Jump to content


Keeway Focus - Lauda tuned


1306 replies to this topic

#841 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 27 July 2015 - 21:50

Izabrati dobro zvono ce biti tezi zadatak nego citavo stelovanje do sada :)
Malossi MHR CNC zvono je oko 100 evrica, dok recimo klasicno Malossi wingbell zvono je oko 40 eura. Ne bih da stedim na krucijalnim dijelovima, a opet ne bih da kupujem nesto sto je bas i previse za moj setup.
Al' ajde, radije cu da skupljam malo duze pare pa da uzmem recimo kvalitetno Polini CNC zvono nego da kupim neko ko ce da pravi sitne vibracije ili da nema dobar grip...

Edit: Uf, pa umalo da zaboravim legendarne Stage6 proizvode...

https://www.scooter-...m-type-450.html
Utisci, iskustva? :)

Edited by Lauda, 27 July 2015 - 21:55.


#842 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 July 2015 - 21:54

A recimo artek K?
Komplet zvono i kvacilo oko 100e? Ima ga u temi, testirao ga Pita. Tanok je sebi uzeo za svoj projekat (kvacilo bez zvona), ja sam impresioniran tezinom i zavrsnom obradom!

#843 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 27 July 2015 - 21:59

View PostAcaPostar, on 27 July 2015 - 21:54, said:

A recimo artek K?
Komplet zvono i kvacilo oko 100e? Ima ga u temi, testirao ga Pita. Tanok je sebi uzeo za svoj projekat (kvacilo bez zvona), ja sam impresioniran tezinom i zavrsnom obradom!
E vidis Artek zvono ne djeluje lose. U CNC izvedbi kosta nekih 50 eura sto i nije previse. Za to zvono mi i sinisa93 maloprije rece. A totalno sam zaboravio da je Pita testirao to kvacilo i zvono...Kontam da bi za moj setup radilo posao.
Ako se ne varam Artek je francuska firma?

#844 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 July 2015 - 22:04

Francuz koji je sve svoje patente testirao na skuter trkama u prvenstvu Francuske pa kasnije presao u proizvodnju i prodaju. Nesto kao Marko Bostjancic, tj Roost.

Kvacilo ne zaostaje za polinijevim, cak mislim da je i bolje zbog lakseg stelovanja, a ako se uzme zajedno sa zvonom, onda je i jeftinije.

#845 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 27 July 2015 - 22:16

Mislim da je dilema rijesena sada. Red je da se proba nesto i od Artek-a. Hvala Aco :)

#846 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 06 August 2015 - 18:23

Masina je presla oko 450km do sada. Ukupno provedeno 7h i 20min u voznji (po onom stage6 mini multimetru) i blizu 10ak sati na leru ukupno. Razrada je odvozena na 9g rolnicama koje ubiju obrtaje, pa i nema neke sanse da se masina tjera u obrtaje osim na otvorenom putu. Danas sam ubacio 6g rolnice tako da je prenos dovoljno opterecen za kvalitetno stelovanje karba koje slijedi. Evo i par slika sta je sve radjeno/kontrolisano...

Semering nakon 450km:
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Pisao sam vec ranije da sam detalno obrisao semering prije razrade. Sada sam zatekao isto stanje, suv kao da sam ga upravo obrisao. Nisam jos nista dirao.
Od Bojana sam posudio pumpicu pa cu da testiram sa njom da li negdje primarna kompresija pusta.

- Stavljen novi dihtung dekla koji me i nije bas odusevio. Obican karton je u pitanju koji i nije bas najbolje "odliven"...Moracu da potrazim ipak od klingerita.
Posted Image

- Kupljen set rezervnih sarafa za nosac treka (onaj jedan ranije sto mi je ispao u voznji)
Posted Image

I evo slike svjecice sa provjere danas. U pitanju je mjesovita voznja sa povremenim obrtajima u rezoni:
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Po meni idealna boja svjecice za razradu. Svjecica je u realnosti malo svjetlije boje. Slikao sam u hladovini pa se i ne vidi mozda najbolje nijansa.

