Jump to content


Tomos D6


407 replies to this topic

#181 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 06 March 2015 - 20:43

View PostNesa BG, on 06 March 2015 - 20:27, said:

Interesantno rešenje za brzu montažu-demontažu spuha.
Тако је :) мислим да картинзи имају слично решење, не знам сад тачно.

Још битније од брзог скидања/стављања је то што ауспух није круто везан. Може да резонира несметано, а и нема носача који може да пукне услед резонације..

Е сад, тај пригушивач који имам не ваља, јер је задњи конус укрућен... Решићемо то другачије на овом новом ауспуху, овај је завршио гађање после једне сезоне- лим изгорео :) (кривина је такође била од нове цеви)

Иначе, пригушивач не пуним стакленом вуном, него жицом за прање судова :D

#182 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 06 March 2015 - 22:22

zica funkcionira ?? Kojom metodom to upresavas unutra ? ili rolas oko stingera ?

#183 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 06 March 2015 - 22:56

View Postyoco_mci, on 06 March 2015 - 22:22, said:

zica funkcionira ?? Kojom metodom to upresavas unutra ? ili rolas oko stingera ?

Ма само натрпаш и благо набијеш неким одвијачем, небитно.
Жица ради савршено, боље се показала него вуна.

#184 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 March 2015 - 23:14

najbolje apsorbuje ipak vuna i to ona meka mineralna, međutim ona se brzo ugljeniše i površinski sloj ne dozvoljava kasnije nikakav učinak...

savremeni auspusi na skuterima imaju jedan sloj žice oko cevčice koji se ponaša kao izolator, i posle presovanu vunu, konkretno ja koristim onu metalnu mrežu za komarce, isečem traku i namotam u spiralu kao recimo izolirkom, i samo učvrstim u kraju...

preko toga stavim keramičku vunu, stavljao sam i ovu za novipol dvokompomentne smole, a stavljao sam i mineralnu..

mineralna je ipak najbolja, a keramička u kombinaciji sa žicom , reklo bi se večita i tiha, problem je jer se svakako napije ulja pre ili kasnije, ali ne izgore...

što se tiče vešanja auspuha, taj patent na flanšni i oprugama kod cilindra ima većina midrace auspuha koji su 11k+ obrtaja i isto tako pre prigušivača... vezivanje je odlično i ovako, konkretno mi imamo preko silen blokova...

#185 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 06 March 2015 - 23:42

Е видиш, некако нисам за вуну, шта да радиш кад се напије уља....
Планирам да чистим ауспух ситном сачмом и старим уљем после сваке трке,да се ослободи свих наслага које се скупљају током рада.

Знам, већина мотора данас има причвршћен ауспух преко силенблокова и то је одлична амортизација, али опет, споро се скида :)

#186 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 06 March 2015 - 23:48

nisi me razumeo, ta žica uglavnom pokupi veliki sloj ulja i pravi temperaturnu barijeru.. naravno da i vuna dobije ulje posle nekog vremena, recimo posle jedne cele sezone ili malo više ali nije tako strašno...

uglavnom treba samo odmotati žicu i počistiti je.. dok recimo kada ima dovoljne temperature, kod jačih setupa, onda izgore ulje već sa žice.. konkretno ja na roost-u nisam još menjao ni vunu , a ni čistio žicu,,.. ponekad čujem da je malo glasniji i to je znak da se žica nataložila, pa posle par prženja to opet malo splasne i tako u krug od 2008-e...

uglavnom je problem kod tih masnih postavki kada je neka razrada, aj sad kod tebe je ekstra situacija ti voziš 5%... ali svakako treba imati patent za bezbolno otvaranje, čišćenje i menjanje...

#187 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 07 March 2015 - 00:56

View PostMario, on 06 March 2015 - 23:48, said:

nisi me razumeo, ta žica uglavnom pokupi veliki sloj ulja i pravi temperaturnu barijeru.. naravno da i vuna dobije ulje posle nekog vremena, recimo posle jedne cele sezone ili malo više ali nije tako strašno...

uglavnom treba samo odmotati žicu i počistiti je.. dok recimo kada ima dovoljne temperature, kod jačih setupa, onda izgore ulje već sa žice.. konkretno ja na roost-u nisam još menjao ni vunu , a ni čistio žicu,,.. ponekad čujem da je malo glasniji i to je znak da se žica nataložila, pa posle par prženja to opet malo splasne i tako u krug od 2008-e...

uglavnom je problem kod tih masnih postavki kada je neka razrada, aj sad kod tebe je ekstra situacija ti voziš 5%... ali svakako treba imati patent za bezbolno otvaranje, čišćenje i menjanje...

