Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#41 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 May 2011 - 08:36

mmm da...

dakle moja ideja je da vidim šta može od e-90 da se dobije, a ne da se vozam sa upicanjenim motorom, to naravno ne znači da felne, ram, kočnice itd neće biti full ispravne, ali da li ću niklovati sve te sitnice ili ne, ne znam, a te žmigavce i prekidače to garant ništa neće biti montirano.. najbitnije mi je da mašina bude full ispravna i ciklistika ok, ostalo je već matematika...

#42 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 04 May 2011 - 19:22

He ,he , dobar je Mario, nisam ni mislio da ce biti serijala...bice zanimljivo videti sta se moze uraditi sa Devom, mogucnosti su velike
Za nostalgiju sta reci?Opet sam se razboleo...A, projekat cemo pratiti ne sumnjam u Maria, bice zanimljivo... http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1jee1.gif

#43 pallermo

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 83 posts
  • MestoMade in Belgrade

Posted 04 June 2011 - 00:30

Covece pa ovo je ludilo http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/smile.png jedva cekam da vidim kraj a i naravno ceo progres istog :) samo cu reci - Svaka cast!!!

#44 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 June 2011 - 12:00

Eee da se oglasim, sklopio sam mašinu, jer mi je već smetala u radionici, a i nema smisla, stigo cilindar pa se gledamo...

rešio sam da se sada ne bavim ničime nema vremena ni koncentracije dovoljno, poslova preko glave, sezona je... e-90 ide u razradu ovako stock, u startu mi se nije svidela ona bronzana čaura koju sam prošli put razvrtavao nekim kršem, te klizi po sredini na svega 4mm, sledi nova čaura sa novim razvrtačem, kupljenim na bljuvljaku tnx black, da se uradi, kad bude prilike ili nova radilica sa igličastim u gornjoj pesnici to bi me baš obradovalo...

motor je sklopljen, i sa prethodno podešenim karburatorom upaljen, radio je 2x 20min na leru i 2x 20min sa laganim dodavanjem gasa.... i još 20min lagane vožnje po dvorištu...

narednih dana ide novo gorivo i Ipone Scoot City polusintetika 3%, i lagana vožnja ture po 17km u jednom pravcu... za dva tri dana sam upucao oko 150km vožnje.. Prve vožnje sam išao na rasterećeni stadijum 3 brzina, 1/3 gasa, neki srednji obrtaji oko 5000-6000, kasnije kako su kilometri ulazili bez problema smo ulazili u 4 pa na kraju i u 5 brzinu prenosa.. gledao sam da ne preterujem sa gasom, ako je bilo nešto vetra u lice, spuštao sam se natrag u 4 itd...

utisci su odlični, mogu reći da je ogromna razlika u radu motora hladnog i toplog stadijuma, koju mogu pripisati i malo debljem podešavanju karburatora... ,,.. posle svake ture 34km se osetilo značajno poboljšanje na snazi motora, jednostavno u početku nije bilo šanse voziti 4 om brzinom, a u poslednjim etapama je u 5-oj već ubzavao iz zajebancije... novina je da mi klizi kvačilo, eto pojavila se još jedna slaba tačka, koja je predpostavljam od vremena došla na red, ima sada dosta više snage pa je baš evidentno u 3-oj i 4 brzini...

proverio sam paljenje, trenutno mi je na 1,85 pre GMT što je 20,3 stepena, i za sada ga tu ostavljam, inače na motoru je platinsko dugme, 12V 80W magnet i eksterna bobina.. deluje sve novo... takvog sam ga kupio...

još jedan zaključak je da je auspuh od T15 na ovom motoru sa stock cilindrom slabo upotrebiv, pa će mi on letiti dole prvom prilikom, a i ko zna koji je sadržaj u njemu, to me sve još čeka...ovaj karburator Bing 23 je isto malo već za penziju i nisam nešto zadovljan radom, ima još da se šteluje, za neki ozbiljniji tuning neće da pije vodu...

i tako, to je to, mašina se kotrlja, točkovi su mi banane, kočnice fukncionišu... kad bude vremena radiće se dalje, do tada se samo voziii...

evo jedna slika blizu Rumunske granice do te tačke se vozim, to je kod mosta "devet grla"

