Jump to content


Rieju Toreo 50 -> 90 4T



245 replies to this topic

#141 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 22 December 2013 - 14:41

Veoma zanimljiva tema, ja inace nisam ljubitelj 4T masina na skuterima, ali sad vidim da se i tu nesto da naturpijati. Ono sto sam ja iz nekog svog iskustva shvatio je to da 4T masine vole sto prohodniji izduvni sistem, (iskustvo sa auta), pa se i tu da nakrpiti jos malo snage. Ta lula mi na oko deluje veoma tanucna i moze predstavljati problem, ja bih tu cevku zamenio debljom. Najbolji pokazatelj je proba bez auspuha, jest da trebaju cepovi za usi ali se odmah vidi dali masina trazi slobodniji izduv, za razliku naravno od 2T gde bez auspuha nema price. Moram da primetim da je 4T sa ubrizgavanjem dosta stedljiviji a uz to jos i daje bolje performanse. Konkretno, imao sam priliku da provozam Piaggio x9 250ccm u dve varijante, prva sa karbom, druga sa ubrizgavanjem, ovaj drugi ima oznaku Evolution i.e. i drasticno bolje ide u stock varijanti (oba) od onog sa karbom. A pri tom trosi oko pola litre manje u uslovima ostre voznje. Imam dva prijatelja koji ih poseduju, a jedan od njih dvojice je posle prodao karb varijantu i kupio I.E.

#142 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20770 posts

Posted 28 April 2014 - 12:34

Nekoliko dana pre sam izmenjao centralnu oprugu, koja se opustila, na mesto malossi bele, došla je nova kineska za GY6, minimalno je tvrđa od prethodne, tako da sam još malo poštelovao rolnice da budem u ciljnim obrtajima... Kod ove 4T postavke i mutivara za Kymco koji je u njemu je bitno precizno odrediti gramažu jer u ostalim slučajevima remen ne izlazi do kraja, ili je mašina preopterećena, pa se u oba slučaja to manifestuje na krajnjoj brzini... Meni je referenca da sa mojom težinom udari cager u patos bez saginjanja i to sam koliko toliko uspeo da dobijem...

Nedelja 27.04. je bio dan kada sam 4T prvi put vozio 100km u jednoj relaciji, tačnije druženje u NS-u je odradio bez problema.. U jutarnjim časovima sam imao frontalni vetar, u zavosnosti od puta nekada malo ukoso levo, ali uglavnom frontalno... Vozio sam sa pola gasa , nekada malo više ili malo manje, i imao sam prosek oko 70Kmh po satu, retko je bilo 65 uglavnom nešto preko toga... Kod punog gasa nisam dobio nikakve rezultate, svestan da sam galvnu diznu ostavio za nijansu jaču, i da kada motor dobije punu radnu temperaturu goriva imam malo više nego što je potrebno...

prvu pauzu napravio sam kod Ribnjaka u Bečeju, 5 min da se okrepim i telefoniram i vozim dalje..

Posted Image

u NS sam stigao oko u 11.30 krenuo sam nešto pre 10h dakle ne celih 2h putovanja, za 105km i nasuo sam 3.3l što smatram da je jača potrošnja.. Na druženju u NS-u smo se vozili svakojako, prešli nekih 40km po gradu, neki su probali kako ide, Sloba kaže da lepi cager u patos iz razonode itd.. sve u svemu niz most Slobode se lepo zaukao , Pita je merio 90, mada ja ipak mislim da će biti nešto manje, sve u svemu rekordi za ovaj setup su 88Kmh ako se ne varam, sa mojom težino 84Kmh.. Pred polazak sam tankovao 1.3l i to je otprilike proporcionalno toj pređenoj kilometraži.

Pred sumrak se i vazduh ohladio i imao sam bolje punjenje za ovu moju bogatiju smešu, sat pokazuje po starom vremenu..



međutim, glavni problem koji smo uočili već na mišeluku je da su mi propali silen blokovi nosači motora, te da se točak u vožnji krivi sa sve blokom i guma dodiruj u amortizer.. menjao sam ovde već silen blokove kada sam radio generalnu, ali nisam mislio da će ovako brzo ponovo da propadnu...