Да да, разумем сад.

Па да... Са 5% балави, али само на леру... После вожње, цевчица је скроз бела на крају, а грана и уводни конус(прва ⅓) су изгорели скроз, нема више ватросталног спреја и види се да је метал изогрео, све се балончићи и кратери појавили :)
Зато сам ове годинр планирао да умотам конус и грану азбестном траком, да задржим ту температуру... Нек изврти више, лакше ће му бити

#188 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 14 March 2015 - 03:57

Данас сам радио на "Т" носачу оклопа.... Мука жива направити... Месингана цевчица од 9мм је употребљена, комад беле пластике од које сам ручно (турпија и шмиргла) направио рукавац пречника 20мм који упада у цев врата предње виљушке.
Posted Image Posted Image

А док сам гледао мотор, сетих се још једне ситнице: Вентил и капица за вентил на гуми :) на изглед безазлена ствар, али у случају да немаш одговарајућу капицу за вентил (са силиконском гумицом) настају огромне компликације при већим брзинама.
Приликом ротације точка, иглица вентила се , услед центрифугалне силе, увлачи у "стабло" вентила и фактички се вентил благо отвара и гума испушта вазфух-мало по мало...
Дакле, капица за вентил је добра ствар, може и главу да сачува

Даље, често (у 99% случ.) видим моторе којимa она наврткица стоји овако:
Posted Image

А то је неправилно... Корисно је док је гума у фази монтирања, па да је држи у месту да се не окреће, међутим, та навртка служи да осигура капицу вентила и треба да стоји овако:
Posted Image

Чуо сан приче како треба и у воњжи та навртка да буде уз фелну, јер у случају да гума испусти, задржаће унутрашњу да се не окрене--->грешка.
Чак и да се деси да је гума мекша, безбеније је без те навртке на том месту, јер ће се вентик благо искосити и прилагодити оптерећењу. Онако, унутрашња гума се кида неупоредиво брже...

#189 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 14 March 2015 - 11:34

Ja sam oduvek stavljao tu malu navrtku dole do felne kao na prvoj slici...reko da drzi ventil u mestu.

Lepo si uradio T nosac..to je ustvari zica iz jednom komada savijena u tom plasticnom nosacu ili je iz 2 komada?

#190 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 14 March 2015 - 12:04

interesantna postavka za ventil, moram priznati.. u pravu si...

#191 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 14 March 2015 - 12:05

View PostPita, on 14 March 2015 - 11:34, said:

Ja sam oduvek stavljao tu malu navrtku dole do felne kao na prvoj slici...reko da drzi ventil u mestu.

Lepo si uradio T nosac..to je ustvari zica iz jednom komada savijena u tom plasticnom nosacu ili je iz 2 komada?

Хвала:)
Па да, цевчица је из једног дела, пролази кроз ову пластику која је са предње стране засечена, и одоздо уврнут шраф којим је цевчица уштипана. Крајеви још увек нису готови, имам 2 опције размишљам и даље како то да изведем...


Иначе, за скидање оклопа, у потпуности, са мотора ми треба 16 секунди, а за стављање 22 :) :) -10ак пута сам мерио, то су неке просечне вредности
спремио сам и резервну цевчицу од алуминијума, у счучају да се ова искирви/поломи у случају пада

#192 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 14 March 2015 - 12:09

View PostMario, on 14 March 2015 - 12:04, said:

interesantna postavka za ventil, moram priznati.. u pravu si...

Десило ми се, тако да знам из личног искуства:)))

#193 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 15 March 2015 - 00:14

To za ventil sam cuo pre dosta godina od Radovana Stanojevica ( vozac moto trka pa posle i auto trka) ali nisam tako postavljao nego uvek na pola ventila jer ta postavka pije vodu na trkama a meni se desio problem kada sam prvi put tako obezbedio kapicu. Nisam mogao prstima da je odvrnem i tada batalio sistem jer sam morao da guram motor kuci.

