Jump to content


Poznavanje materijala - Korisni saveti od starih majstora

provera

88 replies to this topic

#61 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 06 June 2013 - 00:11

jeste u pravu si, čovek misli kad spakuje da zna gde mu se šta nalazi, međutim posle 6 meseci, šanse nema da se pohvata šta je u kesici, ovako je mnogo preglednije i što je najvažnije na dohvat ruke je...

#62 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 17 July 2013 - 10:51

Na otvaranje ove teme me je inspirisalo to sto svi mi koji smo u svetu tuninga imamo neke aftermarket delove koje smo najcesce dobro platili , a pitanje je da li smo sve to bas morali kupiti...Tema je namenjena i mladjima koji bi nesto kupili od delova - da ne bacaju pare na neke mozda nepotrebne ...Naravno , u svemu ovome radi se o mom subjejtivnom misljenju na temelju nekog kakvog- takvog iskustva , a bilo je tu i promasaja i pogresaka...mnogo toga je i po onoj ` da mi je sadasnja pamet ` ...ko misli drugacije neka dopuni , ispravi...

Pocinjem od prvog dela - SVECICE...svi je moramo imati , DOBRA JE SVAKA ISPRAVNA , ODGOVARAJUCE TOPLOTNE VREDNOSTI ...kod mene je Bosna , ,posto sam bio nezadovoljan onim markiranim , koje su kratko trajale , a dva, tri puta su skuplje,,,

Sto se tice termogrupe , svako moze da uzme sta hoce , od markiranih zna sta moze da ocekuje i zna se koliko to kosta - to je prednost...od ovih drugih , najcesce Kineza , ne zna se , ali moje iskustvo je pozitivno , nisam imao problema ( osim mojom krivicom ) , a jeftino je ...

Ispravna SERIJSKA RADILICA ce korekno raditi posao u kombinaciji sa C- 3 lezajevima u svakom Base - Sport set - upu, mislim da nema potrebe davati pare na onu sa punim polutkama sa kojom se vrlo malo , neznatno dobija , a najvise na sigurnosti preko 10 K RPM i kao osnova za MID ili HIGH ...

Za auspuh nema puno sta da se kaze svako ce naci nesto za sebe , prema svom set -upu , onaj serijski bojler nema sta da trazi na tunovanoj masini ...

Ko ima karb od 16 mm, skoro da ne mora ( ako nece ) dalje da ulaze , sada postoje kopije markiranih karbova , cene su pristupacne,jedino bi savetovao da se prilikom kupovine izbegnu oni koji imaju poklopac sibera i poklopac plovka od plastike , to moze da pukne ( kao kod mene ) , bolji su oni sto imaju sve delove od aluminijuma ...sto se tice filtera u kutiji za vazduh- da li kupiti preskupi crveni filter od MALOSSIJA ...( nije to ni pitanje cene, nego , da li je potrebno , da li je toliko bolji od serijskog ) ...ja ga nisam uzeo , serijski radi odlicno ...GLJIVA ? Moze i ne mora , ima ih raznih, zasigurno povecava potrosnju i izaziva okretanje na ulici za vama u stilu ;)

Od struje standardni namotaji sasvim zadovoljavaju , moze i ne mora da se malo pomeri paljenje na ranije slicovanjem ploce ili nepotrebnim bacanjem para na kajlu ( efekat je isti ) a, sto se tice CDI-ja bice dobar svaki NELIMITIRANI ...limitirani nema sta da trazi u tunovanioj masini , kod mene je serijski koji je na nogama izvrteo skoro 11500 RPM bez ispucavanja , pa sto bi ga menjao ? Cak sta vise, zbog niske cene ( 7 evra ) uzeo sam jos jedan za rezervu ...BOBINA , ona narandzasta , RACING, 31000 V , naspram serijske od 15000 V, neka bas posebna razlika se ne vidi ...nije neophodna i serijska ako radi dobro zavrsice posao ...ja sam je uzeo samo zato sto je stara probila , razlika u ceni oko 2,5 puta...