Posted Image

ovo mi je inače i prinudna kočnica, rekao sam Piti da se oseti kada spustiš gas kako skuter usporava, kao da je neko lagano pritisnuo kočnicu, a eto ja se čudim zašto motor pod mojom težinom ne ide.. dakle nisu roštilji i butkice, već žulja točak o amortizer, mora on meni udarati cager u patos :D

#143 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 28 April 2014 - 12:52

Sve pohvale za rieju, iako 4t malisa je jako zivahan a bogami i brz. Spakovao ga Mario za 10, a sto se tice jace dizne to sam osetio ali Mario ima valjan razlog zasto je ostavio malo jacu diznu. Nosi mojih 100kg veoma lako uz vrlo korektno ubrzanje. Mogli bi se i neki 2t kitovani postideti. Svaka cast.

#144 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5761 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 28 April 2014 - 13:53

Imao sam priliku juce da probam ovo cudo...nemam rijeci, cupa kao lud na malim obrtajima!
Ala ga je Mario opravio, svaka mu cast :D

#145 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20770 posts

Posted 12 November 2014 - 12:39

ovde sam imao jedno interesantno zapažanje, Grale je rekao da će duža i tanja grana na 4T auspuhu da poveća obrtni moment, i tu kod analize Bullet 4T auspuha, dolazim do zaključka da je i stock sa istom granom.. dok pregledom ponude za 4T viđam da Leo Vince ide sa mnogo kraćom i debljom izduvnom granom....

u međuvremenu naleti mi na servis Peugeot V-Clic, mali 4T sa stock auspuhom koji izgleda ovako...

Posted Image

#146 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 19 November 2014 - 13:54

Ovde se vidi da je deblja a kraca grana,ali duzina grane ovde odredila fabrika konstrukcijom samog agregata.Zar ne mislis da bi bilo ruzno da top strci van precnika gume,pa je verovatno i franciz o tome mislio.A inace kad se trazi povecanje snage na automobilima sa benzinskim agregatom prvi korak iz kog moze da se izvuce jos snage je KN filter i protocniji auspuh,pa se ja te logike drzim i na skuterima sa 4T agregatom

#147 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 19 November 2014 - 14:22

Na skuterima protočni auspusi nisu donijeli ničega dobrog, samo su odnijeli moment.
Vjerojatno premala kubikaza ili broj okretaja u usporedbi s R motorima naprimjer.

#148 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20770 posts

Posted 19 November 2014 - 16:44

ok, viđam aftermarket auspuhe i ovakve i onakve.. i bacam se u razmišljanje, da li je leo vince sa svojim modelom za 4T i debljom granom dobio, boljitak...

moramo to testirati

#149 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 19 November 2014 - 23:58

To je jedini nacin da se sazna ima li vajde od veceg protoka, ja mislim da ipak ima.

#150 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 20 November 2014 - 10:37

mozda vam je ovo promaklo ali meni se pokazalo da sa vecim precnikom cevi dobija nesto i malo laksim rolnicama

http://forum.pyrothe...4t-gy6-50-80cc/

#151 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20770 posts

Posted 20 November 2014 - 11:08

nije promaklo, čitao sam tvoj post... trebalo bi napraviti jednu komparaciju recimo neki aftermarket brendirani sa užom ili sa širom cevkom

#152 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 20 November 2014 - 13:15

View PostMario, on 20 November 2014 - 11:08, said:

nije promaklo, čitao sam tvoj post... trebalo bi napraviti jednu komparaciju recimo neki aftermarket brendirani sa užom ili sa širom cevkom

E to bi trebalo,jesi merio mozda unutrasni precnik buleta 4T?Ovaj zuti koji sam ja koristio je skoro 5 mm siri od fabrickog auspuha

