Jump to content


Gilera Runner 70 Purejet


1826 replies to this topic

#121 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 11 December 2014 - 17:37

Problemi sa separatorom. Nakon par min izgubi pritisak i onda moram anlasovati i tek iz 3. 4. pokusaja upali dok napuni sistem, tako svaki put, svaki novi dan. Emulzija se brzo skuplja i vec 2. Put praznim posudu. I opet kad se isprazni, treba naverglati novi pritisak. Ne svidja mi se to.
Izmjerio sam direktno postojeci kompresor, nakon njega sam ugradio drugi koji je bolji, brze nabija pritisak i hoce preko 6 bara.
Ugradjen drugi kompresor, situacija je mnogo bolja, sada pritisak puno sporije pada i ne ide do nule, vidjeti cemo. Ali i dalje je prisutna jedna cudna pojava, kada upalim motor dok ima pritiska, on obori kazaljku sa 5 na 2 bar, i onda opet dize.
Odaziv na gas je malo bolji, top speed je sada 94kmh gps.

Na slici se jasno vidi cista voda koja se stvara u pocetku rada masine, a kasnije dolazi i ulje. Kad krene prekidati, ostajati bez gasa, pogotovo u fazi zagrijavanja, problem je vidljiv na slikama.

Edited by dajteh, 11 December 2014 - 17:37.


#122 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 December 2014 - 15:14

Nije separator kriv za gubitak pritiska koji je poceo sve brze i brze da se gubi, i do jucer poceo motor zajebavati, nije mi primao gas dobro, pa je poceo pucati i jos gore primati, zveknuo teflonski prsten, drugi u pola godine majku mu. Ovaj puta ide novi, kad je problem cekanje od 100000 godina da nabavis novoga :/ Ali dobro, proslo je vrijeme snalazenja, sad je distribucija svedena na isti dan za vecinu stvari :)

Sad tek primjecujem da je on krenuo odlaziti jos prije adaptacije i igre sa separatorom i getribom. Izgorio mi je jednom na 2.5 bara, i sada na max. pritisku sa polini casicom. Vjerujem da je zbog toga sto sam stavio polovnu diznu na kojoj je bio neki ne bas nov teflon prosli put. Ili je mozda zbog toga sto lozim motor cesto preko 80, iako temp. nikad ne prelazi polovicu, senzori su ispravni.

Zaboravio sam sto kaze manual, jel treba nov teflon da se stavi ako jednom izvadim plavu diznu?

Edited by dajteh, 13 December 2014 - 15:16.


#123 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 December 2014 - 19:56

Reparirana plava dizna, stavljen novi teflon i gumice. Sad motor ide dobro sa primarom od 7.14% jer ima punu snagu, dok sam tek stavio motor je oslabio zbog nagorjelih gumica.

Evo usporedba videa sa losim pritiskom u sistemu i dobrim.

Slabiji pritisak, sa oscilacijama, gumice na plavoj dizni propustaju lagano:


Odlican pritisak, nove gumice na plavoj dizni, ostale savrseno drze, sve testirano sapunicom, i manometar govori da je sve super:



I jedna snimka kako se to sve krece u svakodnevici:




Pokusavam jos doci do tog derestricted ecua, to me jos zanima.

#124 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 14 December 2014 - 20:02

Lepo, odličan rezultat za 50ccm! Napisi i koji je trenutni setup. A podsetnik-traka je pobedila ;)

#125 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 14 December 2014 - 20:10

Gdje si nabro onda onih 92 gps-a sa istom tom getribom, ako si sad na slavonskoj niz nadvožnjak jedva 100 po satu (poznavajući stare runnere, to je cca 80 gps-a)?

#126 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 14 December 2014 - 20:38

Jucer sam nabrao 95 po gpsu na istoj dionici, kazaljka je prosla za nekih 3-4mm vise nego na snimci, a najvise sa 55% getribom je dosla do zadnjeg slova Runner, bila je mirna noc oko 1h, uzeo sam i drugi program za mjerenje, posto si predlozio neki drugi umjesto diabla, pa reko da vidim, ovo za race opciju nisam skuzio jos kako se aktivira.
Posted Image


Krajnja mi ovisi dosta o vremenskim uvjetima jer je 50ccm izuzetno osjetljivo na toj brzini, ovu brzinu kao na snimci postize i na ravnom, a vidi se da ne posustaje UZ nagib nadvoznjaka. Bitno mi je da moze gotovo uvijek ostvariti 95 na satu, to mi je referenca za top stanje masine. Moj sat laze tocno za 10kmh, mjerio sam do 90, a tamo oko stotke mi se cini da manje laze sudeci po vise mjerenja, a i po osjecaju.