Sto se tice prenosa , tu je nepogresivo uloziti pocevsi od boljeg variomata , pa do kaisa i zadnje remenice ...Svaki aftermarket variomat je bolji od serijskog , zasigurno obezbedjuje bolje perfomasnse, koji kilometar krajnje ,za remenje ne znam sta bi savetovao , nikad nisam imao KEVLARSKI pa ne znam da li je toliko bolji koliko je skuplji od standardnih koji nisu kevlarski,,,

U ZADNJU REMENICU vredi uloziti , linearni torq leci neke probleme prenosa , ici ce to i bez njega sa nelinearnim i po meni je to zadnje sto treba uzeti ...

Sada ima relativno jeftinih , a dobrih STELUJUCIH KVACILA , skoro sve firme ih proizvode , sa njima je olaksano podesavanje starta po svacijem ukusu , to nije lose imati, radice dugi niz godina

PRODUZENJE PRENOSA je nepogresivo , o tome smo skoro sve napisali , ali to je zadnje , kad se vec dodje do kraja ...

Sve ovo gore napisano vredi za serijalu i Base- sport klasu, a ko se upusta u nesto jace , morace da pristane i da ulozi u neke skuplje delove, ali ovo nije ni namenjeno njima , ovo je za pocetnike , a ovi iskusniji bi mogli da malo dopune i daju svoja iskustva ...

#63 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 17 July 2013 - 11:05

evo ja ću da se dodam u vezi tog malossi filtera što ide u fabričke airbox kutije...

radi se o propusnoj moći, a pri tome još zadovoljavajućem filtriranju.... znamo da je više vazduha u kombinaciji sa više goriva, rezultativno ka većoj snazi...

sad niko ne kaže da ti ne možeš da izrešetaš onu kutiju sa burgijom pa da dovedeš bolji protok na serijskom filter sunđeru, ali je ovo kulturnije rešenje... nije neka para..

#64 DRAGANCE

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • Mestobeograd
  • Vozimbaotian 50 RS limited edition

Posted 17 July 2013 - 11:07

obozavam da citam tvoje teme ;)

#65 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 17 July 2013 - 18:23

View PostALIEN SM, on 17 July 2013 - 10:51, said:

sto se tice filtera u kutiji za vazduh- da li kupiti preskupi crveni filter od MALOSSIJA ...( nije to ni pitanje cene, nego , da li je potrebno , da li je toliko bolji od serijskog ) ...ja ga nisam uzeo , serijski radi odlicno ...GLJIVA ? Moze i ne mora , ima ih raznih, zasigurno povecava potrosnju i izaziva okretanje na ulici za vama u stilu ;)
Sto se tice buke usisa, Mario ce najbolje da posvedoci koliko je glasan otvoren difuzor. :D
Filtera ima puna kapa, koji izabrati umesto airbox-a, izuzev jeftine zicane gljive (da bude sto protocniji)?
Posted ImagePosted ImagePosted Image
Posted ImagePosted ImagePosted Image
Posted ImagePosted ImagePosted Image

Edited by tuningfanatic, 17 July 2013 - 18:24.


#66 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 17 July 2013 - 22:02

ako mene pitaš najbolje po redosledu 4. 7. 8.
nisam ljubitelj žičanih gljiva---

#67 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 18 July 2013 - 01:04

Fanatic przi tomosa sa difuzorom, pa sva policija se na njega okomila, ,neverovatno kako se dere, al ok dobro i ide...

#68 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 18 July 2013 - 23:43

Dobra svjecica, protocni filter (redsponge ili slicno), aftermarket vario i auspuh(ako pricamo o 2t) su uvijek dobro dosli. Kvacilo, zvono, dulji prijenos tek kasnije. Kit, naravno ako se ima para najpozeljniji :) Takoder i odgovarajuci karburator. I na kraju kupis sve, pa jos uvijek nisi zadovoljan :D

#69 BaneX

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 141 posts
  • MestoZrenjanin
  • VozimKymco Super 9

Posted 20 July 2013 - 14:50

Svaka pohvala za text. Inace svi tvoji textovi su odlicni.

#70 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 July 2013 - 15:14

Hvala , BaneX, trudimo se za opste dobro ...

