Jump to content


Aprilia SR-1 Pyrotherm team



976 replies to this topic

#81 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 15 February 2011 - 09:52

Ajde, sad je prilika pa zameni i crevo od kočnice, a mogao si i posudu za ulje da osvežiš

#82 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 15 February 2011 - 09:56

kod tebe nema potrebe oboriti ivice, jer ima onaj stub između dva boosta, stari tip, po kome karike trče, a ne sećam se jesu li bile ili nisu...

crevo za ulje nije još stiglo na red, kao ni reparacija klešta i gumica na klipovima, posudica je skrivena ispod plastike, nemam šta na njoj da osvežavam, mat crna je kao i prvog dana...

#83 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 15 February 2011 - 22:51

izduvni kanal je priveden kraju....

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


i izmeren C parametar sa zaptivačem koji daje 0,55mm squish... sa 5 merenja rezultat je 0,08mm i 0,1mm

Posted Image Posted Image

#84 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 16 February 2011 - 03:20

Auh! sad mozeš da se briješ gledajući u izduv! Brate Mario ima li kraja ovim perverzijama, mislio sam da će Lima da me dokusuri ali ništa od toga, izduvni kanal je "strašan"!

#85 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 16 February 2011 - 09:48

urodilo je plodom kritika da Mario zabušava pa se oma latio posla juče...tako treba!
Dobro si ispolirao izduvni s obzirom da mu je muka prići, kao i ostalim kanalima...A kroz izduv koliki je mogu napaljeni vrapci u teranju da se jure...

#86 LiMa

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 237 posts
  • Mesto011
  • VozimGilera Runner 49

Posted 16 February 2011 - 14:01

View PostBlack Adder, on 16 February 2011 - 03:20, said:

Auh! sad mozeš da se briješ gledajući u izduv! Brate Mario ima li kraja ovim perverzijama, mislio sam da će Lima da me dokusuri ali ništa od toga, izduvni kanal je "strašan"!
Ti kao da si slagao Rubikovu kocku http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif

Meni nesto nije jasno. Zar se sme smirglati cilindar tako, ne postoji li tu masinska tolerancija ili nesto drugo, i ako se narusi to, sve odlazi tamo gde ne treba? http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/huh.png

#87 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 16 February 2011 - 17:28

View PostLiMa, on 16 February 2011 - 14:01, said:

Ti kao da si slagao Rubikovu kocku http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif

Meni nesto nije jasno. Zar se sme smirglati cilindar tako, ne postoji li tu masinska tolerancija ili nesto drugo, i ako se narusi to, sve odlazi tamo gde ne treba? http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/huh.png


Lima, prvo jedna stvar, cilindar se nikada ne sme šmirglati "tako". Drugo, Mario je na cilindru radio otvaranje izduvnih kanala u sprezi sa proračunom za koliko otvara (tj, proširuje) kanale i zna šta da očekuje od takve operacije. Treće, svi radovi su ispraćeni merenjem instrumentima i alatom, tako da ODOKATIVNIH metoda NEMA (demonstracija uprskavanja smeše pod česmom u dvorištu i slične fore su za teške laike i neznalice). Četvrto, radjena je optimizacija izduvnog kanala da bude u sprezi sa otvorom auspuha i na kraju su sve površine polirane do visokog sjaja, čime se poboljšava efekat time-area i fluidi lakše struje bez dodatnog vrtloženja.

#88 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 16 February 2011 - 18:54

evo šta imam...

ovo je stock situacija i portmapa, mere se poklapaju sa merama iz knjige, na drugoj slici je otisak portmape u stock varijanti a na trećoj prerada na izduvu

Posted ImagePosted ImagePosted Image

šta sam uradio, vidi se na slici da je desna polovina izduvnog kanala u dnu višlja od leve, tu sa uradio simetriju da zatvaranja budu podjednaka i dodao nešto na površini obe strane.. gornji rub sam otvorio za 0,2mm na obe strane podjednako sa tendencijom porasta prema centralnom stubu..

siva linija je stock, a crvena vektor od novog otiska...

