#81
Posted 15 February 2011 - 09:52
#82
Posted 15 February 2011 - 09:56
crevo za ulje nije još stiglo na red, kao ni reparacija klešta i gumica na klipovima, posudica je skrivena ispod plastike, nemam šta na njoj da osvežavam, mat crna je kao i prvog dana...
#84
Posted 16 February 2011 - 03:20
#85
Posted 16 February 2011 - 09:48
Dobro si ispolirao izduvni s obzirom da mu je muka prići, kao i ostalim kanalima...A kroz izduv koliki je mogu napaljeni vrapci u teranju da se jure...
#86
Posted 16 February 2011 - 14:01
Black Adder, on 16 February 2011 - 03:20, said:
Meni nesto nije jasno. Zar se sme smirglati cilindar tako, ne postoji li tu masinska tolerancija ili nesto drugo, i ako se narusi to, sve odlazi tamo gde ne treba? http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/huh.png
#87
Posted 16 February 2011 - 17:28
LiMa, on 16 February 2011 - 14:01, said:
Meni nesto nije jasno. Zar se sme smirglati cilindar tako, ne postoji li tu masinska tolerancija ili nesto drugo, i ako se narusi to, sve odlazi tamo gde ne treba? http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/huh.png
Lima, prvo jedna stvar, cilindar se nikada ne sme šmirglati "tako". Drugo, Mario je na cilindru radio otvaranje izduvnih kanala u sprezi sa proračunom za koliko otvara (tj, proširuje) kanale i zna šta da očekuje od takve operacije. Treće, svi radovi su ispraćeni merenjem instrumentima i alatom, tako da ODOKATIVNIH metoda NEMA (demonstracija uprskavanja smeše pod česmom u dvorištu i slične fore su za teške laike i neznalice). Četvrto, radjena je optimizacija izduvnog kanala da bude u sprezi sa otvorom auspuha i na kraju su sve površine polirane do visokog sjaja, čime se poboljšava efekat time-area i fluidi lakše struje bez dodatnog vrtloženja.
#88
Posted 16 February 2011 - 18:54
ovo je stock situacija i portmapa, mere se poklapaju sa merama iz knjige, na drugoj slici je otisak portmape u stock varijanti a na trećoj prerada na izduvu
šta sam uradio, vidi se na slici da je desna polovina izduvnog kanala u dnu višlja od leve, tu sa uradio simetriju da zatvaranja budu podjednaka i dodao nešto na površini obe strane.. gornji rub sam otvorio za 0,2mm na obe strane podjednako sa tendencijom porasta prema centralnom stubu..
siva linija je stock, a crvena vektor od novog otiska...
ako uvrstimo ove parametre videćemo da je tačan podatak da je stock cilindar u tačnoj sprezi na 13800-13900 obrtaja i da na pritisku od 181 PSI-ja rezultuje snagom 29,9KS-a, to je naravno teorijska snaga i ona se može očekivati u idealnom slučaju usisnog, izduvnog sistema, stepena kompresije i stanja motora.. očigledno je da se podpritisak izduvnog sistema poklapa sa pritiskom vakuma, i praktično tu imamo najbolje iskorišćenje rezonance auspuha.... Površina izduvnih kanala je u ovom slučaju 5.87-5.89 cm^2 i radi sa uglom od 191,8 stepeni, u slučaju C parametra 0,1mm.. U knjizi se spominje 196/130 najverovatnije se radi o štamparskoj grešci, sreo sam se greškama i ranije...
dok u prerađenom slučaju vidimo da tih 0,2mm rezultuje 192,9, tačnije 1 stepen većim uglom kao i ukupnom površinom povećanom na 5,98 cm^2 gde sam dobio simetriju pritisaka za 10 PSI veću, na 13700 obrtaja, i teorijski povećanu snagu za celih 1,1KS-a.. Ovoga puta prelivne neću dovršavati ponovnim poliranjem, prvi stepen sam uradio, ostatak će dočekati neku sledeću etapu..
#89
Posted 17 February 2011 - 00:10
#90
Posted 17 February 2011 - 00:25
Zasto se onda obradjuju na kamenu masinski? To je idealno sa svih strana, ali kako mozemo biti sigurni da je idealno slobodnom rukom?