#153 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20770 posts

Posted 20 November 2014 - 13:18

bullet je identičan na grani sa fabričkim auspuhom

#154 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 November 2014 - 19:02

Pratim jer obozavam 4t koji mogu da se vrte 10k :P
Iz mojih iskustava znam da precnik cevi treba prilagoditi precniku izduvnog kanala na glavi i zadrzati do tacno duzinske mere u odnosu na zapreminu agregata (90cm3 = 90cm duzine mereno od izduvnog ventila do kraja ukupnog izduva). Ugao savijanja nema nikakvu ulogu sve dok se ne smanjuje precnik cevi. Jasno je da je ovo formula koja pruza da agregat dozivi pun potencijal na potrebnim obrtajima, nus pojava je osetan pad obrtnog momenta na nizim obrtajima. Pa tako u tih 90cm mozemo staviti lonac auspuha koji zapreminski minimalno treba da odgovara zapremini motora (90cm3) i da bude protocan, pritom zadrzavsi precnike cevi. Povacacvanjem zapremine lonca povecavacemo obrtni moment na nizim obrtajima, na ustrp snage i krajnjih obrtaja. Nadalje moguce je umesto lonca napraviti konus koji na izlazu ne sme da bude vece povrsine od dvostrukog precnika ulazne cevi, ali da se opet zadrzi ista ukupna duzina izduva. Tako cemo maksimalno iskoristiti i povecati snagu agregata bez da se znacajno poveca protocnost i izgubi na obrtnom mometu. Naravno ako je za svakodnevnu upotrebu, treba se posvetiti pravljenja lonca sa pregradama ili prigusivacem, ali ako je u pitanju potreba za idealnim uslovima dobijanja maximalne snage, ovo je formula :sad:

#155 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 November 2014 - 19:39

Jbt, ovo ispade veca nauka neko reza za cvaju.

#156 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 November 2014 - 19:56

ma nije, 2t auspusi su mnogo komplikovanjiji.. Ovde je samo prednost sto u odnosu na npr automobil ili motocikl 4t, vario prenosu treba uzak raspon obrtaja da gura skut. Pa tako mozemo napraviti kompletan izduv od jedne cevi i dobiti idealne rezultate na npr 9000rpm (ako su bregaste projektovane za te obrtaje). Naravno, kao i kod 2t ali mnogo manje izrazeno, imace rasipanje goriva i slabiji obrtni momenat ispod npr 5000rpm. Ako se zadrzi isti precnik cevke mora da se ispostuje duzina,a ako se stavlja veci precnik, mora se dodati neki prigusni element zbog prevelikog protoka i podizanja brzine gasova pa samim tim i temperature i mogucnosti da izgori klip. Idealno bi bilo da pred kraj postavi konus u duzini od 15cm koji ce se zavrsavati pravougaonog precnika sa oblim kracim stranicama. Pitanje je samo koliko ce buka uticati na svakodnevnu upotrebu, ali to je maximum koji se moze napraviti, naravno uz korekciju smese..

#157 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20770 posts

Posted 05 May 2015 - 10:10

Da nastavim temu, od poslednjeg posta kada sam se vratio iz NS-a sa druženja guma je ozbilljne ožiljke dobila guleći se o amortizer. a jedne strane krivac je preširoka guma 130-ka sa ChengShin sa Kymco devetke, drugo amortizer YSS ima malo širi prečnik opruge, a najveći problem je što su opet propali silen blokovi... Da se podsetimo fabričke sam menjao kada sam radio upgrade na 90cc, i ove što sam stavio nisam vozio ni cele dve sezone..

da ne dužim temu evo kako su se ovi raspali, i na njihovo mesto idu opet novi, doduše isti kineski jer druge opcije za kupovinu nemam

Posted Image Posted Image Posted Image


U nekom periodu prošle sezone motor je dobio nove Sava MC-16 gume, na obe felne 120-ke pošto je i širina zadnje felne samo 3J nema smisla pakovati širu gumu dobija se samo veći balon..

#158 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 05 May 2015 - 10:31

Bas se vidi da su dobro propali ....generalno gledano ,svi kineski gumeni proizvodi su losi , ne znaju da naprave dobru gumu ...

Prvi dokaz za to su one gume na retrovizorima , tvrde , lose i na novima , a tako je i sve ostalo , pa i sileni ...

#159 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20770 posts

Posted 05 May 2015 - 10:41

Ovu sezonu počeo je gremlin, spakovao sam neki slabiji akumulator i na drugoj kurbli pukne mi dekla od lošeg materijala

Posted Image



zavarili su mi deklu sa aluminijumskim, vrlo sam zadovoljan, tim pre što nisam morao novu da kupujem

Posted Image Posted Image


i počinje moje igranje sa farbanjem,.. pošto pojma nemam, Pita mi kaže da bacim prvo "prajmer" ok, imam osnovnu boju za gvožđe sivu, piše na njoj Nitro, i imam crnu neku i ta je Nitro, pa super tako ćemo.. Malo sam pošmirglao sa 800-kom, oprao sa Nitrom i preduvao jedan sloj osnovne, i vidim rupe.. Super niko mi nije rekao da bi dobro bilo rupe gitovati..