Posted Image


ako uvrstimo ove parametre videćemo da je tačan podatak da je stock cilindar u tačnoj sprezi na 13800-13900 obrtaja i da na pritisku od 181 PSI-ja rezultuje snagom 29,9KS-a, to je naravno teorijska snaga i ona se može očekivati u idealnom slučaju usisnog, izduvnog sistema, stepena kompresije i stanja motora.. očigledno je da se podpritisak izduvnog sistema poklapa sa pritiskom vakuma, i praktično tu imamo najbolje iskorišćenje rezonance auspuha.... Površina izduvnih kanala je u ovom slučaju 5.87-5.89 cm^2 i radi sa uglom od 191,8 stepeni, u slučaju C parametra 0,1mm.. U knjizi se spominje 196/130 najverovatnije se radi o štamparskoj grešci, sreo sam se greškama i ranije...

Posted Image Posted Image


dok u prerađenom slučaju vidimo da tih 0,2mm rezultuje 192,9, tačnije 1 stepen većim uglom kao i ukupnom površinom povećanom na 5,98 cm^2 gde sam dobio simetriju pritisaka za 10 PSI veću, na 13700 obrtaja, i teorijski povećanu snagu za celih 1,1KS-a.. Ovoga puta prelivne neću dovršavati ponovnim poliranjem, prvi stepen sam uradio, ostatak će dočekati neku sledeću etapu..

#89 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 17 February 2011 - 00:10

Lima na koju si toleranciju mislio ?

#90 LiMa

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 237 posts
  • Mesto011
  • VozimGilera Runner 49

Posted 17 February 2011 - 00:25

Lose sam se izrazio. Zar se cilindar uopste sme smirglati? (vidim da sme, al' mi nije jasno)
Zasto se onda obradjuju na kamenu masinski? To je idealno sa svih strana, ali kako mozemo biti sigurni da je idealno slobodnom rukom?
Ne znam Mario, ne razumem se, ne umem da objasnim u postu, mada mislim da mislim na 'udaljenost' klipa od zidova cilindra. Kako smo sigurni da su zidovi cilindra idealno glatki (i uopste idealni) posle smirglanja slobodnom rukom?
Jednom sam se tako izleteo, pa sam se 'obrukao'. Rekoh ma ja cu to srediti malo smirglom, ispoliram i vozi dalje (mislim na cilindar)
Zato mi nije jasno...
Ne moras se zamarati da mi objasnjavas, mislim pitanja su mi bzv skroz, nego eto, u rebusu sam
Ne moram ni da napominjem da znas sta radis i da uopste poznajes materiju toga

#91 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 17 February 2011 - 00:41

ma jok, mislio sam da to pitaš pa sam zato i hteo da to pojasnimo.. vidi ovde na slikama se radi izduvni kanal, i otvor na samom cilindru koji nema veze sa tolerancijom... naravno da se posle završetka samo obore ivice.. kroz izduvni kanal prolaze gasovi pa tu nije bitno koja je mera..

ono što ti pitaš je da li se sme šmirglati zid cilindra sa unutrašnje strane, i šta ukoliko klip zalepi, naravno da treba očistiti taj aluminijum.. imaš na nekim slikama na prethodnim stranama kako sam to radio sa kamenjem za honovanje koji ravnomerno otvaraju telo cilindra po svim merama, mada je bilo slučajeva da sam ovaj MHR očistio rukom, jer je bilo nekih sitnih naslaga od klipa, vidi se na slici kod starog klipa.. U slučaju kada je cilindar nikasiliran, nije tako strašno jer je veoma tvrd sloj i praktično ti rukom ne možeš da pomeriš meru, kada i samo kamenje skida 1/100 milimetra za sat vremena brušenja... za ove operacije koristimo 800 ili 1000 vodenu šmirglu i radi se obavezno pod česmom... i kod gusanih se može raditi samo treba biti više oprezan, da se cilindar ne dovede u nepravilnu elipsu, o tome ti govoriš...

inače kod tih operacija se uvek meri komparaterom i mikrometrima, ima i njih negde na slikama.... i naravno pazi se na toleranciju koja se planira...

ovde je MHR +1/100 od fabričke mere, to sam postovao, a klip je 7/100 u minusu, tolika tolerancija je uglavnom prisutna kod trkačkih cilindara da bi se što više umanjilo trenje, i ostavilo prostora za temperaturna širenja...

#92 LiMa

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 237 posts
  • Mesto011
  • VozimGilera Runner 49

Posted 17 February 2011 - 00:54

Aha, o tome govorim. Zapazio sam mikrometre.
Hvala na objasnjenju, jasno je sada.

#93 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 20 February 2011 - 23:15

dalje, vikend je doneo vremena dovoljno da se radi na mašini... cilindar sam sklopio sa novim klipom, .. usledila je kontrola i podešavanje paljenja... knjiga kaže da se za ovu termogrupu žuta seletra podešava na 2.25mm pre GMT..