- Ubacene 6g malossi rolnice i ocisceni kanali sa pamucnom krpom i WD40. Takodje ociscena detaljno bolcna.
Posted Image

- Izlaznost remena na multivaru
Posted Image

Ima mjesta za poboljsanja. Mada kako sam vidio fizicki je nemoguce vise remen da izadje zbog uticaja zadnje remenice. Remen na zadnjoj remenici jednostavno ne moze dovoljno duboko da propadne. Vidjecu ako uspijem popraviti stanje, ako ne cekace se ugradnja morini 123mm remenice.


Sada mi jos preostaje da uradim kratak test sa rolnicama od 6g i da vidim kakav je odziv na gas pa od sutra ide detaljno stelovanje karba. Narucena je i BR9HS svjecica.
Nadam se da ce malo i temperatura napolju da popusti, jer me toliko mrzi da cackam bilo sta oko skutera po ovim vrucinama.

Masina odlicno radi, cak i sa 9g rolnicama. U zadnja 3 dana sam presao preko 300km i zadovoljan sam za sada. :)

Jedna za kraj, minimalisticka B)

Posted Image

Edited by Lauda, 06 August 2015 - 18:26.


#847 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 06 August 2015 - 18:32

Ocekivao sam jedan snimak za kraj :)

#848 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 07 August 2015 - 01:58

Veceras pregazio oko 80km. Bilo je i voznje na otvorenom putu, a i po gradu. Moram priznati da se motor fino ponasa. Nema propadanja niti trokiranja na odvrtanje gasa, doslovno se cuje kao fen.
Osjeti se da je malo bogatiji dole, na pilotci, sto i nije tako lose. Ima tu jos prostora za fino stelovanje.

Nakon 30ak kilometara voznje sjetim se da upalim gps aplikaciju da broji malo kilometre...:)

Posted Image

Nisam ganjao max brzinu, niti mi je to bio cilj. Vise onako opusteno vozanje sa povremenim davanjem punog gasa. Masina se maksimalno zavrtila na oko 9600 obrtaja, izvrti bas brzi ovaj serijski prenos.
Tokom ove voznje primjetio sam i par problema koje po mom misljenju vise uzrokuje prenos nego karb. Znaci desava se sledece: Stojim u mjestu i odvrnem pun gas, obrtaji skoce na 8500 i padaju za 500 - 800 obrtaja i onda nastavlja da ubrzava. Isti scenario, iz mjesta se odvrce gas, obrtaji skoce na 7800 - 8000 obrtaja, desi se pad za oko 200 obrtaja i nastavlja da ubrzava i jednostavno losije je ubrzanje odnosno to nije to. Po zvuku masine rekao bih da je karb ok ali da u prenosu nesto zeza.
Isto tako i tokom voznje, na odvrtanje gasa obrtaji nekada skoce na 8200 obrtaja, a nekada na 7800...ovo mi opasno mirise na neadekvatnu centralnu oprugu??
Moram to jos detaljno ispitati. Moguce i da se prenos pregrijao jer sam to skontao mozda nakon 50km voznje. Mozda se i remen rastegao malo, a mozda i opruge...

Imam i video snimak (@sinisa93 ima, ne brini) na kojem se moze vidjeti situacija opisana gore.

1. snimak napravljen prije 2 dana tokom razrade - prelaz sa pola gasa na pun i obrnuto...


2. snimak napravljen veceras gdje se tacno vidi problem koji sam opisao iznad. Na zavrtanje gasa obrtaji skoce na 8200, desi se pad obrtaja na cca 7600 obrtaja (600 obrtaja pad) i onda krece ubrzanje koje je znato losije. Po voznji sam primjetio da masina ima najvise snage tu negdje izmedu 8500 - 8600 obrtaja, sto i po analizi odgovara. Definitivno ce morati lakse rolnice ali ovaj pocetni pad obrtaja me malo buni...



Na snimku nisam forsirao pun gas. Ipak je noc pa zbog opreza i voznje sa jednom rukom. Bitno je da se u startu vide obrtaji.

#849 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 07 August 2015 - 11:14

Sta ti je sa tim kmh satom ? Zakuca u patos vec na 30 ili ?

#850 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 07 August 2015 - 11:20

A da, kmh sat je pokvaren. Popravljao sam ga ranije, radio neko vrijeme ok i onda pocela kazaljka da luduje. Kilometre broji ok.

#851 RuCZ

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 414 posts
  • MestoRuma
  • VozimPeugeot Jet Force

Posted 07 August 2015 - 12:28

Svaka cast, sve lepo i pedantno odrađeno. Koja je postavka u karbu?

