

Poznavanje materijala - Korisni saveti od starih majstora
#61
Posted 06 June 2013 - 00:11
#62
Posted 17 July 2013 - 10:51
Pocinjem od prvog dela - SVECICE...svi je moramo imati , DOBRA JE SVAKA ISPRAVNA , ODGOVARAJUCE TOPLOTNE VREDNOSTI ...kod mene je Bosna , ,posto sam bio nezadovoljan onim markiranim , koje su kratko trajale , a dva, tri puta su skuplje,,,
Sto se tice termogrupe , svako moze da uzme sta hoce , od markiranih zna sta moze da ocekuje i zna se koliko to kosta - to je prednost...od ovih drugih , najcesce Kineza , ne zna se , ali moje iskustvo je pozitivno , nisam imao problema ( osim mojom krivicom ) , a jeftino je ...
Ispravna SERIJSKA RADILICA ce korekno raditi posao u kombinaciji sa C- 3 lezajevima u svakom Base - Sport set - upu, mislim da nema potrebe davati pare na onu sa punim polutkama sa kojom se vrlo malo , neznatno dobija , a najvise na sigurnosti preko 10 K RPM i kao osnova za MID ili HIGH ...
Za auspuh nema puno sta da se kaze svako ce naci nesto za sebe , prema svom set -upu , onaj serijski bojler nema sta da trazi na tunovanoj masini ...
Ko ima karb od 16 mm, skoro da ne mora ( ako nece ) dalje da ulaze , sada postoje kopije markiranih karbova , cene su pristupacne,jedino bi savetovao da se prilikom kupovine izbegnu oni koji imaju poklopac sibera i poklopac plovka od plastike , to moze da pukne ( kao kod mene ) , bolji su oni sto imaju sve delove od aluminijuma ...sto se tice filtera u kutiji za vazduh- da li kupiti preskupi crveni filter od MALOSSIJA ...( nije to ni pitanje cene, nego , da li je potrebno , da li je toliko bolji od serijskog ) ...ja ga nisam uzeo , serijski radi odlicno ...GLJIVA ? Moze i ne mora , ima ih raznih, zasigurno povecava potrosnju i izaziva okretanje na ulici za vama u stilu

Od struje standardni namotaji sasvim zadovoljavaju , moze i ne mora da se malo pomeri paljenje na ranije slicovanjem ploce ili nepotrebnim bacanjem para na kajlu ( efekat je isti ) a, sto se tice CDI-ja bice dobar svaki NELIMITIRANI ...limitirani nema sta da trazi u tunovanioj masini , kod mene je serijski koji je na nogama izvrteo skoro 11500 RPM bez ispucavanja , pa sto bi ga menjao ? Cak sta vise, zbog niske cene ( 7 evra ) uzeo sam jos jedan za rezervu ...BOBINA , ona narandzasta , RACING, 31000 V , naspram serijske od 15000 V, neka bas posebna razlika se ne vidi ...nije neophodna i serijska ako radi dobro zavrsice posao ...ja sam je uzeo samo zato sto je stara probila , razlika u ceni oko 2,5 puta...
Sto se tice prenosa , tu je nepogresivo uloziti pocevsi od boljeg variomata , pa do kaisa i zadnje remenice ...Svaki aftermarket variomat je bolji od serijskog , zasigurno obezbedjuje bolje perfomasnse, koji kilometar krajnje ,za remenje ne znam sta bi savetovao , nikad nisam imao KEVLARSKI pa ne znam da li je toliko bolji koliko je skuplji od standardnih koji nisu kevlarski,,,
U ZADNJU REMENICU vredi uloziti , linearni torq leci neke probleme prenosa , ici ce to i bez njega sa nelinearnim i po meni je to zadnje sto treba uzeti ...
Sada ima relativno jeftinih , a dobrih STELUJUCIH KVACILA , skoro sve firme ih proizvode , sa njima je olaksano podesavanje starta po svacijem ukusu , to nije lose imati, radice dugi niz godina
PRODUZENJE PRENOSA je nepogresivo , o tome smo skoro sve napisali , ali to je zadnje , kad se vec dodje do kraja ...
Sve ovo gore napisano vredi za serijalu i Base- sport klasu, a ko se upusta u nesto jace , morace da pristane i da ulozi u neke skuplje delove, ali ovo nije ni namenjeno njima , ovo je za pocetnike , a ovi iskusniji bi mogli da malo dopune i daju svoja iskustva ...
#63
Posted 17 July 2013 - 11:05
radi se o propusnoj moći, a pri tome još zadovoljavajućem filtriranju.... znamo da je više vazduha u kombinaciji sa više goriva, rezultativno ka većoj snazi...
sad niko ne kaže da ti ne možeš da izrešetaš onu kutiju sa burgijom pa da dovedeš bolji protok na serijskom filter sunđeru, ali je ovo kulturnije rešenje... nije neka para..
#64
Posted 17 July 2013 - 11:07