#71 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 August 2013 - 03:50

Evo ja sam jedan od onih koji je igrom slučaja kupio apriliju sr50r factory 2007g sa Piaggio LC mašinom sa ubrizgavanjem (purejet). Naravno da sam odmah zabo nos u mašinu da vidim šta tu ima i kako to radi. Prvo da kažem da sam pre aprilije imao Piaggio NRG sa karbom. Ako se uzme u obzir da su mašine aprilija i Piadjo NRG skoro identične (razlika je u tome što na bloku aprilije postoji air kompresor koji se pokreće preko excentra na radilici, znači i radilice nisu iste) a termo grupa je takodje skoro ista, cilindar i klip osim glave na kojoj se nalazi električna dizna za ubrizgavanje goriva i dizna za ubacivanje vazduha pod pritiskom, koji zajedno naprave smesu goriva i vazduha pogodnu za ubacivanje u kompresioni prostor u odredjenom momentu, kad klip zatvori sve kanale. Znači da ECU jedinica tačno zna kada to treba da uradi kako nebi prosipala smesu, kao što se desi sa karbom. Time je iskorišćenje goriva mnogo veće nego sa karbom, što rezultira većom snagom i manjom potrošnjom. U standardnom setapu ceo taj sistem radi više nego dobro, rekao bih neverovatno precizno i brzo. Pošto sam vozio oba sistema, mogu reći da PureJet daje tako dobar utisak u vožnji kakav se nemože ni naslutiti sa karbom. Prvo, pri startovanju motora se čuje pumpa goriva koja radi par sekundi, i kad prestane startuje se motor, koji zvuči tako lepo, precizno, ujednačeno kao da je 4T. Ali čim se i malo gasa doda odmah reaguje veoma žustro, bez oklevanja, gas bukvalno reaguje na svaki milimetar, a pri puštanju gasa na ler mašina bukvalno kao da zamre, što je rezultat prestanka ubrizgavanja sve dok obrtaji ne padnu na ler, tj 2000o/min. kada ECU ponovo počne da ubrizgava smesu. Naravno da se i tu uštedi nešto goriva jer karb nikad ne zaustavi potpuno dotok smese, pa samim tim to što je prošlo bespotrebno je čist gubitak, da ne spominjem kako mašina bukvalno koči pri puštanju gasa (na PJ) a sa karbom tek usporava lagano. Time se dobija još jedna ušteda, trajanje kočnica. Svi znamo da je lakše budžati sa karbom jer neznamo kako budžati ubrizgavanje (još uvek), mada sigurno ima zaludjenika koji su se i u to upustili. Znamo da za više snage treba više smese, ali kako da ubedimo PJ sistem da to uradi. Pošto ECU uzima sve potrebne parametre sa senzora da bi znao šta kad treba da uradi, prvo mi je palo na pamet da slažem ECU u vezi temperature motora, jer kad je hladan, ECU na osnovu podatka sa senzora temperature dodaje više goriva, dok se motor ne ugrije na radnu temperaturu. Pored toga treba pogoditi i količinu vazduha kako bi smesa bila pravilnog odnosa, što uopšte nije jednostavno, ali se može experimentisati. Pošto već postoje ECU za tuning, bilo bi dobro kad bi se samo oni mogli nabaviti bez ostatka kit-a, a termogrupu može svako da radi po svom ukusu ili mogućnostima. Kakva god da je termogrupa, sigurno bi bolje radila sa tjuning ECU-om, čak i u serijali od 49ccm. Znači, trebalo bi se pozabaviti traženjem tjuning ECU-a, kao što bismo stavili veći karb. Mislim da će i kinezi uskoro "provaliti" tehnologiju ubrizgavanja, jer će prosto biti primorani, zbog sve strožijih eko standarda. Nisam napomenuo da i nakon podešavanja uljne pumpe na maximum i dalje ne postoji teorija da se vidi dim iz auspuha, koliko god da je hladno. Čak sam probao i sa dodavanjem male količine 2T ulja direktno u rezervoar, ali dima nema pa nema. Nigde ništa nije masno niti slinavo, auspuh suv i čist, neverovatno kako je savršeno sagorevanje. U bližoj budućnosti, karburator će nestati sa lica zemlje, to je sigurno, e sad treba dočekati spremno novu eru 2T mašina sa ubrizgavanjem, umesto što mnogi pljuju po tome iako nikad nisu ni vozili a kamoli imali takav skuter. Ja sam svojim prezadovoljan i nebih ga menjao za isti sa karbom nikad.