Posted Image Posted Image Posted Image



prva kontrola squish-a iznosila je 0,61mm kod 1,5kps-a dotegnutosti glave, odlučio sam da povećam moment dotezanja na 1,65kps-a i dobio Squish 0,53mm, knjiga kaže da je potrebno podesiti squish na 0,55mm, dalje učinio mi se magnet u ekscentru u odnosu na kalemove, i reših da proverim zazor, koji je fantastičnih 0,2mm u donjoj tački, dok je u gornjoj 0,7.. moram izmisliti kako da nosač kalemova podesim da bude magnet u centru, sve leži na svom mestu a ipak ne izgleda tako, posvetiću se ovom problemu kasnije...

Posted Image Posted Image Posted Image



na red je došla remenica, kvačilo, podešavanje, odlučio sam da nastavim sa novom malossi crvenom centralnom oprugom, do prvih test-ova i korekcije.. zadnji put sam imao porast obrtaja u međuubrzanju, ali sam to pripisao prekratkom prenosu orginalnog mina AC-a, pa pošto sad imam drugu situaciju, reših da ništa ne menjam...

Posted Image



pollini 2G dolazi sa 2 seta oprugica, sive debljine 1,8mm i plave debljine 2,1mm, prema uputsvu meri se rastojanje na kojoj je opruga sabijena.. malo praistorijska metoda, sve mora da se skida kod podešavanja, meri se šublerom, meni ne smeta, već sam odlučio da ovoga puta poverenje ide polliniju videćemo kako radi... u papirima preporučuju plave oprugice i 20,5mm rastojanje za Evo cilindre, pa krećem od te tačke...

Posted ImagePosted Image



pročistio sam navoje, ... za sada imam dva koji su neupotrebivi... vervoatno će ići neki veći navoj...

Posted ImagePosted Image



sklopio, deluje ok..

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image

#94 perlx*

    CCEB

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,294 posts

Posted 20 February 2011 - 23:30

U lose navoje helikol ?
A za ostalo nemam reci....
;)

#95 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 20 February 2011 - 23:44

Mario, gledam ove tvoje slike i divim ti se ! Vidim skinutu deklu i javlja mi se sitno pitanje: da li postoji neka fora da se šrafovi od dekle ne zavrću standardno, neoo na neku foru, ekscentra, kao zatvarači za flaše ili nešto slično ? Na primer: gurneš nešto u rupu i onda to klikneš na stranu, ili već nekako i ono je fiksirano. Pitam iz praktičnog razloga, jer na Apriliji ima desetak imbus šrafova, i toliko puta odvrćem i zavrćem , da su neki oblajznuli, a negde se sjebala plastika, pa bi mi taj patent dobrodošao, ako postoji. Ako nema, možda bise mogao osmisliti. A možda ja samo uzaludno gubim vreme na tu temu ? Šta misliš ?

#96 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 20 February 2011 - 23:51

ja sam počeo da razmišljam o nekim brezonima koji bi u bloku stajali fiksno, kod čestog skidanja i stavljanja često se dešava da žurimo i ne obraćamo pažnju kako ulaze šrafovi u blok, koji je od aluminijuma, i jedan loš korak recimo da šraf krene u krivo, je dovoljan da se loza poremeti, pa taman i pazili koliko pritežemo šrafove... kasnije već rupe nisu ni za šta...

ideja svakako nije loša...

#97 perlx*

    CCEB

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,294 posts

Posted 20 February 2011 - 23:56

Brezon ima smisla. Na kraj se postavi samoosiguravajuca matica i nema briga. ;)
Kome je bitan styling moze da stavi ukrasne matice.

#98 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 21 February 2011 - 00:02

Na kvalitetnijim kućištima od računara postoje neke fore da nema šrafljenja, a fiksira se na okret, klik ili sl. Video sam nekoliko različitih rešenja. E sad, kako to primeniti, adaptirati ?

#99 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 21 February 2011 - 10:17

Sad se setih nečega : Kako se na kolima fiksira poklopac filtera za vazduh ? Zakrivljenim limićima ! Možda se još nečega setim ! Plastični koferi za alate ! Bravice od alu kofera za alat !

#100 DuXy

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 47 posts

Posted 21 February 2011 - 12:30

ma kakvi patenti... tu samo srafovi...to mora da bude cvrsto...





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users