Ne znam Mario, ne razumem se, ne umem da objasnim u postu, mada mislim da mislim na 'udaljenost' klipa od zidova cilindra. Kako smo sigurni da su zidovi cilindra idealno glatki (i uopste idealni) posle smirglanja slobodnom rukom?
Jednom sam se tako izleteo, pa sam se 'obrukao'. Rekoh ma ja cu to srediti malo smirglom, ispoliram i vozi dalje (mislim na cilindar)
Zato mi nije jasno...
Ne moras se zamarati da mi objasnjavas, mislim pitanja su mi bzv skroz, nego eto, u rebusu sam
Ne moram ni da napominjem da znas sta radis i da uopste poznajes materiju toga
#91
Posted 17 February 2011 - 00:41
ono što ti pitaš je da li se sme šmirglati zid cilindra sa unutrašnje strane, i šta ukoliko klip zalepi, naravno da treba očistiti taj aluminijum.. imaš na nekim slikama na prethodnim stranama kako sam to radio sa kamenjem za honovanje koji ravnomerno otvaraju telo cilindra po svim merama, mada je bilo slučajeva da sam ovaj MHR očistio rukom, jer je bilo nekih sitnih naslaga od klipa, vidi se na slici kod starog klipa.. U slučaju kada je cilindar nikasiliran, nije tako strašno jer je veoma tvrd sloj i praktično ti rukom ne možeš da pomeriš meru, kada i samo kamenje skida 1/100 milimetra za sat vremena brušenja... za ove operacije koristimo 800 ili 1000 vodenu šmirglu i radi se obavezno pod česmom... i kod gusanih se može raditi samo treba biti više oprezan, da se cilindar ne dovede u nepravilnu elipsu, o tome ti govoriš...
inače kod tih operacija se uvek meri komparaterom i mikrometrima, ima i njih negde na slikama.... i naravno pazi se na toleranciju koja se planira...
ovde je MHR +1/100 od fabričke mere, to sam postovao, a klip je 7/100 u minusu, tolika tolerancija je uglavnom prisutna kod trkačkih cilindara da bi se što više umanjilo trenje, i ostavilo prostora za temperaturna širenja...
#92
Posted 17 February 2011 - 00:54
Hvala na objasnjenju, jasno je sada.
#93
Posted 20 February 2011 - 23:15
prva kontrola squish-a iznosila je 0,61mm kod 1,5kps-a dotegnutosti glave, odlučio sam da povećam moment dotezanja na 1,65kps-a i dobio Squish 0,53mm, knjiga kaže da je potrebno podesiti squish na 0,55mm, dalje učinio mi se magnet u ekscentru u odnosu na kalemove, i reših da proverim zazor, koji je fantastičnih 0,2mm u donjoj tački, dok je u gornjoj 0,7.. moram izmisliti kako da nosač kalemova podesim da bude magnet u centru, sve leži na svom mestu a ipak ne izgleda tako, posvetiću se ovom problemu kasnije...
na red je došla remenica, kvačilo, podešavanje, odlučio sam da nastavim sa novom malossi crvenom centralnom oprugom, do prvih test-ova i korekcije.. zadnji put sam imao porast obrtaja u međuubrzanju, ali sam to pripisao prekratkom prenosu orginalnog mina AC-a, pa pošto sad imam drugu situaciju, reših da ništa ne menjam...
pollini 2G dolazi sa 2 seta oprugica, sive debljine 1,8mm i plave debljine 2,1mm, prema uputsvu meri se rastojanje na kojoj je opruga sabijena.. malo praistorijska metoda, sve mora da se skida kod podešavanja, meri se šublerom, meni ne smeta, već sam odlučio da ovoga puta poverenje ide polliniju videćemo kako radi... u papirima preporučuju plave oprugice i 20,5mm rastojanje za Evo cilindre, pa krećem od te tačke...
pročistio sam navoje, ... za sada imam dva koji su neupotrebivi... vervoatno će ići neki veći navoj...
sklopio, deluje ok..
#94
Posted 20 February 2011 - 23:30
A za ostalo nemam reci....
#95
Posted 20 February 2011 - 23:44
#96
Posted 20 February 2011 - 23:51
ideja svakako nije loša...
#97
Posted 20 February 2011 - 23:56
Kome je bitan styling moze da stavi ukrasne matice.
#98
Posted 21 February 2011 - 00:02
#99
Posted 21 February 2011 - 10:17
#100
Posted 21 February 2011 - 12:30
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users