Edited by goggyso, 07 August 2013 - 04:03.


#72 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 07 August 2013 - 09:21

Svaka cast na opisu rada ubrizgavanja...ima logike sve sto kazes...elektronika ce definitivno preuzeti sve , samo cekamo Kineze...

#73 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 07 August 2013 - 15:58

View Postperlx*, on 01 September 2011 - 22:41, said:

Di Tech i direct injection :D

Pure Jet (Piaggio) i Di Tech (Suzuki Morini) su trenutno jedini serijski 2t agregati sa ubrizgavanjem.
Razlika u kompu koji dolazi sa kitom je u mapama paljenja.

Постоје и друге 2т машине. Углавном се користе за моторен санке.
Најпознатија (и вероватно најбоља тренутно) је Rotax 600etac машина. Директно убризгавање горива, паметно убризгавање уља (право у лежајеве, и кроз дизне са горивом, смањено дозирање на леру), вентил на издуву (RC вентил) и можда још неке технологије.
Производи 120 коњских снага на 8000 обртаја.
Постоје и резонантни ауспуси, а и турбо пуњачи (200-300ks ).

#74 perlx*

    CCEB

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,294 posts

Posted 07 August 2013 - 18:47

Bravo. Samo je post napisan uzimajuci u obzir da se radi o 2t skuter agregatima.
Druga prevozna sredstva - druga prica.

#75 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 08 August 2013 - 10:00

Direct injection sistem se jako razlikuje od običnih injection sustava, koji se mogu danas naći na svim suvremenim 4t masinama, od skutera (čak ih ima i od 50 ccm ako se ne varam) preko motora, do auta itd.
Direct injection (DI), je direktno ubrizgavanje,kao što i sama riječ kaže,te je problem kod nje što se injector nalazi na glavi, u kompresionom prostoru, a sami znamo kakve su temperature i pritisci tako veliki.
Stoga dizna mora biti veoma kvalitetna te samim tim i skupa.
A kod običnih i.e. mašina,znamo da se injector nalazi na usisnoj grani, ilitiga prirubnici.
Rad DI sustava je kolega objasnio većinu.
Da nadodam, kod njega je mapa ubrizgavanja fiksna, znači npr. na litru benzina ide recimo 13 l zraka(nije točan podatak,već samo primjer).
Uljnu pumpu također regulira ECU u osnovi s okretajima i ubrizgavanjem benzina.
Kad se pusti gas, dotok goriva prestaje,te nema zapaljenja smjese,što se može i čuti u samoj vožnji,a iskorištenje smjese je gotovo 100%.
Jedini podatak osim TPS-a(klapne gasa), ECU uzima još i sa senzora temperature,jer dok je mašina hladna,mora davati bogatiju smjesu,znači efekt čoka kao kod karba.
Paljenje nije fiksno,već se pomiče za nekih 3 stupnja na oko 7500 okretaja.

Što se tiče tuninga, recimo malossi kit stoji nekih 280€, jest poskup, ali treba uračunati skuplju izradu glave zbog utora za plavi injector, te za nosač injectora.
I naravno ECU koji u slobodnoj prodaji košta 150€, te ga se može naći pod spare parts na centrima.
Kod nas se polovni kreću po 50-tak €.
Polinijev kit je recimo jeftiniji,ali dugoročno neisplativiji zbog limenog dihtunga glave koji je vrlo skup, i mora se mjenjati svaki put kod skidanja glave,dok sa gumicama to nije slučaj.
S Polini kitom se ne dobije ECU,već čašica koja zamjenjuje serijsku,koja se nalazi ispod regulatora pritiska goriva,te se njom štela pritisak ubrizgavanja.
U detalje nebih jer nisam osobno isprobao tu varijantu,ali mogao bih,jer čašica je vrlo povoljna,nekih 15€, alo uz korištenje malossi ECU-a, i Polini čašice mislim da neće biti moguće voziti na airboxu, a pošto mi je skuter gradska vozilica, gljiva ne dolazi u obzir zbog buke.