#65
Posted 17 July 2013 - 18:23
ALIEN SM, on 17 July 2013 - 10:51, said:


Filtera ima puna kapa, koji izabrati umesto airbox-a, izuzev jeftine zicane gljive (da bude sto protocniji)?









Edited by tuningfanatic, 17 July 2013 - 18:24.
#66
Posted 17 July 2013 - 22:02
nisam ljubitelj žičanih gljiva---
#67
Posted 18 July 2013 - 01:04
#68
Posted 18 July 2013 - 23:43


#69
Posted 20 July 2013 - 14:50
#70
Posted 21 July 2013 - 15:14
#71
Posted 07 August 2013 - 03:50
Edited by goggyso, 07 August 2013 - 04:03.
#72
Posted 07 August 2013 - 09:21
#73
Posted 07 August 2013 - 15:58
perlx*, on 01 September 2011 - 22:41, said:

Pure Jet (Piaggio) i Di Tech (Suzuki Morini) su trenutno jedini serijski 2t agregati sa ubrizgavanjem.
Razlika u kompu koji dolazi sa kitom je u mapama paljenja.
Постоје и друге 2т машине. Углавном се користе за моторен санке.
Најпознатија (и вероватно најбоља тренутно) је Rotax 600etac машина. Директно убризгавање горива, паметно убризгавање уља (право у лежајеве, и кроз дизне са горивом, смањено дозирање на леру), вентил на издуву (RC вентил) и можда још неке технологије.
Производи 120 коњских снага на 8000 обртаја.
Постоје и резонантни ауспуси, а и турбо пуњачи (200-300ks ).
#74
Posted 07 August 2013 - 18:47
Druga prevozna sredstva - druga prica.
#75
Posted 08 August 2013 - 10:00
Direct injection (DI), je direktno ubrizgavanje,kao što i sama riječ kaže,te je problem kod nje što se injector nalazi na glavi, u kompresionom prostoru, a sami znamo kakve su temperature i pritisci tako veliki.
Stoga dizna mora biti veoma kvalitetna te samim tim i skupa.
A kod običnih i.e. mašina,znamo da se injector nalazi na usisnoj grani, ilitiga prirubnici.
Rad DI sustava je kolega objasnio većinu.
Da nadodam, kod njega je mapa ubrizgavanja fiksna, znači npr. na litru benzina ide recimo 13 l zraka(nije točan podatak,već samo primjer).
Uljnu pumpu također regulira ECU u osnovi s okretajima i ubrizgavanjem benzina.
Kad se pusti gas, dotok goriva prestaje,te nema zapaljenja smjese,što se može i čuti u samoj vožnji,a iskorištenje smjese je gotovo 100%.
Jedini podatak osim TPS-a(klapne gasa), ECU uzima još i sa senzora temperature,jer dok je mašina hladna,mora davati bogatiju smjesu,znači efekt čoka kao kod karba.
Paljenje nije fiksno,već se pomiče za nekih 3 stupnja na oko 7500 okretaja.
Što se tiče tuninga, recimo malossi kit stoji nekih 280€, jest poskup, ali treba uračunati skuplju izradu glave zbog utora za plavi injector, te za nosač injectora.
I naravno ECU koji u slobodnoj prodaji košta 150€, te ga se može naći pod spare parts na centrima.
Kod nas se polovni kreću po 50-tak €.
Polinijev kit je recimo jeftiniji,ali dugoročno neisplativiji zbog limenog dihtunga glave koji je vrlo skup, i mora se mjenjati svaki put kod skidanja glave,dok sa gumicama to nije slučaj.
S Polini kitom se ne dobije ECU,već čašica koja zamjenjuje serijsku,koja se nalazi ispod regulatora pritiska goriva,te se njom štela pritisak ubrizgavanja.
U detalje nebih jer nisam osobno isprobao tu varijantu,ali mogao bih,jer čašica je vrlo povoljna,nekih 15€, alo uz korištenje malossi ECU-a, i Polini čašice mislim da neće biti moguće voziti na airboxu, a pošto mi je skuter gradska vozilica, gljiva ne dolazi u obzir zbog buke.
Na malossi kitu vozim cca 4500 km, što se tiče stelanja smjese,mačji kašalj.
Stavljena protocnija spuzva i maknuto crijevo unutar airboxa.
Nema polijavanja benzinom, skidanja svetaca s neba i sličnih zadovoljstva kao kod stelanja karba.
Prošli tjedan sam mjenjao radilicu, termogrupa je u odličnom stanju, ni jedna naznaka ljepljenja klipa, potrosenost karika minimalna.
Mana DI je kompresor, a mnogi mehaničari toga nisu ni svjesni.
Kompresor se nalazi u bloku koji je pun ulja, a kada se ulje i vlaga pomjesaju dobiva se emulzija koja se potom ubrizgava u cilindar, te skuter radi nemirno,trokira i crkavaju svjecice.
Stoga je potrebno barem jednom mjesečno izdvojiti 5 min i počistiti čašicu od injectora od emulzije.
Zadovoljan sam vozač ditecha već 20 000 km u 2,5 g, te uz pravilno održavanje,trajati će više nego bilo koji skuter s karbom