Neki auto-git sam našao, zamešao, iz dva pokušaja i uspeo da popunim i kada se osušio poravnao sa šmirglom i opet preduvao osnovnu

Posted Image Posted Image


ima mallo bregova, jbg.. nikad ovo nisam radio pa trebalo je ili poravnati celu deklu posle vara bolje ili naneti deblji sloj gita.. uglavnom ispala je ovako

Posted Image


"kako sam se nadala, dobro sam se udala.." dekla ostaje ovako, ako žena bude "popovala" daću joj da šmirgla i gituje...

Međutim proveravam kako remen ulazi u remenice, ovaj Naraku remen koji vozim se već dosta utrošio, i ugledam oštećenje na zadnjoj remenici.. Prvo što sam primetio da je sa gornje strane torque poluremenice ispao semering prsten, i tu je ulazila prašina i torque je gulio remenicu.

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


Us***o sam se dok sam skinuo poklopac torque drive-a, jednostavno toliko je zapečen bio, a na slikama vidim da je i zaptivna gumica bila uštinuta, siguran sam da ovo nikad nisam skidao jer nisam ni uspeo da demontiram.. Ovo sam sada grejao, radila je i mengela i cev ključ i čekić i sekač.. svašta nešto.. Dakle još jedno kinesko sranje zrelo za đubre. Više puta sam imao situaciju na servisima GY6 da propadne remenica i usled oscilacija remena propadne i variomat i ventivar i pokida remen. Sve to može da se kupi za sitne pare u kineskoj izvedbi ali na žalost toliko i vredi..Pošto ja ovde imam Multivar napred, smatram da remenica mora biti minimum 100% ispravna..

Kvačilo 105,2 zvono 107,2mm, utrošak je 2-3/10 mm što nije strašno, ovde vozim Kymco serijsko zvono, koje je odlično balansirano i kvalitetno..

Posted Image Posted Image


Multivar je isto sa Kymco devetke koga sam vozio još na trkama, njega sam davno davno prodao, pa sam ga od Aleksandra kupio natrag, ovde je "Plug and Play".. odlično radi , fina izlaznost.. vidimo da su se utrošili samo slideri što je za očekivati, stubovi i staze su besprekorni kao i zazor između bronze i bolcne..

Posted Image Posted Image
Posted Image



Na površini se vidi kolika je bila izlaznost, jasno je ovaj Naraku remen od kratkog minareli-ja koji je u stock postavci 738x16,5 se utrošio na 15,6mm i on je za menjanje.. Ljudi šta da vam kažem,.. jednom je Vlada75 u nekom postu napisao "jedan je Malossi" i jam u dajem za pravo...

Posted Image Posted Image Posted Image


Montaža je usledila, stavio sam komplet remenicu sa kvačilom i zvonom od SF2 čisto da probam dok ovo ne rešim, sve je 100% kompatibilno, dakle GY6, Honda, Kymco, Peugeot, nose identične remenice kvačila i zvona... Naravno gremlin problem se javio, morao sam da pobrusim var jer se zubci od ventivara kreću na 2mm od dekle, pa sam tu imao odmah blokadu..

Posted Image


evo kako to stoji kod mene

Posted Image Posted Image
Posted Image


i ovde je taj var koji sam naneo da se kineski periskop ne okreće u kontra, ako se kojim slučajem neko odluči da zakurbla

Posted Image


sve u svemu dobro je, pali-radi-ide, međutim nije za žene da kurblaju 90cc-a, jednostavno toliko je jak povratni udarac i nemaju hrabrosti da šutnu tu kurblu punom snagom..

"kako ubediti ženu da jako zakurbla" postaje misaona imenica

#160 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 05 May 2015 - 21:01

Obojeni metali pa i aluminijum se farba prajmerom prvo kao sto ti Pita i kazao i ona je na nitro bazi ali nije obicna temeljna sa nitrom, pa posle moze i nitro boja zavrsna,ova osnovna nitro se oljusti sa aluminijuma.





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users