Posted Image

#45 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 11 August 2011 - 11:51

evo malo da i ovde obnovim temu, ... nikako nisam bio zadovoljan sa tim Bing 23 karburatorom, i pošto je nov cilindar na motoru već realno razrađen reših da najzad montiram jedan novi YSN 19, kopija Dellorto PHBG 19-ke one city verzije sa kosinom klipića od 30 stepeni. poslužio sam se armiranim gumenim crevom za neke hidraulične sisteme, a saug sam rešio sa jednom stage6 sajlom relativno fino pored leve ručice kvačila na dohvat ruke.. Ovde mi se sa ovim filterom našla upotrebljiva glavna dizna mislim 82... igla se u javlja ok u dve-tri pozicije naravno sa drugim brojevima glavne dizne, ali mislim da sam pogodio njen odnos sa glavnom diznom i odnosom vazduha i pilotkom, tako da mi na svim otklonima ručice mašina fino povuče.. Najzad motor može da se vozi sa 2-3mm otklona ručice, kako ljudi kažu lagano, i da i u većim stepenima prenosa, može da se zaukava polako bez neke nervoze i prebacivanja u niži stepen prenosa... Motor se pali samo sa saugom i potrebno ga je držati 10-ak sekundi u ovim letnjim danima, eto još jednog znaka da je to ono što sam želeo.. Rećiću da je možda nešto manje snage sa ovim 19 karburatorom, mogao sam staviti i 21 da sam ga imao kod kuće, ali se krajnja od nekih 80Kmh po GPS-u nije menjala, tako da po tom pitanju nemam nikakvih gubitaka.. 5 brzinu zaukava onako lagano, obzirom da mi je auspuh još uvek loš, i da nije originalni ne očekujem neku posebnu snagu na nižim obrtajima...


Posted ImagePosted Image



dalje sam spustio malo prednje viljuške jer mi je smetalo kako je izdignuta prednjica, moguće da su ovi kineski zadnji amortizeri nešto mekši i da se više spuštaju i pored toga što sam ih najviše nategao, pa da otuda imam perdnjicu višlju, ne znam originalne amortizere nisam imao prilike da probam..

Posted ImagePosted Image



ovako sada izgleda odnos prednjica zadnjica, i ovoliko mi se spuštaju prednje viljuške, ovde mi sledi izmena semeringa i ulja, kao i jedno detaljno pranje i čišćenje

Posted ImagePosted Image


i pošto sa ovim namotajima imam dosta problema, jer proizvedu višlji napon za svetlo pa stalno pregoru sijalice, imam regulator napona u motoru samo ga moram ispitati i povezati kako dolikuje, rešio sam problem kantal otpornom žicom, pa sledi i to u nekoj sledećoj prilici... za sada sve radi kako valja nervira me što počinjem da čujem onu bronzanu čauru u gornjoj pesnici, i moram rasklopiti mašinu da pregledam sve kako stoji, a to će verovatno sačekati zimu...

Posted Image

#46 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 11 August 2011 - 13:28

napravio si lepa rešenja...spoj modernog i dobrog-starog... http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/0zbunjen.gif

YSN ipak radi kako treba...samo mu treba naći dobar cilindar :D Ovo rešenje za saug si kulturno uradio, sviđa mi se...
Prednju felnu pod hitno ošmirglaj...greota je jedan famozni e90 voziti u poluzarđalom stanju...a malo ti treba da opet sija u punom sjaju!!!

Prednji deo sada lepo izgleda, sa upuštenim vilama...nekako više sporcki.. :)

#47 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 11 August 2011 - 13:35

u pravu si, danas ima da dobije antirosta za promenu, neverovatno kako brzo crveni....

#48 SciFratello

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 posts
  • MestoBeograd
  • VozimCPI Hussar, CPI SM 50

Posted 11 August 2011 - 23:12

Mi lajk veri mač! http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/0zbunjen.gif
Samo napred! Vredi ova legendarna mašina truda.

#49 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 01 December 2013 - 17:43

hajde i ovu da podignem da ne misle ljudi kako je i ovo jedan propao projekat...

posla u radionici je previše, skuteri su poneli sve moje slobodno vreme pored posla kojim se bavim profesionalno.. žao mi je što moram da kažem da su moji motori uvek nekako na poslednjem mestu, ali eto utešno je da je sve završeno i da dolazi duga zima, te da su tomosi sada na redu...

Posted Image

#50 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 December 2013 - 17:56

Sta ucini covece? Bacio si me u bedak, sad mi dodje da zaplacem. Otkad nisam video taj dragulj cvaje. Ja mog nikad prezalio. Doduse, moj Tomos je bio smrtna kombinacija, APN4 ram, ferarri crven...sve ostalo je bila DEVA. Bukvalno, od vila, tockova, far, satovi, domino rucke, naravno mashina, ali sa Dellorto 21PHB ako se ne varam, davno bilo, i konacno auspuh original od Tomos Cross junior, onaj u obliku munje. Kad bi se neko drznuo da trazi krug, morao je dati garanciju da ce platiti stetu ukoliko padne na ledja odma na startu...ili da krene iz druge. Kakva je to luda srcana mashina, iako po analizi mozda ne deluje, u stvarnosti je bila generator adrenalina.
Ne da ti zavidim, nego sad bi seo u auto i dosao da je vidim uzivo. (da nije daleko).
Praticu temu sa velikom paznjom.

Edited by goggyso, 01 December 2013 - 18:00.


#51 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 01 December 2013 - 18:00

poskidao sam sve periferije koje su mogle normalno da siđu dok je još motor na karoseriji

Posted Image Posted Image

aaa , gde mi je mali ležaj u koji se ubacuje piramida sa zupčanicima, da li je moguće da je ovo majstor pre mene zaboravio,.. kako je ovo radilo ? odvozio sam jedno 300-400km ...