#852 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 07 August 2015 - 12:58

Trenutna postavka (ako nisam zaboravio):
Glavna dizna 85
Igla w9, seger na srednjem zubu
Pilotka 40, saraf odvrnut 2 kruga.

Ova postavka je bila i tokom razrade. Nisam jos nista dirao.

#853 RuCZ

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 414 posts
  • MestoRuma
  • VozimPeugeot Jet Force

Posted 07 August 2015 - 13:02

S obzirom da si ti to lepo pogodio neće biti nek velike gimnastike za finalno štelovanje.

#854 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 07 August 2015 - 13:06

Nece karb praviti toliko problema, prije ce prenos. Moram nekako ispeglati onaj pocetni pad obrtaja ali dok ne ustelujem fino karb necu znati da li je 100% do prenosa.

#855 RuCZ

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 414 posts
  • MestoRuma
  • VozimPeugeot Jet Force

Posted 07 August 2015 - 13:57

Ne znam sad koliko na taj pad obrtaja utiče karb tj. ako je velika dizna pa ga naliva?

#856 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 08 August 2015 - 01:28

Heh, zamalo da me ostavi masina na putu...
Krenuo u grad veceras malo da se provozam. Nisam odmakao ni 500m od kuce, vozio na laganom gasu, kad odjednom propade gas. Na dodavanje gasa poce da brljavi i puca na auspuh, prekida zesce.
Skrenem na benzinsku pumpu koja se nasla u blizini, dignem skuter na nogare da izduvam malo po gasu ali nece ni da cuje. Preko 6000 obrtaja prekida, puca, gubi dah. Skontam odmah da je svjecica u pitanju i sta cu vratim se kuci na skroz malom gasu da stavim novu. Imao sam novu u gepeku ali nisam htio da se prljam kad mi je vec kuca u blizini.
Zamijenio svjecicu, radi odlicno sa novom dok i ona ne rikne. Nije dzaba ova NGK 8ica bila 2.5eur, sreca moja pa sam odmah kupio 2.
Dakle nakon +550km riknula, proizvodnja "France" kobajagi.

Da kazem da je zalivena toliko gorivom i ne mogu. Jeste da je karb rastelovan ali ne zaliva svjecicu previse. Pola svjecice jeste obojeno u braon, dok druga polovica vuce na crno sto aludira da na nekom otklonu je prebogat. Bice sredjivanja cim mi dodje 9ka NGK navodno original Japan.

Evo i te sto je probila...

Posted Image

Posted Image

Edited by Lauda, 08 August 2015 - 01:29.


#857 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 August 2015 - 01:38

Zalivanje se desava kada je svecica hladnija od potrebne, simptomi su tesko paljenje i nepravilan rad na niskim obrtajima i kada je motor hladan.

Ovo sto si ti opisao je simptom tople svecice. Ili je losa sveca ili za tvoj setup treba 9 toplotna.

#858 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 08 August 2015 - 01:41

Prije bih rekao da je losa svjecica. Malossi u upustvu preporucuje 8icu za gradsku voznju, 9ku za trke ako se ne varam.
9ku sam svakako porucio jer je ipak AC masina pa je i veca temperatura, a i paljenje je pomjereno. Imam Denso w27 ali je bez otpornika pa mi pravi probleme na elektronici...ostaje mi da sacekam 9ku da dodje.

#859 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 August 2015 - 01:47

Pomereni ugao paljenja, rezonantni auspuh, sve to doprinosi vecoj toploti sagorelih gasova. Bice 9 ok. Inace, boja je bas fina. A zazor, jel se rasisiro?

#860 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 08 August 2015 - 01:53

E nisam mjerio zazor, nisu mi bili pri ruci mjerni listici. Sutra cu to uraditi.
Sto se tice boje manje-vise je ok ali moze to i dooosta bolje. Nisam jos provjeravao boju na pojedinacnim otklonima jer su uzasne guzve u saobracaju ovih dana pa i nemam prostora dovoljno za ozbiljnije stelovanje. Pa sad cekam 9ka da mi dodje pa sa njom da ustelujem fino karb.





8 user(s) are reading this topic

0 members, 8 guests, 0 anonymous users