#194 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 15 March 2015 - 06:18

View PostNesa BG, on 15 March 2015 - 00:14, said:

To za ventil sam cuo pre dosta godina od Radovana Stanojevica ( vozac moto trka pa posle i auto trka) ali nisam tako postavljao nego uvek na pola ventila jer ta postavka pije vodu na trkama a meni se desio problem kada sam prvi put tako obezbedio kapicu. Nisam mogao prstima da je odvrnem i tada batalio sistem jer sam morao da guram motor kuci.

Е то јеси управу, често је веома тешко одврнути капицу кад је контрираш, али сигуран сам да је и квалитетна капица (без наврткице) довољна за градску употребу

Мислим да познајем човека о коме причаш :) :) :)

#195 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 20 March 2015 - 21:18

Posted Image

Комбинација коју користим:
6203 Timken C3 за радилицу
6202 Timken C3 за деклу квачила-квачило ---> ови лежајеви имају челични кавез

Коуо се ставља у мењачки део, полиамидни кавез
Фаг потисни лежај.

Са собом , од сад, у резерви носим Коуо 6202 и 2 6203 С3 лежаја, ако тимкен страда, или ако неком од колега затреба.
Имам и два Фаг 6202 са челичним кавезом, такође иду за резерву.

Ту је Кортеко (Corteco) витонски семеринг, за рукавац до паљења, а остали су гумени.
Изузев тимкен лежајева, на поклон сам добио све остало што се види на слици, дугујем једно огромно ХВАЛА фирми која ми је изашла у сусрет(не смем да именујем због правила форума, али видеће се реклама на мотору)
Нећете веровати, али Коуо и Тимкен имају различиту толеранцију унутрашњег прстена , а о СКФ да не причам... СКФ је најтеснији, па онда коуо, и на крају Тимкен који сам наилази на рукавац једне старе радилице...

Ево слика и статора , изгоре нам мало изолација након брзинског склапања машине на стази- још увек ради, да куцнем у дрво :)

Posted Image Posted ImagePosted Image Posted Image

#196 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 20 March 2015 - 23:06

bome taj motoplat nepoderiv , ja sam imo jednog u jos gorem stanju al radi ko novi :D

#197 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 21 March 2015 - 00:12

View Postyoco_mci, on 20 March 2015 - 23:06, said:

bome taj motoplat nepoderiv , ja sam imo jednog u jos gorem stanju al radi ko novi :D

Ја сам овај свој купио као неисправан :)
Жице су биле исчупане из статора, а човек није могао да ми гарантује да је исправан.
Након што смо га узели, тата је биакс-ом ископао кућиште, дошао до намотаја, залемио нове жице, навукао бужир и онда све улепио двокомпонентним лепком. Нисмо знали како да повежемо бобину, па смо ишли на све или ништа, повезали насумице и добили варницу:))
Исто тако је била фрка када сам правио прекидач за гашење, нисам знао који вод да спојим са масом, па сам уз силно презнојавање донео одлуку :)

Ради, и то олично, да га не урекнем!! Имам договор са колегом око неког паљења, отом-потом((((:!

#198 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 March 2015 - 00:15

kao tempiranu bombu da deaktiviraš.... svaka čast snašli ste se za motoplat :)

#199 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 21 March 2015 - 18:48

View PostMario, on 21 March 2015 - 00:15, said:

kao tempiranu bombu da deaktiviraš.... svaka čast snašli ste se za motoplat :)

Хвала:) било је чупаво

Па даа, буквално као темпирану бомбу да сам чачкао !(((: страшно...
Промакла ми половна програмабилна Селетра... Била на аукцији на eBay-у, отишла за 75€ :) исправна :) биће други пут :)

#200 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 March 2015 - 19:17

Obrati samo paznju da li je sa levi ili desni smer... imas seletre i za AM6 samo je pitanje konusa a tu je ok smer





17 user(s) are reading this topic

0 members, 17 guests, 0 anonymous users