Na malossi kitu vozim cca 4500 km, što se tiče stelanja smjese,mačji kašalj.
Stavljena protocnija spuzva i maknuto crijevo unutar airboxa.
Nema polijavanja benzinom, skidanja svetaca s neba i sličnih zadovoljstva kao kod stelanja karba.
Prošli tjedan sam mjenjao radilicu, termogrupa je u odličnom stanju, ni jedna naznaka ljepljenja klipa, potrosenost karika minimalna.

Mana DI je kompresor, a mnogi mehaničari toga nisu ni svjesni.
Kompresor se nalazi u bloku koji je pun ulja, a kada se ulje i vlaga pomjesaju dobiva se emulzija koja se potom ubrizgava u cilindar, te skuter radi nemirno,trokira i crkavaju svjecice.
Stoga je potrebno barem jednom mjesečno izdvojiti 5 min i počistiti čašicu od injectora od emulzije.

Zadovoljan sam vozač ditecha već 20 000 km u 2,5 g, te uz pravilno održavanje,trajati će više nego bilo koji skuter s karbom :)

#76 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 08 August 2013 - 12:35

@grale, da nisi permutovao, na 13l zraka ubrizga 1l goriva

#77 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 08 August 2013 - 15:19

View PostMario, on 08 August 2013 - 12:35, said:

@grale, da nisi permutovao, na 13l zraka ubrizga 1l goriva
:)
Imaš pravo, desi se to dok ne popiješ do kraja prvu jutarnju kavu :)
Ispravit ću grešku u prijašnjem postu.

Kod suvremenih vozila je recimo taj idealni omjer 14,7:1, ali dosta ih ima i siromašniju smjesu, što kod 4t nije tolki problem kao kod 2t.
Kod DI možda nije tih 13:1 kako sam ja naveo, ali je sigurno malo bogatija od idealnog, iz razloga što je mapa fiksna, pa nije ista smjesa po ljeti i po zimi.
Da postoje senzori na usisu koji mjere količinu zraka, bila bi još idealnija smjesa, te bi bez problema mogao recimo zakačit gore gljivu i vozit tako bez bojazni da će zacvikat :)

Edit:
Zbog čega nemogu editirati prošli post ?
.

Edited by Grale, 08 August 2013 - 15:24.


#78 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 08 August 2013 - 23:27

ima neko vreme do kojeg može da se edituje.. nebitno jasno je sve....

#79 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 August 2013 - 01:14

Kao što je u auto industriji karburator apsolutno prevazidjen i niko ga više ne koristi, tako će i u svetu dvotočkaša vrlo uskoro ubrizgavanje biti jedina opcija. Hteli to ili ne, svi skeptici neće imati izbora, ali navići će se već. A dotle to više neće ni biti tabu tema za veliku većinu skuteraša vičnih tjunovanju, i sigurno će biti dostupno puno toga za tjunovanje, a kad kinezi počnu sa štancanjem, i cene će pasti.

Grale, imaš li neke fotke tog kita koji si ugradio i te čašice, da se zna šta se treba tražiti ako se želi tjunovati IE mašina?

Edited by goggyso, 10 August 2013 - 01:24.


#80 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 10 August 2013 - 18:44

Ima moj projekt na MS-u, pa baci oko.
Ja nemam polini čašicu,već samo malossi ECU gore.
Iako mi je palo na pamet upakirat onaj BGM airbox ako bih stavljao još i polini čašicu,buka bi bila nešto veća ali ne toliko kao sa gljivom.
Samo trebam nagovorit kolegu da mi ga da par dana na probu.

Evo ti link teme pa baci oko, ako se ne smiju linkovi sa drugih foruma kaciti,unaprijed se ispričavam,pa neka modovi izbrisu ako je potrebno
www.mojskuter.com/forum/index.php/topic,74278.0.html





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users