
- rolnice original Piaggio, kombinacija bi trebalo da je 3x6,4 i 3x6,1 gram
- nemam okrugli limić u karburatoru sa strane usisa
- kada sam skidao auspuh da ga ofarbam primetio sam da čangrlja nešto u njemu
Na skuteru bi trebalo da je sve fabrički sem što su poskidane (valjda sve) blokade.
Skidao sam kvačilo, lamelice su neravnomerno usijane, 2/3 površine je usijano, ostalo ne. Ne znam da li bi tako trebalo da bude ili da naležu u potpunosti.
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Ošmirglao zvono, lamelice i nije pomoglo. Lamelice imaju dosta mesa.
Zvono je na dva mesta promenilo boju, ima plavo/ljubičaste fleke na spoljnjoj strani.
Čitajuči forume, bez ikakvog iskustva oko popravljanja skutera palo mi je na pamet da bi možda mogao biti problem u karburatoru (smesi), falš vazduhu, ovome što zvecka u auspuhu, oprugicama kvačila...
Čitajući za oprugice skapirao da možda moje puste da kvačilo prerano krene da grebe zvono i to uguši motor pa neće dovoljno da se zavrti da krene normalno. Da bi možda sa jačim oprugicama kvačilo sačekalo da se motor zavrzi do 7.000 pa tek onda da uhvati i krene. Jer kad god mi se pogodi da kazaljka ode do 7.000 obrtaja onda ima normalan start. S druge strane opet sam skapirao da ne treba ni prejake oprugice da budu tako da mora da se hvata neka sredina.
Sumnjam da mi sauh ne radi jer kada je hladan obrtaji su niski, posle kada se zagreje se tek unormale. Da li postoji način da se proveri da li radi? Multimerom na žicama ili kako se već vadi sauh pa fizički da vidim da li se iglica uranja ili ne.
Pri tom šraf za štelovanje ler gasa radi nekako nasumično, tipa desi se promena u tom trenutku kada ga stežem ili otpuštam a posle nekog vremena u vožnji ler se opet ponaša nasumice, padaju obrtaji ili su visoki i tako u krug. Nema veze sa onim kako sam ga poslednji put ostavio. Mislim da sam trenutno došao do toga da je zašrafljen do kraja, opruga na šrafu sabijena skroz a nekad su mu obrtaji na leru 2.200, nekad 1.500 ili manje.
Takođe mi onaj šraf pored njega za štelovanje količine vazduha (smese) deluje kao da ne radi ništa. I on mi je skoro do kraja zašrafljen. Možda zbog toga što vuče negde falš vazduh pa mu sva ova štelovanja ne služe ničemu.
Trenutno meni manje bitna informacija a možda bude od korsiti, dok ne rešim gušenje, skuter po satu nikada na ravnom nije prešao 79. To je max sa mojih 95 Kg. I dosta mu treba da doglavi do tih 75+. Vidim po klipovima da bi 50cc serijala ipak trebalo da ide više.
Ubaciću kasnije fotke delova prenosa. Pošto se ne razumem njihovo vizualno stanje mi ne znači ništa, vi ćete možda zaključiti šta je u kakvom stanju.
Hvala u napred svima na strpljenju, odvojenom vremenu i pomoći.