Ovo je trenutni setup

Gilera Runner 50ccm Purejet 2003

Malossi multivar 7.5gr
Malossi Special remen potrosen na 17.9mm (18.5mm je nov)
Malossi crne oprugice kvacila
Leovince ZX
Ugrađen separator
Polini casica sa sve 4 podloske

TPS 20mm

Primar +7.14%


I ima jos jedna caka da bi ovo sve radilo kako spada, jer motor nece raditi sa ovim setupom, rado cu podijeliti buducem vozacu PJ skutera, jer neka postignuca ne planiram servirati bas svakome ;)

Cilj je ostvariti veliku trajnost uz nisku potrosnju, pokusati dobiti pouzdano vozilo unatoc tomu sto ima viska dijelova i gumica o kojima direktno ovisi rad motora. Moram preci jos 4000km i otplatio sam pumpu goriva.
A kupljena je nova prije 7mj. :) Ostalih stvari ima na bacanje.
Ovo je jedna od rijetkih masina koja nema lufta niti na jednom lezaju radilice, a i semerinzi drze, nekoliko primjeraka sam imao prilike susresti. Moja trenutno ima 25600km, prije 3tkm su karike zamjenjene i iglicasti, ali to sam uzalud radio jer su karike bile daleko od praga tolerancije, jos je i orginal vodena pumpa gore. Otišao sam s njim mnogo puta daleko i nikada me nije iznevjerio da je stao.

Edited by dajteh, 14 December 2014 - 21:11.


#127 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 14 December 2014 - 23:42

E ovo za vodenu pumpu mi je drago sto si napisao. Poznato je da je Pia vodena u bloku i da mnogi to ocenjuju kao promasaj fabrike, ja sam pokusao objasniti da je odradjena genijalno i da traje i traje...i traje, a ne pusta nigde. Eto jos jedan dokaz da sam bio u pravu.
A koja ono bese tajna? Ajd sapni na PM. ;)

#128 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 15 December 2014 - 00:15

Naravno, konceptualno je odlično rješenje, jeftina izradba jer nema izrade posebnog vanjskog poklopca i plus k tome, voda hladi cijeli blok.
Nije ništa lošija od bilo koje druge, nego je jedino problem je za zamjenit.
Ali trošak zamjene je nikakav, 15 € kompletni reparacijski set košta, a da se mijenja samo semering i ležajevi, ni 10 € vjerojatno.

#129 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 15 December 2014 - 00:26

View PostGrale, on 15 December 2014 - 00:15, said:

Naravno, konceptualno je odlično rješenje, jeftina izradba jer nema izrade posebnog vanjskog poklopca i plus k tome, voda hladi cijeli blok.
Nije ništa lošija od bilo koje druge, nego je jedino problem je za zamjenit.
Ali trošak zamjene je nikakav, 15 € kompletni reparacijski set košta, a da se mijenja samo semering i ležajevi, ni 10 € vjerojatno.
Da to je jedini problem, zamena, mada ima nacina i bez rastavljanja bloka, jbno do bola, ali izvodljivo. Sreca je upravo u tome sto nema potrebe za menjanjem, dok god semering drzi radice bez problema, a drzi stvarno neverovatno dugo.

#130 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 15 December 2014 - 02:52

Neki nemaju srece s tim vodenim pumpama, a drugi se pak voze i voze. Upotreba obicne vode definitivno skracuje vijek. Zamjena je malo opipljiva zbog ogranicenog pristupa i zahtjeva alat radjen na mjeru.

Primjetio sam 3 negativne stvari, remen se opet trosi unatoc tomu sto sam poturpijao blok na mjestima gdje je fino glodao aluminij, a okrenuo sam ga kontra i primjecujem pad radnog tlaka za cijelih 0.5 bara sto se i osjeti na maksimumu, i da stvar bude gora sistem ispusti unutar 1h. Krajnja je 90kmh gps i vidim da po satu jedva 98 nateze.

Nesto je dobilo po piksi posto je jucer na vecer odvalio 15km klanja (cistog autoputa) daljnjih 26km je bilo malo lakse. Najgore mi je sto tesko uocavam problem jer performanse pomalo padaju pa se naviknes, a najbolji pokazatelj je manometar i krajnja brzina,koju opet teze procjenjujem zbog vjetra, pa mi treba vremena.

Fascinantno mi je sto ovaj motor ide isto hladan i topao koliko god ga lozio, dok karb verzija a i mnostvo drugih rade pad performansi.

Prva slika idealan tlak u leru



Druga slika trenutni nezadovoljavajuci za mene tlak, iako je sve ok u voznji, ali gubi tlak jer se isprazni sistem pa zavergla malo dok napuni sistem.



Treca slika trenutna max brzina zbog manjeg tlaka s kojom nisam nikako zadovoljan jer to nije to.




Razmisljam o testu zracnog sistema s plinom, jer sapunica mi trenutno ne pomaze, negdje jako sporo gubi zrak.