#76
Posted 08 August 2013 - 12:35
#77
Posted 08 August 2013 - 15:19
Mario, on 08 August 2013 - 12:35, said:

Imaš pravo, desi se to dok ne popiješ do kraja prvu jutarnju kavu

Ispravit ću grešku u prijašnjem postu.
Kod suvremenih vozila je recimo taj idealni omjer 14,7:1, ali dosta ih ima i siromašniju smjesu, što kod 4t nije tolki problem kao kod 2t.
Kod DI možda nije tih 13:1 kako sam ja naveo, ali je sigurno malo bogatija od idealnog, iz razloga što je mapa fiksna, pa nije ista smjesa po ljeti i po zimi.
Da postoje senzori na usisu koji mjere količinu zraka, bila bi još idealnija smjesa, te bi bez problema mogao recimo zakačit gore gljivu i vozit tako bez bojazni da će zacvikat

Edit:
Zbog čega nemogu editirati prošli post ?
.
Edited by Grale, 08 August 2013 - 15:24.
#78
Posted 08 August 2013 - 23:27
#79
Posted 10 August 2013 - 01:14
Grale, imaš li neke fotke tog kita koji si ugradio i te čašice, da se zna šta se treba tražiti ako se želi tjunovati IE mašina?
Edited by goggyso, 10 August 2013 - 01:24.
#80
Posted 10 August 2013 - 18:44
Ja nemam polini čašicu,već samo malossi ECU gore.
Iako mi je palo na pamet upakirat onaj BGM airbox ako bih stavljao još i polini čašicu,buka bi bila nešto veća ali ne toliko kao sa gljivom.
Samo trebam nagovorit kolegu da mi ga da par dana na probu.
Evo ti link teme pa baci oko, ako se ne smiju linkovi sa drugih foruma kaciti,unaprijed se ispričavam,pa neka modovi izbrisu ako je potrebno
www.mojskuter.com/forum/index.php/topic,74278.0.html
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users