Posted Image Posted Image

cilindar deluje besprekorno, tek ispoliran... moram ga premeriti, kasnije..

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

klip je odličan, ovo je Meteor tip A prema kojem su radili cilindar

Posted Image Posted Image

i evo imam šta da vidim, jedna kajla nosač opruge na poluzi menjača je ispala iz ležišta, na sreću nikakve posebne štete nije bilo

Posted Image

radilicu je neko pakovao, vidi se i kajla umesto štifta za magnet.. hoda na donjem ležaju klipnjače nema, deluje perfektno, mada ne bi bilo loše da je proverim koliko je dobro centrirana...

Posted Image

ostalo deluje ok, osim što nemam ležaj ovde za piramidu... kajla na biraču nije mnogo potrošena

Posted Image Posted Image

Evo i ležaja... dakle ispao je najverovatnije meni kod rasklapanja, labav je dosed, ne mogu da poverujem da je mašina radila bez njega...

Posted Image

sa strane magneta je ubačena piksna, jer je ovde već spakovan 6203 ležaj sa obe strane... dakle prepravka doseda je već odrađena kod nekoga bila..

Posted Image

blok u predelu oko radilice ima neka manja oštećenja, verovatno je slomio kariku i muljao u bloku... semerinzi su trošni, ovaj sa strane magneta ponajviše, onaj zeleni hubert na strani kvačila i ne toliko

Posted Image Posted Image

#52 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 01 December 2013 - 18:09

Gledam i ja kako je moguce da je radio bez lezaja na piramidi...

#53 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 01 December 2013 - 18:18

i morao sam da proverim kako je spakovan ovaj moj kratki auspuh, iskren da budem nikako nije radio, ajde što je malo ulubljen, vidi se da je kratka grana, te da je od T-15, međutim celim telom je kratak..

evo šta nalazim u njemu... prigušivač jeste za e-90, ali nekako mi je sumnjivo duboko i još je plus prišrafljen...

Posted Image Posted Image

tačno tako, njegova pozicija je bila kao na slici, a ispred njega fali kompletan prvi deo pregrada za e-90... nije ni čudo što je loše radio, em je prekratak, i još ne daje odgovarajući podpritisak mašini... ovo je bezveze

Posted Image

međutim prošle godine sam kupio dva e-90 auspuha u izradi, jedan u originalnom pakovanju sa pregradama i prigušivačem i drugi prazan sa protivkonusom od T15, naravno još nisu pofarbani ili niklovani, pa njihovo tek sledi..

Posted Image Posted Image

mašina je na polici, i čeka dalje radove

Posted Image Posted Image

#54 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 01 December 2013 - 18:20

@Neša.. ma da nema šanse, taj je meni sada ispao iz ležišta kada sam vadio piramidu

#55 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 01 December 2013 - 20:56

Taj lezaj je i meni jednom ispao kad smo gledali broj zubaca na kvacilu, ali sam ga ja odmah nasao i vratio. Javi ako budes hteo da prodas taj stari t15 auspuh.

#56 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 December 2013 - 21:58

Jel ti to baš hoćeš da sve bude original pa se zato zezaš sa fabričkim odžakom?

E da je naći negde auspuh original od Cross Juniora, meni je radio na "devi" za sve pare. Ni dan danas mu neznam karakteristike, niti sam ga sretao po oglasima. Izgleda da su retka zverka.
Meni je moja Deva redovno ubijala kvačilo, dali lamele, dali korpu, ali redovno. I jednom prilikom uz poveću dozu divljanja odvalila mi je komplet levu osovinu radilice bukvalno do ležaja, ostala u magnetu.
Bog me čuo, evo ga na KP, čak 3 komada.
Posted Image

Edited by goggyso, 01 December 2013 - 22:19.


#57 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 01 December 2013 - 22:28

Nisu oba fabricka jedan ce biti rezonantni po osnovnim principima ali u telu fabrickog, ovi za juniora su ok, kopije ali ok, mada ja ne planiram tako...

HTC wildfire S, Tapatalk 2

#58 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 December 2013 - 16:58

Aha, znači sakrićeš rezu u originalu, vidiš, dobra ideja, mada će tu biti muke oko proračuna, al valda već znaš šta ćeš, čim si odlučio. Baš me zanima kako će to ispasti. Imam jedno kompletno paljenje Ducati electronic, crveno, nekad sam ga vitlao dok sam imao Tomose, pa sa poslednjeg BT50 skinuo i vratio original, a ovo ostavio za nedaj bože ako nekad zatreba. A kako stvari stoje, mislim da neće više trebati, pa eto da znaš..

Edited by goggyso, 03 December 2013 - 16:59.


#59 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 December 2013 - 00:46

@Gogi pričali smo tel, znaš da će mi trebati, pa kad smisliš cenu piši i šalji

@tuningf Aco možeš uzeti taj spuh meni neće trebati, smisli koliko ti vredi i nosi

#60 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 December 2013 - 01:42

Samo da ga nadjem i malo uljudim, posle dugog stajanja.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users