Motor mora biti u top stanju i mora poloziti test izdrzljivosti kako bih mogao zakljuciti sta valja i koje su granice. Ne zelim da se desi situacija da dam nekome jedan krug, i bas njemu crkne nesto, kao sto se meni desi kad uzmem tudje koje nahvale na veliko i bas tada se nesto pokvari ili vidi cuda, uzme 2L vise sa mnom, a ispusni kanal manji od ler dizne koliko ga je lagano vozio.



Evo da ostavim i dokaz dok sam vozio runnera sp50 sa karbom 17.5 dizna 62 bez limica (idealna je 58 teoretski), ovo je serijala i pazio sam kako vozim po ogranicenju, vlasnici ce najbolje moci procjeniti koliko prelaze sa jednim tankom. Znaci ovo je punjenje do vrha rezervara pa opet do vrha rezervara, nije se niti jednom ugasio jer je u drugom slucaju ostalo kriticno malo u tanku i pogledajte koliko mi je stalo u 2 navrata. Inace je motor uzimao 5L sa ZXom dok sam ga naravno, LOŽIO i ubadao 91 po gpsu, vise od toga u realnim uvjetima nije mogao, s tim da moze ta masina jos malo nagurati s jacim auspuhom. 5L ne prihvacam jer mi vrag neda mira zato sto ima puno boljih stvari za tu cijenu.
Posted Image


Posted Image

Edited by dajteh, 15 December 2014 - 03:51.


#131 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 December 2014 - 15:51

Uzeo sam ECU sa Aprilie SR50 Ditech 2002 god. koja ima sat to 120kmh. Primjetio sam da takav ditech ima drugaciju mapu od ovih ostalih koji su gravirani do 80kmh, i dok se preradi na karb ide u vece okretaje. Zakljucak je jednostavan, taj ecu dozvoljava veci broj okretaja, zaboravio sam tocan podatak, mislim da taj ecu ide do 11000rpm, a ovi noviji do 9600rpm neka me neko slobodno ispravi. Cuje se razlika po zvuku dok je motor na nogarama.

Evo slika sa stražnje strane, lijevo je od mog purejeta 2003, a desno je od ditecha 2002


Ovako izgleda raspored zica na ditechu


i drugi red zica



A ovo je purejet







Sta se desava nakon prebacivanja ditechovog ecua na purejeta.

1. Kad se upali kontakt, pumpa radi duplo duze

2. Motor normalno pali, i ima nizi ler gas, kao ditech, nevjerojatno lijepo i mirno prede u leru, ali pretpostavljam da se ne puni akumulator na tim okretajima, ima sigurno 500rpm manje u leru.

3. Mapa je drugacija, ipak je i sa druge masine, malo zatrokira na prvo primanje gasa, a kasnije ima malo vise momenta, agresivnije prima gas, i jako brzo.

4. Imam osjecaj da motor ide malko bolje s tim ecuom, na crti za mjerenje izbacuje 79kmh umjesto 76kmh.

5. Razlike u krajnjoj brzini nema jer ne mogu postici visoke okretaje, izgleda da moj piaggio motor nema sta traziti tamo u trenutnom stanju



Uglavnom, nista spektakularno, ostavljam svoj ecu.


Snimka ponasanja sa ditech ecuom (cuje se nekakvo zveckanje na srednjim okretajima)




Snimka ponasanja sa orginal ecuom



I evo sta se desava ako imate previse goriva u smjesi, pogadjate trokira, i kada krenem i nekako uhvatim normalan gas, u voznji ce oduzimati gas kao da palim/gasim kontakt na bravi, nemoguce za voziti.



Neki full sivi aerox je ostao danas daleko. Imao je dobrih 400m prednosti, sustigao ga i stali na semaforu, cujem neka rezonka, ali jako nisko lovi, odvaljujem ga i nestaje u retrovizoru na pravcu iza mene. Ja se okrenuo i vracam se u kontra smjeru i tek onda se mimoilazimo. Momak, aerox treba tesku operaciju, rado cu ti pomoci da bar donekle motor ide, pojest ce te peglica, a kamoli danasnji auti.

Edited by dajteh, 16 December 2014 - 16:32.


#132 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 December 2014 - 20:14

Pokusao sam i dodati senzor atmosferskog tlaka sa improvizacijama, ali nista se ne desava :/

#133 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 December 2014 - 20:57

Nisi probao resetovati tps kada si imao to prekidanje u voznji sa drugim ecu?

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#134 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 December 2014 - 21:34

Nisam resetirao tps, svasta sam radio i nikada nisam primjetio razliku nakon kalibracije i poslje, cak sam ga pokusao kalibrirati do polovice i nazad i opet nema razlike. Dobro on radi sa ditech e uom, a treca snimka je namjerno napravljena da se vidi ponasanje sa previse goriva.

#135 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 December 2014 - 22:10

Pisali su grale i steef vec o tome a bila je ista stvar kod gogija u temi, kada dobije vise goriva, zalece se pa prekida struju da bi poravnao zadate obrtaje, brljavi i trokira, pa je to prekidanje reseno pomeranjem i resetom tps-a.. doduse kod gogija je tada bas bilo izrazeno, on je tada experimentisao na 70cm, ecu+malosi varlica i svojim regulatorom sa pritiskom preko 3bara, ne secam se vise tacno, mislim da je tada cak imao i treka..
Uglavnom, ecu koristi senzor temperature, pritiska, polozaja radilice i polozaja leptira pa je jedan od nacina regulisanja smeshe na nizim obrtajima i leru varanje i resetovanje tps. Ako mozes da ga prevaris na full gasu i podebljas smeshu preko temperature, pritiska goriva ili pritiska vazduha i to ima efekta, tako isto mozes i da mu dodas ili oduzmes vazduha na leru i to mora da ima efekta, samo posle stele mora reset.
E sad, problem je sto je stela na slepo, dok je motor ugasen pa nemas siguran orjentir, vec odokativno moras da ubodes za koliko trazi da zatvoris ili otvoris leptir, pa da ga onda resetujes i probas. A nista ne ide iz prve, pa onda fina stela ponovo, pa opet reset. I tako dok ne proradi.. Muka, al slatka :)

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#136 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 December 2014 - 22:12

View Postdajteh, on 16 December 2014 - 21:34, said:

Nisam resetirao tps, svasta sam radio i nikada nisam primjetio razliku nakon kalibracije i poslje, cak sam ga pokusao kalibrirati do polovice i nazad i opet nema razlike. Dobro on radi sa ditech e uom, a treca snimka je namjerno napravljena da se vidi ponasanje sa previse goriva.
Napisao si "do polovice" - jesi li mislio na leptir, do pola otvoren leptir?

Sent from cigla over taraba using tamba-lamba

#137 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 December 2014 - 23:01

Dobro si rekao sta koristi ecu kao ulazne parametre, samo je pritisak suvisan jer se on ne mjeri ecuom :)

Jesam, mislio sam leptir do polovice gasa isprogramirati, ali nista se ne desava neobicno, sve kao i inace.


Nasao sam dobar malossi sa tc elektronikom za malo para, ali mene boli glava..

#138 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 December 2014 - 23:32

Ma mislio sam na senzor atmosferskog pritiska, ali sve jedno i pritiskom goriva ga mozes lagati (ECU).. sve jedno :)

Leptir moras zatvarati ako imas vise goriva a ne otvarati, ako ga otvaras a podebljana je smeša gorivom to mu dodje isto kao da dodaješ gas ručno pa će se ecu buniti jer će ler gas biti veći od projektovanog i trudiće se da ga smanji tako što gasi struju na svećici pa zato imamo ono zaletanje i trokiranje.. Ako zatvaras leptir i resetujes tps dobiceš još bogatiju smešu na leru i ecu će prepoznati gušenje po padu obrtaja na ler gasu i trudiće se da to nadomesti smanjenjem intervala ipulsa ili gašenjem benziske dizne (air uvek radi), to čini mi se piše i u manualu, pa ćeš tako dobiti mirniji rad i optimalnu snagu na nižim obrtajima.. Ako misliš da bolje ide na full gasu sa drugim ecu, probaj ispeglati ler i niske obrtaje, sveukupno mora ići bolje :D

Edited by AcaPostar, 16 December 2014 - 23:35.


#139 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 December 2014 - 20:57

Pokusati cu dobiti to sta kazes, ali bojim se da nije bas voljan za suradnju. Ako nadjes podatak za finiji rad motora svakako okaci zanima me jako.
Sad imam specifican problem, jedan dan ne drzi tlak ni par sati, a drugi dan drzi tlak po cijelu noc haha

#140 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 19 December 2014 - 12:30

U medjuvremenu sam slozio par skutera i ima jedna stvar koja me pocela zuljati na PJ. Otkako sam stavio multivar koji ima manje strmr staze od serijskog, sto znaci da sporije prebacuje u vise omjere, izgubio sam nesto momenta do 40kmh. Kad startam on vrti i vrti ali ne vuce bas silovito. Nisam jos vidio piaggia 50ccm da opasno povuce u startu sa multivarom, sve se vrti i vrti a on pomalo dize remen.
Recimo nrg mc4 kojeg imam samo sa auspuhom mhr replica i rolicama me ubija u startu i vuce kao nenormalan. Nisam mu probao staviti multivar, ali taj sus se osjeti samo sa serijala variomatom.





23 user(s) are reading this topic

0 members, 23 guests, 0 anonymous users